VYRIAUSYBĖS NUTARIMO PROJEKTAS Nr.: TAP-24-1203 TAIS-24-10941(3) |
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2002 M. GRUODŽIO 11 D. NUTARIMO NR. 1950 „DĖL KELIŲ EISMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO |
|||
Rengėjas |
Svarstyta |
Siūloma |
||
Įstatymo įgyvendina-masis teisės aktas |
Pasirenkama ☐ Taip ☒ Ne Priėmimo Terminas
|
Susisiekimo ministerija
|
Pasirenkama ☐ TAP ☐ LRV pasitarimas ☐ LRV posėdis ☒ Nesvarstyta
|
Pasirenkama ☒ Svarstyti TAP ☐ Svarstyti LRV pasitarime ☐Svarstyti LRV posėdyje ☐ Grąžinti tobulinti |
Įgyvendina Vyriausybės programą |
Pasirenkama ☐ Taip ☒ Ne |
SPRENDŽIAMA PROBLEMA |
Poreikis tikslinti Kelių eismo taisykles (toliau – KET) atsirado siekiant numatyti būtinus KET pakeitimus eismo saugumui užtikrinti ir eismo organizavimo būdams patobulinti. |
PROBLEMOS SPRENDIMO PRIEMONĖS |
Atsižvelgiant į atitinkamas įstatymines nuostatas, institucijų ir asociacijų pasiūlymus bei siekiant teisinio aiškumo, Nutarimo projekte inicijuojami šie KET pakeitimai: ü siūloma keisti sąvoką „važiuojamųjų kelio dalių sankirta“ ir nustatyti, kad važiuojamosios kelio dalies išplatinimai ir suapvalinimai (kai jų yra išvažiavime iš šalia kelio esančios teritorijos), nustatant važiuojamųjų kelio dalių sankirtą, nevertinami; ü KET nėra paaiškinta, kokiu atveju transporto priemonės gale privalu pritvirtinti avarinio sustojimo ženklą, todėl siūloma patikslinti, kad „jei važiuojant tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui sugedo bent viena galinė gabaritinė šviesa ir neveikia avarinė šviesos signalizacija, norint tęsti judėjimą transporto priemonės gale privalo būti pritvirtintas avarinio sustojimo ženklas“. ü papildyti išimtimi, kad kirsti ištisines horizontaliojo ženklinimo linijas leidžiama ir „išskirtiniu atveju, kai tęsti važiavimo nekeičiant eismo juostos neįmanoma dėl stacionarios kliūties važiuojamojoje dalyje (nuvirtęs medis, įvykęs eismo įvykis, priverstinai sustojusi ar neleistinoje vietoje stovinti transporto priemonė ar kiti stacionarūs objektai, dėl kurių eismas neįmanomas), jeigu tai daryti saugu ir nekliudoma kitiems eismo dalyviams“; ü nustatyti, kad priverstinio sustojimo atveju, ten, kur sustoti arba stovėti draudžiama, transporto priemonės vairuotojas privalo pašalinti transporto priemonę nuo kelio kuo skubiau, bet ne vėliau kaip per 3 valandas nuo priverstinio sustojimo pradžios; ü papildyti draudimu, kad gyvenamojoje zonoje (tuo pačiu ir daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose) draudžiama palikti stovėti ne tik didesnės kaip 3,5 t didžiausiosios leidžiamosios masės krovininius automobilius, bet ir didesnes kaip 3,5 t didžiausiosios leidžiamosios masės priekabas; ü atsižvelgiant į Alternatyvių degalų įstatyme įtvirtintą mažos taršos zonos nuostatą, siūlomi nauji draudžiamieji kelio ženklai Nr. 561 „Mažos taršos zona“ ir Nr. 562 „Mažos taršos zonos pabaiga“, kurie būtų įrengiami savivaldybės tarybos nustatytoje miesto teritorijoje. Konkrečias dalyvavimo šios zonos eisme sąlygas (bus ribojamas ar visai draudžiamas taršių transporto priemonių eismas, kokių Euro klasių ir kt.) nustatys kiekviena savivaldybė ir informuos apie tai eismo dalyvius pasirinktu būdu; ü siekiant aiškiau informuoti eismo dalyvius ir neklaidinti jų, siūloma skirti, kokiu kelio ženklo „Automatinė eismo kontrolė“ variantu kelio ruože ženklinami stacionarūs (nekilnojami) prietaisai, fiksuojantys nustatyto greičio režimo pažeidimus, ir kokiu kelio ženklu ženklinami stacionarūs (nekilnojami) prietaisai, fiksuojantys kitus Taisyklių pažeidimus ü taip pat teikiami kiti tikslinamojo pobūdžio pakeitimai. |
TEISĖS AKTO PROJEKTO DERINIMAS |
Nutarimo projektas derintas du kartus su Teisingumo ministerijai, Vidaus reikalų ministerijai, Energetikos ministerijai, Policijos departamentui, Lietuvos transporto saugos administracijai, AB „Via Lietuva“, AB „Regitra“, VšĮ Transporto kompetencijų agentūrai ir Lietuvos savivaldybių asociacijai. Taip pat gauta asociacijos „Vairavimo mokytojų gildija“ išvada. Antrojo derinimo metu pastabų dėl projekto neturėjo Vidaus reikalų ministerija, Energetikos ministerija, Lietuvos transporto saugos administracija, VšĮ Transporto kompetencijų agentūra ir Lietuvos savivaldybių asociacija. Teisingumo ministerijos, AB „Via Lietuva“ pastabos suderintos darbo tvarka. Dėl asociacijos „Vairavimo mokytojų gildija“ ir AB „Regitra“ pastabų, į kurias neatsižvelgta arba atsižvelgta iš dalies, pridedama derinimo pažyma. Projektas buvo apsvarstytas ir jam pritarta Eismo saugumo tarybos 2024 m. rugpjūčio 27 d. posėdyje. Vyriausybės kanceliarijos Teisės grupės išvadoje teikiamos pastabos, kurias Susisiekimo ministerija turi įvertinti. |
PAŽYMĄ PARENGĖ |
Arvydas Nevas |
Ekonomikos politikos grupė , patarėjas |