Komiteto patobulinto įstatymo projekto
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO NR. I-1491 PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
20189
m.
d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 2 straipsnio 18 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
,,2) jame pasiūlyta kaina viršija viešajam pirkimui skirtas lėšas, perkančiosios organizacijos nustatytas prieš pradedant pirkimo procedūrą, išskyrus šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 5 punkte numatytus atvejus;“.
2. Pakeisti 2 straipsnio 48 dalį ir ją išdėstyti taip:
„48. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse, Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme.“
2 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 10 straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) reikalauja iš tiekėjo, kad vykdant
vidaus sandorius pridėtinės vertės mokesčio sąskaitos už įsigyjamas
prekes, paslaugas ir darbus (toliau – sąskaitos faktūros), sąskaitos
faktūros, kreditiniai ir debetiniai dokumentai bei avansinės sąskaitos būtų
teikiami naudojantis informacinės sistemos „E. sąskaita“ priemonėmis
teikiamos šio įstatymo 22 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka;“.
3 straipsnis. 15 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 15 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Šio
straipsnio 1 dalyje nurodytų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros
paslaugų pirkimų, kurie netenkina šio straipsnio 1 dalyje nurodytų sąlygų,
tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė. ar jos įgaliotos
institucijos patvirtina šių pirkimų tvarkos aprašus:
1) mokslinių
tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų, kurių BVPŽ kodai yra nuo 73000000-2
iki 73120000-9, 73300000-5, 73420000-2 ir 73430000-5, pirkimų, kuriems šio
įstatymo reikalavimai netaikomi pagal šio straipsnio 1 dalį ir kuriais siekiama
tenkinti mokslo ir studijų institucijų poreikius;
2) mokslinių tyrimų
ir eksperimentinės plėtros paslaugų, kurių BVPŽ kodai yra nuo 73000000-2 iki
73120000-9, 73300000-5, 73420000-2 ir 73430000-5, pirkimų, kuriems šio įstatymo
reikalavimai netaikomi pagal šio straipsnio 1 dalį ir kuriais siekiama sukurti
inovatyvųjį produktą, paslaugą.“
34 straipsnis. 17 straipsnio pakeitimas
Papildyti 17 straipsnį 5 dalimi:
„5. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje arba srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, atlikdama su nacionaliniu saugumu susijusių prekių, paslaugų ar darbų pirkimus, įvertina visus galinčius kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams rizikos veiksnius ir sprendžia, ar šiuose pirkimuose gali dalyvauti tiekėjai ir jo subtiekėjai, kurie nėra registruoti (jeigu tiekėjas ar subtiekėjas yra fizinis asmuo – nuolat gyvenantys) Europos Sąjungos valstybėje narėje, Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos valstybėje narėje ar trečiojoje šalyje, pasirašiusioje šio straipsnio 4 dalyje nurodytus tarptautinius susitarimus.“
45 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 19 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Perkančioji organizacija pirkimo (pirkimų) procedūroms atlikti privalo (mažos vertės pirkimų procedūroms, pagal preliminariąją sutartį atliekamoms atnaujinto tiekėjų varžymosi procedūroms, dinaminės pirkimo sistemos pagrindu atliekamo kiekvieno konkretaus pirkimo procedūroms – gali) sudaryti viešojo pirkimo komisiją (toliau – Komisija), nustatyti jai užduotis ir suteikti visus įgaliojimus toms užduotims atlikti. Jeigu perkančioji organizacija pirkimų procedūroms atlikti įgalioja kitą perkančiąją organizaciją, šiuos veiksmus atlieka įgaliotoji organizacija. Komisija dirba pagal ją sudariusios perkančiosios organizacijos patvirtintą darbo reglamentą, yra jai atskaitinga ir vykdo tik rašytines jos užduotis ir įpareigojimus.“
56 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 20 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Visas tiekėjo pasiūlymas ir paraiška negali būti laikomi konfidencialia informacija, tačiau tiekėjas gali nurodyti, kad tam tikra jo pasiūlyme pateikta informacija yra konfidenciali. Konfidencialia informacija gali būti komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai, bet tuo neapsiribojant. Konfidencialia negalima laikyti informacijos:
1) jeigu tai pažeistų įstatymus, nustatančius informacijos atskleidimo ar teisės gauti informaciją reikalavimus, ir šių įstatymų įgyvendinamuosius teisės aktus;
2) jeigu tai pažeistų šio įstatymo 33, ir 58
straipsniuose ir 86 straipsnio 9 dalyje nustatytus reikalavimus dėl
paskelbimo apie sudarytą pirkimo sutartį, kandidatų ir dalyvių informavimo, laimėjusio
dalyvio pasiūlymo, sudarytos pirkimo sutarties, preliminariosios sutarties ir
šių sutarčių pakeitimų paskelbimo, įskaitant informaciją apie pasiūlyme
nurodytą prekių, paslaugų ar darbų kainą, išskyrus jos sudedamąsias dalis;.
