PASIŪLYMAI

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS STATYBOS ĮSTATYMO NR. I-1240

17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 STRAIPSNIŲ ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTO nR. XIIIP-3686(3)

 

2021-11-19

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

3

(27)

 

(151)

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 3 straipsniu keičiama Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 27 straipsnio 151 dalis tikslintina, siekiant mažinti administracinę naštą nuasmeninant ir skelbiant esminio poveikio viešojo intereso apsaugai per viešumą neturinčius dokumentus, patvirtinančius šio įstatymo 1 priede nurodytos įmokos už savavališkos statybos įteisinimą sumokėjimą, ir dokumentus, pagrindžiančius šios įmokos apskaičiavimo dydį, – savavališkos statybos atveju.

Pasiūlymo tikslas – patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 3 straipsniu keičiamą 27 straipsnio 151 dalį, siekiant mažinti administracinę naštą nuasmeninant ir skelbiant dokumentus, patvirtinančius šio įstatymo 1 priede nurodytos įmokos už savavališkos statybos įteisinimą sumokėjimą, ir dokumentus, pagrindžiančius šios įmokos apskaičiavimo dydį, – savavališkos statybos atveju.

Pasiūlymo esmė – patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 3 straipsniu keičiamą 27 straipsnio 151 dalį, numatant, kad kai išduodamas leidimas statyti naują statinį, leidimas rekonstruoti statinį, leidimas atnaujinti (modernizuoti) pastatą, leidimas pakeisti statinio ar jo dalies paskirtį, Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ būtų nepaskelbiami šio straipsnio 5 dalies 10 punkte nurodyti dokumentai. 

 

 

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 3 straipsniu dėstomą 27 straipsnio 151 dalį ir išdėstyti ją taip:

3 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 27 straipsnio 151 dalį ir ją išdėstyti taip:

„151. Apie statybą leidžiančio dokumento išdavimą, siekiant sukurti galimybes visuomenei ginti teisę gyventi sveikatai ir gerovei tinkamoje aplinkoje, visuomenė informuojama Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ paskelbiant statybą leidžiančio dokumento duomenis (statybą leidžiančio dokumento tipą, nurodytą šio įstatymo 27 straipsnio 1 dalyje, registracijos numerį, registracijos datą, statinių adresus, dokumento būseną (galiojantis, negaliojantis), dokumentą išdavusios institucijos pavadinimą), statinio projekto duomenis (projekto pavadinimą, numerį, parengimo metus), statinių duomenis (statinio pavadinimą, statybos rūšį, naudojimo paskirtį, kategoriją (ypatingasis, neypatingasis, nesudėtingasis), laikinojo statinio požymį, savavališkos statybos požymį, adresą, žemės sklypo registracijos duomenis (unikalų numerį, registro numerį), statinio registracijos duomenis (unikalų numerį, registro numerį), statinio statybos metus, planuojamų statyti naujų ar rekonstruoti esamų pastatų rodiklius (pastatų skaičių, butų skaičių, bendrą plotą, naudingą plotą, tūrį), statinio projekto patikrinimo išvadas (rezultatus) ir prie jų pridėtus dokumentus, statinio, kuriam išduotas statybą leidžiantis dokumentas, bendruosius rodiklius (sklypo užstatymo intensyvumą, sklypo užstatymo tankį, pastato bendrą plotą, aukštų skaičių, pastato aukštį). Kai išduodamas leidimas statyti naują statinį, leidimas rekonstruoti statinį, leidimas atnaujinti (modernizuoti) pastatą, leidimas pakeisti statinio ar jo dalies paskirtį, be šioje dalyje nurodytų duomenų (dokumentų), Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ turi būti paskelbti šio straipsnio 5 dalies 2, 3, 8, 10, 11, 13 ir 15 punktuose nurodyti dokumentai. Draudžiama skelbti statytojo (užsakovo), kuris yra fizinis asmuo, ir kitų fizinių asmenų, išskyrus statinio projekto vadovą, statinio projekto dalių vadovus, statinio architektus, statinio projekto rengėjus, statinio projekto dalių rengėjus, statinio projekto ekspertizės vadovą, statinio projekto dalies ekspertizės vadovus, asmenis, dalyvaujančius rengiant statinio projektą, atliekant statinio projekto ekspertizę išduodant specialiuosius reikalavimus, prisijungimo prie inžinerinių tinklų ar susisiekimo komunikacijų sąlygas, tikrinant statinio projektą, vardą ir pavardę. Draudžiama skelbti fizinių asmenų asmens kodą, gimimo datą, gyvenamąją vietą. Už duomenų pateikimą be draudžiamų skelbti asmens duomenų atsako asmenys, teikiantys skelbti duomenis (dokumentus) Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“. Šioje dalyje nurodytų duomenų (dokumentų) skelbimą ir jo užbaigimą užtikrina Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos.“

