Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTATYMO NR. IX-886

21 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2020 m. d. Nr.

Vilnius

 

1 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas

1.   Pripažinti netekusiais galios 21 straipsnio 4 dalies 1–3 punktus.

2.   Pripažinti netekusiu galios 21 straipsnio 4 dalies 5 punktą.

3.   Pripažinti netekusiu galios 21 straipsnio 4 dalies 14 punktą.

 

·   Seimo nariai: V. Čmilytė-Nielsen, K. Glaveckas, V. Alekna, 2020-09-22:

1. Papildyti 1 straipsnį nauja 4 dalimi ir ją išdėstyti taip:

4.   Pripažinti netekusiu galios 21 straipsnio 4 dalies 4 punktą.

2. Papildyti 1 straipsnį nauja 5 dalimi ir ją išdėstyti taip:

5. Pripažinti netekusiu galios 21 straipsnio 4 dalies 13 punktą.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Dėl švietimo įstaigų:

Įstatymo projekto tikslas – panaikinti dvigubą licencijavimą.

Ikimokyklinio ugdymo veikla, bendrojo lavinimo mokyklų ugdymo veikla, vaikų neformaliojo švietimo mokyklų ugdymo veikla nėra licencijuojama, licencijos (leidimai) šioms veikloms neišduodamos.

Leidimas-higienos pasas yra vienintelė ikimokyklinio, bendrojo lavinimo mokyklų, vaikų neformaliojo švietimo mokyklų ugdymo veiklai valstybės institucijos išduodamas leidimas (licencija). Atsisakius leidimo-higienos paso šių veiklų vykdymui, jų priežiūrą būtų itin sunku vykdyti ir tai galėtų atsiliepti pažeidžiamos grupės (vaikų ir jaunimo) saugos užtikrinimui ugdymo proceso metu.

Profesinėms ir aukštosioms mokykloms išduodama licencija vykdyti formalųjį profesinį mokymą (Profesinio mokymo įstatymo 14 straipsnis) ir išduodamas leidimas vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą (Mokslo ir studijų įstatymo 42 straipsnis). Nei Profesinio mokymo įstatymas nei Mokslo ir studijų įstatymas nenumato pareigos švietimo teikėjams turėti higienos normas atitinkančias mokymo patalpas. Todėl nekeičiant minėtų įstatymų susidarytų teisinis vakuumas ir švietimo teikėjams nebūtų galimybės deklaruoti veiklos atitiktį higienos normoms.

Išdavus licenciją vykdyti formalųjį profesinį mokymą ar leidimą vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą, pradedama švietimo veikla, kuri yra tęstinė ir susijusi su mokinių ir studentų pagrįstais lūkesčiais baigti atitinkamą programą. Nustačius, kad švietimo teikėjas neužtikrina higienos normų, vykdant veiklą, ir stabdant švietimo procesus nukentėtų mokiniai ir studentai.

Dėl žmogaus palaikų laidojimo paslaugų (žmogaus palaikų laikymo, paruošimo šarvoti, šarvojimo) teikimo veiklos, kremavimo veiklos, balzamavimo veiklos:

Žmogaus palaikų laidojimo paslaugų (žmogaus palaikų laikymo, paruošimo šarvoti, šarvojimo) teikimo veiklai, balzamavimo veiklai licencijos neišduodamos (2011 m. buvo atsisakyta laidojimo paslaugų teikimo veiklos licencijavimo, o 2015 m. – balzamavimo veiklos licencijavimo)

Kremavimo veiklai išduodama licencija. Aplinkos ministerija ar jos įgaliota institucija, išduodama licenciją kremavimo veiklai, vertina pareiškėjo personalo kvalifikaciją, pareiškėjo įrangos ir patalpų, kuriose bus vykdoma kremavimo veikla,  atitikimą aplinkosaugos reikalavimams (pvz., kremavimo įrenginio projektavimo ir eksploatavimo, išmetamų ir išleidžiamų į aplinką teršalų normas ir reikalavimus monitoringui). Visuomenės sveikatos saugos aspektai nevertinami.

Todėl dabartinis reglamentavimas atitinka būtinumo (reikalavimas pateisinamas svarbiais visuomenės interesais) ir proporcingumo (reikalavimas yra proporcingas ir tinkamas siekiamam tikslui įgyvendinti) principus.

 

 

2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2021 m. sausio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministras, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

Respublikos Prezidentas