LR aplinkos ministro įsakymo ,,Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. D1-665 ,,Dėl planuojamos ūkinės veiklos atrankos metodinių nurodymų patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto su suinteresuotomis institucijomis

derinimo pažyma

 

Institucija, rašto data ir Nr.

Pastabos ir pasiūlymai

Žyma apie pastabas ir pasiūlymus

Sveikatos apsaugos ministerija

2014-10-20

Nr. (1.1.5-411)10-9133

1. Planuojamos ūkinės veiklos atrankos metodinių nurodymų (toliau – Metodiniai nurodymai) 1 priedo 3 punktą papildyti teikiama informacija apie ūkinės veiklos klasę pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (2 redakcija), patvirtintame Statistikos departamento generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“, nurodytas ekonominės veiklos rūšių klases. Pažymėtina, kad atskirais atvejais yra sunku identifikuoti atitinkamą veiklą pagal pateiktą aprašymą, o be to, Sveikatos apsaugos ministerija dalyvaudama Aplinkos ministerijos sudarytos tarpžinybinės darbo grupės darbe naujos redakcijos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 12 d. nutarimo Nr. 343 „Dėl Specialiųjų žemės ir miško naudojimo sąlygų patvirtinimo“, projektui parengti, siūlys ūkinėms veikloms nustatyti sanitarinės apsaugos zonos ribas atsižvelgiant į minėtame Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje nurodytą ekonominės veiklos rūšies klasę. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 24 str., planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas yra vienas iš būdų nustatyti kitokias sanitarinės apsaugos zonos ribas.

2. Metodinių nurodymų 1 priedo 4 punktą papildyti ir išdėstyti taip: „Planuojamos ūkinės veiklos fizinės charakteristikos: sklypo plotas, funkcinės zonos, planuojamas užstatymo plotas, esami ir numatomi statiniai ir jų paskirtys, numatomi įrengti giluminiai gręžiniai, kurių gylis viršija 300 m, numatomi griovimo darbai, reikalingi inžinerinės infrastruktūros statiniai ir įrenginiai (transporto, ryšių, energijos, vandens tiekimo, nuotekų šalinimo ir kiti inžineriniai tinklai).“

3. Metodinių nurodymų 1 priedo 9 punkte pabaigoje papildyti žodžiais „....>rūšį, būdą, vietą“.

 

 

 

4. Metodinių nurodymų 1 priedą papildyti punktu (siūlytina po 13 punkto) „Kvapo taršos susidarymas ir jo prevencija

 

 

 

5. Metodinių nurodymų 1 priedo 15 punkte skliautuose papildyti žodžiais (pvz., dėl vandens ar oro užterštumo, dėl cheminės, fizikinės, biologinės taršos, kvapų).

 

 

 

 

 

6. Metodinių nurodymų 1 priedo 18 punktą papildyti, kad planų mastelis pasirenkamas atsižvelgiant į planuojamos teritorijos ar vietovės, kurią planuojama ūkinė veikla gali paveikti, dydį. Be to, numatyti, kad žemėlapiai su gretimybėmis turi būti pateikti ne senesni kaip 1 metų, nes esant šiandieniniams teritorijų planavimo ir statybų tempams 5 metų senumo žemėlapiai neatspindės ,,tos dienos“ situacijos.

 

 

 

 

 