3) pateiktos tiekėjų pašalinimo pagrindų nebuvimą, atitiktį
kvalifikacijos reikalavimams, kokybės vadybos sistemos ir aplinkos apsaugos
vadybos sistemos standartams patvirtinančiuose dokumentuose, išskyrus
informaciją, kurią atskleidus būtų pažeisti Lietuvos Respublikos asmens
duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimai ar tiekėjo
įsipareigojimai pagal su trečiaisiais asmenimis sudarytas sutartis;
4) informacija apie pasitelktus ūkio subjektus,
kurių pajėgumais remiasi tiekėjas, ir subtiekėjus, išskyrus informaciją,
kurią atskleidus būtų pažeisti Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo
reikalavimai.“
67 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 22 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3.Pasirašant ar nutraukiant pirkimo ir
preliminariąsias sutartis, vykdant ir keičiant pirkimo sutartis, perkančiosios
organizacijos ir tiekėjo bendravimas ir keitimasis informacija gali vykti ne
Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis. Vykdant pirkimo
sutartis, pridėtinės vertės mokesčio sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros,
kreditiniai ir debetiniai dokumentai bei avansinės sąskaitos turi būti teikiam
naudojantis informacinės sistemos „E. sąskaita“ priemonėmis, išskyrus
šio straipsnio 12 dalyje nustatytus atvejus ir kai pirkimo sutartys sudaromos
žodžiu. Vykdant pirkimo
sutartis, sąskaitos faktūros teikiamos tik elektroniniu būdu. Elektroninės
sąskaitos faktūros, atitinkančios Europos elektroninių sąskaitų faktūrų
standartą, kurio nuoroda paskelbta 2017 m. spalio 16 d. Komisijos įgyvendinimo
sprendime (ES) 2017/1870 dėl nuorodos į Europos elektroninių sąskaitų faktūrų
standartą ir sintaksių sąrašo paskelbimo pagal Europos Parlamento ir Tarybos
direktyvą 2014/55/ES (OL 2017 L 266, p. 19) (toliau –
Europos elektroninių sąskaitų faktūrų standartas),
teikiamos tiekėjo pasirinktomis priemonėmis. Europos elektroninių
sąskaitų faktūrų standarto neatitinkančios
elektroninės sąskaitos faktūros gali būti teikiamos tik naudojantis
informacinės sistemos „E. sąskaita“ priemonėmis. Perkančioji organizacija
elektronines sąskaitas faktūras priima ir apdoroja naudodamasi informacinės
sistemos „E. sąskaita“ priemonėmis, išskyrus šio straipsnio 12 dalyje
nustatytus atvejus ir atvejus, kai pirkimo sutartys sudaromos žodžiu. Šiame
straipsnyje elektroninė sąskaita faktūra suprantama kaip sąskaita faktūra,
išrašyta, perduota ir gauta tokiu elektroniniu formatu, kuris sudaro galimybę
ją apdoroti automatiniu ir elektroniniu būdu.“
2. Pakeisti 22 straipsnio 12 dalį ir ją išdėstyti taip:
„12. Jeigu mobilizacijos, karo ir
ar nepaprastosios padėties atveju yra Centrinės viešųjų pirkimų
informacinės sistemos ar informacinės sistemos „E. sąskaita“ pažeidimų, dėl
kurių negalimas perkančiojo subjekto perkančiosios organizacijos ir
tiekėjo bendravimas ir keitimasis informacija naudojantis šiomis sistemomis,
atliekant pirkimus gali būti naudojamos kitos šiame straipsnyje Centrinei
viešųjų pirkimų informacinei sistemai keliamus reikalavimus atitinkančios elektroninės
priemonės, vykdant pirkimo sutartis pridėtinės vertės mokesčio sąskaitos
faktūros, sąskaitos faktūros, kreditiniai ir debetiniai dokumentai bei
avansinės sąskaitos gali būti teikiami teikiamos ne
elektroninėmis priemonėmis.“
3. Papildyti 22 straipsnį nauja 13 dalimi:
„13. Informacinė sistema „E. sąskaita“ turi sudaryti galimybes perkančiosioms organizacijoms priimti ir apdoroti elektronines sąskaitas faktūras, atitinkančias Europos elektroninių sąskaitų faktūrų standartą.“
4. Buvusią 22 straipsnio 13 dalį laikyti 14 dalimi.
78 straipsnis. 23 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 23 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Perkančioji organizacija, išskyrus
Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes užsienio valstybėse, Lietuvos
Respublikos atstovybes prie tarptautinių organizacijų, konsulines įstaigas ir
specialiąsias misijas, taip pat kitas perkančiąsias organizacijas, kurios
užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ar darbų, skirtų užsienyje esantiems jų
padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė, atlikdama supaprastintus pirkimus, ne mažiau kaip 2
procentus visų per kalendorinius metus atliktų supaprastintų pirkimų vertės
pirkimų privalo rezervuoti šiame straipsnyje šio straipsnio 1 dalyje
nurodytiems tiekėjams, išskyrus atvejus, kai šie tiekėjai perkančiajai
organizacijai reikiamų prekių negamina, paslaugų neteikia ar darbų neatlieka.“
89 straipsnis. 25 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 25 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Atliekant mažos vertės pirkimus, taikomos šio įstatymo I skyriaus, 31, 34 straipsnių, 58 straipsnio 1 dalies, 82 straipsnio, 86 straipsnio 5, 6, 7 ir 9 dalių, 91 straipsnio, VI ir VII skyrių nuostatos ir Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintame mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatytos taisyklės. Jeigu neskelbiamas mažos vertės pirkimas atliekamas šio įstatymo 31 straipsnio 3 dalies 1, 2 ir 4 punktuose, 71 straipsnio 1 dalies 2 punkte, 3 dalies 2, 3 ir 4 punktuose ar 5 ir 6 dalyse nustatytomis sąlygomis, šio įstatymo 22 straipsnyje nustatytų reikalavimų, išskyrus šio įstatymo 22 straipsnio 3 dalyje nustatytą reikalavimą, gali būti nesilaikoma. Taip pat gali būti nesilaikoma šio įstatymo 82 straipsnyje nustatytų reikalavimų, jeigu neskelbiamas mažos vertės pirkimas atliekamas vadovaujantis šio įstatymo 31 straipsnio 3 dalies 4 punkto nuostatomis.“
910
straipsnis. 26 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 26 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Perkančioji organizacija, išskyrus Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybes prie tarptautinių organizacijų, konsulines įstaigas ir specialiąsias misijas, taip pat kitas perkančiąsias organizacijas, kurios užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ar darbų, skirtų užsienyje esantiems jų padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė, turi parengti ir patvirtinti planuojamų atlikti einamaisiais kalendoriniais metais pirkimų planus ir pagal Viešųjų pirkimų tarnybos nustatytus reikalavimus ir tvarką Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje paskelbti planuojamų atlikti pirkimų suvestinę. Ši suvestinė turi būti paskelbta kiekvienais metais ne vėliau kaip iki kovo 15 dienos, o patikslinus planuojamų atlikti einamaisiais kalendoriniais metais pirkimų planus, – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.“
101 straipsnis. 27 straipsnio
pakeitimas
Pakeisti 27 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) prašyti suteikti ir gauti nepriklausomų ekspertų, institucijų arba rinkos dalyvių konsultacijas, taip pat konsultuotis su visuomene. Šiomis konsultacijomis remiamasi pirkimo metu, jeigu dėl tokių konsultacijų nėra iškreipiama konkurencija ir pažeidžiami nediskriminavimo ir skaidrumo principai. Perkančiajai organizacijai nusprendus paskelbti kvietimą suteikti šiame punkte nurodytas konsultacijas, šis kvietimas turi būti skelbiamas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka;“.
112 straipsnis. 28
straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 28 straipsnį nauja 3 dalimi:
„3. Statinio statybos darbų ir statinio projektavimo paslaugų pirkimas turi būti atliekamas dalimis (atskiriant statinio statybos darbų pirkimą nuo statinio projektavimo paslaugų pirkimo), kurių kiekvienai numatoma sudaryti atskirą pirkimo sutartį, apibrėžiant šių dalių apimtį ir dalyką. Pareiga skaidyti statinio statybos darbų ir statinio projektavimo paslaugų pirkimą į dalis gali būti netaikoma, jeigu perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose pagrindžia, kad dėl to sumažėtų tiekėjų konkurencija, pirkimo sutarties vykdymas taptų per brangus ar sudėtingas techniniu požiūriu, skirtingų pirkimo objekto dalių įgyvendinimas būtų susijęs ir perkančioji organizacija privalėtų koordinuoti šių dalių tiekėjus, o tai keltų riziką netinkamai įvykdyti pirkimo sutartį, ar nurodo kitas pagrįstas aplinkybes, kodėl netikslinga skaidyti statinio statybos darbų ir statinio projektavimo paslaugų pirkimą į atskiras dalis.“
2. Buvusią 28 straipsnio 3 dalį laikyti 4 dalimi.
123 straipsnis. 31 straipsnio
pakeitimas
Pakeisti 31 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) nebuvo gauta paraiškų ar pasiūlymų dalyvauti pirkime, apie kurį buvo skelbta, arba visos pateiktos paraiškos ar pasiūlymai yra nepriimtini ar netinkami, o pirminės pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;“.
