2019-06-06

 

PASIŪLYMAS LIETUVOS RESPUBLIKOS SKOLŲ IŠIEŠKOJIMO ĮMONIŲ ĮSTATYMO PROJEKTUI  NR. XIIIP-1741(2)

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str.

d.

p.

1.

1

 

     Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

     Pasiūlymas:

Pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„1.       Šio įstatymo paskirtis – nustatyti skolų išieškojimo veiklos licencijos suteikimo, jos galiojimo sustabdymo ir panaikinimo tvarką, skolų išieškojimo įmonių savivaldos sistemą, skolų išieškojimo įmonių teises, pareigas bei atsakomybę atliekant skolų išieškojimo veiksmus“.

2.

2

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„1.       Kreditorius - fizinis ar juridinis asmuo arba kita organizacija ar jų padaliniai, kuris pagal sutartį ar teisės aktus turi galiojančią teisę reikalauti, kad skolininkas įvykdytų mokėjimo įsipareigojimą.

2.         Priežiūros institucija – Lietuvos Respublikos ūkio ekonomikos ir inovacijų ministerija šio įstatymo nustatyta tvarka išduodanti skolų išieškojimo veiklos licenciją ir vykdanti skolų išieškojimo įmonių veiklos priežiūros funkcijas.

3.         Skola - iš sutarties ar teisės aktų kilęs mokėjimo įsipareigojimas, kurį skolininkas yra pradelsęs kreditoriui sumokėti.

4.         Skolininkas - fizinis ar juridinis asmuo arba kita organizacija ar jų padaliniai, kuris pagal sutartį ar teisės aktus turi pradelstą mokėjimo įsipareigojimą kreditoriui.

5.         Skolų išieškojimo įmonė – skolų išieškojimo veiklos licenciją turintis ir į viešą skolų išieškojimo įmonių sąrašą įrašytas juridinis asmuo, kurio akcinė bendrovė, uždaroji akcinė bendrovė arba jų padaliniai, kurios veikla yra susijusi su fizinių bei juridinių asmenų skolų įgijimu ir (arba) administravimu ir (arba) pagalba kreditoriams išieškant skolas.

6.         Skolų išieškojimo veikla - skolos išieškojimo iš skolininkų veiksmai, kuriuos skolų išieškojimo įmonė atlieka savo arba kreditoriaus vardu“.

3.

3

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„1.       Šis įstatymas taikomas skolų išieškojimo įmonių vykdomai skolų išieškojimo veiklai.

2.         Šis įstatymas netaikomas:

1)         skolų išieškojimo veiklai, kurią vykdo antstoliai, advokatai;

2)         fiziniams asmenims, kurie įgyvendina savo reikalavimo teises;

3)         juridiniams asmenims, kurie įgyvendina savo reikalavimo teises, ir kurių pajamos iš įgytų ar administruotų mokėjimo įsipareigojimų sudaro ne daugiau kaip 10 (dešimt) procentų metinių pajamų ir neviršija 500 000 (penkių šimtų tūkstančių) eurų;

4)         skolų išieškojimui, kurį vykdo valstybės ar savivaldos institucijos viešosios teisės srityje;

5)         kitais teisės aktuose įstatymų numatytais atvejais.“

4.

4

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

,, 1.      Skolų išieškojimo įmonė turi teisę vykdyti skolų išieškojimo veiklą tik turėdama priežiūros institucijos išduotą skolų išieškojimo veiklos licenciją ir būdama įrašyta į viešąjį skolų išieškojimo įmonių sąrašą, išskyrus šio įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje numatytas išimtis.

2.         Skolų išieškojimo veiklos licencija išduodama tik tai įmonei, kuri atitinka visus šiame įstatyme numatytus reikalavimus. Licencija negali būti perleista ar pereiti kitam asmeniui.

3.         Skolų išieškojimo veiklos licencija išduodama neribotam laikui arba iki tol, kol yra panaikinama šio įstatymo ar skolų išieškojimo veiklos licencijavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

4.         Skolų išieškojimo veiklos licencijos išdavimo, jos galiojimo sustabdymo ir panaikinimo tvarką bei sąlygas reglamentuoja šis įstatymas ir skolų išieškojimo veiklos licencijavimo taisyklės, kurias rengia Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmai ir tvirtina priežiūros institucija.“.