2.

5

(28)

 

(5)

 

Argumentai:

Dalis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 5 straipsnyje dėstomų Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 28 straipsnio 5 dalies nuostatų jau yra 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 28 straipsnio redakcijoje.

Pasiūlymo tikslas – patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 5 straipsnyje dėstomą 28 straipsnio 5 dalį, siekiant užtikrinti, kad ji atitiktų 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 28 straipsnio redakcijoje jau esančias nuostatas ir palikti naujas nuostatas dėl informacinės sistemos „Infostatyba“.

Pasiūlymo esmė – siūloma patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 5 straipsniu keičiamą 28 straipsnio 5 dalį, siekiant joje palikti naujas nuostatas dėl informacinės sistemos „Infostatyba“.

 

Pasiūlymas:

Patikslinti ir įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 5 straipsniu keičiamą 28 straipsnio 5 dalį išdėstyti taip:

5. Atlikus statybos užbaigimo procedūras, statinį ir daiktines teises į jį privaloma įregistruoti Nekilnojamojo turto registre ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo statybos užbaigimo akto gavimo dienos, deklaracijos apie statybos užbaigimą patvirtinimo ir įregistravimo dienos Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ arba nuo deklaracijos apie statybos užbaigimą įregistravimo dienos. Statybos užbaigimo aktas ir deklaracija apie statybos užbaigimą surašomi visų statytojų (užsakovų) vardu.

3.

5

(28)

 

(7)

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 5 straipsniu dėstoma Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 28 straipsnio 7 dalyje nustatomi atvejai statybos užbaigimo akto neišdavimo atvejai. Vienas jų – jeigu teisme nagrinėjamas statybą leidžiančio dokumento teisėtumo klausimas. Šį formuluotė tikslintina atsižvelgiant į tai, kad ji sudaro galimybę nepagrįstai stabdyti statybos užbaigimo procedūras kvestionuojant statybą leidžiančio dokumento teisėtumą. Atsižvelgiant į tai, siūlytina šioje dalyje numatyti, kad statybos užbaigimo aktas neišduodamas, jeigu dėl statybą leidžiančio dokumento išdavimo teisėtumo teisme yra priimtų nagrinėti viešojo administravimo subjektų ar prokuratūros prašymų.

Pasiūlymo tikslas – patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 5 straipsniu dėstomą 28 straipsnio 7 dalies 5 punktą, siekiant aiškiau apibrėžti atvejus, kad neišduodamas statybos užbaigimo aktas statybą leidžiančio dokumento teisėtumo nagrinėjimo teisme atveju.