7. Metodinių nurodymų 1 priedo 19 punktą papildyti ir išdėstyti taip: „19. Planuojamos ūkinės veiklos sklypo ir gretimų sklypų esama ir planuojama pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir būdas (būdai); teritorijos naudojimo reglamentas pagal teritorijų planavimo, dokumentus; nustatytos specialiosios žemės naudojimo sąlygos; informacija apie vietovės infrastruktūrą, esamais ir patvirtintais teritorijų planavimo ar kt. dokumentais suplanuotas urbanizuotas teritorijas (gyvenamąsias, visuomenines ir pramonines teritorijas, gyvenamosios, pramoninės, visuomeninės ir poilsio paskirties pastatus ar kt. objektus), rekreacines teritorijas ir šių teritorijų atstumus nuo planuojamos ūkinės veiklos vietos (objekto ar sklypo, kai toks suformuotas, ribos), informacija apie sanitarinės apsaugos zonos nustatymo reikalingumą ir planuojamą nustatyti sanitarinės apsaugos zoną, nurodant teisės aktą ir jo punktą, pagal kurį bus nustatoma sanitarinės apsaugos zona, kokiu būdu bus nustatoma ir įregistruojama sanitarinės apsaugos zona.“. Siūlymo dėl sanitarinės apsaugos zonos motyvai: poveikio aplinkai vertinimo procedūrų metu jau turi būti įvertinta sanitarinės apsaugos zonos nustatymo būtinybė, kokio dydžio ir kokių procedūrų metu ji bus nustatoma, ar į sanitarinės apsaugos zonos ribas nepatenka gyvenamosios ir visuomeninės paskirties pastatai, be to, dažniausiai atrankos informacijose rengėjai pateikia informaciją tik apie esamus gyvenamosios ar visuomeninės paskirties objektus, nepateikdami informacijos apie nustatyta tvarka suplanuotas teritorijas ar suprojektuotus (bet dar nepradėtus statyti) objektus, kas gali lemti sprendimo dėl poveikio aplinkai vertinimo privalomumo klaidas.

 

8. Metodinių nurodymų 1 priede 28.1 punkte kartojasi žodis „biologinės,“ vieną jų išbraukti, taip pat išbraukti žodžius ,,nemalonių specifinių“ ir punktą išdėstyti taip: ,,poveikis gyventojams ir visuomenės sveikatai, įskaitant galimą neigiamą poveikį gyvenamajai, rekreacinei, visuomeninei aplinkai, gyventojų saugai ir visuomenės sveikatai dėl fizikinės, cheminės, biologinės taršos (atsižvelgiant į foninį užterštumą) ir kvapus (pvz., vykdant veiklą susidarys didelis oro teršalų kiekis dėl kuro naudojimo, padidėjusio transporto srauto, gamybos proceso ypatumų, statybų metu ir pan.), pagrindžiant ir įvertinant pateiktus duomenis; galimą poveikį vietos darbo rinkai ir vietovės gyventojų demografijai.“

 

9. Metodinių nurodymų 1 priedo 28.1 punkte, 2 priedo lentelės „Planuojama ūkinė veikla“ priešpaskutinėje eilutėje, 2 priedo lentelės „Galimo poveikio rūšis ir apibūdinimas“ pirmoje eilutėje vietoje „nemalonių specifinių kvapų“ rašyti „kvapų,“ nes Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. spalio 4 d. įsakymas Nr. V-885 ,,Dėl Lietuvos higienos normos HN 121:2010 ,,Kvapo koncentracijos ribinė vertė gyvenamosios aplinkos ore“ ir Kvapų kontrolės gyvenamosios aplinkos ore taisyklių patvirtinimo“ reglamentuoja ne „nemalonių specifinių kvapų,“ bet kvapų ribinius dydžius.

 

10. Metodinių nurodymų 2 priedo lentelę siūloma papildyti stulpeliu „Eil. Nr.“ ir sunumeruoti nurodytus kriterijus.

 

11. Metodinių nurodymų 2 priedo lentelėje „Planuojama ūkinė veikla“ 5 kriterijų siūloma rašyti taip: „Planuojamos ūkinės veiklos fizikinės, cheminės, biologinės ir kvapų taršos mastas ir atitikimas normoms“.

 

12. Metodinių nurodymų 2 priedo lentelėje „Planuojamos ūkinės veiklos vieta“ 1 kriterijų siūloma rašyti taip: „Planuojamos ūkinės veiklos sklypo ir gretimų sklypų esama ir planuojama pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir būdas (būdai); teritorijos naudojimo reglamentas, nustatytos specialiosios žemės naudojimo sąlygos“.

 

13. Metodinių nurodymų 2 priedo lentelę „Planuojama ūkinė veikla“ papildyti kriterijais: „Sanitarinės apsaugos zonos nustatymo reikalingumas“ ir ,,teisės aktuose reglamentuojamas sanitarinės apsaugos zonos ribų dydis“.