134 straipsnis. 33 straipsnio
pakeitimas
Pakeisti 33 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Skelbimas apie pirkimo sutarties sudarymą,
preliminariosios sutarties sudarymą, projekto konkurso rezultatus skelbiamas ne
vėliau kaip per 30 dienų po pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties
sudarymo arba po projekto konkurso rezultatų patvirtinimo. Šie skelbimai
gali būti sugrupuojami ir skelbiami kas ketvirtį:
1) pirkimo sutarties sudarymo atlikus šio įstatymo 2 priede
nurodytų socialinių ir kitų specialiųjų paslaugų pirkimą ar pirkimo sutarties
sudarymo preliminariosios sutarties pagrindu atvejais – ne vėliau kaip per 30
dienų ketvirčiui pasibaigus;
2) pirkimo sutarties sudarymo taikant dinaminę pirkimo
sistemą atveju – ne vėliau kaip per 48 dienas ketvirčiui pasibaigus. Skelbimai apie pirkimo sutarties sudarymą
atlikus šio įstatymo 2 priede nurodytų socialinių ir kitų specialiųjų paslaugų
pirkimą ar pirkimo sutarties sudarymą preliminariosios sutarties pagrindu arba pirkimo
sutarties sudarymą taikant dinaminę pirkimo sistemą gali būti sugrupuojami ir skelbiami
kas ketvirtį ne vėliau kaip per 30 dienų ketvirčiui pasibaigus.“
145 straipsnis. 35 straipsnio
pakeitimas
1. Pakeisti 35 straipsnio 2 dalies 22 punktą ir jį išdėstyti taip:
„22) susipažinimo su pasiūlymais vieta,
data, o jeigu pirkimas atliekamas neelektroninėmis priemonėmis – vieta,
data, valanda ir minutė;“.
2. Papildyti 35 straipsnio 2 dalį nauju 31 punktu:
„31) informacija apie tai, kad tiekėjas, sudarius sutartį, bet ne vėliau kaip iki sutarties vykdymo pradžios, turi pateikti sutartį vykdysiančių ir perkančiosios organizacijos nurodytas užduotis atliksiančių darbuotojų sąrašą (vardus, pavardes, gimimo datas) ir jiems siūlomo mokėti darbo užmokesčio mėnesio medianą, taip pat informacija, kad sutarties vykdymo metu pasikeitus nurodytai informacijai tiekėjas nedelsdamas turi informuoti perkančiąją organizaciją ir pateikti atnaujintą nurodytų darbuotojų sąrašą ir patikslintą darbo užmokesčio mėnesio medianą, jeigu taikytina;“.
3. Buvusį 35 straipsnio 2 dalies 31 punktą laikyti 32 punktu.
156 straipsnis. 36 straipsnio
pakeitimas
Pakeisti 36 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Jeigu papildomos su pirkimo
dokumentais susijusios informacijos paprašoma laiku, perkančioji
organizacija ją pateikia visiems tiekėjams ne vėliau kaip likus 6 dienoms,
supaprastinto pirkimo atveju – 4 dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino
pabaigos. Atviro konkurso, riboto konkurso, skelbiamų derybų pagreitintų
procedūrų atvejais, kaip nustatyta šio įstatymo 60 straipsnio 3 dalyje, 62
straipsnio 7 dalyje, šis terminas yra 4 dienos, supaprastinto pirkimo
pagreitintų procedūrų atvejais atveju – 3 dienos.“
167 straipsnis. 37 straipsnio
pakeitimas
Pakeisti 37 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Visų pirkimų, skirtų fiziniams asmenims (visai visuomenei, perkančiosios organizacijos valstybės tarnautojams ar darbuotojams), techninės specifikacijos, išskyrus pagrįstus atvejus, turėtų būti parengtos taip, kad jose būtų atsižvelgta į neįgaliųjų kriterijus ir tinkamumą visiems naudotojams. Jeigu Europos Sąjungos ar nacionaliniu teisės aktu yra nustatyti privalomi neįgaliųjų kriterijai ir tinkamumo visiems naudotojams kriterijai, perkančioji organizacija privalo jais vadovautis rengdama technines specifikacijas. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje ar valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą, ar veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, rengdama su nacionaliniu saugumu susijusių pirkimų technines specifikacijas, turi teisę reikalauti, kad tiekėjo siūlomos prekės, paslaugos ar darbai nekeltų grėsmės nacionaliniam saugumui.“
178 straipsnis. 40 straipsnio
pakeitimas
Pakeisti 40 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) jeigu dėl kokių nors priežasčių
papildoma su pirkimo dokumentais susijusi informacija būtų pateikiama likus
mažiau kaip 6 dienoms, supaprastinto pirkimo atveju – 4 dienoms
iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos, nors šios informacijos buvo paprašyta
laiku. Atviro konkurso, riboto konkurso, skelbiamų derybų pagreitintų procedūrų
atvejais, kaip nustatyta šio įstatymo 60 straipsnio 3 dalyje, 62 straipsnio
7 dalyje, šis terminas yra 4 dienos, supaprastinto pirkimo pagreitintų procedūrų atvejais atveju
– 3 dienos;“.
