PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS įstatymo Nr. VIII-2043 2 straipsnio pakeitimo ir papildymo 114 straipsniu įstatymo PROJEKTO NR. XIVP-3015

2023-12-04

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

2

 

 

Argumentai:. pagal Kelių eismo taisykles  kelio ženklai Nr. 636 žymi  Automatinė eismo kontrolę, t.y. kelio ruožas, kuriame įrengti stacionarūs (nekilnojami) nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, tačiau kuo tie abu ženklai skiriasi, nėra aišku.

 

Pažymėtina, kad greičio matavimo prietaisas lyginant su eismo priežiūros priemone, kuri renka duomenis apie techninę apžiūrą, civilinės atsakomybės draudimą ir pan., koreguoja vairuotojo elgesį, todėl siūloma, kad stacionari eismo priežiūros priemonė, kuri fiksuoja greitį,  ir stacionari eismo priežiūros priemonė, kuri fiksuoja kitus duomenis, išskyrus greitį, būtų ženklinamos skirtingais kelio ženklais.

 

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

2 straipsnis. Įstatymo papildymas 114 straipsniu

            Papildyti įstatymą 114 straipsniu:

„114 straipsnis. Stacionarių eismo priežiūros priemonių įrengimas ir naudojimas

1. Siekiant didinti eismo saugumą keliuose gali būti įrengiamos stacionarios eismo priežiūros priemonės. Stacionarių eismo priežiūros priemonių įrengimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

2. Stacionarios eismo priežiūros priemonės, fiksuojančios, kaupiančios ir perduodančios duomenis apie visus ar dalį eismo dalyvių tam tikrame kelio ruože (vidutinio greičio matuokliai ir pan.) gali būti įrengiamos išimtinai tik kelių ruožuose, kuriuose iš anksto yra identifikuota aukšta rizika dėl viršyto greičio ar kitų pažeidimų, kurių užkardymo tikslais šios priemonės planuojamos įrengti, ir kuomet nėra galimybės sumažinti keliamo pavojaus eismo saugumui kitomis kelio infrastruktūros gerinimo priemonėmis.

3. Stacionarios eismo priežiūros priemonės, fiksuojančios, kaupiančios ir perduodančios duomenis apie visus ar dalį eismo dalyvių tam tikrame kelio ruože (vidutinio greičio matuokliai ir pan.), privalo būti įrengtos taip, jog jų veikimo atstumas nebūtų didesnis nei 10 kilometrų. Vidutinio greičio matavimo ruožų gali būti ne daugiau kaip 3, bendras stacionarių eismo greičio matavimo vietų skaičius gali būti ne didesnis kaip 5 viename kelyje.

4. Automagistralėse stacionarios eismo priežiūros priemonės, fiksuojančios, kaupiančios ir perduodančios duomenis apie  visus ar dalį  eismo dalyvių tam tikrame kelio ruože (vidutinio greičio matuokliai ir pan.) gali būti įrengiamos ir eksploatuojamos tik tuose automagistralių ruožuose, kuriuose nėra kelio dangos savybių, galinčių turėti įtakos saugiam eismui kelyje, ir kuriuose, įgyvendinus kitas saugumo priemones (priemonės, mažinančios susidūrimus su laukiniais gyvūnais, apšvietimas, sulėtėjimo juostos ir pan.), autoįvykių skaičius per 4 metus nuo priemonių įgyvendinimo nesumažėjo.

............5. Prieš priimant sprendimus dėl stacionarių eismo priežiūros priemonių įrengimo, teisės aktų nustatyta tvarka privalo būti atliktas poveikio asmens duomenų apsaugai vertinimas ir numatytos priemonės užtikrinančios, jog fizinių asmenų teisės ir laisvėms nekiltų didelis pavojus.

             6. Stacionari eismo priežiūros priemonė, kuri fiksuoja greitį ir stacionari eismo priežiūros priemonė, kuri fiksuoja kitus duomenis, išskyrus greitį, ženklinamos skirtingais kelio ženklais.“.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Teikia

Seimo nariai                                                    (Parašas)                                  (Vardas ir pavardė)