5.

6

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 6 straipsnį bei jo pavadinimą ir juos išdėstyti taip:

„6 straipsnis. Skolų išieškojimo įmonių verslo profesinės civilinės atsakomybės draudimas

1.         Skolų išieškojimo įmonės privalo apdrausti verslo profesinę civilinę atsakomybę dėl žalos, galinčios atsirasti netinkamai vykdant skolų išieškojimo veiklą.

2.         Skolų išieškojimo įmonė privalo turėti draudimo apsaugą visą skolų išieškojimo veiklos laiką, kurios dydis yra ne mažesnis kaip 30 000 eurų“.

6.

7

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„1.       Įmonė gali gautigauna skolų išieškojimo veiklos licenciją ir būti įrašytayra įrašoma į viešąjį skolų išieškojimo įmonių sąrašą, jeigu atitinka šio įstatymo reikalavimus ir Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdybai pateikia šiuos dokumentus, duomenis bei informaciją:

1)         nustatytos formos prašymą;

2)         įmonės įstatus ar kitus steigimo dokumentus;

3)         išplėstinį viešojo juridinių asmenų registro išrašą;

4)         nustatytos formos anketą apie skolų išieškojimo įmonės vadovą ir įmonę kontroliuojančius asmenis;

5)         dokumentus ir duomenis, patvirtinančius, kad įmonės vadovas ir kontroliuojantys asmenys atitinka šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje numatytus reikalavimus;

6)         draudimo poliso kopiją;

7)         nustatytos formos deklaraciją, kad įmonė atitinka 5 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus;

8)         stojamojo ir kasmetinių mokesčių sumokėjimą Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmams patvirtinančius dokumentus. Stojamojo mokesčio ir kasmetinio mokesčio dydžius nustato Lietuvos kreditų valdymo įmonių valdyba ir tvirtina priežiūros institucija;

9) kitus duomenis ir (arba) dokumentus, kai jie yra būtini ir (arba) Lietuvos kreditų valdymo įmonių valdyba jų pareikalauja“.

7.

8

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„1.       Skolų išieškojimo veiklos licenciją išduoda ir joje įrašytus duomenis keičia priežiūros institucija Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdybos teikimu.

2.         Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdyba, išnagrinėjusi prašymą dėl licencijos išdavimo ar joje įrašytų duomenų keitimo ir kartu su juo pateiktus dokumentus, duomenis bei informaciją, ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos, priima sprendimą teikti įmonės prašymą priežiūros institucijai tvirtinti arba motyvuotai atsisako tai padaryti.

3.         Jeigu Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdyba paprašo papildomų dokumentų, duomenų ir (arba) informacijos, reikalingų sprendimui priimti, arba juos savo iniciatyva pateikia prašymą dėl licencijos išdavimo pateikusi įmonė, sprendimą teikti asmens prašymą priežiūros institucijai tvirtinti arba atsisakyti tai padaryti Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdyba priima ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų nuo papildomų dokumentų, duomenų ir (arba) informacijos gavimo dienos.

4.         Priežiūros institucija ne vėliau kaip per 15 (penkiolika) kalendorinių dienų išduoda arba atsisako išduoti skolų išieškojimo veiklos licenciją ar pakeisti licencijoje įrašytus duomenis. Priežiūros institucija taip pat turi teisę reikalauti papildomų dokumentų, duomenų ir (arba) informacijos, reikalingų sprendimui priimti. Apie priimtą sprendimą priežiūros institucija praneša pareiškėjui raštu ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

5.         Jeigu priežiūros institucija priima sprendimą išduoti skolų išieškojimo veiklos licenciją, priežiūros institucija įrašo skolų išieškojimo įmonė įrašoma įmonę į viešą skolų išieškojimo įmonių sąrašą. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmai viešąjį skolų išieškojimo įmonių sąrašą skelbia Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų interneto svetainėje.