Pasiūlymo esmė – siūloma patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 5 straipsniu dėstomą 28 straipsnio 7 dalies 5 punktą, siekiant nustatyti, kad statybos užbaigimo aktas neišduodamas, jeigu dėl statybą leidžiančio dokumento išdavimo teisėtumo teisme yra priimtų nagrinėti viešojo administravimo subjektų ar prokuratūros prašymų.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 5 straipsniu dėstomą 28 straipsnio 7 dalies 5 punktą ir išdėstyti jį taip:

„7) Jeigu dėl statybą leidžiančio dokumento išdavimo teisėtumo teisme yra priimtų nagrinėti viešojo administravimo subjektų ar prokuratūros prašymų, statybos užbaigimo procedūros nutraukiamos iki teismo sprendimo įsiteisėjimo;“

4.

5

(28)

 

(8)

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 5 straipsnyje dėstomų Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 28 straipsnio 8 dalies nuostatos neatitinka 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusios Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 28 straipsnio redakcijos.

Pasiūlymo tikslas – patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 5 straipsnyje dėstomą 28 straipsnio 8 dalį, siekiant užtikrinti, kad jos atitiktų 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 28 straipsnio redakcijoje jau esančias nuostatas.

Pasiūlymo esmė – siūloma patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 5 straipsniu keičiamą 28 straipsnio 8 dalį, joje paliekant naujas nuostatas dėl dokumentų ir statinių įregistravimo panaikinimo.

Pasiūlymas:

Patikslinti ir įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 5 straipsniu keičiamą 28 straipsnio 8 išdėstyti taip:

811. Kreiptis į teismą dėl statybos užbaigimo akto, galiojimo ar deklaracijos apie statybos užbaigimą galiojimo, šių dokumentų ir statinių arba jos patvirtinimo ir įregistravimo panaikinimo turi teisę suinteresuotieji asmenys, šių asmenų skundų ar pranešimų pagrindu arba savo iniciatyva – Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos, Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, ar statinio saugos ir paskirties valstybinės priežiūros institucijos pagal kompetenciją. Jeigu pažeistas viešasis interesas, šios institucijos dėl viešojo intereso gynimo turi teisę kreiptis į prokuratūrą arba teismą. Jeigu nustatomi pažeidimai tik Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos, Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos, statinio saugos ir paskirties valstybinės priežiūros institucijos, kitų institucijų kompetencijos srityje, į teismą savo iniciatyva ar kitų asmenų kreipimosi pagrindu kreipiasi ši institucija. Jeigu nustatoma pažeidimų, susijusių su kelių institucijų kompetencija, į teismą kreipiasi Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos.

5.

6

(34)

 

(1)

 

Argumentai:

Dalis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsnyje dėstomų Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 34 straipsnio 1 dalies nuostatų jau yra 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 34 straipsnio redakcijoje.

Pasiūlymo tikslas – patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsnyje dėstomą 34 straipsnio 1 dalį, siekiant užtikrinti, kad ji atitiktų nuo 2021 m. liepos 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 34 straipsnio redakcijoje jau esančias nuostatas, paliekant nuostatas dėl ES lėšų ir kitų valstybės ir savivaldybių lėšų.

Pasiūlymo esmė – siūloma patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsniu keičiamą 34 straipsnio 1 dalį, įrašant nuostatas dėl ES lėšų ir kitų valstybės ir savivaldybių lėšų.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsniu keičiamą 34 straipsnio 1 dalį ir išdėstyti ją taip:

1. Ypatingojo statinio, statinio, vadovaujantis šio įstatymo 6 straipsnio 3 dalimi, nurodyto Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos statinių, kurie turi būti pritaikomi specialiesiems neįgaliųjų poreikiams, sąraše, ir statinio, kurio projektavimas ir (ar) statyba finansuojama Lietuvos Respublikos ir (ar) Europos Sąjungos (įskaitant Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas) biudžeto lėšomis, valstybės vardu pasiskolintomis arba valstybės garantuotų paskolų lėšomis, valstybės pinigų fondų lėšomis, savivaldybių biudžetų lėšomis, projektų ekspertizė privaloma. Kultūros paveldo statinių tvarkomųjų statybos darbų projektų ekspertizės atlikimo privalomus atvejus, suderinęs su aplinkos ministru, nustato kultūros ministras. Kitus statinio projekto ar atskirų statinio projekto dalių ekspertizės privalomus atvejus nustato aplinkos ministras. Statinio projekto ekspertizė neprivaloma krašto apsaugos tikslams skirtose teritorijose projektuojant nesudėtingąjį statinį, kurio projektavimas ir statyba finansuojama Lietuvos Respublikos (įskaitant Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas) biudžeto lėšomis, valstybės vardu pasiskolintomis arba valstybės garantuotų paskolų lėšomis, valstybės pinigų fondų lėšomis, savivaldybių biudžetų lėšomis.

