LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
sveikatos reikalų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (3)
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ
ĮSTATYMO NR. I-1367 5 IR 45 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
įstATYMO PROJEKTO nr. XIVP-3523(2)
2024-10-15 Nr. 111-P-36
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas A. Matulas, Komiteto nariai M. Danielė, O. Leiputė, J. Sejonienė, L. Slušnys, Z. Streikus, R. Šalaševičiūtė.
Komiteto biuras: vedėja J. Bandzienė, patarėjai K. Civilkienė, E. Jankauskas, B. Sesickienė, V. Valainytė, padėjėja D. Žukauskė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministras A. Pečkauskas, sveikatos apsaugos viceministras E. Diržius, Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai A. Storpirštienė, D. Smaliukaitė, S. Gricienė, V. Srogė,
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai: negauta.
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2024-10-15 |
1 |
|
|
|
Argumentai: 2024 m. spalio 3 d. Seimo plenarinio posėdžio metu buvo pritarta Seimo narės J. Sejonienės 2024 m. rugsėjo 24 d. pasiūlymams dėl įstatymo projekto Nr. XIVP-3523(2) 1, 2 ir 3 straipsnių. Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298, tikslintinas projekto 1 straipsnio dalių, įsigaliosiančių skirtingu metu, išdėstymas (t. y. straipsnio dalys dėstytinos paeiliui), atitinkamai patikslinant ir įstatymo įsigaliojimo bei įgyvendinimo nuostatas. Nuostatų turinys nekeičiamas.
Pasiūlymas: buvusią projekto 1 straipsnio 3 dalį laikyti 1 straipsnio 2 dalimi, 1 straipsnio 2 dalį laikyti 1 straipsnio 3 dalimi ir visą straipsnį išdėstyti taip: „1 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 5 straipsnio 11 dalies 2 punkto nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip: ,,2) ne ilgiau kaip trims mėnesiams, kai paaiškėja, kad asmens sveikatos priežiūros įstaiga pažeidžia šio straipsnio 4 dalyje nurodytus reikalavimus (išskyrus atvejus, kai paslaugų teikimas stabdomas šio įstatymo 54 straipsnyje nustatyta tvarka) ir (arba) nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41, 6 ir (arba) 17 punktuose nustatytų pareigų, ir yra bent viena iš šių sąlygų:“. 2. Pakeisti 5 straipsnio 11 dalies 2 punkto nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip: ,,2) ne ilgiau kaip trims mėnesiams, kai paaiškėja, kad asmens sveikatos priežiūros įstaiga pažeidžia šio straipsnio 4 dalyje nurodytus reikalavimus (išskyrus atvejus, kai paslaugų teikimas stabdomas šio įstatymo 54 straipsnyje nustatyta tvarka) ir (arba) nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41 ir (arba) 6, ir (arba) 17 ir (arba) 18 punktuose nustatytų pareigų, ir yra bent viena iš šių sąlygų:“.
,,111. Asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos ar jos dalies galiojimas stabdomas tik dėl tų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurias teikiant nustatyta pažeidimų. Jeigu asmens sveikatos priežiūros įstaiga nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41 punkte nustatytos pareigos Sveikatos apsaugos ministerijos valdomos Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos (toliau – ESPBI IS) veiklą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti sutartį dėl naudojimosi ESPBI IS ir (arba) šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 6 ir (arba) 17 punktuose nustatytų pareigų, asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos galiojimas stabdomas dėl visų asmens sveikatos priežiūros paslaugų.“
4. Pakeisti 5 straipsnio 111 dalį ir ją išdėstyti taip: ,,111. Asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos ar jos dalies galiojimas stabdomas tik toms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms, kurias teikiant nustatyti pažeidimai. Jeigu asmens sveikatos priežiūros įstaiga nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41 punkte nustatytos pareigos Sveikatos apsaugos ministerijos valdomos Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos (toliau – ESPBI IS) veiklą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti sutartį dėl naudojimosi ESPBI IS ir (arba) šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 6 ir (arba) 17 punktuose nustatytų pareigų, ir (arba) šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 18 punkte nustatytos pareigos prisijungti prie Sveikatos apsaugos ministerijos valdomos Išankstinės pacientų registracijos informacinės sistemos (toliau – IPR IS), asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos galiojimas stabdomas visoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms.“
|
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
2. |
Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2024-10-15 |
3 |
|
|
|
Argumentai: atsižvelgiant į 1 straipsnio struktūros pakeitimus bei tai, jog pasiūlyme nurodyta poįstatyminių teisės aktų parengimo data jau praėjo, tikslintinos įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo nuostatos. Be to, atsižvelgiant į tai, kad įgyvendinant keičiamo įstatymo 1 straipsnio 2 ir 4 dalis ir 2 straipsnio 2 dalį reikės keisti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 2 d. įsakymą Nr. V-156 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo“, tikslinant licencijų stabdymo nuostatas, projekte atsisakytina pavedimo ministro įgaliotai institucijai, t. y. žodžių „ir jo įgaliota institucija“.
Pasiūlymas: pakeisti 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus 1 straipsnio 2. Šio įstatymo 1 straipsnio 3. Sveikatos apsaugos ministras ir jo įgaliota institucija iki 2024 m. 4. Sveikatos apsaugos ministras
|
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
Komiteto pirmininkas Antanas Matulas
Seimo Sveikatos reikalų komiteto patarėja Vesta Valainytė