189 straipsnis. 44 straipsnio
pakeitimas
1. Pakeisti 44 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Pradinis susipažinimas su paraiškomis ar pasiūlymais vyksta Komisijos posėdyje, išskyrus atvejus, kai, vadovaujantis šio įstatymo 22 straipsnio 2 dalimi, su paraiškomis ar pasiūlymais susipažįstama naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos siūlomomis elektroninėmis priemonėmis. Pradiniu susipažinimu su paraiškomis ar pasiūlymais, pateiktais ne elektroninėmis priemonėmis, laikomas vokų su paraiškomis ar pasiūlymais atplėšimas.“
2. Pakeisti 44 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Susipažinimas su paraiškomis ar pasiūlymais pradedamas pirkimo dokumentuose nurodytą dieną, o jeigu pirkimas atliekamas neelektroninėmis priemonėmis – nurodytą dieną, valandą ir minutę. Jeigu paraiškos ir pasiūlymai teikiami ne elektroninėmis priemonėmis, Komisijos posėdžio diena ir valanda turi sutapti su paraiškų ar pasiūlymų pateikimo termino pabaiga. Pakeitus šį terminą, atitinkamai turi būti pakeistas ir susipažinimo su paraiškomis ar pasiūlymais laikas. Nustatytu laiku turi įvykti pradinis susipažinimas su visomis paraiškomis ar pasiūlymais, gautais nepasibaigus jų pateikimo terminui.“
3. Pakeisti 44 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:
„9. Susipažinimo su paraiškomis ar pasiūlymais procedūros rezultatus Komisija įformina protokolu, išskyrus atvejus, kai, vadovaujantis šio įstatymo 22 straipsnio 2 dalimi, su paraiškomis ar pasiūlymais susipažįstama naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos siūlomomis elektroninėmis priemonėmis. Susipažinimo su pasiūlymais procedūros protokolo privalomuosius rekvizitus nustato Viešųjų pirkimų tarnyba.“
1920 straipsnis. 45
straipsnio pakeitimas
Pakeisti 45 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) pasiūlyta kaina nėra per didelė ir perkančiajai organizacijai nepriimtina neviršija pirkimui skirtų
lėšų, nustatytų perkančiosios organizacijos prieš pradedant pirkimo procedūrą. Laikoma, kad pasiūlyta
kaina yra per didelė ir nepriimtina, jeigu ji viršija perkančiosios
organizacijos pirkimui skirtas lėšas, nustatytas ir užfiksuotas perkančiosios
organizacijos rengiamuose dokumentuose prieš pradedant pirkimo procedūrą. Jeigu ekonomiškai naudingiausiame pasiūlyme nurodyta kaina yra per didelė ir nepriimtina viršija pirkimui skirtas
lėšas, nustatytas perkančiosios organizacijos prieš pradedant pirkimo
procedūrą, ir perkančioji organizacija pirkimo
dokumentuose nėra nurodžiusi pirkimui skirtų lėšų sumos, kiti pasiūlymų eilėje
esantys pasiūlymai laimėjusiais negali būti nustatyti. Pirkimui skirtų lėšų
suma, nustatyta ir užfiksuota perkančiosios organizacijos rengiamuose
dokumentuose prieš pradedant pirkimo procedūras, gali būti keičiama, kai ji
nėra nurodyta pirkimo dokumentuose, perkančiajai organizacijai
ekonomiškai naudingiausiame pasiūlyme nurodyta kaina yra priimtina ir
perkančioji organizacija gali pagrįsti šios kainos priimtinumą ir suderinamumą
su racionalaus lėšų naudojimo principu;“.
201 straipsnis. 46 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 46 straipsnio 4 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) tiekėjas pirkimo procedūrų metu nuslėpė informaciją ar pateikė melagingą informaciją apie atitiktį šiame straipsnyje ir šio įstatymo 47 straipsnyje nustatytiems reikalavimams, ir perkančioji organizacija gali tai įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis, arba tiekėjas dėl pateiktos melagingos informacijos negali pateikti patvirtinančių dokumentų, reikalaujamų pagal šio įstatymo 50 straipsnį. Šiuo pagrindu tiekėjas taip pat šalinamas iš pirkimo procedūros, kai ankstesnių procedūrų, atliktų šio įstatymo, Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo ar Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo nustatyta tvarka, metu nuslėpė informaciją ar pateikė šiame punkte nurodytą melagingą informaciją arba tiekėjas dėl pateiktos melagingos informacijos negalėjo pateikti patvirtinančių dokumentų, reikalaujamų pagal šio įstatymo 50 straipsnį, dėl ko per pastaruosius vienus metus buvo pašalintas iš pirkimo procedūrų arba per pastaruosius vienus metus buvo priimtas ir įsiteisėjęs teismo sprendimas. Šiuo pagrindu tiekėjas taip pat pašalinamas iš pirkimo procedūros, kai, vadovaujantis kitų valstybių teisės aktais, ankstesnių procedūrų metu jis nuslėpė informaciją ar pateikė melagingą informaciją arba dėl melagingos informacijos pateikimo negalėjo pateikti patvirtinančių dokumentų, dėl ko per pastaruosius vienus metus buvo pašalintas iš pirkimo procedūrų arba per pastaruosius vienus metus buvo priimtas ir įsiteisėjęs teismo sprendimas ar taikomos kitos panašios sankcijos;“.
2. Pakeisti 46 straipsnio 4 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6)
tiekėjas yra neįvykdęs pirkimo sutarties, sudarytos vadovaujantis
šiuo įstatymu, Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu
ar Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų
srities perkančiųjų subjektų, įstatymu, pirkimo sutarties su perkančiuoju subjektu ar koncesijos sutarties ar netinkamai ją įvykdęs
ir tai buvo esminis pirkimo sutarties pažeidimas, kaip nustatyta
Civiliniame kodekse (toliau – esminis pirkimo sutarties pažeidimas), dėl kurio
per pastaruosius 3 metus buvo nutraukta pirkimo sutartis arba per
pastaruosius 3 metus buvo priimtas ir įsiteisėjęs teismo sprendimas, kuriuo
tenkinamas perkančiosios organizacijos, perkančiojo subjekto ar
suteikiančiosios institucijos reikalavimas atlyginti nuostolius, patirtus dėl
to, kad tiekėjas pirkimo sutartyje nustatytą esminę pirkimo
sutarties sąlygą vykdė su dideliais arba nuolatiniais trūkumais, ar per
pastaruosius 3 metus buvo priimtas perkančiosios organizacijos sprendimas, kad
tiekėjas sutartyje nustatytą esminę sutarties sąlygą vykdė su dideliais arba
nuolatiniais trūkumais ir dėl to buvo pritaikyta sutartyje nustatyta sankcija.
Šiuo pagrindu tiekėjas taip pat pašalinamas iš pirkimo procedūros, kai,
vadovaujantis kitų valstybių teisės aktais, per pastaruosius 3 metus
nustatyta, kad jis, vykdydamas ankstesnę pirkimo sutartį, ankstesnę pirkimo
sutartį su perkančiuoju subjektu arba ankstesnę koncesijos sutartį, pirkimo
sutartyje nustatytą esminį reikalavimą vykdė su dideliais arba nuolatiniais
trūkumais ir dėl to ta ankstesnė pirkimo sutartis buvo nutraukta
anksčiau, negu toje pirkimo sutartyje nustatytas jos galiojimo terminas,
buvo pareikalauta atlyginti žalą ar taikomos kitos panašios sankcijos.
Perkančioji organizacija iš pirkimo procedūros pašalina tiekėją ir tuo atveju,
kai ji turi įtikinamų duomenų, kad tiekėjas yra įsteigtas, siekiant išvengti
šio pašalinimo pagrindo taikymo;“.
