PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PAKUOČIŲ IR PAKUOČIŲ ATLIEKŲ TVARKYMO ĮSTATYMO NR. IX-517 11 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
XIIIP-278 2017-04-27
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
Straipsnis |
Straipsnio dalis |
Punktas |
|
1 |
1 |
|
Argumentai: Siekiant išvengti nesklandumų dėl galimų stiklinių 3 litrų talpos pakuočių, dar vadinamų stiklainiais ir techninių jų priėmimo niuansų, koreguotinas pakuočių tūrio apibrėžties reikalavimas. Taip pat ištaisoma ir Įstatymo projekte buvusi klaida dėl minimalaus pakuočių tūrio.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Pakeisti 11 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: 2. Gamintojai ir importuotojai privalo imti
užstatą iš pakuočių platintojų ar pakuočių pardavėjų ir jį grąžinti pakuočių
pardavėjams, kai šie grąžina pakuočių atliekas, jeigu teikia Lietuvos
Respublikos vidaus rinkai alkoholinius gėrimus ir nealkoholinius gėrimus
(gaiviuosius gėrimus, stalo vandenį, girą), natūralų mineralinį vandenį,
šaltinio vandenį, fasuotą geriamąjį vandenį, sultis, nektarą, supakuotus į
šią prekinę vienkartinę pakuotę 1) stiklinę (talpa ne mažesnė negu viena dešimtoji litro, bet mažesnė negu trys litrai); 2) plastikinę (talpa ne mažesnė negu viena dešimtoji litro, bet ne didesnė negu trys litrai); 3) metalinę (talpa ne mažesnė negu viena dešimtoji litro, bet ne didesnė negu trys litrai).“ |
1 |
2 |
|
Argumentai: Pasiūlymas susijęs su pakuočių tūrių apibrėžties korekcija. Argumentai iš esmės tie patys.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Pakeisti 11 straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: 3) vienkartinės pakuotės talpa |
1 |
3 |
|
Argumentai: Siūlytina neišskirti jokios ūkio ar specifinės struktūros, kuriai užstato sistemos taikymas būtų sąlyginis. Atsižvelgiant į kilusį rezonansą, taip pat į tai, kad tiek rinka, tiek užstato sistemos įgyvendinimas galėtų sutrikti įvedant pavienes ar platesnes išimtis, krašto apsaugos sistemos daliniai turėtų ir toliau dalyvauti užstato sistemoje, kaip lygiaverčiai subjektai.
Pasiūlymas: Panaikinti Įstatymo projektu siūlomą 1 straipsnio 3 dalį:
|
2 |
1 |
|
Argumentai: Redakcinė korekcija, susijusi su krašto apsaugos padalinių išimties išbraukimu iš Įstatymo projekto. Taip pat nustatomas vėlyvesnis terminas, nuo kada užstato sistema galėtų būti taikoma visų alkoholinių gėrimų pakuotėms, atsižvelgiant į kylančias, tačiau išspręstinas, technines ir technologines subtilybes.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Šis įstatymas |
2 |
2 |
|
Argumentai: Redakcinė korekcija, susijusi su krašto apsaugos padalinių išimties išbraukimu iš Įstatymo projekto. Korekcija dėl dalių numeracijos – redakcinio pobūdžio.
Pasiūlymas: Panaikinti Įstatymo projektu siūlomą 1 straipsnio 2 dalį:
|
2 |
3, 4 |
|
Argumentai: Redakcinė korekcija, susijusi su vėlyvesniu terminu, nuo kada užstato sistema galėtų būti taikoma visų alkoholinių gėrimų pakuotėms, atsižvelgiant į kylančias, tačiau išspręstinas, technines ir technologines subtilybes. Šia dalimi iš esmės nustatomas pereinamasis laikotarpis, kai Lietuvos Respublikos atitinkamoje rinkoje galės cirkuliuoti tiek užstato sistemos ženklu pažymėtos, tiek juo nepažymėtos ir dar nerealizuotos vienkartinės pakuotės.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Gaminius,
supakuotus į vienkartinę pakuotę, už kurią nustatytas užstatas pagal šio
įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių
atliekų tvarkymo įstatymo 11 straipsnio 2 dalies pakeitimus ir kuri nėra
pažymėta atitinkamos užstato sistemos taikymą nurodančiu ženklu, galima
tiekti Lietuvos Respublikos vidaus rinkai, platinti ir parduoti ne ilgiau
kaip iki
Įstatymo projekto 3 ir 4 dalis atitinkamai laikyti 2 ir 3 dalimis. |
Teikia
Seimo narė: Virginija Vingrienė