6.         Skolų išieškojimo veiklos licenciją atsisakoma išduoti, kai:

1)         įmonė nepateikia šiame įstatyme nurodytų dokumentų, duomenų ir (arba) informacijos, pateikia ne visus dokumentus, duomenis ir (arba) informaciją ir per nustatytą terminą dokumentų, duomenų ir (arba) informacijos nepapildo, pateikia neteisingus dokumentus, duomenis ir (arba) informaciją;

2)         įmonė, jos vadovas ir (arba) kontroliuojantysis asmuo neatitinka šiame įstatyme nustatytų reikalavimų;

3)         įmonė nesumoka stojamojo ir (arba) kasmetinio nario mokesčio;

4)         kitais šiame įstatyme nustatytais pagrindais.

7.         Sprendimas atsisakyti išduoti skolų išieškojimo veiklos licenciją privalo būti motyvuotas. Apie priimtą sprendimą ir jo motyvus skolų išieškojimo įmonė informuojama raštu per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.“.

8.

9

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„1.       Kai yra šiame įstatyme nustatyti pagrindai, priežiūros institucija Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdybos teikimu arba savo iniciatyva turi teisę sustabdyti arba panaikinti skolų išieškojimo įmonės veiklos licencijąlicencijos galiojimą ir išbraukti įmonę iš viešo skolų išieškojimo įmonių sąrašo.

2.         Priežiūros institucija Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdybos teikimu arba savo iniciatyva turi teisę sustabdyti skolų išieškojimo įmonės veiklos licencijos galiojimą, kai:

1)         nepateikiama informacija, duomenys ir (arba) dokumentai, atsisakoma pateikti informaciją, duomenis ir (arba) dokumentus, pateikta informacija, duomenys ir (arba) dokumentai yra neteisingi;

2)         įmonė, jos vadovas ir (arba) kontroliuojantysis asmuo neatitinka šiame įstatyme nustatytų reikalavimų;

3)         įmonė nesumoka kasmetinio nario mokesčio ir nėra Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdybos sprendimo mokesčio mokėjimą atidėti;

4)         grubiaišiurkščiai arba pakartotinai per vienerius metus pažeidžia šiame įstatyme numatytus reikalavimus.

3.         Priėmusi sprendimą sustabdyti skolų išieškojimo įmonės veiklos licenciją, priežiūros institucija apie tai informuoja skolų išieškojimo įmonę ir nustato 15 (penkiolikos) kalendorinių dienų terminą trūkumams pašalinti, išskyrus šio straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytu atveju.

4.         Priežiūros institucija Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdybos teikimu arba savo iniciatyva panaikina skolų išieškojimo įmonės veiklos licencijąlicencijos galiojimą, kai:

1)         įmonė, jos vadovas ir (arba) kontroliuojantysis asmuo neatitinka šiame įstatyme nustatytų reikalavimų ir per priežiūros institucijos nustatytą terminą įmonė nepašalina šių trūkumų;

2)         nepateikiama informacija, duomenys ir (arba) dokumentai, atsisakoma pateikti informaciją, duomenis ir (arba) dokumentus, pateikta informacija, duomenys ir (arba) dokumentai yra neteisingi ir per priežiūros institucijos nustatytą terminą įmonė nepašalina šių trūkumų;

3)         dėl šio įstatymo, profesinės veiklos ir (arba) etikos kodekso pažeidimų skolų išieškojimo įmonių garbės teismas pasiūlo panaikinti įmonės veiklos licenciją ir priežiūros instituciją šį siūlymą tenkinalicencijos galiojimą;

4)         įmonė nevykdo skolų išieškojimo veiklos daugiau kaip 12 (dvylika) mėnesių;

5)         skolų išieškojimo įmonė pripažįstama bankrutavusia, ji likviduojama ar pasibaigia kitais įstatymų nustatytais pagrindais;

6) įmonė nesumoka kasmetinio nario mokesčio ir nėra Lietuvos kreditų valdymo rūmų valdybos sprendimo mokesčio mokėjimą atidėti;

7)         kitais šiame įstatyme ir skolų išieškojimo veiklos licencijavimo taisyklėsenumatytais pagrindais.

