Eil.
Nr.
|
Siūloma keisti
|
Pasiūlymo
turinys
|
str.
|
str.
d.
|
p.
|
1.
|
1
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti
taip:
„1. Šio įstatymo paskirtis –
nustatyti skolų išieškojimo veiklos licencijos suteikimo, jos galiojimo
sustabdymo ir panaikinimo tvarką, skolų išieškojimo įmonių savivaldos
sistemą, skolų išieškojimo įmonių teises, pareigas bei atsakomybę atliekant
skolų išieškojimo veiksmus“.
|
2.
|
2
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1. Kreditorius - fizinis ar
juridinis asmuo arba kita organizacija ar jų padaliniai, kuris pagal
sutartį ar teisės aktus turi galiojančią teisę reikalauti, kad skolininkas
įvykdytų mokėjimo įsipareigojimą.
2. Priežiūros institucija –
Lietuvos Respublikos ūkio ekonomikos ir inovacijų ministerija
šio įstatymo nustatyta tvarka išduodanti skolų išieškojimo veiklos licenciją
ir vykdanti skolų išieškojimo įmonių veiklos priežiūros funkcijas.
3. Skola - iš sutarties ar teisės
aktų kilęs mokėjimo įsipareigojimas, kurį skolininkas yra pradelsęs
kreditoriui sumokėti.
4. Skolininkas - fizinis ar
juridinis asmuo arba kita organizacija ar jų padaliniai, kuris pagal
sutartį ar teisės aktus turi pradelstą mokėjimo įsipareigojimą kreditoriui.
5. Skolų išieškojimo įmonė – skolų
išieškojimo veiklos licenciją turintis ir į viešą skolų išieškojimo įmonių
sąrašą įrašytas juridinis asmuo, kurio akcinė bendrovė, uždaroji
akcinė bendrovė arba jų padaliniai, kurios veikla yra susijusi su fizinių
bei juridinių asmenų skolų įgijimu ir (arba) administravimu ir (arba) pagalba
kreditoriams išieškant skolas.
6. Skolų išieškojimo veikla -
skolos išieškojimo iš skolininkų veiksmai, kuriuos skolų išieškojimo įmonė
atlieka savo arba kreditoriaus vardu“.
|
3.
|
3
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo 3 straipsnį ir jį išdėstyti
taip:
„1. Šis įstatymas taikomas skolų išieškojimo
įmonių vykdomai skolų išieškojimo veiklai.
2. Šis įstatymas netaikomas:
1) skolų išieškojimo veiklai, kurią vykdo
antstoliai, advokatai;
2) fiziniams asmenims, kurie įgyvendina
savo reikalavimo teises;
3) juridiniams asmenims, kurie įgyvendina
savo reikalavimo teises, ir kurių pajamos iš įgytų ar administruotų
mokėjimo įsipareigojimų sudaro ne daugiau kaip 10 (dešimt) procentų metinių
pajamų ir neviršija 500 000 (penkių šimtų tūkstančių) eurų;
4) skolų išieškojimui, kurį vykdo
valstybės ar savivaldos institucijos viešosios teisės srityje;
5) kitais teisės aktuose įstatymų
numatytais atvejais.“
|
4.
|
4
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje
išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo
projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
,, 1. Skolų
išieškojimo įmonė turi teisę vykdyti skolų išieškojimo veiklą tik turėdama priežiūros
institucijos išduotą skolų išieškojimo veiklos licenciją ir būdama įrašyta į
viešąjį skolų išieškojimo įmonių sąrašą, išskyrus šio įstatymo 3
straipsnio 2 dalyje numatytas išimtis.
2. Skolų išieškojimo veiklos licencija
išduodama tik tai įmonei, kuri atitinka visus šiame įstatyme numatytus
reikalavimus. Licencija negali būti perleista ar pereiti kitam asmeniui.
