LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA

 

 

 

Valstybinei kelių transporto inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos

 

 

 

  2014-04-        Nr. 

 

Į                       Nr. 

 

 

 

DĖL TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ

 

 

 


Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija išnagrinėjo Jūsų 2014 m. balandžio 14 d. ir 2014 m. balandžio 16 d. Lietuvos Respublikos Seimo Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS) paskelbtus teisės aktų projektus Nr. 14-4274 „Dėl Papildomo vairuotojų mokymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Nr. 14-4521 „Dėl Teisės vykdyti papildomą vairuotojų mokymą suteikimo, sustabdymo, atnaujinimo ar panaikinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Nr. 14-4514 „Dėl Vairuotojų mokymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Nr. 14-4517 „Dėl Reikalavimų vairavimo mokykloms aprašo patvirtinimo“ ir teikia šias pastabas ir siūlymus.

Dėl Vairuotojų mokymo tvarkos aprašo (Nr. 14-4514).

2014 m. vasario 13 d. įvyko darbo grupės pasiūlymams dėl motorinių transporto priemonių vairuotojų pirminio ir papildomo mokymo gerinimo, patvirtintos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2013 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 3-214 „Dėl darbo grupės sudarymo“ (toliau – darbo grupė), posėdis. Atsižvelgdami į šio posėdžio metu priimtus sprendimus (2014-02-21 protokolas Nr. 8-13) ir Europos Sąjungos gerąją patirtį, taip pat siekdami užtikrinti, kad vairuotojų mokymo reglamentavimas atitiktų saugaus eismo politikos formavimo kryptį, siūlome Vairuotojų mokymo tvarkos apraše nustatyti minimalią teorijos žinių mokymo trukmę ir šio tvarkos aprašo 10 punktą išdėstyti taip:

„10. Teorijos žinių mokymo trukmė turi būti ne trumpesnė kaip:

10.1. 40 valandų – A1, A2, A, B1 arba B kategorijai;

10.2. 60 valandų – B ir C1 kategorijoms (kartu);

10.3. 35 valandos – C arba D kategorijai;

10.4. 20 valandų – D1, BE, C1E, D1E arba DE kategorijai;

10.5. 25 valandos – CE kategorijai;

10.6. 25 valandos – C1 kategorijai;

10.7. 60 valandų – T kategorijai.

Mokinys, kuris baigė vairuotojų mokymo kursą ir siekia pagilinti savo žinias ir (ar) patobulinti praktinio vairavimo įgūdžius tos kategorijos transporto priemonės, kurios mokymo kursą mokinys yra baigęs, mokymo turinį ir apimtį pasirenka savarankiškai. Kai mokiniai turi teisę vairuoti A1 kategorijos transporto priemones ir siekia įgyti teisę vairuoti atitinkamai A2 arba A kategorijos transporto priemones, teorijos mokymo kurso valandų skaičius gali būti sumažintas per pusę. Kai mokiniai siekia įgyti teisę vairuoti dviejų (išskyrus B ir C1 kategorijas) ar daugiau kategorijų transporto priemones vienu metu, tvarkos aprašo 10 punkte kiekvienai kategorijai nustatytas teorijos mokymo kurso valandų skaičius gali būti sumažintas trečdaliu.“

Toliau išdėstyti Vairuotojų mokymo tvarkos aprašo buvusio 10 punkto dalį dėl praktinio vairavimo įgūdžių mokymo kurso trukmės.

Taip pat siūlome atsisakyti nuostatos, kad visais atvejais mokiniams, siekiantiems įgyti teisę vairuoti AM, A1, A2, A, B1 ar B kategorijos transporto priemones, būtų leidžiama teorijos žinių mokytis savarankiškai, ir 15 punktą išdėstyti taip:

„15. Savarankiškai mokytis teorijos žinių leidžiama:

15.1. mokiniams, siekiantiems įgyti teisę vairuoti AM kategorijos transporto priemones;

15.2. mokiniams, turintiems ne žemesnį kaip vidurinį arba aukštąjį koleginį (aukštąjį neuniversitetinį, aukštesnįjį ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir siekiantiems įgyti teisę vairuoti A1, A2, A, B1 arba B kategorijos transporto priemonę;

15.3. mokiniams, turintiems teisę vairuoti B1, B, C1, C, D1, D arba T kategorijos (-jų) transporto priemones ir siekiantiems įgyti teisę vairuoti A1, A2 ar A kategorijos transporto priemones;

15.4. vairuotojams, turintiems teisę vairuoti T kategorijos transporto priemones ir siekiantiems įgyti teisę vairuoti B kategorijos transporto priemones;

15.5. vairuotojams, turintiems teisę vairuoti AM, A1, A2, A arba B1 kategorijos transporto priemones ne mažiau kaip dvejus metus ir neturintiems galiojančių nuobaudų už Kelių eismo taisyklių reikalavimų pažeidimus ir siekiantiems įgyti teisę vairuoti B kategorijos transporto priemones, teorijos mokymo kursas vairavimo mokykloje neprivalomas.“

Toliau išdėstyti Vairuotojų mokymo tvarkos aprašo buvusius 15.2–15.4 papunkčius.