 

14. Metodinių nurodymų 2 priedo lentelėje „Planuojamos ūkinės veiklos vieta“ 3 kriterijų siūloma rašyti taip: „Planuojamos ūkinės veiklos vieta esamų ir patvirtintais teritorijų planavimo dokumentais suplanuotų rekreacinių, gyvenamosios ir visuomeninės paskirties teritorijų, esamų ir planuojamų objektų šiose teritorijose atžvilgiu.“

 

 

 

 

15. Metodinių nurodymų 2 priedo lentelėje „Galimo poveikio rūšis ir apibūdinimas“ 1 kriterijuje vietoje žodžio spinduliuotė rašyti „jonizuojančioji ir nejonizuojančioji (elektromagnetinė) spinduliuotė“, kaip rašoma 1 priedo 12 punkte.

 

16. Metodinių nurodymų 1 ir 2 prieduose vietoje „radioaktyvios atliekos“ rašyti aprobuotą terminą „radioaktyviosios atliekos“.

Neatsižvelgta.

LR planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo prieduose nurodyta planuojama ūkinė veikla pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2011/92/ES (2014/52/ES) dėl tam tikrų valstybės ir privačių projektų poveikio aplinkai vertinimo (toliau – PAV direktyva) prieduose nurodytas veiklas ir nesusietos su Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriumi. Todėl reikalauti iš užsakovo papildomos informacijos nėra pagrindo. Atsakingos institucijos už visuomenės sveikatą, turi pačios identifikuoti planuojamą veiklą pagal minėtą klasifikatorių, jeigu joms to reikia, nes klasifikatorius skirtas statistikai , t. y. naudojamas palyginti šalies ir tarpvalstybinius statistikos duomenis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atsižvelgta. Metodinių nurodymų 1 priedo 4 punktas išdėstytas taip:

,,4. Planuojamos ūkinės veiklos fizinės charakteristikos: žemės sklypo plotas ir planuojama jo naudojimo paskirtis ir būdas (būdai), funkcinės zonos, planuojamas užstatymo plotas, numatomi statiniai ir jų paskirtys, numatomi įrengti giluminiai gręžiniai, kurių gylis viršija 300 m, numatomi griovimo darbai, reikalinga inžinerinė infrastruktūra (pvz. inžineriniai tinklai (vandentiekio, nuotekų šalinimo, šilumos, energijos ir kt.) susisiekimo komunikacijos)“.

 

 

 

Atsižvelgta. Metodinių nurodymų 1 priedo 9 punktas išdėstytas taip:

,,9. Pavojingų, nepavojingų ir radioaktyviųjų atliekų susidarymas, nurodant, atliekų susidarymo vietą, kokios atliekos susidaro (atliekų susidarymo šaltinis arba atliekų tipas), preliminarų jų kiekį, jų tvarkymo veiklas“.

 

Neatsižvelgta.

Pagal PAV direktyvą atrankos metu turi būti nagrinėjama tik rizika (galimas pavojus) žmonių sveikatai akcentuojant vandens ar oro užterštumą, todėl atrankos metodinių nurodymų 28.1 prašoma informacija pakankama tokios rizikos galimybei nustatyti.

 

Neatsižvelgta.

Pagal PAV direktyvą atrankos metu turi būti nagrinėjama tik galima rizika (galimas pavojus) žmonių sveikatai akcentuojant vandens ar oro užterštumą, todėl atrankos metodinių nurodymų 28.1 prašoma informacija pakankama tokios rizikos galimybei nustatyti.

Metodinių nurodymų 1 priedo 11, 12, 13 punktuose nurodyta pateiktina informacija dėl cheminės, fizikinės, biologinės taršos ir jos prevencijos, todėl 15 punkte netikslinga dubliuoti.

 

Atsižvelgta. Metodinių nurodymų 1 priedo 18 punktas išdėstytas taip:

,,18. Planuojamos ūkinės veiklos vieta (adresas) pagal administracinius teritorinius vienetus, jų dalis ir gyvenamąsias vietoves (apskritis, savivaldybė, seniūnija, miestas, miestelis, kaimas, viensėdis, gatvė); teritorijos, kurioje planuojama ūkinė veikla, žemėlapis su gretimybėmis ne senesnis kaip 3 metų (ortofoto ar kitame žemėlapyje, kitose grafinės informacijos pateikimo priemonėse apibrėžta planuojama teritorija, planų mastelis pasirenkamas atsižvelgiant į planuojamos teritorijos ir teritorijos, kurią planuojama ūkinė veikla gali paveikti, dydžius); informacija apie teisę valdyti, naudoti ar disponuoti planuojamos teritorijos žemės sklypą (privati, savivaldybės ar valstybinė nuosavybė, sutartinė nuoma); žemės sklypo planas, jei parengtas.