3. Pakeisti 46 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Perkančioji
organizacija šio straipsnio 1 dalyje, 3 dalies 1 ir 2
punktuose, ir 4 dalyje dalyse nustatytais pagrindais
gali nepašalinti tiekėjo iš pirkimo procedūros tik išimtiniais atvejais, kai
būtina užtikrinti viešojo intereso apsaugą, įskaitant visuomenės sveikatos ir
aplinkos apsaugą.“
212 straipsnis. 47 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 47 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Tikrindama tiekėjo techninį ir profesinį pajėgumą, perkančioji organizacija gali reikalauti žmogiškųjų ir techninių išteklių bei patirties, kurie reikalingi pirkimo sutarčiai įvykdyti pagal pirkimo dokumentuose pirkimo objektui nustatytus kokybės reikalavimus. Reikiama tiekėjo patirtis visų pirma gali būti įrodoma užsakovų pažymomis apie tinkamai įvykdytas ankstesnes sutartis. Perkančioji organizacija gali laikyti, kad tiekėjas neturi reikalaujamo profesinio pajėgumo, jeigu nustato tiekėjo interesų konfliktą, galintį neigiamai paveikti pirkimo sutarties vykdymą. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje ar valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą ar veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, atlikdama pirkimą, susijusį su nacionaliniu saugumu, taip pat gali laikyti, kad tiekėjas turi interesų konfliktą, galintį neigiamai paveikti pirkimo sutarties vykdymą, jeigu turi informacijos, kad tiekėjas ir jo pasitelkiami subtiekėjai turi interesų, galinčių kelti grėsmę nacionaliniam saugumui. Perkant prekes, kurias numatoma atvežti į vietą ir įrengti, paslaugas ar darbus, tiekėjo profesinis pajėgumas suteikti tokias paslaugas arba atlikti įrengimo ir kitus darbus gali būti vertinamas atsižvelgiant į pirkimo sutartį vykdysiančių jo darbuotojų kvalifikaciją, darbo produktyvumą, patirtį ir patikimumą.“
223 straipsnis. 55 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 55 straipsnio 1 dalies 1 punkto a papunktį ir jį išdėstyti taip:
„a)
techninius pranašumus, estetines ir funkcines charakteristikas, prieinamumą,
tinkamumą visiems vartotojams, socialines, aplinkosaugines ir inovatyvias
charakteristikas bei sąžiningos prekybos sąlygas. Darbų pirkimuose privaloma
įtraukti šį kriterijų įvertinant, kiek tiekėjo siūlomas atlyginimas pirkimo
sutartį vykdysiantiems darbuotojams viršija jo arba ūkio subjekto, kurio
pajėgumais remiamasi, kilmės šalyje nustatytą minimalų darbo užmokestį;“
2.Pakeisti 55 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
„8. Perkančioji organizacija, norėdama priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, turi nedelsdama įvertinti pateiktus dalyvių pasiūlymus ir nustatyti pasiūlymų eilę (išskyrus atvejus, kai pasiūlymą pateikti kviečiamas tik vienas tiekėjas arba pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas). Pasiūlymų eilė nustatoma ekonominio naudingumo mažėjimo tvarka. Tais atvejais, kai kelių tiekėjų pasiūlymų ekonominis naudingumas yra vienodas, sudarant pasiūlymų eilę, pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio pasiūlymas pateiktas anksčiausiai, arba pagal preliminariojoje sutartyje nustatytas pirmumo sąlygas, kai taikoma šio įstatymo 22 straipsnio 2 dalis ir tiekėjo pasiūlymas pateikiamas automatiniu būdu.“
3. Papildyti 55 straipsnį 11 dalimi:
„11. Perkančioji organizacija gali nustatyti socialinį pasiūlymų vertinimo kriterijų ir įvertinti, kiek tiekėjo ir subtiekėjo, jeigu jis pasitelkiamas, siūlomo darbo užmokesčio mėnesio mediana sutartį vykdysiantiems ir perkančiosios organizacijos pirkimo dokumentuose nurodytas užduotis atliksiantiems darbuotojams (toliau – nurodyti darbuotojai) viršija Lietuvos Respublikoje nustatytą minimalų darbo užmokestį. Tokiu atveju perkančioji organizacija privalo reikalauti, kad tiekėjas visą pirkimo sutarties vykdymo laikotarpį užtikrintų, kad nurodytų darbuotojų darbo užmokesčio mėnesio mediana būtų ne mažesnė, negu buvo nurodyta pateikiant pasiūlymą. Jeigu perkančiajai organizacijai kyla abejonių dėl tiekėjo pateiktos informacijos teisingumo, ji turi teisę kreiptis į kompetentingas institucijas, kad gautų visą reikiamą informaciją apie mokamo darbo užmokesčio mėnesio medianą nurodytiems darbuotojams. Informacija apie nurodytų darbuotojų mokamo darbo užmokesčio mėnesio medianą perkančiajai organizacijai teikiama Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.“
234 straipsnis. 58 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 58 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Perkančioji organizacija suinteresuotiems kandidatams
ir suinteresuotiems dalyviams, išskyrus atvejus, kai pirkimo
sutartis sudaroma žodžiu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu praneša
apie priimtą sprendimą nustatyti laimėjusį pasiūlymą, dėl kurio bus sudaroma
pirkimo sutartis ar preliminarioji sutartis, arba sprendimą leisti dalyvauti
dinaminėje pirkimo sistemoje, pateikia šio straipsnio 2 dalyje nurodytos
atitinkamos informacijos, kuri dar nebuvo pateikta pirkimo procedūros metu,
santrauką, nurodo nustatytą pasiūlymų eilę, laimėjusį pasiūlymą ir tikslų
atidėjimo terminą. Perkančioji organizacija taip pat turi nurodyti priežastis,
dėl kurių buvo priimtas sprendimas nesudaryti pirkimo sutarties ar
preliminariosios sutarties, pradėti pirkimą ar dinaminę pirkimų sistemą iš
naujo. Šioje dalyje nurodyto reikalavimo gali būti nesilaikoma, kai
supaprastinto pirkimo ar šio įstatymo 2 priede nurodytų socialinių ir kitų
specialiųjų paslaugų pirkimų atveju pirkimo sutartis, kurios numatoma vertė
neviršija 10 000 Eur (dešimt tūkstančių eurų) (be pridėtinės vertės
mokesčio), sudaroma preliminariosios sutarties pagrindu, kai
pasiūlymas pateikiamas žodžiu ar pirkimo sutartis sudaroma žodžiu.“
2. Pakeisti 58 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Perkančioji organizacija, gavusi suinteresuoto kandidato ar
suinteresuoto dalyvio raštu
pateiktą prašymą, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo jo gavimo dienos išsamiai
pateikia šią informaciją:“.