3. Skolų išieškojimo veiklos licencija
išduodama neribotam laikui arba iki tol, kol yra panaikinama šio įstatymo
ar skolų išieškojimo veiklos licencijavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
4. Skolų išieškojimo veiklos licencijos
išdavimo, jos galiojimo sustabdymo ir panaikinimo tvarką bei sąlygas
reglamentuoja šis įstatymas ir skolų išieškojimo veiklos licencijavimo
taisyklės, kurias rengia Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmai ir tvirtina
priežiūros institucija.“.
|
5.
|
6
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 6
straipsnį bei jo pavadinimą ir juos išdėstyti taip:
„6 straipsnis.
Skolų išieškojimo įmonių verslo profesinės civilinės
atsakomybės draudimas
1. Skolų
išieškojimo įmonės privalo apdrausti verslo profesinę civilinę
atsakomybę dėl žalos, galinčios atsirasti netinkamai vykdant skolų
išieškojimo veiklą.
2. Skolų
išieškojimo įmonė privalo turėti draudimo apsaugą visą skolų išieškojimo
veiklos laiką, kurios dydis yra ne mažesnis kaip 30 000 eurų“.
|
6.
|
7
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1. Įmonė gali gautigauna
skolų išieškojimo veiklos licenciją ir būti įrašytayra įrašoma
į viešąjį skolų išieškojimo įmonių sąrašą, jeigu atitinka šio įstatymo
reikalavimus ir Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdybai pateikia šiuos
dokumentus, duomenis bei informaciją:
1) nustatytos formos prašymą;
2) įmonės įstatus ar kitus steigimo
dokumentus;
3) išplėstinį viešojo juridinių asmenų
registro išrašą;
4) nustatytos formos anketą apie skolų
išieškojimo įmonės vadovą ir įmonę kontroliuojančius asmenis;
5) dokumentus ir duomenis, patvirtinančius,
kad įmonės vadovas ir kontroliuojantys asmenys atitinka šio įstatymo 5
straipsnio 1 dalyje numatytus reikalavimus;
6) draudimo poliso kopiją;
7) nustatytos formos deklaraciją, kad
įmonė atitinka 5 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus;
8) stojamojo ir kasmetinių mokesčių
sumokėjimą Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmams patvirtinančius
dokumentus. Stojamojo mokesčio ir kasmetinio mokesčio dydžius nustato
Lietuvos kreditų valdymo įmonių valdyba ir tvirtina priežiūros institucija;
9) kitus duomenis ir (arba)
dokumentus, kai jie yra būtini ir (arba) Lietuvos kreditų valdymo įmonių
valdyba jų pareikalauja“.
|
7.
|
8
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1. Skolų išieškojimo veiklos licenciją
išduoda ir joje įrašytus duomenis keičia priežiūros institucija
Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdybos teikimu.
2. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų
valdyba, išnagrinėjusi prašymą dėl licencijos išdavimo ar joje įrašytų
duomenų keitimo ir kartu su juo pateiktus dokumentus, duomenis bei
informaciją, ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų nuo prašymo
gavimo dienos, priima sprendimą teikti įmonės prašymą priežiūros institucijai
tvirtinti arba motyvuotai atsisako tai padaryti.
3. Jeigu Lietuvos kreditų valdymo įmonių
rūmų valdyba paprašo papildomų dokumentų, duomenų ir (arba) informacijos,
reikalingų sprendimui priimti, arba juos savo iniciatyva pateikia prašymą dėl
licencijos išdavimo pateikusi įmonė, sprendimą teikti asmens prašymą
priežiūros institucijai tvirtinti arba atsisakyti tai padaryti Lietuvos
kreditų valdymo įmonių rūmų valdyba priima ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt)
kalendorinių dienų nuo papildomų dokumentų, duomenų ir (arba) informacijos gavimo
dienos.
4. Priežiūros institucija ne vėliau kaip
per 15 (penkiolika) kalendorinių dienų išduoda arba atsisako išduoti skolų
išieškojimo veiklos licenciją ar pakeisti licencijoje įrašytus duomenis.
