AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
ATLIEKŲ TVARKYMO ĮSTATYMO NR. VIII-787 34 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija siekdama, įgyvendinti Septynioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2016 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XIII-82, 232 ir 233 punktų nuostatas, numato kai kurių ministerijos administravimo sričiai priskirtų įstaigų reorganizaciją.
Atliekų tvarkymo įstatymo 34 straipsnio 7 dalyje nustatyta, kad Atliekų tvarkymo programos lėšas administruoja Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas. Reorganizavus Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondą jo teisės ir pareigos (tarp jų ir Atliekų tvarkymo programos lėšų administravimas) pereitų kitai biudžetinei įstaigai. Siekiant užtikrinti perduodamų funkcijų tęstinumą, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VII-787 34 straipsnio pakeitimo įstatymo projekte (toliau – įstatymo projektas) nustatoma, kad Atliekų tvarkymo programos lėšas administruoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos įgaliota institucija.
2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:
Įstatymo projektą parengė Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamentas (direktorius Egidijus Anulis, tel. 8 706 63655, el. p. [email protected], Teisėkūros skyriaus vedėja Irena Sabaliūtė, tel. 8 706 63603, el. p. [email protected], Teisėkūros skyriaus vyriausioji specialistė Kristina Šarkienė, tel. 8 706 63658, el. p. [email protected]).
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:
Šiuo metu Atliekų tvarkymo programos lėšas administruoja Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:
Įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad Atliekų tvarkymo programos lėšas administruoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos įgaliota institucija. Taip būtų užtikrinamas Atliekų tvarkymo programos lėšų administravimo tęstinumas reorganizavus Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondą.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:
Neigiamų pasekmių priėmus įstatymo projektą nenumatoma. Nepriėmus įstatymo projekto nebūtų užtikrintas Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo perduodamų funkcijų tęstinumas ir tinkamas Atliekų tvarkymo programos lėšų administravimas.
6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:
Įstatymas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai.
7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:
Įstatymo projekto įgyvendinimas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.
8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:
Įstatymui inkorporuoti į teisinę sistemą, priimti naujų, pakeisti ar pripažinti netekusiais galios galiojančių įstatymų nereikės. Priėmus įstatymo projektą įgyvendinamųjų teisės aktų priimti nereikės.
9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:
Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.
10. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:
Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir yra suderintas su Europos Sąjungos teisės aktais.
11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:
Aplinkos ministrui reikės pakeisti su Atliekų tvarkymo programos administravimu susijusius teisės aktus: (1) Aplinkos ministro 2004 m. kovo 4 d. įsakymą Nr. D1-94 "Dėl Atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo ir tarybos darbo reglamento patvirtinimo"; (2) Aplinkos ministro 2010 m. liepos 19 d. Nr. įsakymą D1-626 "Dėl Atliekų tvarkymo programos paraiškų atrankos komiteto sudarymo ir jo darbo reglamento patvirtinimo“; (3) Aplinkos ministro 2012 m. gegužės 18 d. įsakymą Nr. D1-438 „Dėl Atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo projektų atrankos komiteto sudėties ir darbo reglamento patvirtinimo“.
12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):
Įstatymo įgyvendinimui valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų nereikės.
13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:
Įstatymų projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.
14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:
Reikšminiai žodžiai, kurių reikia įstatymų projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc: „aplinkos apsauga“, „atliekos“.
15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:
Nėra.