3. Pakeisti 58 straipsnio 2 dalies 2 punkto a papunktį ir jį išdėstyti taip:
„a) laimėjusio pasiūlymo charakteristikas ir santykinius pranašumus, įskaitant kainą, dėl kurių šis pasiūlymas buvo pripažintas geriausiu, taip pat šį pasiūlymą pateikusio dalyvio ar preliminariosios sutarties šalių pavadinimus;“.
4. Pakeisti 58 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Jeigu perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose prašo pateikti ir prekių pavyzdžių, ji, įvertinusi pasiūlymus, nustačiusi pasiūlymų eilę ir priėmusi sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, iki pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo turi leisti visiems dalyviams susipažinti su pateiktais laimėjusio pasiūlymo prekių pavyzdžiais.“
245 straipsnis. 71 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 71 straipsnio 6 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) ekspertų komisijų, komitetų, tarybų narių, taip pat jų pasitelkiamų ekspertų, valstybės institucijų ar įstaigų kontrolės veiklai reikalingų ekspertų teikiamos nematerialaus pobūdžio (intelektinės) paslaugos;“.
2. Pakeisti 71 straipsnio 6 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8) prekės, gaminamos ir (ar) naudojamos tik
mokslinių tyrimų, eksperimentų, studijų ar eksperimentinės plėtros tikslais,
kai norimo rezultato negalima pasiekti naudojant tokios pačios paskirties
gaminius ir ženklinamos kaip išimtinai mokslo tikslams skirtos prekės;“.
3. Papildyti 71 straipsnio 6 dalį 11punktu ir jį išdėstyti taip:
„11) dalijimosi pačių naudotojų sukurta informacija su visuomene platformos paslaugos, kai jos įsigyjamos iš tiesioginio paslaugos teikėjo pagal jo nustatytą visiems paslaugų gavėjams taikomą vienodą paslaugų kainodarą ir paslaugų organizavimo būdus ir kai paslaugos teikėjas neprisiima atsakomybės už skelbiamos informacijos turinį.“
256 straipsnis. 72 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 72 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Supaprastinto pirkimo ir šio įstatymo 2 priede
nurodytų socialinių ir kitų specialiųjų paslaugų tarptautinio pirkimo atvejais
perkančioji organizacija, vykdydama neskelbiamas derybas šio įstatymo 71
straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktuose, 3 dalies 2, 3 ir 4 punktuose, 5 ir
6 dalyse nustatytomis sąlygomis, gali pirkimo sutartį sudaryti
nesilaikydama šio straipsnio 2 dalyje nurodytiems etapams taikomų ir kitų
pirkimo procedūroms keliamų bei pirkimo sutarties turiniui nustatytų
reikalavimų.“
267 straipsnis. 82 straipsnio
pakeitimas
Pakeisti 82 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Perkančiosios organizacijos, išskyrus Lietuvos Respublikos
diplomatines atstovybes užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybes
prie tarptautinių organizacijų, konsulines įstaigas ir specialiąsias misijas,
privalo įsigyti prekių, paslaugų ir darbų šio straipsnio 1 dalyje nurodytu
būdu, jeigu Lietuvos Respublikoje veikiančios centrinės perkančiosios
organizacijos siūlomos prekės ar paslaugos, per sukurtą dinaminę pirkimų
sistemą ar sudarytą preliminariąją sutartį galimos įsigyti prekės, paslaugos ar
darbai atitinka perkančiosios organizacijos poreikius ir perkančioji
organizacija negali prekių, paslaugų ar darbų įsigyti efektyvesniu būdu
racionaliai naudodama tam skirtas lėšas. Perkančiosios organizacijos privalo
motyvuoti savo sprendimą neatlikti pirkimo naudojantis centrinės perkančiosios
organizacijos paslaugomis, ir saugoti tai patvirtinantį dokumentą paskelbti
pirkėjo profilyje ir jį saugoti kartu su kitais pirkimo dokumentais šio
įstatymo 97 straipsnyje nustatyta tvarka.“
278 straipsnis. 86 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 86 straipsnio 5 dalies pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„5. Sudaromoje pirkimo sutartyje turi būti
nustatomas ne ilgesnis kaip 3 metų nuo sutarties sudarymo įsigaliojimo
prekių tiekimo, paslaugų teikimo, darbų atlikimo laikotarpis, išskyrus
pagrįstus atvejus, kai atsižvelgiant į perkamo objekto ypatybes ir siekiant
racionalaus lėšų panaudojimo būtina pailginti šį laikotarpį. Tokie atvejai gali
apimti pirkimo sutartis dėl:“.
2. Pakeisti 86 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:
„9.
Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo
sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus
informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą
reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus
konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų
konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar
preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki
pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka
turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. Šis
reikalavimas netaikomas pirkimams laimėjusio dalyvio pasiūlymui,
kai pasiūlymas pateikiamas žodžiu, arba sudarytai pirkimo sutarčiai, kai
pirkimo sutartis sudaroma žodžiu, pirkimams, kurie atlikti
neskelbiamų derybų būdu (mažos vertės pirkimų atveju – neskelbiant
apie pirkimą) esant šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 punkto b ir
c papunkčiuose ir 6 dalies 5, 6, 7 punktuose nustatytoms sąlygoms, jeigu
jų metu laimėjusiu dalyviu nustatomas fizinis asmuo, ir esant šio
įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 punkto a papunktyje nustatytai sąlygai, taip
pat laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios
sutarties dalims, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu paskelbti
informacijos. Tokiu atveju perkančioji organizacija turi sudaryti galimybę
susipažinti su nepaskelbtomis laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties
ar preliminariosios sutarties dalimis.“
29 straipsnis. 87 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 87 straipsnio 1 dalies 12 punktą ir jį išdėstyti taip:
„12)
perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu (potvarkiu) sprendimu skiriamas
asmuo, atsakingas už sutarties vykdymą, sutarties ir pakeitimų paskelbimą pagal
šio įstatymo 86 straipsnio 9 dalies nuostatas.“
2830 straipsnis. 89 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 89 straipsnio 1 dalies 2 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„2) kai prireikia būtina iš to
paties tiekėjo pirkti papildomų darbų, paslaugų ar prekių, kurie nebuvo
įtraukti į pirminį pirkimą, kai yra visos šios sąlygos kartu:“.
2. Pakeisti 89 straipsnio 1 dalies 3 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„3) kai pakeitimo būtinybė poreikis
atsirado dėl aplinkybių, kurių protinga ir apdairi perkančioji organizacija
negalėjo numatyti, ir kai kartu yra šios sąlygos:“.
