LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

socialinių reikalų ir darbo komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (1)

DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JAUNIMO POLITIKOS PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. IX-1871 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-2990(2)

 

2024-06-19 Nr. 103-P-27

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Paulė Kuzmickienė – komiteto pirmininkė, Vilija Aleknaitė-Abramikienė, Rima Baškienė, Algimantas Dumbrava, Justas Džiugelis, Vaida Giraitytė-Juškevičienė, Gintautas Kindurys, Linas Kukuraitis, Monika Ošmianskienė, Rasa Petrauskienė, Algirdas Sysas, Gintarė Skaistė, Jonas Varkalys; komiteto biuras: vedėja Ieva Kuodienė, patarėjos Dalia Aleksejūnienė, Diana Jonėnienė, Asta Kazlauskienė, Indrė Žukauskaitė, padėjėja Renata Liekienė; kviestieji asmenys: Rita Buitvydė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės grupės patarėja, Domantas Katelė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patarėjas, Jonas Laniauskas – Jaunimo reikalų agentūros direktorius.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto sprendimas

Argumentai,

pagrindžiantys sprendimą

str.

str.d.

p.

1.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

 

1

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Siūlytina projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 1 straipsnio nuostatas formuluoti nuosekliai pagal keičiamu įstatymu reglamentuojamų nuostatų eiliškumą, siejant jas su atskiruose įstatymo skyriuose ar jų straipsniuose reglamentuojamais dalykais. Kartu atkreiptinas dėmesys į tai, kad įstatyme nėra reglamentuojami „darbo su jaunimu ypatumai“, jis nenustato „jaunimo organizacijų ir su jaunimu dirbančių organizacijų kompetencijos“ ar „jaunimo darbuotojų veiklos principų“ (keičiamo įstatymo 4 straipsnyje nustatomi darbo su jaunimu principai). Atsižvelgus į tai, projekto 1 straipsnis tikslintinas.

 

Pritarti.

Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 1 straipsnio dėstomąją dalį ir ją išdėstyti taip:

„Šis įstatymas nustato jaunimo politikos formavimo, įgyvendinimo subjektus, patariamąsias institucijas, darbo su jaunimu principus, jaunimo darbuotojams keliamus reikalavimus ir, ypatumus, patariamąsias institucijas, jaunimo organizacijų ir su jaunimu dirbančių organizacijų kompetenciją, jaunimo darbuotojų veiklos principus, funkcijas, jaunimo darbuotojams keliamus reikalavimus.

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

2.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

 

2

9

 

 

2. Atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje apibrėžtą sąvoką „atvirasis darbas su jaunimu“ bei 10 straipsnio 2 dalyje nurodytas darbo su jaunimu formas, siūlytina keičiamo įstatymo 2 straipsnio 9 dalyje vietoj žodžių „taikydami atvirojo darbo“ įrašyti žodžius „taikydami atvirojo darbo su jaunimu“

 

Pritarti iš dalies.

Argumentai: Pritariant siūlymui tikslinti keičiamo įstatymo 2 straipsnio 9 dalyje apibrėžtą jaunimo darbuotojo sąvoką, pritarta Seimo narės P. Kuzmickienės pasiūlymui Nr. 1. Siūloma įteisinti su Valstybinės lietuvių kalbos komisijos ekspertais suderintą jaunimo darbuotojo termino apibrėžimą, kuris bus įtrauktas į Terminų banką (žr. pasiūlymą).

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

3.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

2

11

 

 

3. Atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 2 straipsnio 9 dalyje apibrėžtą sąvoką „jaunimo darbuotojas, siūlytina keičiamo įstatymo 2 straipsnio 11 dalyje vietoj žodžių „jaunimo informavimo ir konsultavimo darbuotoją“ įrašyti žodžius „jaunimo darbuotoją“.

 

Pritarti.