5.         Skolų išieškojimo įmonės veiklos licencijalicencijos galiojimas gali būti panaikintapanaikintas priežiūros institucijos sprendimu gavus rašytinį skolų išieškojimo įmonės prašymą. Tokiu atveju skolų išieškojimo įmonė privalo pateikti:

1)         prašymą panaikinti įmonės skolų išieškojimo veiklos licencijąlicencijos galiojimą;

2)         informaciją apie galiojančias reikalavimo teises, jeigu tokių yra;

3)         informaciją apie teisių ir pareigų pagal galiojančias reikalavimo teises, jeigu tokių yra, perleidimą tretiesiems asmenims;

4)         informaciją apie nepasibaigusias sutartis dėl skolų išieškojimo paslaugų teikimo, pradėtus ir vykdomus skolų išieškojimo veiksmus, jeigu tokių yra.

6.         Sprendimas panaikinti skolų išieškojimo veiklos licencijąlicencijos galiojimą privalo būti išsamiai motyvuotas. Apie priimtą sprendimą ir jo motyvus skolų išieškojimo įmonė informuojama raštu per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

7.         Skolų išieškojimo įmonei, kurios veiklos licencija sustabdyta arba panaikinta, draudžiama tęsti skolų išieškojimo veiklą. Panaikinus skolų išieškojimo veiklos licenciją, įmonė privalo nutraukti visas sutartis ir veiksmus, susijusius su skolų išieškojimo paslaugų teikimu, skolų išieškojimo įmonėms perleisti galiojančias reikalavimo teises.

8.         Apie skolų išieškojimo įmonės veiklos licencijos sustabdymą ir panaikinimą skelbiama viešai Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų interneto svetainėje ne vėliau kaip per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo priėmimo dienos. Apskundus sprendimą dėl licencijos sustabdymo ar panaikinimo, apie priimtą sprendimą Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmai skelbia viešai ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo teismo sprendimo, kuriuo atmestas skundas, įsiteisėjimo dienos.

9.         Sprendimas dėl licencijos sustabdymo arba panaikinimo, išskyrus, kai licencija sustabdoma arba panaikinama šio straipsnio 4 dalies 3 punkte numatytu pagrindugali būti skundžiamas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

10.       Skolų išieškojimo įmonei, kurios skolų išieškojimo veiklos licencija panaikinta, licencija gali būti išduota pakartotinai šiame įstatyme nustatyta tvarka, bet ne anksčiau kaip praėjus 1 (vieneriems) metams nuo licencijos panaikinimo dienos, išskyrus atvejus, kai licencija buvo panaikinta šio straipsnio 5 dalyje nurodytu pagrindu.“.

9.

10

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„1. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmai yra asociacija, kuri jungia visas licenciją turinčias skolų išieškojimo įmones, atlieka skolų išieškojimo įmonių savivaldos funkcijas ir įgyvendina savivaldos principus.

2. Pagal savo prievoles Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmai atsako savo turtu ir neatsako už savo narių prisiimtus įsipareigojimus, o Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų nariai neatsako už Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų prievoles.

3. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmai savo veikloje vadovaujasi šiuo įstatymu, kitais teisės aktais ir Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų įstatais.“.

10.

11

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„1.       Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmai atlieka šias funkcijas:

1)         rengia ir tvirtina Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų įstatų pakeitimus ir papildymus;

2)         rengia ir patvirtinateikia Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų narių susirinkimui tvirtinti skolų išieškojimo įmonių profesinės etikos kodeksą ir kontroliuoja, kaip jo laikomasi;

3)         rengia ir tvirtinateikia Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų narių susirinkimui tvirtinti skolų išieškojimo įmonių garbės teismo nuostatus;

4)         sprendžia skolų išieškojimo įmonių profesinės veiklos gerinimo klausimus;

5)         rengia ir tvirtinateikia Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų narių susirinkimui tvirtinti Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdybos darbo reglamentą;

6)         rengia skolų išieškojimo veiklos licencijavimo taisykles;

7) atlieka kitas Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų įstatuose numatytas funkcijas“.

11.

12

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„1.       Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų organai yra visuotinis rūmų narių susirinkimas, valdyba ir administracija.

2.         Valdyba, Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų direktorius ir administracijagarbės teismas yra Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdymo organai.“.

12.

13

4

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 13 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4.       Panaikinus skolų išieškojimo veiklos licencijąlicencijos galiojimą Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų narys pašalinamas iš Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų“.

13.

