1.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
1
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai,
įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame
šias pastabas:
1. Įstatymo projekto 1 straipsniu nauja
redakcija dėstomo Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymo (toliau
– keičiamas įstatymas) 1 straipsnio pavadinimas neatspindi šio straipsnio 2
dalies nuostatų turinio. Be to, svarstytina, ar 2 dalies paskutinio sakinio
nuostatos neturėtų būti dėstomos atskirame straipsnyje.
|
Pritarti
|
|
2.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
2
|
2
|
|
2. Keičiamo įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje,
atsižvelgiant į tai, kad diplomatinė atstovybė gali būti steigiama ir prie
kelių tarptautinių organizacijų, po žodžių „ar oficialiems santykiams su
tarptautine organizacija“ įrašytinas žodis „(organizacijomis)“.
|
Pritarti
|
|
3.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
2
|
2
|
|
3. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 2
straipsnio 2 dalyje įvedamas trumpinys „atstovybė prie tarptautinių
organizacijų“ (pabraukimas – mūsų), atitinkamai reikėtų tikslinti keičiamo
įstatymo 2 straipsnio 4 dalį, 8 straipsnio 1 dalį, 10 straipsnį, 14
straipsnio 5 dalį, 17 straipsnio pavadinimą ir 1 dalį, 45 straipsnio 2 dalį,
48, 51, 52 straipsnius ir t.t.
|
Pritarti
|
|
4.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
2
|
7
|
|
4. Keičiamo įstatymo 2 straipsnio 7 dalyje
apibrėžiamas sąvokos „lygiavertės pareigos“ turinys, tačiau atkreiptinas
dėmesys, kad projekte apibrėžiant diplomato statuso ypatumus šalia minėtosios
sąvokos taip pat vartojamos ir „aukštesnių pareigų“ bei „žemesnių pareigų“
sąvokos. Siekiant teisės akto nuostatų dėstymo nuoseklumo bei aiškumo,
svarstytina, ar keičiamo įstatymo 2 straipsnyje neturėtų būti apibrėžtos ir
aukščiau minėtosios sąvokos. Taip pat siūlytina nurodyti, kad šioje dalyje
minimos diplomatų pareigybių grupės yra nustatytos šio įstatymo 1 priede.
|
Nepritarti
|
Keičiamo įstatymo 2 straipsnio 7 dalyje apibrėžta,
kad lygiavertėmis pareigomis laikomos tai pačiai diplomatų grupei
priklausančios pareigos, o 31 straipsnio 2 dalyje nustatyta, jog „Diplomatų pareigybės skirstomos į 11 grupių. Aukščiausia yra
1 grupė, žemiausia – 11 grupė.“ Sistemiškai vertinant šias dvi nuostatas,
reguliavimas yra aiškus. Pareiginės algos nustatymo klausimus perkėlus į
aukštesnes ir žemesnes pareigas reguliuoja 33 straipsnio 3 dalis.
|
5.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
3
|
|
|
5. Keičiamo įstatymo 3 straipsnyje
siūloma nustatyti diplomatinės tarnybos principus bei diplomato veiklos
principus. Abi principų grupės dėstomos nevienodai: veiklos principų turinys
yra atskleidžiamas atskiruose straipsnio 2 dalies punktuose, tuo tarpu tarnybos
principai 3 straipsnio 1 dalies punktuose tik išvardijami, plačiau
neatskleidžiant jų turinio. Atsižvelgiant į tai, jie gali būti suprantami ir
vertinami tik lingvistiškai, t.y. remiantis tiesioginėmis lietuvių kalbos
žodžių reikšmėmis. Toks teisinis reguliavimas vertintinas kaip stokojantis
teisinio aiškumo.
|
Pritarti
|
Pažymėtina, kad
atitinkama pastaba yra pateikta ir Valstybės
tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo (toliau – VTĮ) projektui,
kurio lydinčiuoju yra šis projektas. Todėl šis projektas turėtų būti
tikslintinas atsižvelgiant į tai, kaip pagrindiniame komitete bus
patikslintos VTĮ projekto atitinkamos nuostatos. Be to, atkreiptinas dėmesys,
kad tiek ši, tiek keletas sekančių pastabų yra susiję ir reikėtų sisteminio
požiūrio tikslinant visą straipsnį.
|
6.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
3
|
|
|
6. Nėra aišku, kuo skiriasi
viešumo kaip diplomatinės tarnybos principo, numatyto keičiamo įstatymo 3
straipsnio 1 dalies 4 punkte, turinys, nuo šio straipsnio 2 dalies 12 punkte
įtvirtinto viešumo kaip diplomato veiklos principo turinio.
|
Pritarti
|
Tie patys argumentai kaip ir dėl Teisės departamento
5 pastabos.
|
7.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
3
|
|
|
7. Atkreiptinas dėmesys, kad,
pvz., 3 straipsnio 2 dalies 2 punkte pateikiamas atvirumo principo ar 3
straipsnio 2 dalies 4 punkte pateikiamas kūrybingumo principo apibrėžimas
grindžiamas vertinamojo pobūdžio kriterijais, todėl nepritaikomas praktikoje.
Nėra aišku kas tai yra „kitoks“ požiūris, kas yra „pozityvi iniciatyva“,
„dialogas“, „naujovės“. Taip pat nėra aišku kokiais konkrečiai veiksmais ir
sprendimais diplomatas įgyvendintų šiuos principus.
|
Pritarti
|
Tie patys argumentai kaip ir dėl Teisės departamento
5 pastabos.
|
8.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
3
|
2
|
5
|
8. Keičiamo įstatymo 3 straipsnio
2 dalies 5 punkte vietoj žodžių ,,darbo organizavimo“ įrašytini žodžiai
,,tarnybos organizavimo“.
|
Nepritarti
|
Nurodytoje
nuostatoje nustatytas diplomato veiklos lankstumo principas, kuris numato,
kad diplomatas turi gebėti prisitaikyti prie kintančių veiklos sąlygų ir
reikalavimų. Manytina, kad terminai „darbo organizavimas“ ir „tarnybos
organizavimas“ nėra tapatūs, o principo kontekste, atsižvelgiant ir į VTĮ
projekte įtvirtintą atitinkamo principo formuluotę, tinkamesnis yra darbo
organizavimo pokyčių terminas.
|
9.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
3
|
2
|
7
|
9. Siekiant teisinio aiškumo, reikėtų arba
atskleisti keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 7 punkte vartojamos
formuluotės „su diplomatu susiję asmenys“ turinį, arba nurodyti įstatymą,
kuriame apibrėžiamas tokios formuluotės turinys taip pat suprantamas ir šiame
įstatyme.
|
Pritarti
|
|
10.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
3
|
2
|
9
|
10. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo
tekste vartojama sąvoka ,,įmonės, įstaigos, organizacijos“ bei siekiant
teisinio aiškumo, siūlytina keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 9 punkte
vietoj žodžių ,,asmenys ar organizacija“ rašyti žodžius ,,fiziniai asmenys ar
įmonės, įstaigos, organizacijos“.
|
Pritarti
|
|
11.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
4
|
2
|
1
|
11. Keičiamo įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1
punkte po žodžio ,,nusikaltimo“ įrašytinas žodis ,,padarymo“.
|
Pritarti
|
|
12.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
4
|
2
|
2
|
12. Keičiamo įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 2
punkte po žodžio „nuosprendžio“ skliausteliuose parašytas žodis „(nutarties)“
brauktinas. Atkreiptinas dėmesys, kad remiantis Baudžiamojo proceso kodekso
303 straipsnio 2 dalimi, asmuo kaltu pripažįstamas tik teismo nuosprendžiu.
|
Pritarti
|
|
13.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
4
|
2
|
5
|
13. Keičiamo įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 5
punkte asmens nelaikymo esančiu nepriekaištingos reputacijos pagrindu yra
tai, kai jis buvo „atleistas iš skiriamų“ (pareigų) arba „pašalintas iš
renkamų pareigų“. Nėra aišku, kodėl iš šio pagrindo eliminuoti atvejai, kai
asmuo buvo pašalintas (o ne atleistas) iš skiriamų pareigų. Pažymime, kad
Konstitucijos 74 straipsnyje įtvirtinta, kad „<...>Konstitucinio Teismo
pirmininką ir teisėjus, Aukščiausiojo Teismo pirmininką ir teisėjus,
Apeliacinio teismo pirmininką ir teisėjus, <...> šiurkščiai pažeidusius
Konstituciją arba sulaužiusius priesaiką, taip pat paaiškėjus, jog padarytas
nusikaltimas, Seimas <...> gali pašalinti iš užimamų pareigų“.