Priežiūros institucija taip pat turi teisę reikalauti papildomų dokumentų,
duomenų ir (arba) informacijos, reikalingų sprendimui priimti. Apie
priimtą sprendimą priežiūros institucija praneša pareiškėjui raštu ne vėliau
kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
5. Jeigu priežiūros institucija priima
sprendimą išduoti skolų išieškojimo veiklos licenciją, priežiūros
institucija įrašo skolų išieškojimo įmonė įrašoma įmonę į
viešą skolų išieškojimo įmonių sąrašą. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmai
viešąjį skolų išieškojimo įmonių sąrašą skelbia Lietuvos kreditų valdymo
įmonių rūmų interneto svetainėje.
6. Skolų išieškojimo veiklos licenciją
atsisakoma išduoti, kai:
1) įmonė nepateikia šiame įstatyme
nurodytų dokumentų, duomenų ir (arba) informacijos, pateikia ne visus
dokumentus, duomenis ir (arba) informaciją ir per nustatytą terminą
dokumentų, duomenų ir (arba) informacijos nepapildo, pateikia neteisingus
dokumentus, duomenis ir (arba) informaciją;
2) įmonė, jos vadovas ir (arba)
kontroliuojantysis asmuo neatitinka šiame įstatyme nustatytų reikalavimų;
3) įmonė nesumoka stojamojo ir (arba)
kasmetinio nario mokesčio;
4) kitais šiame įstatyme nustatytais
pagrindais.
7. Sprendimas atsisakyti išduoti skolų
išieškojimo veiklos licenciją privalo būti motyvuotas. Apie priimtą sprendimą
ir jo motyvus skolų išieškojimo įmonė informuojama raštu per 5 (penkias)
darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.“.
|
8.
|
9
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento
prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje
išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo
projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1. Kai yra šiame įstatyme nustatyti
pagrindai, priežiūros institucija Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų
valdybos teikimu arba savo iniciatyva turi teisę sustabdyti arba panaikinti
skolų išieškojimo įmonės veiklos licencijąlicencijos galiojimą
ir išbraukti įmonę iš viešo skolų išieškojimo įmonių sąrašo.
2. Priežiūros institucija Lietuvos kreditų
valdymo įmonių rūmų valdybos teikimu arba savo iniciatyva turi teisę
sustabdyti skolų išieškojimo įmonės veiklos licencijos galiojimą, kai:
1) nepateikiama informacija, duomenys ir
(arba) dokumentai, atsisakoma pateikti informaciją, duomenis ir (arba)
dokumentus, pateikta informacija, duomenys ir (arba) dokumentai yra
neteisingi;
2) įmonė, jos vadovas ir (arba)
kontroliuojantysis asmuo neatitinka šiame įstatyme nustatytų reikalavimų;
3) įmonė nesumoka kasmetinio nario
mokesčio ir nėra Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdybos sprendimo
mokesčio mokėjimą atidėti;
4) grubiaišiurkščiai arba
pakartotinai per vienerius metus pažeidžia šiame įstatyme numatytus
reikalavimus.
3. Priėmusi sprendimą sustabdyti skolų
išieškojimo įmonės veiklos licenciją, priežiūros institucija apie tai
informuoja skolų išieškojimo įmonę ir nustato 15 (penkiolikos) kalendorinių
dienų terminą trūkumams pašalinti, išskyrus šio straipsnio 2 dalies 4 punkte
nurodytu atveju.