Taip pat siūlome numatyti, kad mokiniams, siekiantiems įgyti teisę vairuoti AM, A1, A2, A, B1 ar B kategorijos transporto priemones, būtų leidžiama laikyti teorijos egzaminą VĮ „Regitra“ išlaikius teorijos žinių galutinę įskaitą vairavimo mokykloje.

Dėl Reikalavimų vairavimo mokykloms aprašo (Nr. 14-4517).

Atsižvelgdami į tai, kad vairavimo mokymo aikštelė skirta ne tik pradėti mokyti vairuoti transporto priemonę, bet ir atlikti vairavimo mokymo pratimus, siūlome Reikalavimų vairavimo mokykloms aprašo 3.3 papunktį papildyti žodžiais „ir atlikti vairavimo mokymo pratimus (manevravimo veiksmus)“.

2014 m. vasario 13 d. įvykusio darbo grupės posėdyje svarstyta dėl galimybių vairavimo mokyklas vienijančioms asociacijoms vykdyti specialius pirminius ir periodinius kursus, skirtus vairuotojų teorijos mokytojams ir praktinio vairavimo instruktoriams. Atsižvelgdami į tai, siūlome Reikalavimų vairavimo mokykloms aprašo 21–24 punktuose numatyti, kad specialius pirminius ir periodinius kursus vykdytų ne tik aukštosios mokyklos, bet ir vairavimo mokyklas vienijančios asociacijos.

Dėl Papildomo vairuotojų mokymo tvarkos aprašo (Nr. 14-4274).

2014 m. vasario 13 d. vykusiame darbo grupės posėdyje buvo svarstomos galimybės papildomo vairuotojų mokymo metu vykdyti ne tik teorijos mokymą, bet ir praktinio vairavimo mokymą. Pasiūlyti šie praktinio vairavimo mokymo variantai:

- praktinio vairavimo galutinė įskaita, kuri būtų laikoma vairavimo mokykloje;

- taupus (ekonomiškas ir ekologiškas) ir saugus transporto priemonės praktinis vairavimas, kuris būtų vykdomas vairavimo mokykloje;

- praktinio vairavimo mokymas, kuris būtų vykdomas praktinio vairuotojų mokymo centruose.

Atsižvelgdami į tai, kad šiuo metu praktinio vairuotojų mokymo centrų nėra, taip pat reikalavimas vairuotojams laikyti praktinio vairavimo galutinę įskaitą būtų nepagrįstas, siūlome Papildomo vairuotojų mokymo tvarkos apraše numatyti taupaus (ekonomiško ir ekologiško) ir saugaus transporto priemonės praktinio vairavimo kursą. Šį kursą sudarytų 45 minučių taupaus (ekonomiško ir ekologiško) ir saugaus transporto priemonės praktinis vairavimas su vairavimo instruktoriumi: 20 minučių – praktinis vairavimas; 5 minutės – klaidų ir netikslumų aptarimas, instruktoriaus pasiūlymai siekiant pagerinti taupaus ir saugaus vairavimo rodiklius; 20 minučių – praktinis vairavimas įvertinant vairavimo instruktoriaus pastabas ir pasiūlymus.

Dėl Teisės vykdyti papildomą vairuotojų mokymą suteikimo, sustabdymo, atnaujinimo ar panaikinimo tvarkos aprašo (Nr. 14-4521).

Siekdami užtikrinti vienodas sąlygas verslo subjektams, siūlome Teisės vykdyti papildomą vairuotojų mokymą suteikimo, sustabdymo, atnaujinimo ar panaikinimo tvarkos aprašo 11 punkte ir šio tvarkos aprašo 1 priede atsisakyti perteklinio reikalavimo, kad teisė vykdyti papildomą vairuotojų mokymą gali būti suteikiama tik įmonėms ir įstaigoms, kurių parengtų mokinių B kategorijos transporto priemonių vairavimo egzamino išlaikymo procentas VĮ „Regitra“ praėjusiais kalendoriniais metais buvo didesnis kaip 50 procentų ir kurios praėjusiais kalendoriniais metais parengė ne mažiau kaip 50 iš pirmo karto šios kategorijos transporto priemonių vairavimo egzaminą VĮ „Regitra“ išlaikiusių asmenų.

Atsižvelgdami į siūlymą Papildomo vairuotojų mokymo tvarkos apraše numatyti taupaus (ekonomiško ir ekologiško) ir saugaus transporto priemonės praktinio vairavimo kursą, siūlome Teisės vykdyti papildomą vairuotojų mokymą suteikimo, sustabdymo, atnaujinimo ar panaikinimo tvarkos apraše numatyti reikalavimus vairavimo instruktoriui.

 


 

Susisiekimo viceministras

 

Vladislav Kondratovič

T. Pilukas, tel. (8 5) 239 3823, el. p. [email protected]