LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 67 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2023-10-23 Nr. XIVP-3204

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Svarstytina, ar siekiant teisės akto glaustumo, tikslinga dėstyti perteklinę ir nereikalingą projektu keičiamo įstatymo 67 straipsnio 1 dalies nuostatą, numatančią, kad neformaliajam vaikų švietimui skiriamų lėšų dydžio matas yra bazinė socialinė išmoka. Pažymėtina, kad kitoje nuostatoje nustatyta, kad pagal neformaliojo švietimo programas ugdomam mokiniui skiriamos ir mokamos mokymo lėšos negali būti mažesnės kaip 1,45 bazinės socialinės išmokos dydžio, tad akivaizdu, kad skiriamų lėšų mokinio krepšeliui dydis būtų apskaičiuojamas naudojant šį bazinį matą (o jeigu savivaldybės ir nusistatytų mokymo lėšų skyrimo ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo programas tvarką ar metodiką, kurioje būtų vadovaujamasi kažkokiu kitokiu matu ar sąlyginiu dydžiu, svarbu būtų tik tai, kad skiriamų mokymo lėšų dydis nebūtų mažesnis nei įstatyme įtvirtintas minimalus dydis).

2.    Siekiant projekto ir galiojančių Švietimo įstatymo nuostatų suderinamumo, siūlytume projektu dėstomą naują keičiamo įstatymo 67 straipsnio 1 dalies sakinį dėstyti taip: „Vienam pagal neformaliojo vaikų švietimo programą ugdomam mokiniui per mėnesį skiriamų mokymo lėšų dydis negali būti mažesnis nei 1,45 bazinės socialinės išmokos, kurios dydį Lietuvos Respublikos socialinės paramos išmokų atskaitos rodiklių ir bazinio bausmių ir nuobaudų dydžio nustatymo įstatymo nustatyta tvarka tvirtina Vyriausybė, dydžio“.

3.    Atsižvelgiant į 2023 m. balandžio 1 d.  įsigaliojusias Vietos savivaldos įstatymo nuostatas, siūlytume patikslinti projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 67 straipsnio 1 dalį,  numatant konkrečią savivaldybės instituciją, kuri nustatytų mokymo lėšų, skiriamų iš valstybės biudžeto, paskirstyti ugdymo reikmėms tvarką.

4.    Projekto 2 straipsnio pavadinimas dėstytinas taip: „Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas“.

5.    Projekto 2 straipsnio 1 dalyje po žodžio „įstatymas“ įrašytinas skaičius ir žodžiai „išskyrus šio straipsnio 2 dalį“.

6.    Projekto 2 straipsnio 2 dalyje pavedimas dėl įstatymo įgyvendinimui reikalingų poįstatyminių teisės aktų priėmimo turėtų būti nustatytas ne tik Vyriausybei, tačiau ir švietimo, mokslo ir sporto ministrui (turės būti keičiamas ministro patvirtintas Neformaliojo vaikų švietimo programų finansavimo ir administravimo tvarkos aprašas).

7.    Atsižvelgiant į tai, kad Švietimo, mokslo ir sporto ministerija formuoja valstybės politiką neformaliojo švietimo srityje, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą, bei į tai, kad projekto įgyvendinimui papildomos valstybės biudžeto lėšos būtų reikalingos jau 2024 metais (o kitų metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių įstatymo projektas jau parengtas ir pateiktas Seimui svarstyti), dėl teikiamo projekto siūlytina gauti Vyriausybės išvadą.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Mušinskis, tel. +370 5 209 6356, el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. +370 5 209 6850, el. p. [email protected]