4. Priežiūros institucija Lietuvos kreditų
valdymo įmonių rūmų valdybos teikimu arba savo iniciatyva panaikina skolų
išieškojimo įmonės veiklos licencijąlicencijos galiojimą, kai:
1) įmonė, jos vadovas ir (arba)
kontroliuojantysis asmuo neatitinka šiame įstatyme nustatytų reikalavimų ir
per priežiūros institucijos nustatytą terminą įmonė nepašalina šių trūkumų;
2) nepateikiama informacija, duomenys ir
(arba) dokumentai, atsisakoma pateikti informaciją, duomenis ir (arba) dokumentus,
pateikta informacija, duomenys ir (arba) dokumentai yra neteisingi ir per
priežiūros institucijos nustatytą terminą įmonė nepašalina šių trūkumų;
3) dėl šio įstatymo, profesinės veiklos ir
(arba) etikos kodekso pažeidimų skolų išieškojimo įmonių garbės teismas
pasiūlo panaikinti įmonės veiklos licenciją ir priežiūros instituciją šį
siūlymą tenkinalicencijos galiojimą;
4) įmonė nevykdo skolų išieškojimo
veiklos daugiau kaip 12 (dvylika) mėnesių;
5) skolų išieškojimo įmonė pripažįstama
bankrutavusia, ji likviduojama ar pasibaigia kitais įstatymų nustatytais
pagrindais;
6) įmonė nesumoka kasmetinio nario mokesčio ir
nėra Lietuvos kreditų valdymo rūmų valdybos sprendimo mokesčio mokėjimą
atidėti;
7) kitais šiame
įstatyme ir skolų išieškojimo veiklos licencijavimo taisyklėsenumatytais
pagrindais.
5. Skolų išieškojimo įmonės veiklos licencijalicencijos
galiojimas gali būti panaikintapanaikintas priežiūros
institucijos sprendimu gavus rašytinį skolų išieškojimo įmonės prašymą. Tokiu
atveju skolų išieškojimo įmonė privalo pateikti:
1) prašymą panaikinti įmonės skolų
išieškojimo veiklos licencijąlicencijos galiojimą;
2) informaciją apie galiojančias
reikalavimo teises, jeigu tokių yra;
3) informaciją apie teisių ir pareigų
pagal galiojančias reikalavimo teises, jeigu tokių yra, perleidimą
tretiesiems asmenims;
4) informaciją apie nepasibaigusias
sutartis dėl skolų išieškojimo paslaugų teikimo, pradėtus ir vykdomus skolų
išieškojimo veiksmus, jeigu tokių yra.
6. Sprendimas panaikinti skolų išieškojimo
veiklos licencijąlicencijos galiojimą privalo būti išsamiai
motyvuotas. Apie priimtą sprendimą ir jo motyvus skolų išieškojimo įmonė
informuojama raštu per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo
dienos.
7. Skolų išieškojimo įmonei, kurios
veiklos licencija sustabdyta arba panaikinta, draudžiama tęsti skolų
išieškojimo veiklą. Panaikinus skolų išieškojimo veiklos licenciją, įmonė
privalo nutraukti visas sutartis ir veiksmus, susijusius su skolų išieškojimo
paslaugų teikimu, skolų išieškojimo įmonėms perleisti galiojančias
reikalavimo teises.
8. Apie skolų išieškojimo įmonės veiklos
licencijos sustabdymą ir panaikinimą skelbiama viešai Lietuvos kreditų
valdymo įmonių rūmų interneto svetainėje ne vėliau kaip per 1 (vieną) mėnesį nuo
sprendimo priėmimo dienos. Apskundus sprendimą dėl licencijos sustabdymo ar
panaikinimo, apie priimtą sprendimą Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmai
skelbia viešai ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo
teismo sprendimo, kuriuo atmestas skundas, įsiteisėjimo dienos.
9. Sprendimas dėl licencijos sustabdymo
arba panaikinimo, išskyrus, kai licencija sustabdoma arba panaikinama šio
straipsnio 4 dalies 3 punkte numatytu pagrindugali būti skundžiamas
teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta
tvarka.
10. Skolų išieškojimo įmonei, kurios skolų
išieškojimo veiklos licencija panaikinta, licencija gali būti išduota
pakartotinai šiame įstatyme nustatyta tvarka, bet ne anksčiau kaip praėjus 1
(vieneriems) metams nuo licencijos panaikinimo dienos, išskyrus atvejus,
kai licencija buvo panaikinta šio straipsnio 5 dalyje nurodytu pagrindu.“.
|
9.
|
10
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmai yra
asociacija, kuri jungia visas licenciją turinčias skolų išieškojimo
įmones, atlieka skolų išieškojimo įmonių savivaldos funkcijas ir įgyvendina
savivaldos principus.
