AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO
NR. VIII-2032 9 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:
Įstatymo projektu siekiama panaikinti Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – KPPP) rezervą, kuris sudaromas iš savivaldybėms skiriamos 33 procentų lėšų dalies. KPPP rezervo lėšos paskirstomos Vyriausybės nustatyta tvarka atrinktiems valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams. Pagal nustatytus kriterijus vos kelios savivaldybės gali pretenduoti į šią lėšų dalį. Jei Susisiekimo ministerija pagal patvirtintą tvarką nustato, kad vietinės reikšmės kelių objektai(-as) yra svarbūs visai valstybei, tai turėtų būti finansuojami iš kitų fondų arba papildant Kelių priežiūros ir plėtros programą atskiru straipsniu bei numatant papildomą finansavimą.
Šiuo metu vietinės reikšmės kelių objektai - svarbūs valstybei objektai, finansuojami savivaldybių vietinės reikšmės keliams skiriamo finansavimo sąskaita. Savivaldybėms nepakanka lėšų būtiniausiems kelių priežiūros darbams. Išaugus kelių darbų kainoms, vis mažiau įrengiama naujų asfaltuotos dangos kelių, kitų kelio infrastruktūros objektų. Todėl siūloma 9 procentais (šiais metais ~ apie 16 mln. eurų) padidinti savivaldybių KPPP lėšų dalį, nedidinant bendrojo programos finansavimo.
2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:
Seimo nariai: Rita Tamašunienė ir Česlav Olševski teikia šį įstatymo projektą.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:
Šiuo metu Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau - KPP) finansavimo iki 9 proc. rezervas valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti formuojamas iš savivaldybėms skiriamų 33 proc. lėšų dalies.
Trejų metų Programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatoje šio straipsnio 2 dalyje nustatytoms veikloms, taip pat skoloms (jeigu jų yra) sumokėti ir išlaidoms kompensuoti, kai deklaruojamos patirtos ir apmokėtos išlaidos už praėjusiais finansiniais metais atliktus darbus ir suteiktas paslaugas, kurių vertė neviršijo praėjusiais finansiniais metais planuotų asignavimų, numatoma 33 procentai Programos finansavimo lėšų, iš kurių iki 9 procentų Vyriausybės nustatyta tvarka paskirstoma atrinktiems valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:
Įstatymo projektu siūloma 3 metų KPPP finansavimo lėšų naudojimo sąmatoje šio straipsnio 2 dalyje nustatytoms veikloms, taip pat skoloms (jeigu jų yra) sumokėti ir išlaidoms kompensuoti, kai deklaruojamos patirtos ir apmokėtos išlaidos už praėjusiais finansiniais metais atliktus darbus ir suteiktas paslaugas, kurių vertė neviršijo praėjusiais finansiniais metais planuotų asignavimų, numatoma 33 procentai Programos finansavimo lėšų.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:
Įstatymo projektas nereikalauja poveikio vertinimo, neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:
Priimtas įstatymas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai.
7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:
Įstatymo įgyvendinimas pagerins priemiestinių savivaldybių kelių infrakstuktūrą, kas gali teigiamai atsiliepti verslo sąlygoms ir jo plėtrai.
8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:
Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams
9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:
Priėmus įstatymą, reikės patikslinti Aprašą.
10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:
Įstatymų projektai parengti laikantis Valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymų projektų sąvokos bus suderintos Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.
11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:
Įstatymų projektai atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.
12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:
Priėmus įstatymą, reikės patikslinti Aprašą.
13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):
Dėl valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektų finansavimo tęstinumo ir įgyvendinimo sprendžia Vyriausybė.
14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:
Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:
Įstatymo projekto reikšminiai žodžiai: „kelias“, „vietinės reikšmės kelias“.
16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:
Nėra
Teikia
Seimo nariai
Rita Tamašunienė
Česlav Olševski
Parašas