 

Atsižvelgta iš dalies. Metodinių nurodymų 1 priedo 19 punktas išdėstytas taip:

,,19. Planuojamos ūkinės veiklos sklypo ir gretimų žemės sklypų ar teritorijų funkcinis zonavimas ir teritorijos naudojimo reglamentas (pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir būdas (būdai), nustatytos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, vyraujančių statinių ar jų grupių paskirtis) pagal patvirtintus teritorijų planavimo dokumentus. Informacija apie vietovės infrastruktūrą, urbanizuotas teritorijas (gyvenamąsias, pramonines, rekreacines, visuomeninės paskirties), esamus statinius ir šių teritorijų ir (ar) statinių atstumus nuo planuojamos ūkinės veiklos vietos (objekto ar sklypo, kai toks suformuotas, ribos).

Šiame punkte nurodyta, kad pateikiamas teritorijos naudojimo reglamentas pagal patvirtintus teritorijų planavimo dokumentus; nustatytas specialiąsias žemės naudojimo sąlygas, todėl išimtinai išskirti sanitarines apsaugos zonas netikslinga. Pažymėtina, kad tokio reikalavimo nenustato ir PAV direktyva.

Metodinių nurodymų 1 priedo 4 punkte nurodyta apie planuojamą (ne esamą) žemės sklypo paskirtį. Be to, 1 priedo 16. Planuojamos ūkinės veiklos sąveika su kita vykdoma ūkine veikla ir (arba) pagal teisės aktų reikalavimus patvirtinta ūkinės veiklos (pvz., pramonės, žemės ūkio) plėtra gretimose teritorijose (pagal patvirtintus teritorijų planavimo dokumentus).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atsižvelgta. Metodinių nurodymų 1 priedo 28.1 punktas išdėstytas taip:

,,28.1. poveikis gyventojams ir visuomenės sveikatai, įskaitant galimą neigiamą poveikį gyvenamajai, rekreacinei, visuomeninei aplinkai, gyventojų saugai ir visuomenės sveikatai dėl fizikinės, cheminės, biologinės taršos (atsižvelgiant į foninį užterštumą) ir kvapų (pvz., vykdant veiklą, susidarys didelis oro teršalų kiekis dėl kuro naudojimo, padidėjusio transporto srauto, gamybos proceso ypatumų, statybų metu ir pan.); galimą poveikį vietos darbo rinkai ir vietovės gyventojų demografijai“

 

 

 

 

 

 

 

Atsižvelgta. Vietoje ,,nemalonių specifinių kvapų“ įrašyta „kvapų“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atsižvelgta. Metodinių nurodymų 2 priedo lentelė papildyta grafa „Eil. Nr.“

 

 

Neatsižvelgta.

Informacijos apie fizikinės, cheminės, biologinės taršos atitikimą normoms užtenka, norint nustatyti ar planuojama ūkinė veikla galėtų kelti pavojų žmonių sveikatai.

 

 

Neatsižvelgta. Metodinių nurodymų 1 priedo 4 punkte nurodyta apie planuojamo (ne esamo) žemės sklypo paskirtį. Pažymėtina, kad reikalavimas atrankos informacijoje pateikti informaciją apie gretimybėse rengiamus teritorijos planavimo dokumentus perteklinis, tokio reikalavimo nenustato ir PAV direktyva.

 

 

 

 

Neatsižvelgta. Metodinių nurodymų 1 priedo 19 punkte nurodyta, kad

pateikiamas teritorijos naudojimo reglamentas pagal patvirtintus teritorijų planavimo dokumentus; nustatytos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, todėl išimtinai išskirti sanitarines apsaugos zonas netikslinga. Tokio kriterijaus nenustato ir PAV direktyva.

 

 

Atsižvelgta iš dalies. Kriterijus papildytas dėl visuomeninės paskirties teritorijų ir išdėstyta taip: ,,Planuojamos ūkinės veiklos vieta rekreacinių, gyvenamosios ir visuomeninės paskirties teritorijų atžvilgiu“.