Konstitucijoje minimi teisėjai yra skiriami, o ne renkami, todėl asmenys,
pašalinti iš minėtų pareigų, pagal projektu siūlomą teisinį reguliavimą būtų
laikomi esančiais nepriekaištingos reputacijos.
|
Pritarti
|
Remiantis Lietuvos
Respublikos Konstitucijos (toliau – Konstitucija) 74 straipsnio nuostata ir atsižvelgiant
į šią Teisės departamento pastabą siūlytina keičiamo įstatymo 4 straipsnio 2
dalies 5 punktą tikslinti taip:
„5) atleistas ar pašalintas iš
skiriamų arba pašalintas iš renkamų
pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo
ir nuo atleidimo ar pašalinimo iš pareigų dienos nepraėjo 3 metai.“
|
14.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
4
|
2
|
6
|
14. Svarstytinas keičiamo įstatymo 4 straipsnio 2
dalies 6 punkto nuostatos, pagal kurią asmuo nelaikomas nepriekaištingos
reputacijos, jei jis bet kada praeityje buvo įstatymų nustatyta tvarka
uždraustos organizacijos narys, pagrįstumas. Atkreiptinas dėmesys, kad net
labai sunkaus nusikaltimo padarymo atveju, asmens nepriekaištingos
reputacijos reikalavimui būtų taikomas senaties terminas, tuo tarpu buvimas
uždraustos organizacijos nariu, nepaisant nei narystės pobūdžio, trukmės,
laikotarpio, praėjusio nuo narystės pasibaigimo, laikomas negrįžtamas
teisines pasekmes turinčiu juridiniu faktu.
|
Pritarti
|
|
15.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
4
|
3
|
4
|
15. Derinant keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 ir 4
dalių nuostatas tarpusavyje, keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalies nuostata
turėtų būti dėstoma kaip diplomatą į pareigas priimančio asmens pareiga, o ne
kaip traukimą atsakomybėn lemianti sąlyga, t.y. vietoj žodžių „diplomatą į
pareigas priimantis asmuo atsako“ reikėtų įrašyti žodžius „diplomatą į
pareigas priimantis asmuo privalo užtikrinti“.
|
Pritarti
|
|
16.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
4
|
4
|
|
16. Keičiamo įstatymo 4 straipsnio 4 dalies
antrasis sakinys nustato institucijoms, įstaigoms ir įmonėms pareigą pateikti
apie asmenį turimą informaciją, būtiną nustatyti atitiktį nepriekaištingos
reputacijos reikalavimams. Tačiau tuo pačiu nustatoma, kad išimtį iš šios
taisyklės gali nustatyti bet kokios galios kitas teisės aktas. Atkreipiame
dėmesį, kad pagal šią normą galima situacija, kad bet kuri institucija gali
priimti teisės aktą, nustatantį kitokias turimos minėtos informacijos teikimo
ar net neteikimo sąlygas. Siekiant išvengti galimo netinkamo įstatymo
taikymo, siūlytina nustatyti, kad išimtis iš šios taisyklės gali nustatyti ne
bet kokios galios teisės aktai, o būtent įstatymai.
|
Pritarti
|
|
17.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
4
|
4
|
|
17. Keičiamo įstatymo 4 straipsnio 4 dalis
tikslintina tuo aspektu, kad privatūs juridiniai asmenys, o taip pat ir
viešieji juridiniai asmenys, kuriuose valstybė ar savivaldybė kaip savininkas
ar dalyvis neturi valdymo kontrolės, neturi pareigos teikti jų turimą
informaciją apie į diplomatinę tarnybą priimamų asmenų asmens duomenis.
|
Pritarti
|
|
18.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
6
|
|
|
18. Keičiamo įstatymo 6 straipsnyje vietoj žodžio
,,stažuoti“ įrašytinas žodis ,,stažuotėse“.
|
Pritarti
|
|
19.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
7
|
|
|
19. Atsižvelgiant tai, kad keičiamo įstatymo 7
straipsnyje Užsienio reikalų ministerija įvardinta kaip diplomatinės tarnybos
institucija, siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo, siūlytina keičiamo
įstatymo II skyriuje aptarti Užsienio reikalų ministerijos personalo
struktūrą.
|
Pritarti
|
Atsižvelgiant į šią Teisės departamento pastabą
siūlytina įterpti naują 8 straipsnį (atitinkamai pernumeruoti likusius) ir jį
išdėstyti taip:
„8 straipsnis. Užsienio reikalų ministerijos
personalas
Užsienio reikalų ministerijos personalą sudaro
diplomatai, kiti valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo
sutartis.“
|
20.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
8
|
1
|
|
20. Siekiant teisinio aiškumo, svarstytina, ar
nereikėtų keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžio ,,sudėtį“
įrašyti ,,pareigybių sąrašą“.
|
Nepritarti
|
Pagal Vienos
konvencijos dėl diplomatinių santykių (patvirtintą Aukščiausios Tarybos ir
Lietuvai galiojančią nuo 1992-02-14) 11 straipsnio 2 dalies nuostatas,
užsienio reikalų ministras nėra laisvas priimti sprendimus dėl diplomatinės
atstovybės personalo. Diplomatinės atstovybės sudėtis suprantama plačiau nei
pareigybių sąrašas. Pagal Įstatymo projekto ir šiuo metu galiojančio
Diplomatinės tarnybos įstatymo nuostatas, užsienio reikalų ministras nustato,
kiek įstatymo projekto 14 straipsnyje nurodyto diplomatinio personalo,
administracinio techninio ir aptarnaujančio personalo narių yra konkrečioje
atstovybėje, atitinkamai neįvardydamas konkrečių pareigybių sąrašo, kuris,
gali keistis priklausomai ir nuo priimančiosios valstybės pozicijos. Tai
laikytina diplomatinės tarnybos ypatumais.
|
21.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
8
|
2
|
|
21. Pagal keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalį
esant susitarimui, užsienio valstybė gali atstovauti Lietuvos Respublikos
interesams kitose valstybėse, jeigu šios valstybės sutinka, o sprendimą dėl
tokio atstovavimo priima Vyriausybė užsienio reikalų ministro teikimu, Seimui
pritarus (pabraukimas – mūsų). Pastebėtina, kad Seimo statute nėra numatyta,
kokia forma Seimas turėtų pritarti tokiam Vyriausybės sprendimui, pavyzdžiui,
ar tokiam sprendimui turėtų pritarti Užsienio reikalų komitetas ar visas
Seimas, todėl nėra aišku, kaip ši projekto nuostata būtų įgyvendinama
praktikoje.
|
Pritarti
|
|
22.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
12
|
3
|
|
22. Keičiamo įstatymo 12 straipsnio 3 dalyje po
žodžių ,,Lietuvos Respublikai“ įrašytini žodžiai ,,užsienio valstybėje“.
|
Iš dalies pritarti
|
Tikslinga siūlomus žodžius įterpti detalizuojant
diplomatinės atstovybės rūšį, kitu atveju nuostata netenka prasmės:
„3. Diplomatinės atstovybės užsienio
valstybėje vadovas gali būti paskirtas atstovauti Lietuvos Respublikai ir
tarptautinėje organizacijoje.“
|
23.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
14
|
4
|
|
23. Atsižvelgiant į tai, kad pagal keičiamo
įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1 punktą, diplomatinį personalą, be kita ko,
sudaro ir specialiųjų atašė pavaduotojai, kurių skyrimo tvarką nustato
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, siūlytina atitinkamai patikslinti keičiamo
įstatymo 14 straipsnio 4 dalį.
|
Pritarti
|
|
24.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
14
|
1
|
2
|
24. Keičiamo įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 2
punkto nuostata, pagal kurią diplomatinės atstovybės, konsulinės įstaigos ir
specialiosios misijos personalui priskiriamas administracinis techninis
personalas – kiti valstybės tarnautojai nedera su kartu teikiamo
Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII – 1316 pakeitimo įstatymo projekte (Reg.
Nr. XIIIP-1596) (toliau - Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo
projektas) siūlomu reguliavimu, pagal kurį valstybės tarnautojo veikla nėra
siejama su administracinio techninio pobūdžio funkcijų atlikimu. Pagal šio
įstatymo projekto 2 straipsnio 11 dalį, sąvoka „valstybės tarnyba“ suprantama
kaip valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose pareigas einančių
asmenų profesinė veikla, kuria vykdomos viešojo administravimo funkcijos ir
(arba) padedama valstybės ar vietos valdžią įgyvendinantiems asmenims vykdyti
jiems nustatytas funkcijas, išskyrus ūkinio ir (ar) techninio pobūdžio
funkcijas. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai turėtų būti peržiūrėtas šio
straipsnio 3 dalyje nurodytas darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis
pareigybių sąrašas bei šio įstatymo XIV skyrius.
|
Nepritarti
|
VTĮ projekto 23
straipsnio 6 dalis nustato, kad karjeros valstybės tarnautojų tarnybos
užsienyje ypatumus nustato įstatymai. Atitinkamai Diplomatinės tarnybos
įstatymas gali nustatyti karjeros valstybės tarnautojų, perkeltų į kitas
pareigas Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse
įstaigose ir dirbti į specialiąsias misijas, tarnybos ypatumus, o konkrečiu
atveju ypatumu laikomas atliekamų funkcijų pobūdis.