16

1

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 16 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1.       Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų veiklą organizuoja ir vykdo administraciją. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų administracijaijai vadovauja direktorius“.

14.

17

4

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 17 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4.       Skolų išieškojimo įmonių garbės teismas gali nagrinėti bylas, jeigu teismegarbės teismo posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 3 (trys) nariai, tarp jų bent 1 (vienas) narys, paskirtas ne Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų narių susirinkimo“.

15.

18

2

3

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 18 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3)       be skolininko sutikimo skambinti jam nakties metu, nuo 22 val. iki 6 val., taip pat valstybinių švenčių dienomis;“

16.

19

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 19 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„1.       Skolų išieškojimo įmonė privalo informuoti skolininką apie skolą ir jos padengimo galimybes.

2.         Skolininkui turi būti aiškiai ir glaustai pateikta tokia informacija:

1)         pradinio kreditoriaus ir (ar) kreditoriaus vardas pavardė, pavadinimas, adresas;

2)         skolų išieškojimo įmonės pavadinimas, kodas, buveinės adresas;

3)         kokiu pagrindu skolų išieškojimo įmonė atlieka skolos išieškojimo veiksmus;

4)         reikalavimo teisės pagrindas;

5)         informacija, kurios pakanka identifikuoti skolininką;

6)         skolos suma, įskaitant pagrindinės skolos sumą, palūkanas, netesybas ir kitas mokėtinas sumas;

7)         skolos grąžinimo terminas, įmokų dydis, jų mokėjimo periodiškumas;

8)         mokėjimų nevykdymo pasekmės;

9)         asmens duomenų tvarkymo pagrindas, tikslas ir terminas;

10)       priežiūros institucijos pavadinimas ir adresas;

11)       ginčų sprendimo tvarka.

3.         Jeigu informacijoje skolininkui apie reikalavimo teisės perleidimą pateikta ne visa pagal šį straipsnį privaloma pateikti informacija arba informacijoje skolininkui apie reikalavimo teisės perleidimą nurodyta informacija yra klaidinanti, tokiu atveju skolininkas turi įvykdyti prisiimtus įsipareigojimus, tačiau jis neprivalo mokėti skolų išieškojimo įmonei palūkanų ir kitų išlaidų.

4. Pavėluoto skolininko įsipareigojimų vykdymo atvejais skolininkui taikomos netesybos negali būti didesnės kaip 0,05 procento pradelstos sumokėti sumos už kiekvieną pradelstą dieną. Netesybos negali būti skaičiuojamos už ilgesnį kaip 180 dienų laikotarpį. Jokios kitos netesybos ir mokesčiai už skolinių įsipareigojimų nevykdymą skolininkui negali būti taikomi.“.

17.

21

1

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 21 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

a1.      Skolų išieškojimo įmonės vykdydamos skolų išieškojimo veiklą turi teisę:

1)         gauti informaciją iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, VĮ „Regitra“, viešų registrų: Gyventojų registro, Nekilnojamojo turto registro, Turto arešto aktų registro, ir kitų registrų bei asmenų apie skolininko buvusias ir esamas darbovietes, darbo užmokesčio ir su juo susijusių išmokų dydį, kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą, jiems taikomus areštus bei apribojimus, o taip pat kitą informaciją, kuri yra reikalinga, siekiant atlikti skolos išieškojimo ir su tuo susijusius veiksmus;

2)         saugoti skolininko asmens duomenis 10 (dešimt) metų po skolos padengimo remiantis būtino tvarkymo ir teisėto intereso pagrindu;

3)         disponuoti turima skolininko kontaktine informacija visose skolų išieškojimo įmonės žinioje esančiose skolininko bylose, siekiant užtikrinti išieškojimo proceso operatyvumą, efektyvumą ir ekonomiškumą“.

18.