6.

6

(34)

 

(2)

 

Argumentai:

Dalis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsnyje dėstomų Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 34 straipsnio 2 dalies nuostatų jau yra 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 34 straipsnio redakcijoje.

Pasiūlymo tikslas – patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsnyje dėstomą 34 straipsnio 2 dalį, siekiant užtikrinti, kad ji atitiktų nuo 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 34 straipsnio redakcijoje jau esančias nuostatas, paliekant naujas nuostatas dėl statinių projektų ekspertizės atlikimo atnaujinimo (modernizavimo), nesudėtingojo ar neypatingojo statinio pertvarkymo į ypatingąjį projektams.

Pasiūlymo esmė – siūloma patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsniu keičiamą 34 straipsnio 2 dalį, joje paliekant nuostatas dėl statinių projektų ekspertizės atlikimo atnaujinimo (modernizavimo), nesudėtingojo ar neypatingojo statinio pertvarkymo į ypatingąjį projektams.

Pasiūlymas:

Patikslinti ir įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsniu keičiamą 34 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Šio straipsnio 1 dalyje nurodytų statinių projektų ekspertizė atliekama dėl naujų statinių statybos, statinių rekonstravimo, kapitalinio remonto, atnaujinimo (modernizavimo) projektų, statinių projektų, kuriuose numatyta nesudėtingąjį ar neypatingąjį statinį pertvarkyti į ypatingąjį, ir statinių projektų, kuriuose numatyti kultūros paveldo statinio tvarkomieji paveldosaugos darbai, taip pat aplinkos ministro nustatytais atvejais, kai gavus statybą leidžiantį dokumentą keičiami šioje dalyje nurodytų statinių projektų sprendiniai, kuriais įgyvendinami aplinkos prieinamumo reikalavimai.

7.

6

(34)

 

(3)

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsniu dėstoma Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 34 straipsnio 3 dalis tikslintina atsižvelgiant į tai, statinio (dalies) ekspertizės rangovas tvirtina statytojo (užsakovo) deklaraciją apie statybos užbaigimą 28 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais, tačiau statinio (dalies) ekspertizės visa apimtimi taip, kaip ją apibrėžia teisės aktai, neatlieka.

Pasiūlymo tikslas – patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsniu dėstomą 34 straipsnio 3 dalį, siekiant užtikrinti, kad būtų išlaikytas šiuo projektu numatomo teisinio reguliavimo vientisumas, darna atsižvelgiant į tai, kad statinio (dalies) ekspertizės rangovas tvirtina statytojo (užsakovo) deklaraciją apie statybos užbaigimą 28 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais, tačiau statinio (dalies) ekspertizės, kaip ją apibrėžia teisės aktai, neatlieka. Kartu aiškiai pasisakyti, kam tenka statinio ekspertizės organizavimo prievolė.

Pasiūlymo esmė – siūloma patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsniu dėstomą 34 straipsnio 3 dalį, numatant, kad statinio ekspertizę, išskyrus aplinkos ministro nustatytus atvejus, organizuoja statytojas (užsakovas)), kuris statinio (dalies) ekspertizės rangovui teikia deklaraciją apie statybos užbaigimą 28 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsniu dėstomą naują 34 straipsnio 3 dalį ir išdėstyti ją taip:

„3. Statinio ekspertizę, išskyrus aplinkos ministro nustatytus atvejus, organizuoja, deklaraciją apie statybos užbaigimą 28 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais statinio (dalies) ekspertizės rangovui tvirtinti teikia statytojas (užsakovas).“

8.

