PASIŪLYMAS

DĖL STATYBOS ĮSTATYMO NR. I-1240 27STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2371

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

    1.

27

33

3, 4

Argumentai: 

Šiuo metu Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 27 straipsnio 33 dalyje nustatyta:

33. Jeigu išdavus statybą leidžiantį dokumentą keičiasi esminiai statinio projekto sprendiniai, norint tęsti statybą, šio įstatymo 37 straipsnyje nustatyta tvarka apie numatomą statinių projektavimą (kai jis privalomas) turi būti informuojama visuomenė ir šiame straipsnyje nustatyta tvarka reikia gauti naują statybą leidžiantį dokumentą (kai jis privalomas), išskyrus atvejus, kai nepažeidžiant teisės aktų, normatyvinių statybos techninių dokumentų, teritorijų planavimo dokumentų, statybą leidžiančių dokumentų, specialiųjų reikalavimų, esminių statinio architektūros reikalavimų ir esminių statinio reikalavimų:

1) dėl objektyvių priežasčių keičiama inžinerinių tinklų ar susisiekimo komunikacijų trasa ar jos dalis ir dėl to keičiasi inžinerinių tinklų ar susisiekimo komunikacijų ilgis;

2) iki 1 m keičiama statinio vieta žemės sklype (teritorijoje);

3) iki 1 m keičiami statinio ar jo dalių išorės matmenys;

4) keičiamos statinio laikančiosios konstrukcijos ar jų išdėstymas statinio viduje ir nesikeičia statinio kategorija.“

Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis dabar galiojančiu reglamentavimu tam tikrais atvejais vystytojui gali tekti gauti naują statybą leidžiantį dokumentą net jeigu statomas mažesnis statinys nei nurodyta statybą leidžiančiame dokumente, kas pareikalauja papildomo laiko projekto vystymo procese kartojant visas procedūras. Pavyzdžiui vėjo elektrinių parko projektavimo ir statybos procesas yra ilgalaikis (gali trukti ir iki 7 metų), natūralu, kad rinkoje siūlomų vėjo elektrinių įrangos parametrai dėl technologinio progreso pakinta. Tuomet vėjo elektrinių vystytojai susiduria su situacija, kai vėjo elektrinių įrangos gamintojai (tiekėjai) projektavimo dokumentuose numatytų parametrų (ir galios) vėjo elektrinės įrangos patiekti nebeturi galimybės, o vėjo elektrinių parko vystytojai yra priversti pasirinkti tuo metu rinkoje siūlomą, vėjo elektrinių įrangą, kurios išorės matmenys, dėl jos technologinių ypatumų, gali skirtis daugiau nei 1 metru. Tokiu atveju kyla rizika, jog vėjo elektrinių parko vystytojui gali tekti gauti naują statybą leidžiantį dokumentą net jeigu statoma mažesnė vėjo elektrinė nei nurodyta statybą leidžiančiame dokumente, kas pareikalauja neracionaliai daug papildomo laiko projekto vystymo procese kartojant visas procedūras. Statybos įstatymo 27 straipsnio 33 dalies pakeitimas suteiktų galimybę ir toliau plėtoti vėjo elektrinių parką pagal jau gautą statybą leidžiantį dokumentą, kuomet vėjo elektrinių parkų vystytojai, pasirenka kitą, nei numatyta projektavimo dokumentuose bei jų pagrindu išduotuose statybą leidžiančiuose dokumentuose, išorės matmenų vėjo elektrinių įrangą (ne didesnę nei 1 metro arba mažesnę neribojant pokyčio). Tokiu būdu būtų sumažinama administracinė našta ir supaprastintas vėjo elektrinių parko vystymo procesas.

Analogiškos technologinių ypatumų nulemtos problemos kyla statant ir kitus inžinerinius statinius, kurių aukščio sumažinimas nedaro neigiamos įtakos kraštovaizdžiui ar kitiems visuomenės interesams, tačiau esamas teisinis reguliavimas lemia papildomas statybą leidžiančio dokumento procedūras.

Keisti esamo teisinio reguliavimo nesiūloma pastatų ir stogą turinčių statinių atžvilgiu, kurių išorės matmenų keitimas (tiek didinimas, tiek mažinimas) gali turėti reikšmingos įtakos visuomenės interesams, todėl šiais atvejais paliekama prievolė atlikti papildomą projekto patikrą ir gauti naują statybą leidžiantį dokumentą.

 

Pasiūlymo tikslas – atsižvelgiant į tai, kad tam tikrais atvejais kyla rizika, jog dėl objektyvių, neigiamos įtakos nekuriančių priežasčių vėjo elektrinių parko vystytojui ar kitų analogiškų inžinerinių statinių statytojui gali tekti gauti naują statybą leidžiantį dokumentą net jeigu statoma mažesnė vėjo elektrinė ar kitas stogo neturintis inžinerinis statinys nei nurodyta statybą leidžiančiame dokumente, kas pareikalautų neracionaliai daug papildomo laiko projekto vystymo procese kartojant visas procedūras, taip padidinant administracinę naštą ir apsunkinant vėjo elektrinių parko vystymo procesą, patikslinti Statybos įstatymo 27 straipsnio 33 dalies nuostatas.

 

Pasiūlymo esmė – patikslinti Statybos įstatymo 27 straipsnio 33 dalies nuostatas numatant išimtis statybą leidžiančio dokumento išdavimo procese, taip sumažinant administracinę naštą ir supaprastinant vėjo elektrinių parko vystymo procesą.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Statybos įstatymo 27 straipsnio 33 dalį ir ją išdėstyti taip:

„33. Jeigu išdavus statybą leidžiantį dokumentą keičiasi esminiai statinio projekto sprendiniai, norint tęsti statybą, šio įstatymo 37 straipsnyje nustatyta tvarka apie numatomą statinių projektavimą (kai jis privalomas) turi būti informuojama visuomenė ir šiame straipsnyje nustatyta tvarka reikia gauti naują statybą leidžiantį dokumentą (kai jis privalomas), išskyrus atvejus, kai nepažeidžiant teisės aktų, normatyvinių statybos techninių dokumentų, teritorijų planavimo dokumentų, statybą leidžiančių dokumentų, specialiųjų reikalavimų, esminių statinio architektūros reikalavimų ir esminių statinio reikalavimų:

1) dėl objektyvių priežasčių keičiama inžinerinių tinklų ar susisiekimo komunikacijų trasa ar jos dalis ir dėl to keičiasi inžinerinių tinklų ar susisiekimo komunikacijų ilgis;

2) iki 1 m keičiama statinio vieta žemės sklype (teritorijoje);

3) iki 1 m keičiami  (didinami ar mažinami) pastato ar turinčio stogą inžinerinio statinio ar jo dalių išorės matmenys;

4) iki 1 m didinami neturinčio stogo inžinerinio statinio ar jo dalių išorės matmenys;

4) 5) keičiamos statinio laikančiosios konstrukcijos ar jų išdėstymas statinio viduje ir nesikeičia statinio kategorija."

 

 

 

 

 

 

 

Teikia

Seimo narys

Simonas Gentvilas