Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽMONIŲ PALAIKŲ LAIDOJIMO ĮSTATYMO 33 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIIP-1001

 

2014 m. vasario 12 d. Nr. 123
Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2013 m. lapkričio 22 d. sprendimo Nr. SV-S-452 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 2 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pritarti Lietuvos Respublikos žmonių palaikų laidojimo įstatymo 33 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XIIP-1001 (toliau – Įstatymo projektas) ir siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui jį tobulinti pagal šias pastabas ir pasiūlymus:

1. Kadangi Lietuvos Respublikos žmonių palaikų laidojimo įstatymo (toliau – Įstatymas) 33 straipsnio 3 dalyje nurodytą terminą siūloma atidėti dar kartą ir nuo 2008 m. kovo 1 d., kai įsigaliojo Įstatymas, savivaldybės Nekilnojamojo turto registre užregistravo tik apie 10 procentų žemės sklypų, kuriuose šiuo metu yra kapinės, ir šie darbai gali užsitęsti dėl nepakankamo finansavimo, Įstatymo projekto 1 straipsnyje dėstomo Įstatymo 33 straipsnio 3 dalyje nurodytas terminas turėtų būti nustatomas atsižvelgiant į lėšų poreikį ir finansavimo šaltinius. Siūloma papildyti Įstatymo projekto aiškinamąjį raštą – numatyti lėšų poreikį ir šaltinius.

2. Atkreipiame dėmesį, kad gali pasitaikyti atvejų, kai kapinėse esantys statiniai priklausys tretiesiems asmenims, todėl savivaldybės negalės jų registruoti Nekilnojamojo turto registre. Derėtų pažymėti, kad savivaldybių turtas, taip pat ir statiniai, registruojami įgyvendinant kitus teisės aktus (pavyzdžiui, Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymą, Lietuvos Respublikos valstybės turto perdavimo savivaldybių nuosavybėn įstatymą), todėl Įstatymo projekte siūlomas įpareigojimas įregistruoti kapinėse esančius statinius perteklinis, jo tikslinga atsisakyti.

3. Savivaldybes norima įsipareigoti kapines inventorizuoti. Iki šiol tai nepadaryta. Inventorizacijai atlikti prireiktų papildomų žmogiškųjų ir finansinių išteklių, o jų nepakanka kapinėms įregistruoti Nekilnojamojo turto registre. Taigi užsibrėžto tikslo – nustatyti kiekvienoje savivaldybėje esančių kapinių (neveikiančių, riboto laidojimo ir veikiančių) skaičių ir jų užimamą teritoriją – derėtų siekti priemonėmis, kurioms įgyvendinti prireiktų mažiau finansinių išteklių. Siūloma atsisakyti kapinių inventorizavimo ir Įstatymo projekto 1 straipsnyje vietoj žodžių „savivaldybės privalo atlikti neveikiančių ir riboto laidojimo kapinių inventorizavimą Vyriausybės nustatyta tvarka“ įrašyti žodžius „savivaldybės privalo pagal Vyriausybės nustatytus reikalavimus sudaryti jų teritorijoje esančių veikiančių, riboto laidojimo ir neveikiančių kapinių sąrašus ir skelbti juos savo interneto svetainėje“. Vertėtų svarstyti, ar reikia paankstinti šių privalomų darbų atlikimo terminą, kuris galėtų būti 2016 m. sausio 1 d., ir atitinkamai patikslinti Įstatymo projekto 2 straipsnį.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                          Valentinas Mazuronis