6

(34)

 

(5)

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsniu keičiamos Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 34 straipsnio 5 dalies nuostatos analogiškos nuo 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusiai šių nuostatų aktualiai redakcijai, todėl jų keisti nereikia, tačiau keičiasi dalių numeracija.

Pasiūlymo tikslas – patikslinti įstatymo projekto XIIIP-3686(3) 6 straipsnyje dėstomą 34 straipsnio 5 dalį, siekiant iš eilės išdėstyti dalių numeraciją.

Pasiūlymo esmė – siūloma patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 6 straipsniu keičiamo 34 straipsnio numeraciją.

Pasiūlymas:

57. Statinio projekto ar statinio ekspertizės išlaidas apmoka statytojas (užsakovas) arba statinio naudotojas, išskyrus atvejus, kai statinio projekto ar statinio ekspertizės atliekamos viešojo administravimo subjekto, atliekančio statybos valstybinę priežiūrą, užsakymu.

9.

7

(39)

 

(1)

 

Argumentai:

Dalis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 7 straipsnyje dėstomų Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 39 straipsnio 1 dalies nuostatų jau yra 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 39 straipsnio redakcijoje.

Pasiūlymo tikslas – patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 7 straipsnyje dėstomą 39 straipsnio 1 dalį, siekiant užtikrinti, kad ji atitiktų nuo 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 39 straipsnio redakcijoje jau esančias nuostatas, paliekant naujas nuostatas dėl pažymos apie statinio statybą be nukrypimų nuo esminių statinio projekto sprendinių tvirtinimo ir registravimo, pažymos apie tai, kad nebaigtas statyti ar rekonstruoti statinys nugriautas, registravimo tik pateikus Nekilnojamojo turto kadastro tvarkytojo po išankstinės patikros suderintą statinio (patalpos) kadastro duomenų bylą.

Pasiūlymo esmė – siūloma patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 7 straipsniu keičiamą 39 straipsnio 1 dalį, joje paliekant naujas nuostatas dėl to, kad pažymos apie statinio statybą be nukrypimų nuo esminių statinio projekto sprendinių būtų tvirtinamos ir registruojamos, pažymos apie tai, kad nebaigtas statyti ar rekonstruoti statinys nugriautas, būtų registruojamos tik pateikus Nekilnojamojo turto kadastro tvarkytojo po išankstinės patikros suderintą statinio (patalpos) kadastro duomenų bylą.

 

Pasiūlymas:

Patikslinti ir įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 7 straipsniu keičiamą 39 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:

1. Nebaigtas statyti ar rekonstruoti ypatingasis ar neypatingasis statinys ir daiktinės teisės į jį, taip pat nebaigtas rekonstruoti į ypatingąjį ar neypatingąjį statinį nesudėtingasis statinys ir daiktinės teisės į jį ne vėliau kaip per 3 metus nuo statybą leidžiančio dokumento išdavimo statybos pradžios turi būti įregistruoti Nekilnojamojo turto registre Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos išduotos statytojo (užsakovo) Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ užpildytos pažymos apie statinio statybą be nukrypimų nuo esminių statinio projekto sprendinių, aplinkos ministro nustatyta tvarka patvirtintos statinio ekspertizės rangovo, pagrindu, o išardytas Nekilnojamojo turto registre registruotas nebaigtas statyti ar rekonstruoti ypatingasis ar neypatingasis statinys, taip pat nebaigtas rekonstruoti į ypatingąjį ar neypatingąjį statinį nesudėtingasis statinys gali būti išregistruoti išregistruotas iš Nekilnojamojo turto registro Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos išduotos pažymos apie tai, kad nebaigtas statyti ar rekonstruoti statinys nugriautas, statytojo (užsakovo) Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ užpildytos pažymos apie nebaigto statyti ar rekonstruoti statinio išardymą pagrindu. Pažymos apie statinio statybą be nukrypimų nuo esminių statinio projekto sprendinių ir pažymos apie tai, kad nebaigtas statyti ar rekonstruoti statinys nugriautas, išduodamos tik pateikus Nekilnojamojo turto kadastro tvarkytojo po išankstinės patikros suderintą statinio (patalpos) kadastro duomenų bylą.