2. Pagal savo prievoles Lietuvos kreditų valdymo
įmonių rūmai atsako savo turtu ir neatsako už savo narių prisiimtus
įsipareigojimus, o Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų nariai neatsako už
Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų prievoles.
3. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmai savo
veikloje vadovaujasi šiuo įstatymu, kitais teisės aktais ir Lietuvos kreditų
valdymo įmonių rūmų įstatais.“.
|
10.
|
11
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmai atlieka
šias funkcijas:
1) rengia ir tvirtina Lietuvos kreditų
valdymo įmonių rūmų įstatų pakeitimus ir papildymus;
2) rengia ir patvirtinateikia Lietuvos
kreditų valdymo įmonių rūmų narių susirinkimui tvirtinti skolų
išieškojimo įmonių profesinės etikos kodeksą ir kontroliuoja, kaip jo
laikomasi;
3) rengia ir tvirtinateikia Lietuvos
kreditų valdymo įmonių rūmų narių susirinkimui tvirtinti skolų
išieškojimo įmonių garbės teismo nuostatus;
4) sprendžia skolų išieškojimo įmonių
profesinės veiklos gerinimo klausimus;
5) rengia ir tvirtinateikia Lietuvos
kreditų valdymo įmonių rūmų narių susirinkimui tvirtinti Lietuvos kreditų
valdymo įmonių rūmų valdybos darbo reglamentą;
6) rengia skolų išieškojimo veiklos licencijavimo
taisykles;
7) atlieka kitas
Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų įstatuose numatytas funkcijas“.
|
11.
|
12
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento
prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje
išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo
projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų organai
yra visuotinis rūmų narių susirinkimas, valdyba ir administracija.
2. Valdyba, Lietuvos kreditų valdymo
įmonių rūmų direktorius ir administracijagarbės teismas yra
Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdymo organai.“.
|
12.
|
13
|
4
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 13 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„4. Panaikinus skolų išieškojimo veiklos licencijąlicencijos
galiojimą Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų narys pašalinamas
iš Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų“.
|
13.
|
16
|
1
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 16 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„1. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų veiklą
organizuoja ir vykdo administraciją. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų
administracijaijai vadovauja direktorius“.
|
14.
|
17
|
4
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 17 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„4. Skolų išieškojimo įmonių garbės teismas
gali nagrinėti bylas, jeigu teismegarbės teismo posėdyje
dalyvauja ne mažiau kaip 3 (trys) nariai, tarp jų bent 1 (vienas) narys,
paskirtas ne Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų narių susirinkimo“.
|
15.
|
18
|
2
|
3
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 18 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį
išdėstyti taip:
„3) be skolininko sutikimo skambinti jam
nakties metu, nuo 22 val. iki 6 val., taip pat valstybinių švenčių
dienomis;“
|
16.
|
19
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 19 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1. Skolų išieškojimo įmonė privalo
informuoti skolininką apie skolą ir jos padengimo galimybes.
2. Skolininkui turi būti aiškiai ir
glaustai pateikta tokia informacija:
1) pradinio kreditoriaus ir (ar) kreditoriaus
vardas pavardė, pavadinimas, adresas;
2) skolų išieškojimo įmonės pavadinimas,
kodas, buveinės adresas;
3) kokiu pagrindu skolų išieškojimo įmonė
atlieka skolos išieškojimo veiksmus;
4) reikalavimo teisės pagrindas;
5) informacija, kurios pakanka
identifikuoti skolininką;
6) skolos suma, įskaitant pagrindinės
skolos sumą, palūkanas, netesybas ir kitas mokėtinas sumas;
7) skolos grąžinimo terminas, įmokų
dydis, jų mokėjimo periodiškumas;
8) mokėjimų nevykdymo pasekmės;
9) asmens duomenų tvarkymo pagrindas,
tikslas ir terminas;
10) priežiūros institucijos pavadinimas ir
adresas;
11) ginčų sprendimo tvarka.
