LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Audito komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO

NR. I-172 10 IR 13 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-768

 

2017-06-07  Nr. 141-P-22

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkė Ingrida Šimonytė, komiteto nariai: Agnė Bilotaitė, Rasa Budbergytė, Petras Gražulis, Aušrinė Norkienė, Gintaras Vaičekauskas.

Komiteto biuras: vedėja Sigita Ščajevienė, patarėjos: Laura Pranaitytė, Asta Rubežė, Jolanta Zibavičiūtė, padėjėja Simona Mickevičienė.

Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos Prezidentės patarėja Indrė Pukanasytė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2017-05-30

 

 

 

Vertindami projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą:

Projekto 2 straipsnio 2 dalimi Labdaros ir paramos įstatymo 13 straipsnio 6 dalies 1 punkte siūloma nustatyti, kad juridinių asmenų registro tvarkytojas savo iniciatyva panaikina juridinių asmenų registre įregistruoto paramos gavėjo statusą, kai paramos gavėjas per Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 4 dalyje nurodytą terminą Juridinių asmenų registro tvarkytojui nepateikė metinių finansinių ataskaitų rinkinio ir metinio pranešimo ar veiklos ataskaitos per 2 mėnesius po to, kai buvo įspėtas apie šį pažeidimą. Atkreipiame dėmesį, kad Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad įstatymų nustatytais atvejais juridinių asmenų registrui pateikiamas juridinio asmens metinių finansinių ataskaitų rinkinys (metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys) ir (arba) metinis pranešimas (konsoliduotasis metinis pranešimas) ar veiklos ataskaita kiekvienais metais per trisdešimt dienų nuo jų patvirtinimo momento, jei įstatymai nenumato kito termino. Taigi pagal Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 4 dalyje nustatytą teisinį reguliavimą įstatymuose gali būti nustatyti kiti metinių finansinių ataskaitų rinkinio, metinio pranešimo ar veiklos ataskaitos pateikimo juridinių asmenų registrui terminai. Be to, atkreipiame dėmesį, kad juridiniai asmenys metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir (arba) metinį pranešimą ar veiklos ataskaitą juridinių asmenų registrui privalo pateikti tik įstatymų nustatytais atvejais. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar nuoroda vien tik į Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 4 dalyje nurodytą terminą yra pakankama.

Pritarti

Žr. Audito komiteto patobulintą Labdaros ir paramos įstatymo Nr. I-172 10 ir 13 straipsnių pakaitimo įstatymo projektą                       Nr. XIIIP-768(2).

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti Seimo Audito komiteto patobulintam Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo Nr. I-172 10 ir 13 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-768(2).

7.2. Pasiūlymai: nėra.

8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Rasa Budbergytė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

 

PRIDEDAMA:

1. Komiteto siūlomas įstatymo projektas;

2. Komiteto siūlomo įstatymo projekto lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                                                                                                                                                       Ingrida Šimonytė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seimo Audito komiteto biuro patarėja Laura Pranaitytė