23

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 23 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

a1.      Skolų išieškojimo įmonių veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdyba ir priežiūros institucija. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdyba:

1)         prižiūri, ar skolų išieškojimo įmonės tinkamai laikosi šiame įstatyme ir jo pagrindu priimtuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų;

2)         inicijuoja šio įstatymo ir jo pagrindu priimtų teisės aktų pažeidimų nagrinėjimą;

3)         atlieka asmenų veiklos patikrinimus, jeigu pagrįstai įtaria, kad jie pažeidžia šį įstatymą, jo pagrindu priimtus teisės aktus, profesinės veiklos reikalavimus ir (arba) etikos kodeksą;

4)         iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, registrų ar informacinių sistemų, skolų išieškojimo įmonių kitų fizinių ir juridinių asmenų, kitų organizacijų ir jų padalinių gauna priežiūrai atlikti reikalingą informaciją, duomenis, dokumentus, jų kopijas, kitą informaciją, duomenis, dokumentus ir jų kopijas;

5)         bendradarbiauja su valstybių narių ir užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis;

6)         užtikrina gautos konfidencialios informacijos bei asmens duomenų apsaugą;

7) atlieka kitas šiame įstatyme ir Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų įstatuose nustatytas funkcijas.

b.         Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdyba, vykdydama šio straipsnio 1 dalyje numatytas funkcijas, turi teisę iš skolų išieškojimo įmonių gauti informaciją apie jų vykdomą veiklą.

c2.       Priežiūros institucija, priežiūros institucijos nustatyta tvarka, savo iniciatyva, ar gavusi skundą, turi teisę atlikti bet kurią iš šio straipsnio 1 d.dalyje priskirtų funkcijų ir skirti skolų išieškojimo įmonei šio įstatymo 29, 30 straipsniuose numatytas sankcijas.“.

19.

25

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 25 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„1.       Už šio įstatymo, profesinės veiklos ir (arba) skolų išieškojimo įmonių etikos kodekso pažeidimus skolų išieškojimo įmonei garbės teisme gali būti iškelta pažeidimo byla.

2.         Ginčai dėl skolos ir (arba) su ja susijusių mokesčiųmokėtinų sumų, taip pat ginčai dėl reikalavimo teisės pagrįstumo nagrinėjami Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka“.

20.

26

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 26 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„26      straipsnis. Šio įstatymo, profesinės veiklos ir etikos kodekso pažeidimaipažeidimų išankstinio nagrinėjimo tvarka“.

21.

28

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 28 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

a1.      Skolų išieškojimo įmonių garbės teismas, gavęs Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdybos ar priežiūros institucijos pareiškimą, sprendimu pradeda pažeidimo nagrinėjimo procedūrą.

b2.       Šio įstatymo, profesinės veiklos ir (arba) etikos kodekso pažeidimo nagrinėjimo procedūros metu dalyvauja:

1)         įmonės, dėl kurios pradėta pažeidimo nagrinėjimo procedūra, atstovas;

2)         asmuo, kurio prašymo pagrindu pradėta pažeidimo byla;

3)         ekspertai, specialistai ir kiti asmenys – skolų išieškojimo įmonių garbės teismo sprendimu.

c3.       Pradėjęs pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, skolų išieškojimo įmonių garbės teismas raštu kreipiasi į įmonę, dėl kurios veiksmų ši procedūra pradėta, ir paprašo per nustatytą terminą pateikti motyvuotą paaiškinimą ir jį pagrindžiančius įrodymus apie aplinkybes, dėl kurių pradėta pažeidimo nagrinėjimo procedūra.

d4.       Pažeidimo nagrinėjimo procedūros dalyviams ne vėliau kaip prieš 14 (keturiolika) kalendorinių dienų iki pažeidimų nagrinėjimo skolų išieškojimo įmonių garbės teisme dienos registruotu laišku pranešama apie galimus pažeidimusnustatytus pažeidimų faktus, šių pažeidimų nagrinėjimo vietą ir laiką, taip pat pasiūloma susipažinti su gautais dokumentais ir kita informacija, raštu pateikti paaiškinimus.

e5.       Kol skolų išieškojimo įmonių garbės teisme vyksta bylos nagrinėjimas, skolų išieškojimo įmonė gali vykdyti skolų išieškojimo veiklą.

f6.        Skolų išieškojimo įmonių garbės teismas galimus pažeidimus išnagrinėja ir poveikio priemones taiko ne vėliau kaip per 60 (šešiasdešimt) kalendorinių dienų nuo sprendimo iškelti bylą priėmimo dienos. Poveikio priemonės negali būti taikomos praėjus daugiau nei 60 (šešiasdešimt) kalendorinių dienų nuo sprendimo iškelti bylą priėmimo dienos.