Terminas
„administracinis techninis personalas“ yra perkeltas iš Vienos konvencijos
dėl diplomatinių santykių, kurios 1
straipsnyje įtvirtintos sąvokos
(f) „administracinio ir techninio personalo nariai“ yra atstovybės personalo nariai, dirbantys administracinį ir techninį
darbą atstovybėje; g)
„aptarnaujančiojo personalo nariai“ yra atstovybės personalo nariai,
aptarnaujantys diplomatinę atstovybę;“.
|
25.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
14
|
2
|
|
25. Keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalies
nuostata, kuria nustatytas reikalavimas atitikti teisės aktų reikalavimus,
būtinus ,,teisei dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima
slaptumo žyma ,,Riboto naudojimo“ suteikti“ tarpusavyje derintinas su
keičiamo įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 6 punktu.
|
Nepritarti
|
Įstatymo
projekto 14 straipsnio 2 dalyje ir 20 straipsnio 2 dalies 6 punkte kalbama
apie skirtingas asmenų grupes: 14 straipsnio 2 dalyje nustatomi reikalavimai
asmenims (įstatymo projekte – kiti asmenys), kurie nėra diplomatai, ir
skiriami specialiosios misijos nariais; o įstatymo projekto 20 straipsnio 2
dalies 6 punkte nustatomas reikalavimas diplomatams, kuriems keliami
griežtesni reikalavimai nei 14 straipsnio 2 punkte nurodytiems kitiems
asmenims. Todėl, manytina, kad nuostatos dera tarpusavyje ir prieštaravimo
nėra.
|
26.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
17
|
2
|
|
26. Keičiamo įstatymo 17 straipsnio 2 dalyje
išbrauktini pertekliniai žodžiai „tam tikrais atvejais“.
|
Pritarti
|
|
27.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
19
|
1
|
|
27. Pagal keičiamo įstatymo 19 straipsnio 1 dalį
specialiosios misijos nariai ir jų šeimos nariai naudojasi privilegijomis ir
imunitetais, numatytais 1969 m. Konvencijoje dėl specialiųjų misijų. Pažymėtina,
kad pagal keičiamo įstatymo 15 straipsnio 1 dalį, šeimos nariais yra laikomi
diplomatinėje atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje dirbančio diplomato šeimos
nariai, kurie kartu su juo gyvena. Atsižvelgiant į tai, nėra aišku, kokie
asmenys būtų laikomi specialiųjų misijų narių šeimos nariais.
|
Pritarti
|
Atsižvelgiant į šią Teisės departamento pastabą
siūlytina papildyti 15 straipsnį 3 dalimi:
„3. Specialiosios misijos nario šeimos nariais mutatis
mutandis laikomi šio straipsnio 1 dalyje nurodyti asmenys.“
|
28.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
20
|
2
|
5
|
28. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 20
straipsnio 2 dalyje yra nustatomi reikalavimai asmenims, pretenduojantiems į
diplomatinę tarnybą, keičiamo įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 5 punkte
išbrauktini pertekliniai žodžiai „diplomatinėje tarnyboje reikalingų“.
|
Pritarti
|
Siūlytina išbraukti 5 punkto antrą
sakinį, nes įstatymo projekto 20 straipsnio 1 dalis nustato, kad konkurso į
diplomatinę tarnybą tvarką nustato užsienio reikalų ministras, o konkurso
organizavimo tvarka, manytina, apima ir užsienio kalbų mokėjimo tikrinimo
tvarką. Siūlytina išdėstyti 20 straipsnio 2 dalies 5 punktą taip: „5) mokėti
ne mažiau kaip dvi užsienio kalbas. Diplomatinėje tarnyboje reikalingų užsienio kalbų
mokėjimas tikrinamas užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka;“
|
29.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
24
|
|
|
29. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 3
straipsnyje nustatyti diplomatinės tarnybos ir diplomatų veiklos principai,
siūlytina keičiamo įstatymo 24 straipsnyje vietoj žodžių ,,kituose
įstatymuose ir Užsienio reikalų ministerijos teisės aktuose nustatytų
diplomatinės tarnybos principų ir taisyklių“ įrašyti žodžius ,,nustatytų
diplomatinės tarnybos ir diplomato veiklos principų“. Šiame kontekste
atkreiptinas dėmesys į tai, kad projekte siūloma nuostata, kad diplomatas
įsipareigoja laikytis Užsienio reikalų ministerijos teisės aktuose nustatytų
taisyklių, ydinga ir tuo aspektu, kad ministerijos kompetencijai
priklausančius klausimus sprendžia bei privalomos galios administracinius
aktus (įsakymus) kaip valstybės pareigūnas priima ministras, o ne ministerija.
|
Pritarti
|
|
30.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
25
|
2
|
|
30. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 12
straipsnio 1 dalyje įvestas sąvokos ,,Lietuvos Respublikos laikinasis reikalų
patikėtinis“ trumpinys, siūlytina keičiamo įstatymo 25 straipsnio 2 dalyje
atsisakyti žodžių „Lietuvos Respublikos“.
|
Pritarti
|
|
31.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
25
|
7
|
|
31. Pagal keičiamo įstatymo 25 straipsnio 7 dalį
pasibaigus terminuotos diplomato tarnybos sutarties su šio straipsnio 2 ir 3
dalyse nurodytu asmeniu terminui, jeigu šis asmuo pageidauja, užsienio
reikalų ministras, atsižvelgdamas į Atestacijos komisijos rekomendacijas, šio
įstatymo nustatyta tvarka su juo gali sudaryti diplomato tarnybos sutartį
(analogiška nuostata yra įtvirtinta ir keičiamo įstatymo 41 straipsnio 3
dalyje). Pažymėtina, kad teikiamame projekte nėra numatyta jokia tvarka
(konkurso būdu, be konkurso ar kokiu nors kitu būdu), pagal kurią su
nurodytais asmenimis galėtų būti sudaromos diplomato tarnybos sutartys, todėl
projektas atitinkamai pildytinas. Be to, aptariamoje keičiamo įstatymo 25
straipsnio 7 dalyje po žodžio „skirti“ įrašytinas žodis „jį“.
|
Pritarti
|
Atsižvelgiant į šią Teisės departamento pastabą
siūlytina keičiamo įstatymo 25 straipsnio 7 dalį tikslinti taip:
„7.
Pasibaigus terminuotos
diplomato tarnybos sutarties su šio straipsnio 2 ir 3 dalyse
nurodytu asmeniu terminui, toks asmuo, neatsižvelgiant į jo turėtą ar
turimą diplomatinį rangą ir eitas pareigas, gali kreiptis į užsienio
reikalų ministrą, kad su juo būtų sudaryta diplomato tarnybos sutartis.
Sprendimą dėl diplomato tarnybos sutarties sudarymo ir tokio asmens skyrimo į
jo diplomatinį rangą atitinkančias pareigas be konkurso priima jeigu
šis asmuo pageidauja, užsienio reikalų ministras, atsižvelgdamas į
Atestacijos komisijos rekomendacijas., šio įstatymo nustatyta
tvarka su juo gali sudaryti diplomato tarnybos sutartį ir skirti į jo
diplomatinį rangą atitinkančias pareigas.“
Siūlytina tikslinti 41 straipsnio 3 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„3. Pasibaigus terminuotai diplomato tarnybos
sutarčiai, asmuo, su kuriuo buvo sudaryta terminuota diplomato tarnybos
sutartis pagal šio įstatymo 25 straipsnio 2 ar 3 dalį, neatsižvelgiant į
jo turėtą ar turimą diplomatinį rangą ir eitas pareigas, gali kreiptis į
užsienio reikalų ministrą, kad su juo būtų sudaryta diplomato tarnybos
sutartis šio įstatymo 25 straipsnio 7 dalyje nustatyta tvarka. Jis
taip pat turi teisę per 3 mėnesius nuo terminuotos diplomato tarnybos
sutarties pasibaigimo grįžti į iki terminuotos diplomato tarnybos sutarties
sudarymo eitas ar, jei tokios galimybės nėra, į kitas ne mažiau nei iki
terminuotos diplomato sutarties sudarymo apmokamas karjeros valstybės
tarnautojo, statutinio valstybės tarnautojo ar pareigūno pareigas valstybės
ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje arba kitoje iš valstybės ar
savivaldybės biudžetų finansuojamoje įstaigoje ar organizacijoje, kurioje dirbo
iki terminuotos diplomato sutarties sudarymo, jei tokią galimybę nustato
atitinkamas įstatymas ar statutas.“
|
32.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
26
|
1
|
5
|
32. Atsižvelgiant į tai, kad diplomatams Valstybės
tarnybos įstatymas netaikomas ir įvertinus tai, kad keičiamo įstatymo 3
straipsnyje nustatyti diplomatinės tarnybos ir diplomatų veiklos principai,
siūlytina keičiamo įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 5 punkte vietoj žodžių
,,kituose įstatymuose nustatytų diplomatų ir valstybės tarnautojų veiklos
principų ir taisyklių“ įrašyti žodžius ,,nustatytų diplomatinės tarnybos ir
diplomato veiklos principų“.
|
Pritarti
|
|
33.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
26
|
2
|
|
33. Keičiamo įstatymo 26 straipsnio 2 dalį reikėtų
dėstyti taip: „2. Įstatymai gali nustatyti ir kitų pareigų diplomatams“.
|
Pritarti
|
|
34.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
27
|
1
|
1
|
34. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamas įstatymas
nustato diplomatų darbo užmokestį, siūlytina keičiamo įstatymo 27 straipsnio
1 dalies 1 punkte vietoj žodžio ,,įstatymų“ įrašyti žodžius ,,šio įstatymo“.
