2017-06-19

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

NUTARIMO „DĖL BENDROJO UGDYMO MOKYKLOS KAITOS GAIRIŲ PATVIRTINIMO“ PROJEKTO NR. XIIIP-742

 

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Str.

Str. d.

P.

 

 

11.

Argumentai: siūloma išbraukti Bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairių projekto 11 punkto antrą sakinį, nes jis yra buvęs išnaša, redaguojant buvo perkeltas į pagrindinį gairių projekto tekstą ir šiuo metu yra perteklinis. Kartu siūlomi redakcinio pobūdžio pakeitimai šio punkto ketvirtame sakinyje – siūloma išbraukti žodžius „linkme, leidžiančia ugdyti galias“.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 11 punkto 2-4 sakinius ir juos išdėstyti taip:

11. <...> Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad „ugdymo turinį sudaro tai, ko mokoma ir mokomasi, kaip mokoma ir mokomasi, kaip vertinama mokinių pažanga ir pasiekimai, kokios mokymo ir mokymosi priemonės naudojamos.“ Ugdymo turinyje bendrieji ir dalykiniai gebėjimai siejami su aktualiais visuomenės darnaus vystymosi ir kultūros kontekstais. Aktyvi mokinių veikla kreipiama linkme, leidžiančia ugdyti galias atsakingai įgyvendinti (asmeniškai, šeimoje, bendruomenėje) vertybėmis ir naujausiomis žiniomis grindžiamus sprendimus dabar ir kurti ateities perspektyvą.

 

 

14.1.

Argumentai: formuluotėje „14.1. Parengti šiuolaikinio pedagogo kompetencijų aprašą, suderintą su Švietimo ir ugdymo studijų krypčių aprašu“ įvardintas aprašas neatitinka Bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairių projekto koncepcijos, todėl jį racionalu derinti su Studijų pakopų aprašu (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. lapkričio 16  d.  įsakymas Nr. V-10120, kuris, savo ruožtu,  yra suderintas su Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašu.). Tokiu būdu būtų suderintos pedagogų kvalifikacinės kategorijos, studijų kvalifikaciniai laipsniai ir kvalifikacijų sandaros lygiai. Sąveika tarp kvalifikacijos tobulinimo ir aukštojo mokslo studijų išplėstų galimybes dirbantiems pedagogams siekti aukštesnio kvalifikacinio laipsnio.

 

Pasiūlymas:

14.1 papunktį išdėstyti taip:

„14.1. Parengti šiuolaikinio pedagogo kompetencijų aprašą, suderintą su Švietimo ir ugdymo studijų krypčių aprašu Studijų pakopų aprašu.“

 

 

Teikia:

 

Seimo narys                                                                                         Eugenijus Jovaiša