Metodinių nurodymų 2 priede nurodyto kriterijaus aktualumas (planuojamos ūkinės veiklos vieta rekreacinių, gyvenamosios ir visuomeninės paskirties teritorijų atžvilgiu) nustatomas pagal 1 priedo 16 ir 19 punkte pateiktą informaciją apie vietovės infrastruktūrą, urbanizuotas teritorijas (gyvenamąsias, pramonines, rekreacines, visuomeninės paskirties), esamus statinius ir šių teritorijų ir (ar) statinių atstumus nuo planuojamos ūkinės veiklos vietos (objekto ar sklypo, kai toks suformuotas, ribos).

Atsižvelgta. Vietoje žodžio ,,spinduliuotė“ įrašyta „jonizuojančioji ir nejonizuojančioji (elektromagnetinė) spinduliuotė“.

 

 

 

 

 

Atsižvelgta. Vietoje žodžių „radioaktyvios atliekos“ įrašyta „radioaktyviosios atliekos“.

Lietuvos savivaldybių asociacija

2014-10-20 Nr. (21)-SD-765

Derina be pastabų

Kultūros ministerija

2014-10-23

Nr. S2-2665

Siūlo Planuojamos ūkinės veiklos atrankos nurodymuose (įskaitant priedus) šalia žodžių „nekilnojamosios kultūros vertybės“ skliaustuose nerašyti žodžių: (istorinės, kultūrinės ar archeologinės svarbos vietovės), nes ūkinės veiklos poveikis galimas ne tik šioms vietovėms, bet ir kitiems kultūros paveldo objektams ir vietovėms.

Atsižvelgta. Skliaustuose įrašyti žodžiai ,,istorinės, kultūrinės ar archeologinės svarbos vietovės“ išbraukti.

Vidaus reikalų ministerija

2014-10-29

Nr. 1D-7627(3)

1. Projekto 1.7 papunktyje nauja redakcija dėstomo Planuojamos ūkinės veiklos atrankos metodinių nurodymų (toliau – metodiniai nurodymai) 1 priedo 3 punkte nurodyta, kad ūkinės veiklos organizatorius (užsakovas) ar poveikio aplinkai vertinimo dokumentų rengėjas turi nurodyti atsakingos institucijos raštą (datą ir Nr.), kad privaloma atranka. Tačiau pagal Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo (toliau – PAV įstatymas) 3 straipsnio 3 dalį, atsakinga institucija pati nusprendžia, kad atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo būtų atliekama ir planuojamai ūkinei veiklai, kuri neįrašyta į PAV įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje nurodytus sąrašus, taigi metodinių nurodymų 1 priedo 3 punkte prašoma pateikti minėta informacija, manytina, yra perteklinė ir todėl išbrauktina.

 

2. Vienas iš ūkinės veiklos mastą apibūdinančių dydžių, lemiančių projekto pažeidžiamumą didelių avarijų ir (arba) nelaimių, kurios svarbios atitinkamam projektui rizikos atžvilgiu, yra laikomų pavojingųjų medžiagų kiekiai, todėl siūlome papildyti 6 punktą reikalavimu pateikti tokią informaciją ir išdėstyti jį taip: „6. Cheminių medžiagų ir mišinių (žaliavų, produktų, šalutinių produktų, liekanų) naudojimas, saugojimas ir susidarymas, įskaitant radioaktyviąsias medžiagas ir pavojingąsias medžiagas ir mišinius, atitinkančius klasifikavimo kaip pavojingi kriterijus pagal Reglamentą (EB) Nr. 1272/2008, projektinis numatomas laikyti tokių medžiagų kiekis.“

 

3. Manytina, kad metodinių nurodymų 1 priedo 6 ir 9 punktuose dubliuojamos nuostatos dėl informacijos apie pavojingąsias ir nepavojingąsias atliekas pateikimo, todėl siūlome 9 punktą išdėstyti taip: „9. Pavojingųjų, nepavojingųjų ir radioaktyviųjų atliekų naudojimas, saugojimas, šalinimas ir susidarymas, įskaitant informaciją apie pavojingųjų atliekų technologinius srautus ir nepavojingųjų atliekų susidarymo šaltinį arba atliekų tipą, preliminarų jų kiekį, jų tvarkymo veiklos rūšis.“

 