|
Pritarti
|
|
35.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
|
|
|
35. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 27
straipsnio 1 dalies c punkte, 28 straipsnio 3 dalyje, 76 straipsnio 1 bei 2
dalyse vartojami terminai „Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų,
užsienio valstybių finansuojamuose paramos teikimo arba Lietuvos vystomojo
bendradarbiavimo projektai“, 32 straipsnio 3 dalyje vartojamas terminas
„Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų, užsienio valstybių
finansuojamoje paramos vystymuisi teikimo arba Lietuvos vystomojo
bendradarbiavimo ir paramos demokratijai projektinėje veikloje“, 81
straipsnio pavadinime ir šio straipsnio 1 dalyje vartojamas terminas „Europos
Sąjungos, tarptautinės organizacijos finansuojamuose paramos teikimo arba
Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai projektuose“, o
87 straipsnio 3 dalyje vartojamas terminas „Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų,
užsienio valstybių finansuojamuose paramos teikimo arba Lietuvos vystomojo
bendradarbiavimo ir paramos demokratijai projektuose“ yra skirtingi, todėl,
siūlytina vartojamus terminus suvienodinti.
|
Pritarti
|
|
36.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
27
|
1
|
8
|
36. Pagal keičiamo įstatymo 27 straipsnio 1 dalies
8 punktą diplomatas turi teisę tobulinti kvalifikaciją šio įstatymo ir
užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka, o kvalifikacijos tobulinimas
finansuojamas iš Užsienio reikalų ministerijai skiriamų valstybės biudžeto
asignavimų ar kitų teisėtų lėšų. Ši projekto nuostata svarstytina keliais
aspektais:
1) projekto aiškinamajame rašte pažymima,
kad įstatymo projekte nurodytos diplomatų teisės ir pareigos sutampa su
Valstybės tarnybos įstatymo projekte nurodytomis valstybės tarnautojų
teisėmis ir pareigomis, išskyrus teisę gauti darbo užmokestį ar atlyginimą už
darbą atliekant savivaldybės tarybos nario pareigas. Šiame kontekste
atkreiptinas dėmesys į tai, kad Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo
įstatymo projekto 19 straipsnyje valstybės tarnautojo kvalifikacijos
tobulinimas įvardijamas ne kaip valstybės tarnautojo teisė, bet kaip jo
pareiga. Be to, skirtingai nei teikiamame projekte, valstybės tarnautojų
kvalifikacijos tobulinimas gali būti finansuojamas iš valstybės ir
savivaldybės institucijai ir įstaigai skiriamų valstybės biudžeto asignavimų
ir kitų teisėtų lėšų. Pastebėtina, kad Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo
įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad juo „siūloma atsisakyti
valstybės tarnautojų privalomo mokymo valstybės lėšomis“ bei „pakeisti pačią
kvalifikacijos tobulinimo paradigmą vietoj esamos, kurioje valstybės
tarnautojų kvalifikacijos tobulinimas yra pirmiausias institucijos, kurioje
dirba atitinkamas valstybės tarnautojas, interesas (atsakomybė), į tokią, kur
šia atsakomybe institucija dalinasi su pačiu valstybės tarnautoju, t.y. ne
tik darbdavys, bet ir darbuotojas turi aktyviai dėti pastangas, būti
suinteresuotas tobulinti savo kvalifikaciją“. Atsižvelgiant į tai nėra aišku,
kodėl teikiamame projekte yra nustatomos kitokios kvalifikacijos tobulinimą
reglamentuojančios nuostatos, nei Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo
įstatymo projekte;
2) atkreiptinas dėmesys į tai, kad teikiamame
projekte diplomatų kvalifikacijos tobulinimo tvarka nėra nustatoma, todėl
reikėtų arba projekte aptarti pagrindines diplomatų kvalifikacijos tobulinimo
nuostatas, arba keičiamo įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 8 punkte atsisakyti
nuorodos į „šį įstatymą“.
|
Pritarti
|
Atsižvelgiant į
šią Teisės departamento pastabą siūlytina įstatymo projektą papildyti nauju
31 straipsniu (atitinkamai pernumeruojant likusius) ir jį išdėstyti taip:
Papildyti
įstatymo projektu keičiamą įstatymą nauju 31 straipsniu:
„31
straipsnis. Diplomatų kvalifikacijos tobulinimas ir finansavimas
1. Diplomatai
turi tobulinti kvalifikaciją. Diplomatų kvalifikacijos tobulinimo prioritetus
ir tvarką nustato užsienio reikalų ministras.
2.
Įgyvendinant užsienio reikalų ministro nustatytus kvalifikacijos tobulinimo
prioritetus arba diplomatinės tarnybos institucijai, kurioje diplomatas eina
pareigas, tikslus ir uždavinius atsiradus poreikiui diplomatui įgyti naujų
žinių ar kompetencijų, diplomatų kvalifikacijos tobulinimas finansuojamas iš
Užsienio reikalų ministerijai skiriamų valstybės biudžeto asignavimų ar kitų
teisėtų lėšų. Kitais atvejais, suderinus su į pareigas priimančiu asmeniu,
diplomatų kvalifikacijos tobulinimas gali būti finansuojamas iš užsienio
reikalų ministerijai skiriamų valstybės biudžeto asignavimų ir (ar) kitų
teisėtų lėšų, įskaitant diplomato lėšas.
3. Lėšos
diplomatų kvalifikacijai tobulinti numatomos valstybės biudžete. Jos turi
sudaryti ne mažiau kaip 1 procentą diplomatų darbo užmokesčiui nustatytų
asignavimų.“
Išbraukti 27 straipsnio 1 dalies 8 punktą:
„8) tobulinti
kvalifikaciją šio įstatymo ir užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka.
Kvalifikacijos tobulinimas finansuojamas iš Užsienio reikalų ministerijai skiriamų
valstybės biudžeto asignavimų ar kitų teisėtų lėšų.“
Taip pat papildyti įstatymo projekto 87 straipsnio 2
dalį naujais 9 ir 10 punktais:
„9) kai diplomatas šiame
įstatyme numatytais atvejais tobulina kvalifikaciją;
10) kai
diplomatas dalinasi specialiomis profesinėmis žiniomis su kitais diplomatais,
valstybės tarnautojais ar darbuotojais.“
|
37.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
27
|
2
|
|
37. Keičiamo įstatymo 27 straipsnio 2 dalyje
straipsniai turėtų būti dėstomi eilės tvarka, todėl siūlytina skaičius ir
žodžius „90 straipsnio 10 dalyje“ rašyti po skaičių ir žodžių „58 straipsnio
3, 4 ir 5 dalyse“.
|
Pritarti
|
|
38.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
28
|
1
|
|
38. Siūlytina keičiamo įstatymo 28 straipsnio 1
dalyje išbraukti žodžius ,,ir atlyginimą“, kadangi visas keičiamo įstatymo 28
straipsnis reguliuoja diplomato teisę dirbti kitą darbą tik pagal darbo
sutartį, pagal kurią mokamas darbo užmokestis.
|
Pritarti
|
|
39.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
28
|
5
|
|
39. Keičiamo įstatymo 28 straipsnio 5 dalyje
reguliuojama dviejų rūšių sprendimų apskundimo tvarka. Vienas iš jų –
sprendimas neleisti diplomatui dirbti kito darbo pagal darbo sutartį –
nurodytas šios dalies turinyje, o nurodant kitą sprendimą (dėl leidimo
diplomatui dirbti kitą darbą pagal darbo sutartį atšaukimo) teikiama nuoroda
į šio straipsnio 4 dalį. Tokia normos konstrukcija yra nenuosekli, todėl
vietoj nuorodos į šio straipsnio 4 dalį reikėtų nurodyti sprendimą atšaukti
leidimą ir taip suvienodinti šios dalies formuluotes.
|
Pritarti
|
|
40.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
28
|
5
|
|
40. Derinant keičiamo įstatymo nuostatas
tarpusavyje, keičiamo įstatymo 28 straipsnio 5 dalyje vietoje žodžio „teismui
įstatymų“ įrašytini žodžiai „Lietuvos Respublikos administracinių bylų
teisenos įstatymo“.
|
Pritarti
|
|
41.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
30
|
1
|
2
|
41. Keičiamo įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 2
punktą reikėtų papildyti nuostata, pagal kurią diplomatas negalėtų eiti
daugiau negu vienas diplomato pareigas.
|
Nepritarti
|
Vadovaujantis
keičiamo įstatymo 2 straipsnio 1 dalies nuostatomis diplomatas yra valstybės
tarnautojas, o pastaboje nurodytoje nuostatoje yra įtvirtintas draudimas
diplomatui eiti daugiau kaip vienas valstybės tarnautojo pareigas.