7. Skolų išieškojimo įmonių garbės teismas privalo užtikrinti gautos konfidencialios informacijos apsaugą ir neatskleisti jos tretiesiems asmenims.

22.

29

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 29 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

29      straipsnis. Nuobaudos ir kiti skolų išieškojimo įmonių garbės teismo ar priežiūros institucijos priimami sprendimai

a1.       Už šio įstatymo, profesinės veiklos ir (arba) etikos kodekso pažeidimus skolų išieškojimo įmonių garbės teismas ar priežiūros institucija skolų išieškojimo įmonei gali skirti vieną iš šių nuobaudų:

1)         skirti įspėjimą, kuris skelbiamas viešai;

2)         įpareigoti asmenį, pažeidusį šio įstatymo, profesinės veiklos ir (arba) etikos kodekso reikalavimus, nedelsiant nutraukti neteisėtus veiksmus;

3)         skirti baudą;

4)         siūlyti priežiūros institucijai panaikinti skolų išieškojimo veiklos licencijąlicencijos galiojimą arba panaikinti skolų išieškojimo veiklos licencijąlicencijos galiojimą, jei šią nuobaudą skiria priežiūros institucija.

5)         netaikyti poveikio priemonių, kai nenustatomas pažeidimas.

b2.       Skiriant konkrečią nuobaudą, skolų išieškojimo įmonių garbės teismas ar priežiūros institucija atsižvelgia į atsakomybę lengvinančias ar sunkinančias aplinkybes, jų kiekį ir reikšmingumą, pažeidimo pobūdį, pažeidimo trukmę ir mastą, kitas reikšmingas aplinkybes. Įspėjimas gali būti skiriamas tik tuo atveju, jei skolų išieškojimo įmonei per pastaruosius vienerius metumetus nebuvo skirta nuobauda už šio įstatymo, profesinės veiklos ir (arba) etikos kodekso pažeidimus.

c3.       Priežiūros institucija ar skolų išieškojimo įmonių garbės teismas, priėmęs sprendimą, privalo per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo atitinkamo sprendimo priėmimo dienos sprendimą pateikti Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdybai. Apie priimtą sprendimą pareiškėjui ir skolų išieškojimo įmonei pranešama raštu per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

d4.       Jeigu pažeidimas yra mažareikšmis ir (ar) jeigu įstatymo reikalavimų laikymasis gali būti užtikrintas kitomis priemonėmis, vadovaujantis teisingumo ir protingumo kriterijais, šiame straipsnyje numatytos poveikio priemonės gali būti neskiriamos.

5. Tuo atveju, jei nuo šio straipsnio 1 dalyje nurodytos nuobaudos skyrimo praėjo daugiau kaip treji metai, yra laikoma, kad skolų išieškojimo įmonė yra nebausta.

6. Skolų išieškojimo įmonei už vieną pažeidimą gali būti skiriama tik viena iš šio straipsnio 1 dalyje nurodytų nuobaudų.

7. Skolų išieškojimo įmonių garbės teismas ar priežiūros institucija netaiko šio straipsnio 1 dalyje nurodytų poveikio priemonių, kai nenustatomas pažeidimas“.

23.

30

5

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 30 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5.       Įmonei, kuri verčiasi skolų išieškojimo veikla neturėdama skolų išieškojimo veiklos licencijos, taikoma administracinė atsakomybė Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse arba baudžiamoji atsakomybė Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse nustatyta tvarka“.

24.

32

3

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Panaikinti 32 straipsnio 3 dalį.

25.

33

1

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 33 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1.       SkolųPareiškėjas ar skolų išieškojimo įmonė, nesutinkanti su skolų išieškojimo įmonių garbės teismo ar priežiūros institucijos sprendimu, turi teisę per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo sprendimo priėmimo dienos apskųsti jį teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka“.

26.

34

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projekto straipsnį.

Pasiūlymas:

Pakeisti 34 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„34 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas“.

 

Teikia:

 

 

Seimo nariai       

                                                                                 Andrius Palionis

 

 

Rimantė Šalaševičiūtė

 

 

Valius Ąžuolas