LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ ĮSTATYMO NR. VIII-1183 9 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-4092
2024-10-23 Nr. 110-P-32
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Viktoras Pranckietis - Komiteto pirmininkas, Vidmantas Kanopa - Komiteto pirmininko pavaduotojas, Komiteto nariai: Jonas Gudauskas, Sergejus Jovaiša, Vigilijus Jukna.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2024-09-09)
|
1(9) |
4(5) |
(8) |
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą. Projekto 1 straipsnio 3 dalimi siūloma pakeisti Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 9 straipsnio 5 dalies 7 punktą, atsisakant akcinės bendrovės Žemės ūkio duomenų centras funkcijos keistis mokesčiui už aplinkos teršimą administruoti reikalinga informacija su Valstybine mokesčių inspekcija ir nustatant jam pareigą Valstybinei mokesčių inspekcijai teikti mokesčiui už aplinkos teršimą administruoti reikalingą informaciją. Vadovaujantis projekto aiškinamuoju raštu, minėtas įstatymo pakeitimas yra nustatomas derinant keičiamo įstatymo nuostatas su Mokesčių administravimo įstatymo 2 straipsnio 14 dalimi, kurioje nustatyta, kad mokesčio administratoriumi negali būti valstybės valdoma įmonė. Atsižvelgiant į tai, nėra aiškus minėtų keičiamo įstatymo 9 straipsnio 5 dalies 7 punkto nuostatų santykis su projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 9 straipsnio 5 dalies 8 punktu, kuriame nustatoma, kad akcinės bendrovės Žemės ūkio duomenų centro sprendimai dėl mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo privaloma ikiteismine tvarka nagrinėjami Mokestinių ginčų komisijoje prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, t. y. iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, kokio pobūdžio sprendimus dėl mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo galėtų priimti subjektas, nesantis mokesčių administratoriumi. Projekto nuostatos tikslintinos pašalinant šį neaiškumą.
|
Pritarti |
Komitetas siūlo patikslinti projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 9 straipsnio 5 dalies 8 punktą (papildant žodžiais „fakto patikrinimo“, t. y. Žemės ūkio duomenų centras nepriims sprendimų dėl pačio mokesčio apskaičiavimo, tačiau vykdys fakto patikrinimą) ir jį išdėstyti taip: „8) akcinės bendrovės Žemės ūkio duomenų centro sprendimai dėl mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo fakto patikrinimo privaloma ikiteismine tvarka nagrinėjami Mokestinių ginčų komisijoje prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės. Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimai gali būti skundžiami teismui.“ |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo Nr. VIII-1183 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-4092(2) ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 0, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Jonas Gudauskas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIVP-4092(2), jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis
Komiteto biuro patarėja Donata Černiavskienė