Atsižvelgiant į tai, papildymas būtų perteklinis.
|
42.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
32
|
|
|
42. Pagal keičiamo įstatymo 32 straipsnį diplomatų
darbo užmokestį sudaro: pareiginė alga; priedai; priemokos; mokėjimas už
darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties, viršvalandinį darbą ir budėjimą,
o priedų ir priemokų suma negali viršyti 70 procentų diplomatui nustatytos
algos dydžio (pabraukimas – mūsų). Pagal keičiamo įstatymo 35 straipsnį
diplomatams būtų mokamos priemokos: 1) už įprastą darbo krūvį viršijančią
veiklą, kai yra padidėjęs darbų mastas atliekant pareigybės aprašyme
nustatytas funkcijas neviršijant nustatytos darbo laiko trukmės; 2) už
papildomų užduočių atlikimą, kai atliekamos pareigybės aprašyme nenustatytos
funkcijos; 3) už darbą kenksmingomis, labai kenksmingomis ir pavojingomis
darbo sąlygomis. Priemokos, nurodytos keičiamo įstatymo 35 straipsnio 1
dalies 1 ir 2 punktuose negali viršyti 40 procentų, o 3 punkte nurodyta
priemoka – 20 procentų diplomato pareiginės algos. Toks siūlomas teisinis
reguliavimas iš esmės reiškia, kad projektu siūloma palikti tokią darbo
užmokesčio struktūrą, kokia yra nustatyta šiuo metu galiojančiame Valstybės
tarnybos įstatyme, įskaitant priemokas. Atkreiptinas dėmesys į tai,
kad Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo projekto aiškinamajame
rašte nurodoma, kad galiojanti valstybės tarnautojų darbo užmokesčio sistema
kritikuojama dėl pareiginės algos ir priedų bei priemokų dydžio santykio, dėl
neaiškios ir dažnai neskaidrios priedų ir priemokų skyrimo tvarkos, todėl
šiuo projektu siekiama iš esmės keisti valstybės tarnautojų darbo užmokesčio
reglamentavimą, atsisakyti visų priemokų ir priedų, kurie pagal šiuo metu
galiojantį teisinį reguliavimą gali būti skiriami valstybės tarnautojams,
paliekant tik priemoką už pavadavimą ir priedą už tarnybos Lietuvos valstybei
stažą. Šiame kontekste kelia abejonių keičiamo įstatymo 35 straipsnyje
nustatytų priemokų pagrįstumas. Pažymėtina, kad pagal keičiamo įstatymo 2
straipsnio 3 dalį diplomatinės tarnyba yra valstybės tarnybos dalis, o
Diplomatinės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1012 pakeitimo įstatymo projektas yra
teikiamas kaip lydintysis Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo
projekto teisės aktas. Projekto aiškinamajame rašte, kiek tai susiję su
diplomatų darbo užmokesčiu, paaiškinamos tik diplomatų pareiginių algų
koeficientų didinimo priežastys, tačiau nenurodoma, kokiais objektyviais
kriterijais remiantis projekte yra nustatoma kitokia (paliekama šiuo metu
galiojanti) priemokų sistema, nei Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo
įstatymo projekte.
|
Nepritarti
|
Atsižvelgiant į
tai, kad Valstybės tarnybos įstatymo projektas įtvirtina, kad jis netaikomas
statutiniams valstybės tarnautojams ir, kad pastarųjų darbo užmokesčio ir
kitus klausimus reguliuoja atitinkami statutai ar Diplomatinės tarnybos
įstatymas, nėra tikslinga siekti visiško suderinamumo tarp atitinkamų statutų
ar Diplomatinės tarnybos įstatymo ir Valstybės tarnybos įstatymo projekto.
Be to, keičiamo
įstatymo 35 straipsnio 1 dalyje nurodytas priemokų rūšis, atsižvelgiant ir į
šiuo metu galiojančio įstatymo nuostatas, yra tikslinga išlaikyti atsižvelgiant
į diplomatinės tarnybos specifiką:
1) papildomų
funkcijų atlikimas terminuotai nebūtinai siejamas su tais atvejais, kai tenka
pavaduoti laikinai nesantį darbuotoją – diplomatinėje tarnyboje dažni
atvejai, papildomų funkcijų vykdymo poreikis atsiranda dėl kitų
objektyvių aplinkybių, pvz. pirmininkavimas darbo grupei tarptautiniame
formate (įskaitant tarptautines organizacijas), derybinei grupei, stojimo į
tarptautines organizacijas ar formatus proceso koordinavimas ir vykdymas ir
t.t.;
2) padidėjęs darbų
mastas, vykdant pareigybės aprašyme numatytas funkcijas, siejamas ir su
aukščiau nurodytomis aplinkybėmis, ir į diplomatų darbo krūvį, kuris
atskirais atvejais gerokai išauga priklausomai nuo tarptautinės situacijos,
kurią atskirais atvejais sudėtinga iš anksto prognozuoti (pvz. padidėję
prašymų išduoti vizas mastai, krizinės situacijos užsienyje, kai tenka
koordinuoti ir vykdyti konsulinės pagalbos teikimą ir kt.);
3) priemoka už
darbą kenksmingomis, labai kenksmingomis ar pavojingomis darbo sąlygomis daugiau
siejama su darbu ar konkrečių funkcijų vykdymu valstybėse, kuriose yra
nesaugu, kyla grėsmė diplomato sveikatai ar gyvybei (didelė teroro išpuolių
tikimybė, karas ar nepaprastoji padėtis, ekstremali situacija užsienio
valstybėje ir t.t), tačiau konkrečias funkcijas jis privalo vykdyti.
|
43.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
33
|
3
|
|
43. Siekiant suderinti įstatymo projekto
nuostatas tarpusavyje, keičiamo įstatymo 33 straipsnio 3 dalis papildytina ir
nuostatomis, kada pareiginė alga nustatoma, ją keliant ar mažinant diplomato
tarnybinę veiklą įvertinus labai gerai arba nepatenkinamai.
|
Pritarti
|
|
44.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
33
|
4
|
|
44. Keičiamo įstatymo 33 straipsnio 4 dalyje
tikslintina nustatyta taisyklė, pagal kurią apskaičiuojamas diplomatų
dirbusių ne visas mėnesio darbo dienas ar dirbančių ne visą darbo dieną,
pareiginė alga – ji turėtų būti apskaičiuojama pareiginės algos dydį
padalijus iš to mėnesio darbo valandų skaičiaus pagal diplomatui nustatytą
darbo laiko normą, bet ne pagal diplomato valstybės įstaigos darbo grafiką.
|
Pritarti
|
|
45.
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas, 2018-02-19
|
36
|
|
|
45. Keičiamo įstatymo 36 straipsnyje numatyta, kad
diplomatams už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties, viršvalandinį
darbą ir budėjimą darbą mokama Darbo kodekso nustatyta tvarka. Atkreiptinas
dėmesys į tai, kad pagal Darbo kodekso 144 straipsnį, už darbą poilsio ir
švenčių dienomis, nakties ir viršvalandinį darbą mokamas pusantro ar dvigubas
darbuotojo darbo užmokestis. Tačiau keičiamo įstatymo 32 straipsnyje darbo
užmokesčio struktūra apibrėžta kitaip nei Darbo kodekso 139 straipsnyje,
todėl neaišku, kaip turėtų būti apskaičiuojamas apmokėjimas diplomatams už
minėtą darbą.
|
Pritarti
|
|
46.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
37
|
5
|
|
46. Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 37
straipsnio 5 dalis neturėtų būti papildyta punktu, numatančiu galimybę
diplomatą, kurio tarnybinė veikla įvertinama nepatenkinamai, perkelti į
žemesnes pareigas, nes gali būti situacijų, kada tiesiog objektyviai
pareiginės algos koeficientas negalėtų būti sumažintas net 0,5 (jei iki
tarnybinės veiklos vertinimo jam jau ir taip būtų nustatytas minimalus tai
pareigybei taikomas koeficientas).
|
Pritarti
|
Atsižvelgiant į
šią Teisės departamento pastabą siūlytina tikslinti 37 straipsnio 5 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„5. Kai diplomato
tarnybinė veikla įvertinama nepatenkinamai, Atestacijos komisijos siūlymu,
užsienio reikalų ministras priima vieną šių sprendimų:
1) nustatyti
mažesnę pareiginę algą, taikant ne daugiau kaip 0,5 mažesnį koeficientą negu
jam iki tarnybinės veiklos vertinimo nustatytas pareiginės algos
koeficientas, tačiau ne mažesnį negu tai pareigybei nustatytas mažiausias
koeficientas;
2) jei
diplomato pareiginė alga iki tarnybinės veiklos vertinimo buvo nustatyta
taikant žemiausią jo pareigybei nustatytą pareiginės algos koeficientą, -
perkelti diplomatą į žemesnes pareigas ir nustatyti mažesnę pareiginę algą,
taikant ne daugiau kaip 0,5 mažesnį koeficientą negu jam iki tarnybinės
veiklos vertinimo nustatytas pareiginės algos koeficientas, tačiau ne
mažesnį, nei pareigybei, į kurią diplomatas perkeliamas, nustatytas
mažiausias koeficientas;
2)
3) nutraukti diplomato tarnybos sutartį arba terminuotą diplomato
tarnybos sutartį. “
|
47.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
37
|
6
|
|
47. Siekiant teisinio aiškumo bei tikrumo,
keičiamo įstatymo 37 straipsnio 6 dalis pildytina nuostatomis, nustatančiomis
pagrindus, kuriems esant tiesioginis vadovas gali siūlyti atlikti neeilinį
diplomato tarnybinės veiklos vertinimą.
|
Pritarti
|
|
48.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
40
|
1
|
|
48. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 40
straipsnio 1 dalies pirmajame sakinyje yra aptariamas diplomato, išdirbusio
diplomatinėje atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje šio įstatymo 38
straipsnyje nustatytą laikotarpį, paskyrimas į pareigas Užsienio reikalų
ministerijoje. Nėra suprantama, kodėl aptariamoje nuostatoje yra nurodoma į
visą 38 straipsnį, o ne į 38 straipsnio 1 punktą, nes tik šiame punkte yra
įtvirtinamas diplomato, išdirbusio atitinkamą laikotarpį diplomatinėje
atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje, rotacijos ir grąžinimo į Užsienio
reikalų ministeriją principas.
|
Pritarti iš dalies
|
Įstatymo projekto
38 straipsnio 2 ir 3 punktai taip pat nustato atitinkamus laikotarpius, todėl
tikslinga palikti nuorodą į 38 straipsnio 1–3 punktus.
