2021-05-13

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS   ŽEMĖS ūkio, maisto ŪKIO ir kaimo plėtros ĮSTATYMO NR. IX-987 8 straipsnio PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTO Nr. XIVP-478

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1         8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ARGUMENTAI: Iš esmės pritardamas grupės Seimo narių teikiamam įstatymo projektui, kuriame siūloma Žemės ūkio ir kaimo plėtros įstatyme įtvirtinti nuostatą, kad tiesioginės išmokos  negalėtų viršyti 150 tūkst. eurų per metus.

Tačiau toks ribojimas negalėtų būti taikomas susijusiems fiziniams asmenims dėl šių priežasčių: pavyzdžiui iš šeimos atsiskyręs jaunasis ūkininkas įkūręs savo ūkį, negalėtų gauti tiesioginės išmokos nes jis yra susijęs su toliau ūkininkaujančiu tėvu, kitas pavyzdys -  kai jaunas ūkininkas negali gauti tiesioginių išmokų vien dėl to, kad jo biologinis tėvas, palikęs šeimą, yra stambios žemės ūkio bendrovės vadovas ar savininkas. Pagal pasiūlymo redakciją toks ūkininkas, kad ir mažas, negautų bazinės tiesioginės išmokos. Ribojimą reikia taikyti tik susijusiems juridiniams asmenims.

Išimtį reikėtų taikyti ir gyvulininkystės ūkiams, kurie laiko gyvulius ir turi bent po vieną sutartinį gyvulį 1 ha žemės ūkio naudmenų.

Per pastaruosius penkerius metus Lietuvoje ženkliai sumažėjo ūkiuose laikomų gyvulių skaičius. 2020 m. šis skaičius buvo mažiausias per 5 metus. Jeigu 2015 m. šalyje turėjome 736,6 tūkst. galvijų, tai 2020 metais liko tik 634,6 tūkst., arba sumažėjo 12,2 proc..

Dar labiau,  beveik 20 proc. per tą patį laikotarpį sumažėjo melžiamų karvių skaičius, o tai neigiamai atsiliepė ne tik pieno, bet mėsos gamybai.

Pavyzdžiui pieno perdirbimo įmonės jau ne vieni metai susiduria su pieno žaliavos trūkumu. Nors šiuo metu pieno gamintojai jau gauna beveik europinio lygio kainą už pieną, tačiau pieno perdirbimo įmonėms pieno žaliavos trūksta, jo tenka įsivežti iš Lenkijos, Latvijos, net ir iš tolimesnės Estijos. Todėl, siekiant šalyje sustabdyti gyvulininkystės sektoriaus smukimą bei paskatinti ūkininkus laikyti daugiau įvairių rūšių gyvulių ir gaminti daugiau gyvulininkystės produkcijos, teikiu pasiūlymą papildyti įstatymo projektą, kad išmokų ribojimas nebūtų taikomas gyvulininkystės ūkiams, kurie 1 ha žemės ūkio naudmenų laiko bent po 1 sutartinį gyvulį.

 

PASIŪLYMAS:

Siūlau pakeisti šio įstatymo  1 straipsnį, pakeičiant keičiamo įstatymo 8 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

 „6. Tiesioginių išmokų dalies, apimančios pagrindinę tiesioginę išmoką, suma, tenkanti vienam asmeniui ar susijusiems juridiniams asmenims, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatyme, negali viršyti 150 000 eurų per metus, išskyrus gyvulininkystės ūkius, kurie 1 ha žemės ūkio naudmenų laiko po 1 sutartinį gyvulį. Ši suma negali būti didinama per vienus kalendorinius metus, einančius prieš paraiškų teikimo metus už žemės ūkio veiklą faktiškai darbuotojams išmokėtu darbo užmokesčiu, įskaitant su darbo užmokesčiu susijusių mokesčių sumą.

 

 

 

 

Teikia

Seimo nariai:

Kazys Starkevičius

Edmundas Pupinis

Jonas Gudauskas

Antanas Matulas

Irena Haase