4. Pagal Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 16 straipsnio 3 dalies 2 ir 9 punktus, ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovas Vyriausybės nustatyta tvarka vykdo ekstremaliųjų situacijų prevenciją ir šalina trūkumus, kurie gali būti ekstremaliosios situacijos priežastis, taip pat, atlikę galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę, organizuoja ūkio subjekto ir kitos įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtina šiuos planus, kai ūkio subjektas ar kita įstaiga atitinka Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos patvirtintus kriterijus. Atsižvelgiant į tai, siūlytina metodinių nurodymų 1 priedo 14 punktą papildyti ir išdėstyti taip: „14. Planuojamos ūkinės veiklos pažeidžiamumo rizika dėl ekstremaliųjų įvykių ar susidariusių ekstremaliųjų situacijų, įskaitant tas, kurias gali lemti klimato kaita ir kurios gali sukelti staigų didelį pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, turtui, aplinkai arba gyventojų žūtį, sužalojimą ar padaryti kitą žalą; ekstremaliųjų situacijų tikimybė ir jų prevencija.“

 

5. Manytina, kad metodinių nurodymų 1 priedo 15 punkte žodis „rizika“ vartojamas netinkama reikšme, todėl siūlytina 15 punktą išdėstyti taip: „15. Planuojamos ūkinės veiklos keliamas pavojus žmonių sveikatai (pvz., dėl vandens ar oro užterštumo).“

 

 

 

 

 

6. Metodinių nurodymų 1 priedo 18 punkte siūlytina vartoti Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo 1 straipsnyje išdėstytą „Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų“ formuluotę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Metodinių nurodymų 1 priedo 30 punktą siūlytina patikslinti ir išdėstyti taip: „30. Tikėtinas reikšmingas poveikis 28 punkte nurodytiems veiksniams, kurį lemia planuojamos ūkinės veiklos pažeidžiamumo rizika dėl ekstremaliųjų įvykių ir (arba) ekstremaliųjų situacijų.“

 

8. Metodinių nurodymų 2 priedo lentelėje „Planuojama ūkinė veikla“ 6 kriterijų siūlytina išdėstyti taip: „Radioaktyviųjų medžiagų naudojimas, saugojimas; pavojingųjų medžiagų ir mišinių, atitinkančių klasifikavimo kaip pavojingi kriterijus pagal Reglamentą (EB) Nr. 1272/2008, naudojimas ir saugojimas.“

 

9 .Metodinių nurodymų 2 priedo lentelėje „Planuojama ūkinė veikla“ 10 kriterijų siūlytina išdėstyti taip: „Planuojamos ūkinės veiklos pažeidžiamumo rizika dėl ekstremaliųjų įvykių ir (arba) ekstremaliųjų situacijų.“

10. Metodinių nurodymų 2 priedo lentelėje „Galimo poveikio rūšis ir apibūdinimas“ 17 kriterijuje rašyti sąvoką „ekstremaliųjų situacijų“ ir minėtame kriterijuje vartoti Lietuvos Respublikos cheminių medžiagų ir preparatų įstatymo 2 straipsnio 9 dalyje nustatytus pavojingųjų medžiagų kategorijų pavadinimus.

 

11-12. Atsižvelgdami į projektu nustatomų papildomų informacinių įpareigojimų planuojamos ūkinės veiklos organizatoriui (užsakovui) gausą, siūlytume Projektą papildomai suderinti su Ūkio ministerija.

Atkreipiame dėmesį bei siūlome įvertinti, kaip Projektas atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. pasitarimo (protokolo Nr. 75, 19 klausimas, 2.1 papunktis) metu visoms ministerijoms nustatytą individualiai taikomą administracinės naštos ūkio subjektams mažinimo tikslą, t. y. kad bendras administracinės naštos, kurią uždeda ūkio subjektams ministerijos kompetencijai priklausantis teisinis reguliavimas, lygis per kiekvienus kalendorinius metus (pradedant vertinti laikotarpį nuo 2014 m. sausio 1 d.) išliktų nepakitęs arba mažėtų

Neatsižvelgta.