|
49.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
42
|
4
|
|
49. Tikslintinas keičiamo įstatymo 42 straipsnis,
kadangi Užsienio reikalų ministerijoje, diplomatinėse atstovybėse,
konsulinėse įstaigose dirba ne tik darbuotojai, bet ir diplomatai bei
valstybės tarnautojai. Pastebėtina, kad ši asmenų grupė keičiame įstatyme
būtų bendrai vadinami darbuotojais nenurodyta.
|
Pritarti
|
Atsižvelgiant į
šią Teisės departamento pastabą siūlytina tikslinti 42 straipsnio 4 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„4. Užsienio reikalų ministras privalo
sudaryti sąlygas nuotolinį darbą dirbantiems diplomatams bendradarbiauti su
kitais Užsienio reikalų ministerijoje ir diplomatinėse atstovybėse,
konsulinėse įstaigose ar specialiosiose misijose dirbančiais diplomatais,
kitais valstybės tarnautojais ir darbuotojais, dirbančiais pagal darbo
sutartis, gauti funkcijų vykdymui reikalingą informaciją.“
|
50.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
42
|
|
|
50. Iš keičiamo įstatymo 42 straipsnio nuostatų
nėra aišku, ar nuotolinis darbas būtų galimas tik Užsienio reikalų
ministerijoje, ar ir kitose diplomatinėse institucijose - diplomatinėse
atstovybėse, konsulinėse įstaigose ar specialiosiose misijose.
|
Nepritarti
|
Įstatymo projekte
nenurodoma, kad nuostatos dėl nuotolinio darbo būtų taikomos atskirai
diplomatų grupei, todėl darytina išvada, jog būtų taikoma visiems
diplomatams. Dėl galimybių diplomatui dirbti nuotoliniu būdu būtų sprendžiama
kiekvienu konkrečiu atveju.
|
51.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
43
|
2
|
|
51. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos
valstybinio socialinio draudimo įstatymo 2 straipsnio 10 dalyje apibrėžtą
,,valstybinio socialinio draudimo įmokos“ sąvoką, keičiamo įstatymo 43
straipsnio 2 dalyje kaip perteklinis brauktinas žodis ,,Lietuvos“.
|
Pritarti
|
|
52.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
45
|
3
|
|
52. Siekiant nuoseklumo ir teisinio aiškumo,
keičiamo įstatymo 45 straipsnio 3 dalies nuostatą, kurioje nurodoma, kas gali
būti diplomatiniu atstovu, reikėtų išdėstyti keičiamo įstatymo 45 straipsnio
1 dalyje, o šio straipsnio 1 bei 2 dalių nuostatas – atitinkamai šio
straipsnio 2 ir 3 dalyse.
|
Pritarti
|
|
53.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
46
|
2
|
|
53. Keičiamo įstatymo 46 straipsnio 2 dalyje po
žodžių „diplomatinis atstovas“ įrašyti žodžiai „diplomatinėje atstovybėje“.
|
Nepritarti
|
Diplomatinis atstovas, atsižvelgiant į įstatymo
projekto 2 straipsnio 4 dalyje pateiktą diplomatinio atstovo sąvoką, gali
reziduoti ir Lietuvos Respublikoje.
|
54.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
50
|
3
|
|
54. Siekiant normų teisinio apibrėžtumo, siūlytina
patikslinti keičiamo įstatymo 50 straipsnio 3 dalyje vartojamą vertinamojo
pobūdžio nuostatą ,,ypatingas tarnybinės būtinybės atvejis“.
|
Nepritarti
|
Nuostata siekiama
pabrėžti tokių atvejų išimtinumą, aprašyti situacijų, kurioms esant ši nuostata
būtų taikoma, nėra galimybių, nes jos priklauso nuo įvairių tarptautinių
aplinkybių.
|
55.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
54
|
1
|
|
55. Siūlytina keičiamo įstatymo 54 straipsnio 1
dalyje nurodytus laikinojo reikalų patikėtinio funkcijų pasibaigimo pagrindus
dėstyti į atskirus šios dalies punktus.
|
Pritarti
|
|
56.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
57
|
1
|
|
56. Siekiant teisinio reguliavimo aiškumo,
siūlytina keičiamo įstatymo 57 straipsnio 1 dalyje prieš žodžius ,,tarnybinių
nuobaudų“ įrašyti žodžius ,,galiojančių“.
|
Pritarti
|
|
57.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
58
|
1
|
|
57. Siūlytina tikslinti keičiamo įstatymo 57
straipsnio 1 dalyje nuostatą „į pensiją išeina“, kadangi neaišku, ar tai
turima omenyje teisės gauti senatvės pensiją įgijimo momentas, ar momentas,
kai asmuo sukanka senatvės pensijos amžių.
|
Pritarti
|
Manytina, kad pastaba yra dėl 58 straipsnio 1 dalies.
|
58.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
58
|
4,5
|
|
58. Keičiamo įstatymo 58 straipsnio 4 bei 5 dalyse
aptariami atvejai, kai diplomato statuso atkūrimui netaikomas 5 metų
terminas, esant tarnybinei būtinybei, šiose dalyse nurodytiems diplomatams.
Tai iš esmės reiškia, kad diplomato statusas tam tikrų kategorijų diplomatams
gali būti atkuriamas, jei šie asmenys yra reikalingi diplomatinėje tarnyboje.
Atsižvelgiant į tai, manytina, kad aptariamose 58 straipsnio 4 ir 5 dalyse
sakiniai, prasidedantys žodžiais „šie asmenys teisę atkurti diplomato
statusą“ turėtų būti performuluoti taip, kad juose atsispindėtų ne šių
asmenų, bet institucijos teisė atkurti jiems diplomato statusą.
|
Pritarti
|
|
59.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
60
|
|
|
59. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 60
ir 63 straipsnių nuostatos tarpusavyje susijusios, siūlytina jas dėstyti
viename keičiamo įstatymo 60 straipsnyje.
|
Pritarti
|
|
60.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
61
|
1
|
10
|
60. Keičiamo įstatymo 61 straipsnio 1 dalies 10
punkte nurodyta pareigybė ,,etatinis diplomatinis kurjeris“ tarpusavyje
derintina su keičiamo įstatymo 14 straipsnio 3 dalimi, kurioje nurodyta
,,specialiojo kurjerio“ pareigybė.
|
Nepritarti
|
Diplomatinis
kurjeris ir specialusis kurjeris yra skirtingos pareigybės ir tarpusavyje nesusijusios,
todėl nuostatų atitinkamai tikslinti nereikia.
|
61.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
61
|
4
|
|
61. Keičiamo įstatymo 61 straipsnio 4 dalyje bei
62 straipsnio 1 dalies 3 punkte vietoj žodžių ,,Nepriklausomybės atstatymo
akto signatarai“ rašytini žodžiai ,,Lietuvos Nepriklausomybės Akto
signatarai“, kadangi tokia sąvoka vartojama ir yra atskleista Lietuvos
Respublikos Nepriklausomybės Akto signatarų ir Lietuvos laisvės kovų sąjūdžio
tarybos 1946 m. vasario 16 d. deklaraciją pasirašiusių asmenų statuso
įstatyme Nr. IX-1789.
|
Pritarti
|
|
62.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
64
|
1
|
|
62. Keičiamo įstatymo 64 straipsnio 1 dalyje
tikslintinas nurodytas „7 dienas“ terminas, jį atitinkamai susiejant su
kalendorinėmis ar darbo dienomis. Analogiško turinio pastaba teiktina ir dėl
projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 92 straipsnio 1 dalyje nurodyto „10
dienų“ termino ir 2 dalyje nurodyto „5 dienų“ termino.
|
Pritarti
|
|
63.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
64
|
1
|
1
|
63. Pagal keičiamo įstatymo 64 straipsnio 1 dalies
1 punktą diplomatinius pasus per 7 dienas nuo nurodytų aplinkybių dienos
Užsienio reikalų ministerijai privalo grąžinti asmenys, baigę eiti šio
įstatymo 61 straipsnyje nurodytas pareigas. Nėra aišku, kodėl šioje
nuostatoje yra nurodoma į visą 61 straipsnį, nors asmenys, užimantys tam
tikras pareigas, dėl kurių jiems yra išduodami diplomatiniai pasai, yra
nurodomi tik 61 straipsnio 1 bei 4 dalyse, tuo tarpu keičiamo įstatymo 61
straipsnio 2 bei 3 dalyse įvardijami asmenų, užimančių tam tikras pareigas,
šeimos nariai. Aptariama nuostata tikslintina. Be to, siekiant teisinio
aiškumo, keičiamo įstatymo 64 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostata, pagal
kurią asmenims, išvardintiems šio įstatymo 61 straipsnio 4 dalyje,
diplomatiniai pasai paliekami, turėtų būti išdėstyta atskiroje keičiamo
įstatymo 64 straipsnio dalyje.
|
Pritarti iš dalies
|
Siūlytina
patikslinti 64 straipsnio 1 punktą:
1) asmenys, baigę eiti šio įstatymo 61 straipsnyjeio 1
dalyje nurodytas pareigas, išskyrus išvardytuosius šio įstatymo
61 straipsnio 4 dalyje, kuriems diplomatiniai pasai paliekami;
Manytina, kad įstatymo projekto 64 straipsnio
pildyti atskira nauja dalimi, pagal kurią įstatymo projekto 61 straipsnio 4
dalyje nurodytiems asmenims diplomatiniai pasai paliekami, netikslinga – tai
būtų perteklinė nuostata įstatymo projekto 61 straipsnio 4 dalies atžvilgiu
(šioje dalyje nustatoma, kad nurodyti kadenciją pabaigę ar pareigas eiti
nustoję asmenys turi teisę turėti diplomatinius pasus).
|
64.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
66
|
|
|
64. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 66
straipsnyje reglamentuojami ne tik užsienio valstybių apdovanojimai, bet ir
dovanos, atitinkamai reikėtų papildyti keičiamo įstatymo 66 straipsnio
pavadinimą. Be to keičiamo įstatymo 66 straipsnio 1 dalyje reikėtų
konkretizuoti per kiek laiko ir kokiu būdu Užsienio reikalų ministerija
turėtų būti informuota apie užsienio valstybių apdovanojimus.
|
Pritarti
|
Atsižvelgiant į
šią Teisės departamento pastabą siūlytina 66 straipsnį tikslinti taip:
„66
straipsnis. Dovanos ir Uužsienio valstybių apdovanojimai
1. Apie
užsienio valstybių apdovanojimus diplomatas privalo informuoti Užsienio
reikalų ministeriją ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo tokių
apdovanojimų gavimo.