3. Jeigu informacijoje skolininkui apie
reikalavimo teisės perleidimą pateikta ne visa pagal šį straipsnį
privaloma pateikti informacija arba informacijoje skolininkui apie
reikalavimo teisės perleidimą nurodyta informacija yra klaidinanti, tokiu
atveju skolininkas turi įvykdyti prisiimtus įsipareigojimus, tačiau jis
neprivalo mokėti skolų išieškojimo įmonei palūkanų ir kitų išlaidų.
4. Pavėluoto skolininko įsipareigojimų vykdymo
atvejais skolininkui taikomos netesybos negali būti didesnės kaip 0,05
procento pradelstos sumokėti sumos už kiekvieną pradelstą dieną. Netesybos
negali būti skaičiuojamos už ilgesnį kaip 180 dienų laikotarpį. Jokios kitos
netesybos ir mokesčiai už skolinių įsipareigojimų nevykdymą skolininkui
negali būti taikomi.“.
|
17.
|
21
|
1
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 21 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„a1. Skolų išieškojimo
įmonės vykdydamos skolų išieškojimo veiklą turi teisę:
1) gauti informaciją iš Valstybinio
socialinio draudimo fondo valdybos prie Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministerijos, VĮ „Regitra“, viešų registrų: Gyventojų
registro, Nekilnojamojo turto registro, Turto arešto aktų registro, ir kitų
registrų bei asmenų apie skolininko buvusias ir esamas darbovietes, darbo
užmokesčio ir su juo susijusių išmokų dydį, kilnojamąjį ir nekilnojamąjį
turtą, jiems taikomus areštus bei apribojimus, o taip pat kitą informaciją,
kuri yra reikalinga, siekiant atlikti skolos išieškojimo ir su tuo susijusius
veiksmus;
2) saugoti skolininko asmens duomenis 10
(dešimt) metų po skolos padengimo remiantis būtino tvarkymo ir teisėto
intereso pagrindu;
3) disponuoti turima skolininko kontaktine
informacija visose skolų išieškojimo įmonės žinioje esančiose skolininko
bylose, siekiant užtikrinti išieškojimo proceso operatyvumą, efektyvumą ir
ekonomiškumą“.
|
18.
|
23
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 23 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„a1. Skolų išieškojimo
įmonių veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdyba
ir priežiūros institucija. Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdyba:
1) prižiūri, ar skolų išieškojimo įmonės
tinkamai laikosi šiame įstatyme ir jo pagrindu priimtuose teisės aktuose
nustatytų reikalavimų;
2) inicijuoja šio įstatymo ir jo pagrindu
priimtų teisės aktų pažeidimų nagrinėjimą;
3) atlieka asmenų veiklos patikrinimus,
jeigu pagrįstai įtaria, kad jie pažeidžia šį įstatymą, jo pagrindu priimtus
teisės aktus, profesinės veiklos reikalavimus ir (arba) etikos kodeksą;
4) iš valstybės ir savivaldybių institucijų
bei įstaigų, registrų ar informacinių sistemų, skolų išieškojimo įmonių kitų
fizinių ir juridinių asmenų, kitų organizacijų ir jų padalinių gauna
priežiūrai atlikti reikalingą informaciją, duomenis, dokumentus, jų kopijas,
kitą informaciją, duomenis, dokumentus ir jų kopijas;
5) bendradarbiauja su valstybių narių ir
užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis;
6) užtikrina gautos konfidencialios
informacijos bei asmens duomenų apsaugą;
7) atlieka kitas
šiame įstatyme ir Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų įstatuose nustatytas
funkcijas.
b. Lietuvos kreditų valdymo
įmonių rūmų valdyba, vykdydama šio straipsnio 1 dalyje numatytas funkcijas,
turi teisę iš skolų išieškojimo įmonių gauti informaciją apie jų vykdomą
veiklą.