Atsižvelgiant į teisminę praktiką atrankos medžiagoje turi būti aišku, kaip prasidėjo procesas dėl PAV, t. y. kodėl pareiškėjo planuojamai ūkinei veiklai buvo atliekama atranka dėl PAV, nors jo planuojama veikla nepatenka į Planuojamos ūkinės veiklos, kuriai turi būti atliekama atranka dėl PAV, rūšių sąrašą (PAV įstatymo 2 priedas). Informacija, kad PAV atranka vykdoma pagal PAV įstatymo 3 straipsnio 3 dalį turi būti nurodyta su PAV proceso pradžia susijusiuose dokumentuose.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atsižvelgta iš dalies. Pažymėtina, kad planuojamos ūkinės veiklos procese gali būti naudojamos ne tik cheminės medžiagos, bet ir kitos žaliavos, kurios nėra cheminės medžiagos.

Metodinių nurodymų 1 priedo 6 punktas išdėstytas taip: ,,6. Žaliavų naudojimas; cheminių medžiagų ir preparatų (mišinių) naudojimas, įskaitant ir pavojingų cheminių medžiagų ir preparatų naudojimą (nurodant jų pavojingumo klasę ir kategoriją); radioaktyviųjų medžiagų naudojimas; pavojingų (nurodant pavojingų atliekų technologinius srautus) ir nepavojingų atliekų (nurodant atliekų susidarymo šaltinį arba atliekų tipą) naudojimas; planuojamos ūkinės veiklos metu numatomas naudoti ir laikyti tokių žaliavų ir medžiagų preliminarus kiekis“.

 

 

 

 

 

Neatsižvelgta. Metodinių nurodymų 1 priedo 6 ir 9 punktų nuostatos nesidubliuoja, nes 6 punkte pateikiami duomenys apie žaliavas ir medžiagas reikalingas planuojamos ūkinės veiklos gamybos procesui, o 9 punkte apie gamybos proceso metu susidarančias pavojingas, nepavojingas ir kt. atliekas.

 

 

 

 

 

 

 

Atsižvelgta. Metodinių nurodymų 1 priedo 14 punktas išdėstytas taip:

,,14. Planuojamos ūkinės veiklos pažeidžiamumo rizika dėl ekstremaliųjų įvykių (pvz., gaisrų, didelių avarijų, nelaimių (pvz. potvynių, jūros lygio kilimo, žemės drebėjimų)) ir (arba) susidariusių ekstremaliųjų situacijų, įskaitant tas, kurias gali lemti klimato kaita; ekstremalių įvykių ir ekstremalių situacijų tikimybė ir jų prevencija“.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatsižvelgta.

Žodis ,,rizika“ naudojamas PAV direktyvoje. Žodžiai ,,rizika“ ir ,,keliamas pavojus“ turi skirtingas reikšmes. Planuojam ūkinė veikla neleidžiama, jei ji planuojama žinant, kad bus nukrypimų nuo esminių reikalavimų ir jos poveikis kels pavojų žmonių sveikatai ir aplinkai. Rizika – tai galimas pavojus, esant tam tikroms situacijoms, o keliamas pavojus tai jau kai konkrečiai žinai, kad ta veikla ar medžiaga kelia pavojų sveikatai, pvz., yra žinoma, kad asbestas kelia pavojų žmonių sveikatai; planuojamos ūkinės veiklos metu susidaręs taršalų kiekis  viršys aplinkos apsaugos normatyvus.

 

Neatsižvelgta.

Metodinių nurodymų 1 priedo 18 punkto nuostatos ,,18. Planuojamos ūkinės veiklos vieta (adresas) pagal administracinius teritorinius vienetus, jų dalis ir gyvenamąsias vietoves (apskritis, savivaldybė, seniūnija, miestas, miestelis, kaimas, viensėdis, gatvė); teritorijos, kurioje planuojama ūkinė veikla, žemėlapis su gretimybėmis ne senesnis kaip 3 metų (ortofoto ar kitame žemėlapyje, kitose grafinės informacijos pateikimo priemonėse apibrėžta planuojama teritorija, planų mastelis pasirenkamas atsižvelgiant į planuojamos teritorijos ir teritorijos, kurią planuojama ūkinė veikla gali paveikti, dydžius); informacija apie teisę valdyti, naudoti ar disponuoti planuojamos teritorijos žemės sklypą (privati, savivaldybės ar valstybinė nuosavybė, sutartinė nuoma); žemės sklypo planas, jei parengtas neprieštarauja Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo 1 straipsniui, kuriame nurodyta, kad ,,Lietuvos Respublikos teritorija skirstoma į administracinius vienetus, kurie susideda iš gyvenamųjų vietovių. Lietuvos Respublikos teritorijos administraciniai vienetai yra apskritys ir savivaldybės. Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietovės skirstomos į miesto ir kaimo gyvenamąsias vietoves. Miesto gyvenamosioms vietovėms priskiriami miestai, kaimo gyvenamosioms vietovėms priskiriami miesteliai, kaimai ir viensėdžiai“.