2. Gautų dovanų priėmimo, deklaravimo ir
saugojimo tvarką nustato Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje
tarnyboje įstatymas.“
|
65.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
68
|
2
|
|
65. Atsižvelgiant į teisės technikos taisyklių
reikalavimus, pagal kurias pirmą kartą tekste minimas pavadinimas negali būti
trumpinamas, keičiamo įstatymo 68 straipsnio 2 dalyje pirmą kartą minimus
Korupcijos prevencijos įstatymą ir Kriminalinės žvalgybos įstatymą būtina
nurodyti su pilnais pavadinimais „Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos
įstatymo“ ir „Lietuvos Respublikos kriminalinės žvalgybos įstatymo“.
Analogiško turinio pastaba teiktina ir dėl keičiamo įstatymo 69 straipsnio 6
dalyje vartojamo pavadinimo „Administracinių bylų teisenos įstatymo“ (tuo
atveju jei būtų pritarta šios išvados 40 punktui šio įstatymo pavadinimą
galima nepildyti žodžiais „Lietuvos Respublikos“) bei keičiamo įstatymo 85
straipsnio 1 dalyje vartojamų „Valstybinio socialinio draudimo“, „Sveikatos
draudimo“, „Socialinio draudimo pensijų“, „Nedarbo socialinio draudimo“
pavadinimų. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 84 straipsnio 1
dalyje nurodžius pilną Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo
pavadinimą, keičiamo įstatymo 85 straipsnio 3 dalyje brauktini žodžiai
„Lietuvos Respublikos“.
|
Pritarti
|
|
66.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
68
|
4
|
|
66. Keičiamo įstatymo 65 straipsnio 4 dalies
nuostatos „arba kitaip šiurkščiai nusižengiama diplomato pareigoms ar
diplomato veiklos principams“ yra perteklinės, nes diplomato pareigos jau yra
nustatytos keičiamo įstatymo 26 straipsnyje, o veiklos principai – 3
straipsnyje, o keičiamo įstatymo pažeidimas jau yra laikomas šiurkščiu
tarnybiniu nusižengimu pagal ankstesnę šios dalies nuostatą.
|
Pritarti
|
Manytina, kad
pastaba yra dėl 68 straipsnio 4 dalies.
|
67.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
69
|
4
|
|
67. Keičiamo įstatymo 69 straipsnio 4 dalyje
vartojama buitinio pobūdžio formuluotė „iškelti baudžiamąją arba
administracinę bylą“ keistina procesinėse teisės normose vartojamais
terminais: „pradėti ikiteisminį tyrimą arba administracinių nusižengimų
teiseną“.
|
Pritarti
|
|
68.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
70
|
1
|
|
68. Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 70
straipsnio 1 dalyje turi būti nustatytas baigtinis lengvinančių aplinkybių
sąrašas. Šiame kontekste kaip pavyzdinis reguliavimas pateiktinas
Administracinių nusižengimų kodekso 35 straipsnio 2 dalis ir Baudžiamojo kodekso
59 straipsnio 2 dalis.
|
Pritarti
|
|
69.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
70
|
2
|
5
|
69. Keičiamo įstatymo 70 straipsnio 2 dalies 5
punkte nustatyta tarnybinę atsakomybę sunkinanti aplinkybė „tarnybinis
nusižengimas padarytas pažeidus viešąjį interesą“ savo logine konstrukcija
reiškia, kad ji taikoma visiems be išimties tarnybiniams nusižengimams. Pagal
Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 2
straipsnio 3 dalį, viešieji interesai apibrėžiami kaip „visuomenės
suinteresuotumas, kad asmenys, dirbantys valstybinėje tarnyboje, visus
sprendimus priimtų nešališkai ir teisingai“, todėl bet koks tarnybinis
nusižengimas gali būti padaromas tik pažeidžiant viešąjį interesą.
|
Pritarti
|
|
70.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
70
|
1
|
6
|
70. Tikslintinas keičiamo įstatymo 70 straipsnio 1
dalies 6 punktas, kadangi pagal siūlomą formuluotę, kad „tarnybinį
nusižengimą padarė diplomatė dėl nėštumo“ galima suprasti, kad tarnybinio
nusižengimo tyrimą atliekantis subjektas turėtų nustatyti priežastinį ryšį
tarp nusižengimo (veikos) ir nėštumo. Kažin, ar tai realu ir vykdoma
praktiškai. Labiau tikėtina, kad pats nėštumo faktas yra vertinamas kaip
lengvinanti aplinkybė, o priežastinis ryšys nėra nustatinėjamas. Todėl
siūlytina aptariamą projekto nuostatą formuluoti taip: tarnybinį nusižengimą
padarė nėščia diplomatė.
|
Pritarti iš dalies
|
Manytina, kad
nėštumas pats savaime neturėtų būti laikomas lengvinančia aplinkybe.
Administracinių
nusižengimų kodekso 35 straipsnio 1 dalies 8 punkte nustatyta, kad
lengvinanti aplinkybė yra kai administracinį nusižengimą padarė nėščia
moteris, jeigu ši aplinkybė turėjo įtakos nusižengimo padarymui
(paryškinta mūsų).
Siūlome
atitinkamai tikslinti įstatymo projektą.
|
71.
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas, 2018-02-19
|
73
|
2
|
|
71. Keičiamo įstatymo 73 straipsnio 2 dalies
paskutinį sakinį reikėtų tikslinti ir nustatyti, kad žalos atlyginamas
išieškomas šio įstatymo 42 straipsnyje nustatyta tvarka arba šiame sakinyje
po žodžių „iš diplomato“ įrašyti žodžius „darbo užmokesčio“.
|
Nepritarti
|
Manytina, kad pastaboje turėtas omenyje ne 42, o 72 straipsnis. Jei
turėtas omenyje 72 straipsnis, nuoroda, kad žalos atlyginimas išieškomas iš
diplomato šio įstatymo 72 straipsnyje nustatyta tvarka, įstatymo projekto 73
straipsnio 2 dalies paskutiniame sakinyje jau yra.
|
72.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
74
|
1
|
3
|
72. Keičiamo įstatymo 74 straipsnio 1 dalies 3
punkte brauktinas perteklinis žodis „tyčinį“, nes jau nusikaltimo sunkumo
laipsnio (sunkus, labai sunkus) nurodymas suponuoja, kad tai yra tyčinis, o
ne neatsargus nusikaltimas.
|
Pritarti
|
Baudžiamojo kodekso 11 straipsnio 2, 5 ir 6 dalys.
|
73.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
74
|
2
|
2
|
73. Svarstytina, kodėl keičiamo įstatymo 74
straipsnio 2 dalies 2 punkte nėra nustatyta, kad į nušalinimo terminą
neįskaitomas diplomato nedarbingumo ar atostogų laikas, kaip tai numatyta
šios dalies 1 punkte, kuriame reglamentuojama iš esmės analogiškas nušalinimo
nuo pareigų pagrindas.
|
Pritarti
|
|
74.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
75
|
2
|
|
74. Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikoje nėra
įtvirtinta deleguotoji įstatymų leidyba, todėl nėra aiškus keičiamo įstatymo
75 straipsnio 2 dalies nuostatos, pagal kurią įstatymo nustatytas delspinigių
dydis kartą per metus indeksuojamas Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos
nustatyta tvarka, turinys. Pažymėtina, kad nors ir Vyriausybei indeksavus šį
dydį, tam, kad jis naujas indeksuotas dydis būtų taikomas, jis turi būti
įtvirtintas įstatyme. Atsižvelgiant į tai, minėta nuostata tikslintina.
|
Pritarti
|
|
75.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
75
|
3
|
|
75. Keičiamo įstatymo 75 straipsnio 3 dalyje
numatyta pareiga diplomatui grąžinti valstybės tarnautojo pažymėjimą.
