LIETUVOS RESPUBLIKOS

ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 12, 33, 223, 321, 325, 327, 401, 4131, 558, 560, 569, 578, 579, 589, 608, 609, 610, 611, 617, 618, 620, 621, 644, 664, 665 STRAIPSNIŲ, XXXIX SKYRIAUS PAVADINIMO IR PRIEDO PAKEITIMO IR 323 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMo NR. XIV-785 19 straipsnio pakeitimo

įstatymO PROJEKTO

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1.             Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys. Parengtų projektų tikslai ir uždaviniai

2021 m. gruodžio 16 d. priimtas Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 12, 33, 223, 321, 325, 327, 401, 4131, 558, 560, 569, 578, 579, 589, 608, 609, 610, 611, 617, 618, 620, 621, 644, 664, 665 straipsnių, XXXIX skyriaus pavadinimo ir priedo pakeitimo ir 323 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymas Nr. XIV-785 (toliau – Įstatymas Nr. XIV-785). Įstatymo 19 straipsniu yra keičiama Administracinių nusižengimų kodekso 611 straipsnio 4 dalis. Šie pakeitimai įsigalios 2024 m. liepos 1 d.

Lietuvos Respublikos Seimas 2022 m. gruodžio 13 d. priėmė Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 12, 29, 208, 210, 211, 589, 611 straipsnių ir priedo pakeitimo ir Kodekso papildymo 1883, 2172 straipsniais įstatymą Nr. XIV-1660 (toliau – Įstatymas Nr. XIV-1660), kuriame su kitais straipsniais buvo keičiama ir 611 straipsnio 4 dalis, kurios pakeista redakcija įsigaliojo 2023 m. gegužės 1 d.

Vėliau priimto ir anksčiau įsigaliojusio Įstatymo Nr.XIV-1660 nuostatų nėra anksčiau priimto, bet dar neįsigaliojusio Įstatymo Nr. XIV-785 redakcijoje. Siekiant suderinti priimtus įstatymus reikalingos priimto, bet dar neįsigaliojusio Įstatymo Nr. XIV-785 19 straipsnio pataisos.

 

2.             Įstatymų projektų iniciatoriai ir rengėjai

Projekto iniciatorė ir rengėja yra Lietuvos Respublikos Seimo narė Irena Haase.

 

3.             Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymų projektuose aptarti teisiniai santykiai

Įstatymo Nr. XIV-785 19 straipsniu keičiamo 611 straipsnio 4 dalis neapima 2023 m. gegužės 1 d. įsigaliojusių pakeitimų, priimtų Įstatymu Nr. XIV-1660. Priimtais ANK 611 straipsnio pakeitimais nustatyta, kad: kai ANK 187 straipsnio 1 ir 2 dalyse numatytas administracinis nusižengimas užfiksuotas ne asmens, įtariamo šio nusižengimo padarymu, akivaizdoje, administracinio nusižengimo protokolas su administraciniu nurodymu surašomas ir siunčiamas VMI funkcijoms įgyvendinti reikalingus dokumentus ir duomenis privalantiems pateikti asmenims; administracinių nusižengimų protokolai automatiškai suformuojami Administracinių nusižengimų registre ir gali būti nepasirašomi.

 

4.             Siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Naujo teisinio reglamentavimo šiuo projektu nesiekiama. Tiesiog yra suderinamos dviejų Seimo priimtų įstatymų nuostatos.

 

5.             Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Neigiamų priimtų įstatymų pasekmių nenumatoma.

 

6.             Galima priimtų įstatymų įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimtas įstatymas įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

 

7.             Galima priimtų įstatymų įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Priimto įstatymo įgyvendinimas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

 

8.             Įstatymų projektų atitiktis strateginio lygmens planavimo dokumentams

Projektas strateginio lygmens dokumentams neprieštarauja.

 

9.             Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

Priėmus įstatymą, nenumatomas poreikis keisti kitus galiojančius įstatymus.

 

10.         Įstatymų projektų atitiktis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimams, sąvokų ir terminų įvertinimas

Projektas parengtas laikantis nustatytų reikalavimų.

 

11.         Įstatymų projektų atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams

Projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos teisės aktams.

 

12.         Įstatymų įgyvendinimui reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai, juos priimti turintys subjektai

Priimto įstatymo įgyvendinimui nereikalingi įgyvendinamieji teisės aktai.

 

13.         Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti

Priimto įstatymo įgyvendinimui papildomų valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų neprireiks.

 

14.         Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų neprašyta.

 

15.         Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis

„Valstybinė mokesčių inspekcija“.

 

16.         Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.

 

 

 

 

Teikia

Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė,

Seimo narė Irena Haase