LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

EKONOMIKOS KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS AVIACIJOS ĮSTATYMO NR. VIII-2066 2, 3, 5, 6, 16, 18, 35, 38, 41, 411, 46, 50 STRAIPSNIŲ IR 1, 2, 3 PRIEDŲ PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 191 IR 412 STRAIPSNIAIS IR III SKYRIAUS PAPILDYMO VIENUOLIKTUOJU SKIRSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO XIVP-2401(2)

 

 2023-04-26 Nr.108-P-13

 

Vilnius

 

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo (nuotoliniu būdu): komiteto pirmininkas K.Starkevičius, komiteto pirmininko pavaduotojas G. Paluckas; komiteto nariai: A. Bagdonas, D. Labanavičius, A. Kupčinskas, L. Mogenienė, I. Pakarklytė, P. Saudargas. Komiteto biuro: vedėja R. Petkūnienė; patarėjai: D. Šaltmeris, R. Duburaitė, R. Danė, L. Jasiukėnienė, I. Jurkšuvienė, Ž. Klimka; padėjėja Z. Jodkonienė.

Kviestieji asmenys: Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyriausioji patarėja Agne Katkutė ir  Kelių ir oro transporto politikos grupės patarėja Indrė Meironaitė-Gudaitienė.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto sprendimas

Argumentai,

pagrindžiantys sprendimą

str.

str. d.

p.

1.

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-04-21

15

3

 

 

Atsižvelgiant į projekto 15 straipsniu keičiamo įstatymo 54 straipsnyje nurodytos Nacionalinės oro susisiekimo formalumų supaprastinimo komisijos (toliau – komisija) sudarymo tvarką, statusą bei veiklos paskirtį - koordinuoti Formalumų supaprastinimo programos įgyvendinimą, ginčytinas keičiamo įstatymo 54 straipsnio 3 dalies 2 ir 3 punktuose įtvirtintų teisių - gauti iš fizinių asmenų, juridinių asmenų ir kitų organizacijų ar jų padalinių informaciją, kurios reikia jos funkcijoms atlikti bei duoti valstybės institucijoms privalomus vykdyti nurodymus dėl Formalumų supaprastinimo programos įgyvendinimo. Aukščiau išdėstyti įgaliojimai būdingi viešojo administravimo subjektams, kurie yra steigiami ir veikia konkrečioms viešojo administravimo funkcijoms pagal savo kompetenciją užtikrinti, tuo tarpu komisija pagal savo prigimtį ir veiklos tikslus neturėtų būti laikoma viešojo administravimo subjektu, turinčiu tokio turinio įgaliojimus.

Pritarti.

54 straipsnio 3 dalį dėstyti taip:

„3. Nacionalinė oro susisiekimo formalumų supaprastinimo komisija, atlikdama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

1) susijusioms valstybės institucijoms pagal jų kompetenciją teikti pasiūlymus, kaip veiksmingiau organizuoti Formalumų supaprastinimo programos įgyvendinimą;

2) gauti iš valstybės institucijų, fizinių asmenų, juridinių asmenų ir kitų organizacijų ar jų padalinių informaciją, kurios reikia jos funkcijoms atlikti;

3) duoti valstybės institucijoms privalomus vykdyti nurodymus dėl Formalumų supaprastinimo programos įgyvendinimo;

4 2) kviesti į Nacionalinės oro susisiekimo formalumų supaprastinimo komisijos posėdžius suinteresuotų valstybės institucijų ir įstaigų atstovus, oro uostų, oro vežėjų ir kitų aviacijos paslaugas teikiančių įmonių atstovus, specialistus ir ekspertus.“

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                 Kazys Starkevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėjas Darius Šaltmeris