Pažymėtina, kad keičiamame įstatyme nėra jokių nuostatų, kuriose būtų
numatyta, kad diplomatams išduodami valstybės tarnautojo pažymėjimai. Pastebėtina,
kad Valstybės tarnybos įstatymas diplomatams nebus taikomas.
|
Pritarti
|
|
76.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
76
|
1,2
|
|
76. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Ligos ir
motinystės socialinio draudimo įstatymą yra mokamos ligos išmokos, siūlytina
patikslinti keičiamo įstatymo 76 straipsnio 1 ir 2 dalis ir vietoj žodžių
,,ligos pašalpos“ įrašyti žodžius ,,ligos išmokos“.
|
Pritarti
|
|
77.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
76
|
2
|
|
77. Pagal keičiamo įstatymo 76 straipsnio 2 dalį į
diplomatinės tarnybos stažą, be kita ko, įskaitomas ir darbo tarptautinėje
institucijoje ar užsienio valstybės institucijoje laikotarpiai. Pažymėtina,
kad šią nuostatą būtų galima suprasti ir taip, kad į diplomatinės tarnybos
stažą šie laikotarpiai gali būti įskaitomi ir diplomatams, savo noru
nutraukusiems diplomato tarnybos sutartį ir priimtiems dirbti į tarptautinę
ar užsienio valstybės instituciją. Atsižvelgiant į tai, nuostata tikslintina.
|
Pritarti
|
|
78.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
83
|
3
|
|
78. Keičiamo įstatymo 83 straipsnio 3 dalyje
vartojama sąvoka ,,ikimokyklinio auklėjimo“ derintina su Lietuvos Respublikos
švietimo įstatymo 7 straipsnyje vartojama sąvoka ,,ikimokyklinis ugdymas“.
|
Pritarti
|
|
79.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
84
|
1
|
|
79. Svarstytinas keičiamo įstatymo 84 straipsnio 1
dalyje numatyto diplomatų gyvybės draudimas valstybės lėšomis tikslingumas.
Pastebėtina, kad pagal kartu teikiamo Lietuvos Respublikos valstybinio
socialinio draudimo įstatymo Nr. I-1336 4 ir 6 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektą Nr. XIIIP-1619, diplomatai draudžiami visų rūšių valstybiniu
socialiniu draudimu, taip pat nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų
socialiniu draudimu. Be to, pagal keičiamo įstatymo 86 straipsnį, diplomatui
žuvus, jo artimiesiems mokama kompensacija iš valstybės biudžeto lėšų.
|
Pritarti
|
|
80.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
85
|
2
|
|
80. Keičiamo įstatymo 85 straipsnio 2 dalyje
nustatyta pensijų, motinystės ir nedarbo socialinio draudimo įmokų dydžio skaičiavimo
taisyklė, pagal kurią įmoka skaičiuojama nuo 0,5 diplomato pareiginės algos
tarpusavyje derintina su Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo
įstatymo 6 straipsnio 1 dalimi, pagal kurią įmoka skaičiuojama nuo 0,5 darbo
užmokesčio. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad pagal keičiamo įstatymo 32
straipsnį, darbo užmokestį sudaro pareiginė alga, priedai, priemokos,
mokėjimas už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties, viršvalandinį darbą
ir budėjimą.
|
Nepritarti
|
Pagal Valstybinio
socialinio draudimo įstatymo 6 straipsnio 1 dalį įmokos nuo darbo užmokesčio
skaičiuojamos tik pagal delegavimo sutartį deleguotiems asmenimis. Valstybės
tarnautojams (įskaitant diplomatus) ar profesinės tarnybos kariams, įmokos
skaičiuojamos nuo 0,5 pareiginės algos, kaip ir nurodyta įstatymo projekto 85
straipsnio 2 dalyje. Todėl nuostatų prieštaravimo nėra.
|
81.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
85
|
3
|
|
81. Keičiamo įstatymo 85 straipsnio 3 dalyje
vietoj žodžio „įmokos“ įrašytinas žodis „įmokas“.
|
Pritarti
|
|
82.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
86
|
1
|
|
82. Keičiamo įstatymo 86 straipsnio 1 dalies
nuostatos derintinos su Mokslo ir studijų įstatymu, kuriame numatytos šios
dvi studijų formos: nuolatinės studijos ir ištęstinės studijos (dieninės
studijų formos Mokslo ir studijų įstatymas nebenumato).
|
Pritarti
|
|
83.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
87
|
2
|
5
|
83. Keičiamo įstatymo 87 straipsnio 2 dalies 5
punkte ir 7 punkte suvienodintina teisės Technika: dienų skaičius rašytinas
arba žodine, arba skaitine išraiška.
|
Pritarti
|
|
84.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
88
|
2
|
|
84. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 88
straipsnio 2 dalyje nustatytas teisinis reguliavimas yra susijęs su asmenų
teisėmis – kitiems valstybės tarnautojams ir jų šeimos nariams taikomomis
socialinėmis garantijomis, ir atsižvelgiant į Konstitucinio Teismo
suformuluotą doktriną, pagal kurią su asmenų teisėmis susijęs teisinis
reguliavimas turi būti nustatytas įstatymu, keičiamo įstatymo 88 straipsnio 2
dalyje vietoj žodžių „kai įstatymai ar Vyriausybė nustato kitaip“ įrašytina
„kai kiti įstatymai nustato kitaip“.
|
Nepritarti
|
Analogiška
nuostata įtvirtinta ir šiuo metu galiojančiame Diplomatinės tarnybos
įstatyme. Įstatymo projekto 88 straipsnio 2 dalis nenustato socialinių
garantijų, tik nurodo, kuris asignavimų valdytojas turi padengti atitinkamas
išlaidas. Manytina, kad konkrečių išlaidų, kurios bet kokiu atveju
finansuojamos iš valstybės biudžeto, padengimo iš vienai ar kitai
institucijai skirtų biudžeto lėšų, pasidalijimas tarp institucijų neturi
įtakos pačioms valstybės tarnautojui taikomoms socialinėms garantijoms: jų
dydžiui, apimčiai ar mokėjimo pagrindams, t. y. konkrečiu atveju kalba eina
apie išlaidų pasidalijimą tarp institucijų, o ne apie pačias socialines
garantijas.
|
85.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
89
|
2
|
|
85. Siekiant teisinio aiškumo, keičiamo įstatymo
89 straipsnio 2 dalyje turėtų būti aiškiau atskleistas terminuotos darbo
sutarties dėl mentorystės institutas.
|
Pritarti
|
Analogiška
nuostata yra ir VTĮ projekto 48 str. 7 d., todėl turėtų būti tikslinama
sistemiškai, atsižvelgiant į tai, kaip bus patikslintas VTĮ projektas.
|
86.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
90
|
1
|
11
|
86. Pagal keičiamo įstatymo 90 straipsnio 1 dalies
11 punktą diplomato tarnybos sutartis ir terminuota diplomato tarnybos
sutartis turi būti nutraukta, jei diplomatas įstatymų nustatyta tvarka
netenka specialios teisės, susijusios su jo tiesioginių pareigų atlikimu.
Nėra aišku, kokia specialioji teisė šioje nuostatoje turima mintyje. Jeigu
turimos minty specialiosios teisės, numatytos Administracinių nusižengimų
kodekse, pavyzdžiui teisė vairuoti, ir pan., kelia abejonių, ar tokios teisės
atėmimas galėtų būti pagrindas privalomai nutraukti diplomato tarnybos ir
terminuotos diplomato tarnybos sutartis.
|
Pritarti
|
Analogiška
nuostata yra ir VTĮ projekto 50 str. 1 d. 14 p., todėl turėtų būti tikslinama
sistemiškai, atsižvelgiant į tai, kaip bus patikslintas VTĮ projektas.
|
87.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
91
|
|
|
87. Atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 91
straipsnio nuostatų turinį, jos turėtų būti dėstomos kaip 90 straipsnio
struktūrinės dalys.
|
Pritarti
|
|
88.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
93
|
|
|
88. Keičiamo įstatymo 93 straipsnyje siūloma
numatyti, kad ginčai dėl diplomato tarnybos sutarties ir terminuotos
diplomato tarnybos sutarties nutraukimo nagrinėjami šio ir kitų Lietuvos
Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo
įstatymo nuostatos nenumato jokios ginčų nagrinėjimo tvarkos, todėl
atsižvelgiant į tai, siūlytina šią nuostatą tobulinti.
|
Pritarti
|
|
89.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
95
|
3
|
|
89. Keičiamo įstatymo 95 straipsnio 3 dalies
nuostatos tikslintinos atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 33
straipsnio 1 dalyje yra įvestas Lietuvos Respublikos Seimo patvirtinto
atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų, valstybės
pareigūnų, valstybės tarnautojų bei valstybės ir savivaldybių biudžetinių
įstaigų darbuotojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio trumpinys
,,pareiginės algos bazinis dydis“.
|
Pritarti
|
|
90.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
1P
|
|
|
90. Tikslintinas keičiamo įstatymo 1 priede
nurodytų diplomatinių pareigybių sąrašas, atsižvelgiant į tai, kad pagal
keičiamo įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1 punktą diplomatinį personalą
sudaro ir specialiųjų atašė pavaduotojai.
|
Nepritarti
|
Nors specialieji
atašė ar jų pavaduotojai priskiriami prie diplomatinių atstovybių ar
konsulinių įstaigų diplomatinio personalo, jie nėra diplomatai, todėl jų
pareiginė alga įstatymo projektu nenustatoma.
|
91.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-02-19
|
3
|
1
|
|
91. Įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalyje po
žodžio ,,išskyrus“ įrašytini žodžiai ,,šio įstatymo“.
|
Pritarti
|
|