10.

7

(39)

 

(2)

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 7 straipsnyje dėstomų Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 39 straipsnio 2 dalies nuostatos nedera su 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 39 straipsnio redakcija.

Pasiūlymo tikslas – papildyti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 7 straipsnyje dėstomą 39 straipsnio 2 dalį, siekiant užtikrinti, kad ji atitiktų nuo 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 39 straipsnio redakciją, paliekant naujas nuostatas dėl nebaigto statyti ar rekonstruoti nesudėtingojo statinio įregistravimo „Infostatyba“ užpildytos pažymos pagrindu.

Pasiūlymo esmė – siūloma papildyti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 7 straipsniu keičiamą 39 straipsnio 2 dalį, joje paliekant naujas nuostatas, kad nebaigtas statyti ar rekonstruoti nesudėtingasis statinys būtų įregistruojamas „Infostatyba“ užpildytos pažymos pagrindu.

 

Pasiūlymas:

Papildyti ir įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 7 straipsniu keičiamą 39 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:

„2. Nebaigtas statyti ar rekonstruoti nesudėtingasis statinys (išskyrus atvejį, kai jis rekonstruojamas į ypatingąjį ar neypatingąjį statinį) ir daiktinės teisės į jį statytojo (užsakovo) pageidavimu gali būti įregistruojami Nekilnojamojo turto registre statytojo (užsakovo) surašytos ir Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos įregistruotos aplinkos ministro nustatytos formos pažymos apie nebaigto statyti ar rekonstruoti nesudėtingo statinio statybą pagrindu Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ užpildytos pažymos apie nebaigto statyti nesudėtingojo statinio statybą pagrindu Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro įstatymo ir Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymo nustatyta tvarka.“

11.

9

(42)

 

(1)

 

Argumentai:

Dalis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 9 straipsnyje dėstomų Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 42 straipsnio 1 dalies nuostatų jau yra 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 42 straipsnio redakcijoje.

Pasiūlymo tikslas – patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 9 straipsnyje dėstomą 42 straipsnio 1 dalį, siekiant užtikrinti, kad ji atitiktų 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 42 straipsnio redakcijoje jau esančias nuostatas, paliekant naujas nuostatas dėl statinio (dalies) ekspertizės rangovo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo, neatsižvelgiant į statinio (dalies) ekspertizės rangovo juridinį statusą.

Pasiūlymo esmė – siūloma patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(2) 8 straipsniu keičiamą 42 straipsnio 1 dalį, joje paliekant naujas nuostatas dėl statinio (dalies) ekspertizės rangovo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo, neatsižvelgiant į statinio (dalies) ekspertizės rangovo juridinį statusą.

 

Pasiūlymas:

Patikslinti ir įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 9 straipsniu keičiamą 42 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:

„1. Statinio projektuotojo, statinio projekto (jo dalies) ekspertizės rangovo, statinio (dalies) ekspertizės rangovo, statinio statybos techninio prižiūrėtojo, statytojo (užsakovo) (kai statyba vykdoma ūkio būdu) civilinė atsakomybė, statinio statybos, rekonstravimo, remonto, atnaujinimo (modernizavimo), griovimo ir kultūros paveldo statinio tvarkomieji statybos darbai ir civilinė atsakomybė draudžiami privalomuoju draudimu, neatsižvelgiant į statinio projektavimo ir statybos finansavimo šaltinius, statinio nuosavybės formą, statinio projektuotojo, statinio projekto (dalies) ekspertizės rangovo, statinio (dalies) ekspertizės rangovo, statinio statybos techninio prižiūrėtojo, statybos rangovo ir statytojo (užsakovo) juridinį statusą.“

12.