Kadangi seniūnijos aptarnaujama teritorija yra savivaldybės teritorijos dalis, susidedanti iš gyvenamųjų vietovių ar dalies miesto teritorijos, turi savo aptarnaujamos teritorijos ribas ir pavadinimą, todėl Metodinių nurodymų 1 priedo 18 punkte nurodomos ir seniūnijos, nes tai svarbu, kadangi PAV viešinimas vyksta ir skelbimai skelbiami seniūnijose.

 

Atsižvelgta. Metodinių nurodymų 1 priedo 30 punktas išdėstytas taip:

,,30. Tikėtinas reikšmingas poveikis 28 punkte nurodytiems veiksniams, kurį lemia planuojamos ūkinės veiklos pažeidžiamumo rizika dėl ekstremaliųjų įvykių (pvz., didelių avarijų) ir (arba) ekstremaliųjų situacijų (nelaimių).

 

 

Atsižvelgta Metodinių nurodymų 2 priedo kriterijus išdėstytas taip:

,,Radioaktyviųjų medžiagų naudojimas, saugojimas; cheminių medžiagų ir preparatų naudojimas, įskaitant ir pavojingų cheminių medžiagų ir preparatų naudojimą; planuojamos ūkinės veiklos metu numatomas naudoti ir laikyti tokių medžiagų mastas“

 

 

 

Atsižvelgta. Metodinių nurodymų 2 priedo kriterijus išdėstytas taip:

,,Planuojamos ūkinės veiklos pažeidžiamumo rizika dėl ekstremaliųjų įvykių (didelių avarijų) ir (arba) susidariusių ekstremaliųjų situacijų (nelaimių)“

 

Atsižvelgta. Metodinių nurodymų 2 priedo kriterijus išdėstytas taip:

,,Ekstremalių įvykių tikimybė dėl numatomų cheminių medžiagų ir preparatų, įskaitant ir pavojingas chemines medžiagas ir preparatus,

gamybos, naudojimo ar saugojimo. Dėl veiklos gali padidėti avarijų, gaisrų tikimybė“

 

 

 

Atsižvelgta. Projektas ir Administracinės naštos ūkio subjektams apskaičiavimo ataskaita 2014-11-14 pateikta derinti Ūkio ministerijai. Papildomų reikalavimų ūkio subjektams neatsirado, tik aiškiau, sistematiškai išdėstyti reikalavimai atrankos informacijai, kuri teikiama atsakingai institucijai, nurodyti informacijos šaltiniai, kur galima rasti tam tikrą informaciją, todėl administracinė našta nepakito.

Projektas perkelia Europos Sąjungos teisę, t. y. 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/52/ES, kuria iš dalies keičiama direktyva 2011/92/ES dėl tam tikrų valstybės ir privačių projektų poveikio aplinkai vertinimo (toliau – PAV direktyva) nuostatas dėl atrankos. Naujos PAV direktyvos pakeistuose 3 str. 1, 2 dalyse, 4 str. 3, 4 dalyse, IIA ir III prieduose nurodyta informacija ir atrankos kriterijai, į kuriuos privalo atsižvelgti projekto užsakovas teikdamas atsakingai institucijai informaciją atrankai, o priimdama atrankos išvadą atsakinga institucija turi įvertinti užsakovo pateiktą informaciją atrankai pagal nurodytus kriterijus ir nuspręsti, ar turi būti vykdomas projekto PAV.

Ūkio ministerija žodžiu informavo, kad, kai administracinė našta ūkio subjektams nesikeičia, tai projekto derinti nereikia.

Europos teisės departamentas prie Teisingumo ministerijos

2014-10-27

Nr. NR-906

Projektą derina be pastabų

Atitikties lentelė pataisyta, atsižvelgiant į pateiktas technines pastabas.