c2. Priežiūros
institucija, priežiūros institucijos nustatyta tvarka, savo iniciatyva, ar
gavusi skundą, turi teisę atlikti bet kurią iš šio straipsnio 1 d.dalyje
priskirtų funkcijų ir skirti skolų išieškojimo įmonei šio įstatymo 29, 30
straipsniuose numatytas sankcijas.“.
|
19.
|
25
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 25 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1. Už šio įstatymo, profesinės veiklos ir
(arba) skolų išieškojimo įmonių etikos kodekso pažeidimus skolų išieškojimo
įmonei garbės teisme gali būti iškelta pažeidimo byla.
2. Ginčai dėl skolos ir (arba) su ja
susijusių mokesčiųmokėtinų sumų, taip pat ginčai dėl
reikalavimo teisės pagrįstumo nagrinėjami Lietuvos Respublikos civilinio
proceso kodekso nustatyta tvarka“.
|
20.
|
26
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento
prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje
išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo
projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 26 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti
taip:
„26 straipsnis. Šio įstatymo, profesinės
veiklos ir etikos kodekso pažeidimaipažeidimų išankstinio
nagrinėjimo tvarka“.
|
21.
|
28
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės departamento
prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16 išvadoje
išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo
projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 28 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„a1. Skolų išieškojimo įmonių garbės
teismas, gavęs Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų valdybos ar priežiūros
institucijos pareiškimą, sprendimu pradeda pažeidimo nagrinėjimo
procedūrą.
b2. Šio
įstatymo, profesinės veiklos ir (arba) etikos kodekso pažeidimo nagrinėjimo
procedūros metu dalyvauja:
1) įmonės, dėl kurios pradėta pažeidimo
nagrinėjimo procedūra, atstovas;
2) asmuo, kurio prašymo pagrindu pradėta
pažeidimo byla;
3) ekspertai, specialistai ir kiti asmenys
– skolų išieškojimo įmonių garbės teismo sprendimu.
c3. Pradėjęs
pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, skolų išieškojimo įmonių garbės teismas
raštu kreipiasi į įmonę, dėl kurios veiksmų ši procedūra pradėta, ir paprašo
per nustatytą terminą pateikti motyvuotą paaiškinimą ir jį pagrindžiančius
įrodymus apie aplinkybes, dėl kurių pradėta pažeidimo nagrinėjimo procedūra.
d4. Pažeidimo
nagrinėjimo procedūros dalyviams ne vėliau kaip prieš 14 (keturiolika)
kalendorinių dienų iki pažeidimų nagrinėjimo skolų išieškojimo įmonių garbės
teisme dienos registruotu laišku pranešama apie galimus pažeidimusnustatytus
pažeidimų faktus, šių pažeidimų nagrinėjimo vietą ir laiką, taip pat
pasiūloma susipažinti su gautais dokumentais ir kita informacija, raštu
pateikti paaiškinimus.
e5. Kol
skolų išieškojimo įmonių garbės teisme vyksta bylos nagrinėjimas, skolų
išieškojimo įmonė gali vykdyti skolų išieškojimo veiklą.
f6. Skolų
išieškojimo įmonių garbės teismas galimus pažeidimus išnagrinėja ir poveikio
priemones taiko ne vėliau kaip per 60 (šešiasdešimt) kalendorinių dienų nuo
sprendimo iškelti bylą priėmimo dienos. Poveikio priemonės negali būti
taikomos praėjus daugiau nei 60 (šešiasdešimt) kalendorinių dienų nuo
sprendimo iškelti bylą priėmimo dienos.