3. Pakeisti 89 straipsnio 1 dalies 4 punkto b papunktį ir jį išdėstyti taip:
„b) dėl pradinio tiekėjo reorganizavimo, likvidavimo,
restruktūrizavimo įskaitant jungimą ir skaidymą, atskyrimo ar
bankroto procedūros, naujas pradinio
tiekėjo teises ir pareigas visiškai
arba iš dalies perima kitas
tiekėjas, atitinkantis anksčiau pirkimo dokumentuose nustatytus kvalifikacinius
reikalavimus, visiškai arba iš dalies perima pradinio tiekėjo teises ir
pareigas. Toks tiekėjo pakeitimas negali lemti kitų esminių sutarties
pakeitimų ir taip negali būti siekiama išvengti šio įstatymo taikymo;“.
4. Pakeisti 89 straipsnio 2 dalies pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„2. Pirkimo sutartis ar preliminarioji sutartis jos
galiojimo laikotarpiu taip pat gali būti keičiama pagal šį įstatymą neatliekant
naujos pirkimo procedūros, nors ir nereikalaujant patikrinti, ar nėra
šio straipsnio 1 4 dalies 1–4 punktuose nurodytų
aplinkybių, tačiau yra visos šios sąlygos kartu:“.
2931 straipsnis. 91 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 91 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) sutartis nutraukta dėl esminio pirkimo sutarties pažeidimo arba priimtas perkančiosios organizacijos sprendimas, kad tiekėjas pirkimo sutartyje nustatytą esminę pirkimo sutarties sąlygą vykdė su dideliais arba nuolatiniais trūkumais ir dėl to perkančioji organizacija pritaikė sutartyje nustatytą sankciją;“.
2. Pakeisti 91 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) jeigu tiekėjas nesikreipė į teismą, ginčydamas pirkimo sutarties nutraukimą dėl esminio pirkimo sutarties pažeidimo ar perkančiosios organizacijos sprendimą, kad tiekėjas pirkimo sutartyje nustatytą esminę pirkimo sutarties sąlygą vykdė su dideliais arba nuolatiniais trūkumais ir dėl to perkančioji organizacija pritaikė sutartyje nustatytą sankciją, – nuo šio įstatymo 102 straipsnio 4 dalyje nurodyto termino pabaigos;“.
3. Pakeisti 91 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) jeigu tiekėjas kreipėsi į teismą, ginčydamas pirkimo sutarties nutraukimą dėl esminio pirkimo sutarties pažeidimo ar perkančiosios organizacijos sprendimą, kad tiekėjas pirkimo sutartyje nustatytą esminę pirkimo sutarties sąlygą vykdė su dideliais arba nuolatiniais trūkumais ir dėl to perkančioji organizacija pritaikė sutartyje nustatytą sankciją, – nuo teismo sprendimo, kuriuo nustatoma, kad nėra pagrindo tenkinti tiekėjo reikalavimą, įsiteisėjimo dienos;“.
32 straipsnis. 92 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 92 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:
„11. Informaciją apie subjektus, neatitinkančius minimalių patikimo
mokesčių mokėtojo kriterijų, kaip tai numatyta šio įstatymo 46 straipsnio 4
dalies 8 punkte, Viešųjų pirkimų tarnybai teikia skelbia Valstybinė
mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.“
2. Papildyti 92 straipsnį 12 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„12. Šio įstatymo 37 straipsnio 2 dalyje ir 47 straipsnio 6 dalyje nurodytą informaciją, reikalingą įvertinti, ar perkančiosios organizacijos, veikiančios gynybos srityje, ketinama sudaryti pirkimo sutartis keltų grėsmę nacionalinio saugumo interesams, pagal perkančiosios organizacijos kreipimąsi teikia kompetentingos institucijos, vadovaudamosi Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme nurodytais sandorių atitikties nacionalinio saugumo interesams kriterijais. Šio įstatymo 37 straipsnio 2 dalyje ir 47 straipsnio 6 dalyje nurodytos informacijos vertinimas, ar perkančiosios organizacijos, valdančios ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą ar veikiančios srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ketinama sudaryti pirkimo sutartis keltų grėsmę nacionalinio saugumo interesams, atliekamas Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo nustatyta tvarka.“
33 straipsnis. 95 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 95 straipsnio 1 dalies 11 punktą ir jį išdėstyti taip:
„11) administruoja perkančiųjų organizacijų pagal šio įstatymo 91
straipsnio 1 dalį paskelbtą informaciją apie pirkimo sutarties neįvykdžiusius
ar netinkamai ją įvykdžiusius tiekėjus ir pagal šio įstatymo 52 straipsnio 2
dalį paskelbtą informaciją apie tiekėjus, kurie pirkimo procedūrų metu nuslėpė
informaciją ar pateikė melagingą informaciją apie atitiktį šio įstatymo 46 ir
47 straipsniuose nustatytiems reikalavimams, arba apie tiekėjus, kurie dėl
pateiktos melagingos informacijos nepateikė patvirtinančių dokumentų,
reikalaujamų pagal šio įstatymo 50 straipsnį, taip pat savo interneto
svetainėje skelbia Valstybinės mokesčių inspekcijos pateiktą informaciją apie
subjektus, neatitinkančius minimalių mokesčių mokėtojo kriterijų, kaip tai
numatyta šio įstatymo 46 straipsnio 4 dalies 8 punkte;“.
2. Pakeisti 95 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
,,4. Viešųjų pirkimų tarnyba, paskyrusi arba gavusi informaciją apie
teismo paskirtą administracinę nuobaudą perkančiosios organizacijos
valstybės tarnautojui ar darbuotojui, ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo
sprendimo skirti administracinę nuobaudą priėmimo įsiteisėjimo
apie tai praneša perkančiosios organizacijos vadovui.“
34 straipsnis. 96 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 96 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) kiekvienų pirkimo procedūrų, įskaitant ir pirkimo procedūras, kurių metu sudaroma preliminarioji sutartis ar jos pagrindu sudaroma pirkimo sutartis, sukuriama dinaminė pirkimo sistema ar jos pagrindu sudaroma pirkimo sutartis, ataskaitą per 15 dienų pasibaigus pirkimo procedūroms, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal sudarytą pirkimo sutartį pradžios. Ši ataskaita neteikiama, kai pirkimo sutartis sudaroma pagal šio įstatymo 72 straipsnio 3 dalį atlikus supaprastintą pirkimą, preliminariosios sutarties pagrindu pagal šio įstatymo 78 straipsnio 4 dalį ar 78 straipsnio 5 dalies 1 punktą, atliekant pirkimą pagal šio įstatymo 82 straipsnio 1 dalį ar atliekant šio įstatymo 25 straipsnio 3 ir 4 dalyse nurodytą pirkimą ir mažos vertės pirkimą;“.
