PASIŪLYMAI

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

2020 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO

ĮSTATYMAS

NR. XIIIP-4014

2019-11-05

Vilnius

 

Eil. Nr.

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

 

1.

 

 

Argumentai:

 

Siekiant mažinti Lietuvos Respublikos Seimo bei Vyriausybės kanceliarijos išlaidas siūloma numatomus asignavimus 2020 metų valstybės biudžete sumažinti 2 proc.

 

2019 liepos 1d. sujungus Valstybinę kainų ir energetikos kontrolės komisiją su Valstybine energetikos inspekcija ir įkurus naują Valstybinę energetikos reguliavimo tarnybą siekiama optimizuoti kaštus šios tarnybos išlaikymui.

Valstybinė energetikos reguliavimo tarnyba radikaliai vėluoja tvirtinti reguliuojamų šilumos tiekėjų bazines šilumos kainas. Taip tarnyba nesuteikia paslaugos savo klientams, kurie už kainų reguliavimą kasmet moka tarnybos nustatytą dalį savo apyvartos.

Valstybinė energetikos reguliavimo tarnyba turi imtis gerosios tarptautinės reguliavimo praktikos ir keisti priežiūros metodiką, kuri reikšmingai sumažintų perteklinę administracinę naštą ir su ja nespėjantį kainų reguliavimą. 

 

Dėl šių nurodytų priežasčių šiai institucijai numatyti asignavimai turėtų sumažėti bent 10 proc.  

 

 

Pasiūlymas:

Siūloma pakeisti Lietuvos Respublikos 2020 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 2 priedo Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2020 metų valstybės biudžeto asignavimus ir juos išdėstyti taip:

 

Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija                35 994 35 274

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija       16 282 15 956

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba               7 200  6480

 

2

 

 

Argumentai:

 

Atsižvelgiant į tai, kad 2018 metais surinkta  apie 250 proc.  planuoto mokesčio, o jau 2019 metų I- ąjį ketvirtį buvo surinkta apie 180 proc. planuoto mokesčio, siūloma didinti 2020 m. valstybės biudžeto dėl mokesčių už aplinkos teršimą gaunamas pajamas.

Be planuotų perteklinių pajamų įplaukų į biudžetą taip pat būtina atsižvelgti ir į tai, kad kartu su 2020 m. valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu kartu teikiama ir nauja Mokesčio už aplinkos taršą įstatymo redakcija, kurioje numatomi reikšmingai indeksuoti taršos tarifai.

Dėl šių išvardintų priežasčių būtina didinti numatomas mokesčių už aplinkos taršą pajamas.

 

Pasiūlymas:

Siūloma pakeisti Lietuvos Respublikos 2020 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo Lietuvos Respublikos 1 priedo Lietuvos Respublikos 2020 metų valstybės biudžeto pajamų dėl mokesčių už aplinkos teršimą ir juos išdėstyti taip:

 

Mokesčiai už aplinkos teršimą                        6 744  13488

 

Teikia:

 

Seimo nariai                                                                                                             Simonas Gentvilas

 

                                                                                                                                 Kęstutis Glaveckas