7. Skolų išieškojimo įmonių garbės
teismas privalo užtikrinti gautos konfidencialios informacijos apsaugą ir
neatskleisti jos tretiesiems asmenims.“
|
22.
|
29
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 29 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„29 straipsnis. Nuobaudos ir kiti skolų
išieškojimo įmonių garbės teismo ar priežiūros institucijos priimami
sprendimai
a1. Už
šio įstatymo, profesinės veiklos ir (arba) etikos kodekso pažeidimus skolų
išieškojimo įmonių garbės teismas ar priežiūros institucija skolų išieškojimo
įmonei gali skirti vieną iš šių nuobaudų:
1) skirti įspėjimą, kuris skelbiamas
viešai;
2) įpareigoti asmenį, pažeidusį šio
įstatymo, profesinės veiklos ir (arba) etikos kodekso reikalavimus,
nedelsiant nutraukti neteisėtus veiksmus;
3) skirti baudą;
4) siūlyti priežiūros institucijai panaikinti
skolų išieškojimo veiklos licencijąlicencijos galiojimą arba
panaikinti skolų išieškojimo veiklos licencijąlicencijos galiojimą,
jei šią nuobaudą skiria priežiūros institucija.
5) netaikyti poveikio
priemonių, kai nenustatomas pažeidimas.
b2. Skiriant
konkrečią nuobaudą, skolų išieškojimo įmonių garbės teismas ar priežiūros
institucija atsižvelgia į atsakomybę lengvinančias ar sunkinančias
aplinkybes, jų kiekį ir reikšmingumą, pažeidimo pobūdį, pažeidimo trukmę ir
mastą, kitas reikšmingas aplinkybes. Įspėjimas gali būti skiriamas tik tuo
atveju, jei skolų išieškojimo įmonei per pastaruosius vienerius metumetus
nebuvo skirta nuobauda už šio įstatymo, profesinės veiklos ir (arba) etikos
kodekso pažeidimus.
c3. Priežiūros
institucija ar skolų išieškojimo įmonių garbės teismas, priėmęs sprendimą,
privalo per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo atitinkamo sprendimo
priėmimo dienos sprendimą pateikti Lietuvos kreditų valdymo įmonių rūmų
valdybai. Apie priimtą sprendimą pareiškėjui ir skolų išieškojimo įmonei
pranešama raštu per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo
dienos.
d4. Jeigu
pažeidimas yra mažareikšmis ir (ar) jeigu įstatymo reikalavimų laikymasis
gali būti užtikrintas kitomis priemonėmis, vadovaujantis teisingumo ir protingumo
kriterijais, šiame straipsnyje numatytos poveikio priemonės gali būti
neskiriamos.
5. Tuo atveju, jei nuo šio straipsnio
1 dalyje nurodytos nuobaudos skyrimo praėjo daugiau kaip treji metai, yra
laikoma, kad skolų išieškojimo įmonė yra nebausta.
6. Skolų išieškojimo įmonei už vieną
pažeidimą gali būti skiriama tik viena iš šio straipsnio 1 dalyje nurodytų
nuobaudų.
7. Skolų išieškojimo įmonių garbės
teismas ar priežiūros institucija netaiko šio straipsnio 1 dalyje nurodytų
poveikio priemonių, kai nenustatomas pažeidimas“.
|
23.
|
30
|
5
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 30 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„5. Įmonei, kuri verčiasi skolų išieškojimo
veikla neturėdama skolų išieškojimo veiklos licencijos, taikoma
administracinė atsakomybė Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų
kodekse arba baudžiamoji atsakomybė Lietuvos Respublikos baudžiamajame
kodekse nustatyta tvarka“.
|
24.
|
32
|
3
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Panaikinti 32 straipsnio 3 dalį.
|
25.
|
33
|
1
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 33 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„1. SkolųPareiškėjas ar skolų
išieškojimo įmonė, nesutinkanti su skolų išieškojimo įmonių garbės teismo ar
priežiūros institucijos sprendimu, turi teisę per 30 (trisdešimt)
kalendorinių dienų nuo sprendimo priėmimo dienos apskųsti jį teismui Lietuvos
Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka“.
|
26.
|
34
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2018-10-07 išvadoje ir Europos teisės
departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2018-11-16
išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti
įstatymo projekto straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 34 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti
taip:
„34 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas,
įgyvendinimas ir taikymas“.
|