PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŽEMĖS MOKESČIO ĮSTATYMO NR. I-2675 9 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO XIIIP-4021

 

2019-10-21

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumentai:

Įstatymo projektu iš esmės siekiama sumažinti įstatyme nustatytą žemės mokesčio lengvatos dydį žemės ūkio paskirties žemei (pakeičiant mokestinę žemės vertę mažinantį koeficientą), kartu paliekant šiuo metu galiojančias nuostatas dėl galimybės savivaldybėms pačioms spręsti dėl mokesčio tarifų ir lengvatų taikymo, tačiau nesprendžiamas asmenų, kurie per susijusius ar kontroliuojamus ir (ar) asocijuotus asmenis bendrai valdo 500 ha ir daugiau žemės, piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi klausimas. Atsižvelgiant į tai, kad valstybės politika riboja vienam asmeniui valdyti daugiau nei 500 ha žemės ūkio paskirties žemės tikslu suvaldyti žemės koncentraciją ir siekiant didinti ūkininkų, žemvaldžių konkurenciją, valstybė turi sureguliuoti ir teisingas pasekmes tiems asmenims, kurių atžvilgiu šis reikalavimas netaikomas ar ši sąlyga netaikoma dėl teisės aktų spragų ar kitų priežasčių.
Atkreiptinas dėmesys, kad Konstitucinis teismas yra pasisakęs, jog Konstitucijos 29 straipsnyje yra įtvirtintas visų asmenų lygybės įstatymui, teismui ir kitoms valstybės institucijoms ar pareigūnams principas, bet šis principas apima ir diskriminacijos bei privilegijų draudimą, bei konstatavo, jog diskriminacija ar privilegijomis nelaikytinas toks diferencijuotas teisinis reguliavimas, kuris taikomas tam tikroms vienodais požymiais pasižyminčių asmenų grupėms, jeigu taip siekiama pozityvių, visuomeniškai reikšmingų tikslų. Minėta ir tai, jog visų asmenų lygybės principas nepaneigia to, kad įstatyme gali būti nustatytas nevienodas teisinis reguliavimas tam tikrų asmenų kategorijų, esančių skirtingose padėtyse, atžvilgiu.  
Taigi, siekiant visuomenei pozityvių ir naudingų tikslų, siūloma nustatyti teisinį reguliavimą, kad tiems asmenims, kurie patys ar per susijusius ir (ar) kontroliuojamus asmenis bendrai valdo  daugiau nei 500 ha žemės ūkio paskirties žemės, apskaičiuojant žemės mokestį būtų taikomas 1 proc. koeficientas.

 

 

Pasiūlymas: pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

1 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 9 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Žemės ūkio paskirties žemės, išskyrus apleistas žemės ūkio naudmenas, mokestinė vertė yra jos vidutinė rinkos vertė arba vertė, nustatyta atlikus individualų žemės vertinimą, padauginta iš koeficiento 0,50, o tais atvejais, kai asmeniui ir su juo susijusiems asmenims, kontroliuojamiems vienetams ir (ar) asocijuotiems asmenims, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatyme, bendrai priklauso daugiau nei 500 ha žemės ūkio paskirties žemės, išskyrus apleistas žemės ūkio naudmenas, šios žemės mokestinė vertė yra jos vidutinė rinkos vertė arba vertė, nustatyta atlikus individualų žemės vertinimą,  padauginta iš koeficiento 1.“

 

 

Teikia

 

Seimo nariai:

Justas Džiugelis

Mykolas Majauskas

Ingrida Šimonytė

Vytautas Bakas