3035 straipsnis. 102 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 102 straipsnio 1 dalies pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„1. Tiekėjas turi teisę pateikti pretenziją perkančiajai
organizacijai, pateikti prašymą ar pareikšti ieškinį teismui (išskyrus ieškinį
dėl pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties pripažinimo negaliojančia
ar ieškinį dėl pirkimo sutarties nutraukimo pripažinimo nepagrįstu šio
straipsnio 3 ir 4 dalyse nurodytus atvejus):“.
2. Pakeisti 102 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Tiekėjas, manydamas, kad perkančioji organizacija nepagrįstai nutraukė pirkimo sutartį dėl esminio pirkimo sutarties pažeidimo ar nepagrįstai priėmė sprendimą, kad tiekėjas pirkimo sutartyje nustatytą esminę pirkimo sutarties sąlygą vykdė su dideliais arba nuolatiniais trūkumais ir dėl to perkančioji organizacija pritaikė sutartyje nustatytą sankciją, turi teisę pareikšti ieškinį teismui per 30 dienų nuo pirkimo sutarties nutraukimo ar perkančiosios organizacijos sprendimo išsiuntimo tiekėjui dienos.“
36 straipsnis. 105 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 105 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) perkančioji organizacija pažeidė šio įstatymo 86 straipsnio 8
dalyje, 103 straipsnio 2 dalyje ar 104 straipsnio 2 dalyje nustatytus
reikalavimus, dėl ko teismui prašymą pateikęs ar ieškinį pareiškęs dalyvis
neturėjo galimybės pasinaudoti teisių gynimo priemonėmis iki pirkimo sutarties
ar preliminariosios sutarties sudarymo, ir kartu perkančioji
organizacija pažeisdama pažeidė ir kitus šio įstatymo
reikalavimus, ir tai jeigu tas pažeidimas turėjo neigiamą neigiamos
įtaką įtakos teismui prašymą pateikusio ar ieškinį pareiškusio
dalyvio galimybėms sudaryti pirkimo sutartį ar preliminariąją sutartį, ir
šis dalyvis neturėjo galimybės pasinaudoti teisių gynimo priemonėmis iki
pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo;“.
2. Pakeisti 105 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) nustačius kitų šio įstatymo imperatyviųjų
nuostatų šiurkščių pažeidimų, kurie turėjo neigiamą įtaką teismui
prašymą pateikusio ar ieškinį pareiškusio dalyvio galimybėms sudaryti pirkimo
sutartį ar preliminariąją sutartį, ir šis dalyvis neturėjo galimybės
pasinaudoti teisių gynimo priemonėmis iki pirkimo sutarties ar preliminariosios
sutarties sudarymo.“
37 straipsnis. Įstatymo 1 priedo pakeitimas
Pakeisti Įstatymo 1 priedo 6 eilutę ir ją išdėstyti taip:
„6. |
|
|
45.21 |
Bendroji pastatų statyba ir civilinės inžinerijos darbai |
Ši klasė apima: – visų rūšių pastatų statybą, civilinės inžinerijos statinių statybą: – tiltus, įskaitant tuos, kurie skirti estakadinėms magistralėms, viadukams, tuneliams ir požeminėms perėjoms, – ilgus nuotolių vamzdynus ir elektros linijas, – miesto vamzdynų, miesto komunikacijų ir elektros linijas, – papildomus miesto darbus, – surenkamų statinių statymą ir įrengimą statybvietėje. Ši klasė neapima: – paslaugų, susijusių su naftos ir gamtinių dujų gavyba (žr. 11.20), – surenkamų statinių, kurių dalys nėra betoninės ir yra pačių pagamintos, įrengimo statybvietėje (žr. 20, 26 ir 28 skyrius), – stadionų, plaukimo baseinų, sporto salių, teniso ir golfo aikštelių ir kitų sportui skirtų įrenginių statybos darbų (išskyrus pastatų statybos darbus) (žr. 45.23), – pastatų įrengimo (žr. 45.3), – pastatų apdailos (žr. 45.4), – architektūrinės ir inžinerinės veiklos (žr. 74.20), – statybos projektų valdymo (žr. 74.20). |
45210000, (išskyrus 45213316), 45220000, 45231000, 45232000“ |
38 straipsnis. Įstatymo 3 priedo pakeitimas
Pakeisti Įstatymo 3 priedo 1 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) pasiūlymų ar sprendinių, ar galutinių pasiūlymų vertinimo
tvarką, vertinimo kriterijus, vertinimo kriterijų lyginamuosius svorius ir,
jeigu reikia, – šių kriterijų reikšmingumą mažėjimo tvarka, jeigu jie nebuvo
pateikti skelbime apie pirkimą, techninėse specifikacijose arba kituose pirkimo
dokumentuose;“.
3139 straipsnis. Įstatymo 7 priedo
pakeitimas
1. Pakeisti Įstatymo 7 priedo 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5. 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2012/27/ES dėl energijos vartojimo efektyvumo, kuria iš dalies keičiamos direktyvos 2009/125/EB ir 2010/30/ES bei kuria panaikinamos direktyvos 2004/8/EB ir 2006/32/EB (OL 2012 L 315, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. gegužės 13 d. Tarybos direktyva 2013/12/ES (OL 2013 L 141, p. 28).“
2. Pakeisti Įstatymo 7 priedo 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6. 2014 m. vasario 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/24/ES dėl viešųjų pirkimų, kuria panaikinama Direktyva 2004/18/EB (OL 2014 L 94, p. 65), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gruodžio 18 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2017/2365 (OL 2017 L 337, p. 19).“
3. Papildyti Įstatymo 7 priedą 7 punktu:
„7. 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/55/ES dėl elektroninių sąskaitų faktūrų naudojimo viešuosiuose pirkimuose (OL 2014 L 133, p. 1).“
3240 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas,
įgyvendinimas ir taikymas
1. Šis
įstatymas įsigalioja 2019 m. balandžio 18 d. Šio įstatymo 9, 11, 13 straipsniai, 15 straipsnio 2, 3
dalys, 21 straipsnis, 23 straipsnio 1, 3 dalys, 31, 35 straipsniai įsigalioja
2019 m. lapkričio 1 d.
2.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Viešųjų pirkimų tarnyba iki 2019 m. balandžio
17 spalio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės
aktus.
3. Iki 2019 m. balandžio 17 d. šio įstatymo
įsigaliojimo pradėtos pirkimų procedūros tęsiamos, sudarytų preliminariųjų
sutarčių pagrindu atnaujintas tiekėjų varžymasis atliekamas, pradėtų pirkimų
ataskaitos ir elektroninės sąskaitos faktūros pagal pirkimo sutartis,
sudarytas pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėtas pirkimo procedūras,
teikiamos pagal iki 2019 m. balandžio 17 d. tuo metu galiojusias
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas.“
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia Ekonomikos komiteto pirmininkas Rimantas Sinkevičius