9

(42)

 

(3)

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 9 straipsniu keičiamos Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 42 straipsnio 3 dalies nuostatos analogiškos 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusiai šių nuostatų redakcijai, todėl jų keisti nereikia.

13.

9

(42)

 

(8)

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 9 straipsniu keičiamos Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 42 straipsnio 8 dalies nuostatos analogiškos 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusiai šių nuostatų redakcijai, todėl jų keisti nereikia, tačiau keičiasi dalių numeracija.

Pasiūlymo tikslas – patikslinti įstatymo projekto XIIIP-3686(3) 9 straipsnyje dėstomą 42 straipsnio 8 dalį, siekiant iš eilės išdėstyti dalių numeraciją.

Pasiūlymo esmė – siūloma patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 9 straipsniu keičiamo 42 straipsnio numeraciją.

 

Pasiūlymas:

89. Kai statytojas (užsakovas) statinio statybą vykdo mišriu būdu arba nesudaro su rangovu rangos sutarties visiems statinio statybos darbams vykdyti, bet sudaro sutartis su skirtingais rangovais atskiriems statybos darbams vykdyti, statinio statybos, rekonstravimo, remonto, atnaujinimo (modernizavimo), griovimo ar kultūros paveldo statinio tvarkomųjų statybos darbų ir civilinės atsakomybės privalomojo draudimo sutartį sudaro statytojas (užsakovas).

14.

9

(42)

 

(12)

 

Argumentai:

Dalis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 271, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56, 67 straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 9 straipsnyje dėstomų Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 42 straipsnio 12 dalies nuostatų jau yra 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 42 straipsnio redakcijoje.

Pasiūlymo tikslas – patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 9 straipsnyje dėstomą 42 straipsnio 12 dalį, siekiant užtikrinti, kad ji atitiktų nuo 2021 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusioje Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 42 straipsnio redakcijoje jau esančias nuostatas, paliekant naujas nuostatas dėl statinio (dalies) ekspertizės rangovo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo sutarčių ir taisyklių.

Pasiūlymo esmė – siūloma patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 9 straipsniu keičiamą 42 straipsnio 12 dalį, joje paliekant nuostatas dėl statinio (dalies) ekspertizės rangovo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo ir taisyklių.

 

Pasiūlymas:

Patikslinti ir įstatymo projekto Nr. XIIP-3686(3) 9 straipsniu keičiamą 42 straipsnio 12 dalį išdėstyti taip:

1213. Statinio projektuotojo, statinio projekto (dalies) ekspertizės rangovo, statinio (dalies) ekspertizės rangovo, statinio statybos techninio prižiūrėtojo, statytojo (užsakovo) (kai statyba vykdoma ūkio būdu) civilinės atsakomybės ir statinio statybos, rekonstravimo, remonto, atnaujinimo (modernizavimo), griovimo ar kultūros paveldo statinio tvarkomųjų statybos darbų ir civilinės atsakomybės privalomojo draudimo sutartys sudaromos pagal statinio projektuotojo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisykles, statinio projekto (dalies) ekspertizės rangovo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisykles, statinio (dalies) ekspertizės rangovo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisykles, statinio statybos techninio prižiūrėtojo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisykles ir statinio statybos, rekonstravimo, remonto, atnaujinimo (modernizavimo), griovimo ar kultūros paveldo statinio tvarkomųjų statybos darbų ir civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisykles.“

 

Teikia

 

Seimo narys                                                                                                              Simonas Gentvilas