Argumentai:
Šiuo metu Lietuvos
Respublikos statybos įstatymo 27 straipsnio 33 dalyje nustatyta:
„33. Jeigu išdavus statybą
leidžiantį dokumentą keičiasi esminiai statinio projekto sprendiniai, norint
tęsti statybą, šio įstatymo 37 straipsnyje nustatyta tvarka apie numatomą
statinių projektavimą (kai jis privalomas) turi būti informuojama visuomenė
ir šiame straipsnyje nustatyta tvarka reikia gauti naują statybą leidžiantį
dokumentą (kai jis privalomas), išskyrus atvejus, kai nepažeidžiant teisės
aktų, normatyvinių statybos techninių dokumentų, teritorijų planavimo
dokumentų, statybą leidžiančių dokumentų, specialiųjų reikalavimų, esminių
statinio architektūros reikalavimų ir esminių statinio reikalavimų:
1) dėl objektyvių priežasčių
keičiama inžinerinių tinklų ar susisiekimo komunikacijų trasa ar jos dalis ir
dėl to keičiasi inžinerinių tinklų ar susisiekimo komunikacijų ilgis;
2) iki 1 m keičiama statinio
vieta žemės sklype (teritorijoje);
3) iki 1 m keičiami statinio ar
jo dalių išorės matmenys;
4) keičiamos statinio
laikančiosios konstrukcijos ar jų išdėstymas statinio viduje ir nesikeičia
statinio kategorija.“
Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis dabar galiojančiu
reglamentavimu tam tikrais atvejais vystytojui gali tekti gauti naują statybą
leidžiantį dokumentą net jeigu statomas mažesnis statinys nei nurodyta
statybą leidžiančiame dokumente, kas pareikalauja papildomo laiko projekto
vystymo procese kartojant visas procedūras. Pavyzdžiui vėjo elektrinių parko
projektavimo ir statybos procesas yra ilgalaikis (gali trukti ir iki 7 metų),
natūralu, kad rinkoje siūlomų vėjo elektrinių įrangos parametrai dėl
technologinio progreso pakinta. Tuomet vėjo elektrinių vystytojai susiduria
su situacija, kai vėjo elektrinių įrangos gamintojai (tiekėjai) projektavimo
dokumentuose numatytų parametrų (ir galios) vėjo elektrinės įrangos patiekti
nebeturi galimybės, o vėjo elektrinių parko vystytojai yra priversti
pasirinkti tuo metu rinkoje siūlomą, vėjo elektrinių įrangą, kurios išorės
matmenys, dėl jos technologinių ypatumų, gali skirtis daugiau nei 1 metru. Tokiu atveju kyla rizika, jog
vėjo elektrinių parko vystytojui gali tekti gauti naują statybą leidžiantį
dokumentą net jeigu statoma mažesnė vėjo elektrinė nei nurodyta statybą
leidžiančiame dokumente, kas pareikalauja neracionaliai daug papildomo laiko
projekto vystymo procese kartojant visas procedūras. Statybos įstatymo 27
straipsnio 33 dalies pakeitimas suteiktų galimybę ir toliau plėtoti vėjo
elektrinių parką pagal jau gautą statybą leidžiantį dokumentą, kuomet
vėjo elektrinių parkų vystytojai, pasirenka kitą, nei numatyta projektavimo
dokumentuose bei jų pagrindu išduotuose statybą leidžiančiuose dokumentuose,
išorės matmenų vėjo elektrinių įrangą (ne didesnę nei 1 metro arba mažesnę
neribojant pokyčio). Tokiu būdu būtų sumažinama administracinė našta ir supaprastintas
vėjo elektrinių parko vystymo procesas.
Analogiškos technologinių ypatumų nulemtos problemos kyla
statant ir kitus inžinerinius statinius, kurių aukščio sumažinimas nedaro
neigiamos įtakos kraštovaizdžiui ar kitiems visuomenės interesams, tačiau
esamas teisinis reguliavimas lemia papildomas statybą leidžiančio dokumento
procedūras.
Keisti esamo teisinio reguliavimo nesiūloma pastatų ir stogą
turinčių statinių atžvilgiu, kurių išorės matmenų keitimas (tiek didinimas,
tiek mažinimas) gali turėti reikšmingos įtakos visuomenės interesams, todėl
šiais atvejais paliekama prievolė atlikti papildomą projekto patikrą ir gauti
naują statybą leidžiantį dokumentą.
Pasiūlymo tikslas – atsižvelgiant
į tai, kad tam tikrais atvejais kyla rizika, jog dėl objektyvių,
neigiamos įtakos nekuriančių priežasčių vėjo elektrinių parko
vystytojui ar kitų analogiškų inžinerinių statinių statytojui gali
tekti gauti naują statybą leidžiantį dokumentą net jeigu statoma mažesnė vėjo
elektrinė ar kitas stogo neturintis inžinerinis statinys nei
nurodyta statybą leidžiančiame dokumente, kas pareikalautų neracionaliai daug
papildomo laiko projekto vystymo procese kartojant visas procedūras, taip
padidinant administracinę naštą ir apsunkinant vėjo elektrinių parko vystymo
procesą, patikslinti Statybos įstatymo 27 straipsnio 33
dalies nuostatas.
Pasiūlymo esmė – patikslinti Statybos įstatymo 27 straipsnio 33 dalies nuostatas numatant išimtis statybą
leidžiančio dokumento išdavimo procese, taip sumažinant administracinę naštą
ir supaprastinant vėjo
elektrinių parko vystymo procesą.
Pasiūlymas:
Pakeisti
Statybos įstatymo 27 straipsnio 33 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„33. Jeigu išdavus statybą leidžiantį dokumentą keičiasi
esminiai statinio projekto sprendiniai, norint tęsti statybą, šio įstatymo 37
straipsnyje nustatyta tvarka apie numatomą statinių projektavimą (kai jis
privalomas) turi būti informuojama visuomenė ir šiame straipsnyje nustatyta
tvarka reikia gauti naują statybą leidžiantį dokumentą (kai jis privalomas),
išskyrus atvejus, kai nepažeidžiant teisės aktų, normatyvinių statybos
techninių dokumentų, teritorijų planavimo dokumentų, statybą leidžiančių
dokumentų, specialiųjų reikalavimų, esminių statinio architektūros
reikalavimų ir esminių statinio reikalavimų:
1) dėl objektyvių priežasčių keičiama inžinerinių tinklų ar
susisiekimo komunikacijų trasa ar jos dalis ir dėl to keičiasi inžinerinių
tinklų ar susisiekimo komunikacijų ilgis;
2) iki 1 m keičiama statinio vieta žemės sklype (teritorijoje);
3) iki 1 m keičiami (didinami ar mažinami) pastato
ar turinčio stogą inžinerinio statinio ar jo dalių išorės matmenys;
4) iki 1 m didinami neturinčio stogo inžinerinio statinio
ar jo dalių išorės matmenys;
4) 5) keičiamos statinio laikančiosios konstrukcijos
ar jų išdėstymas statinio viduje ir nesikeičia statinio
kategorija."
|