Pasiūlymas: Pakeisti Projektu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:

11. Jaunimo informavimas ir konsultavimas – darbo su jaunimu forma, apimanti aktualios ir reikiamos informacijos jaunam žmogui pateikimą įvairiomis jam svarbiomis temomis, leidžianti jaunam žmogui, kuris kreipiasi į jaunimo informavimo ir konsultavimo darbuotoją, gauti atsakymus į rūpimus klausimus ir užtikrinanti jauno žmogaus nukreipimą į organizacijas ir institucijas, kuriose jis gali gauti jam reikalingą pagalbą.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

4.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

2

19

 

 

4. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Užimtumo įstatymą asmuo „vykdo savarankišką veiklą“, o ne ,,dirba savarankiškai“, keičiamo įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje brauktinas žodis „savarankiškai“, o po žodžio „nevykdantis“ įrašytini žodžiai „savarankiškos veiklos ar“.

 

Pritarti.

Pasiūlymas: Pakeisti Projektu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 19 dalį ir ją išdėstyti taip:

„19. Neaktyvus jaunas žmogus – nesimokantis, nestudijuojantis, nedirbantis pagal darbo sutartį ar savarankiškai, neturintis kitų darbo santykiams prilygintų teisinių santykių, nevykdantis savarankiškos veiklos ar neatlygintinio užimtumo veiklos, neieškantis darbo jaunas žmogus.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

5.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

3

3

1

 

5. Keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 1 punkte siūloma nustatyti, kad savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriaus pareigybės aprašymas tvirtinamas vadovaujantis socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu tipiniu savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriaus pareigybės aprašymu. Įvertinus tai, kad savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriaus pareigybė yra valstybės tarnautojo pareigybė, siūloma nuostata tarpusavyje nedera su Valstybės tarnybos įstatymo 8 straipsnio 2 dalimi, kurioje nurodyta, kad valstybės tarnautojų pareigybės aprašomos ir vertinamos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

Nepritarti.

Argumentai: Jaunimo politikos pagrindų įstatymas nustato specialiąją normą Valstybės tarnybos įstatymo atžvilgiu, todėl siekiant užtikrinti vienodą ir pastovią jaunimo reikalų koordinatoriaus pareigybių aprašymų praktiką tikslinga išlaikyti nuostatą su nuoroda į socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintą tipinį savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriaus pareigybės aprašymą. Tokiu būdu Socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi kontrolės svertų tolygiai ir vienodai jaunimo politikos įgyvendinimo savivaldybėse funkcijai (kad visose savivaldybėse jaunimo reikalų koordinatoriai turėtų vienodą pavaldumą, atliktų vienodas funkcijas, būtų to paties lygmens).

 

Balsavimo rezultatai: už – 12, prieš – 1, susilaikė – 0.

 

6.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

3

3

2

 

6. Keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 2 punkte siūloma nustatyti, kad savivaldybės jaunimo reikalų koordinatorius yra savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas. Pažymėtina, kad pagal Valstybės tarnybos įstatymo 8 straipsnio 4 dalį valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos valstybės tarnautojų pareigybių sąraše gali būti tik tos valstybės tarnautojų pareigybės, kurios nurodytos šio įstatymo 1 ir 2 prieduose arba nustatytos pagal kitus įstatymus. Tuo atveju, kai valstybės tarnautojo pareigybės pavadinimas nustatomas pagal kitus įstatymus, valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos valstybės tarnautojų pareigybių sąraše ir valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme tos valstybės tarnautojo pareigybės pavadinimas ir minimalus valstybės tarnautojo pareiginės algos koeficientas arba koeficientų intervalas nurodomas pagal kitą įstatymą. Todėl atsižvelgiant į tai, kad Valstybės tarnybos įstatymo 1 priede nėra numatytos savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriaus pareigybės, siūlytina projekto nuostatą tikslinti, įvertinant aukščiau nurodytą aspektą.

 

Nepritarti.

Argumentai: siūloma palikti esamą reglamentavimą, jog, vadovaujantis socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu tipiniu savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriaus pareigybės aprašymu, savivaldybės jaunimo reikalų koordinatorius yra savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas.

Pažymėtina, jog savivaldybėse taikomos skirtingos praktikos, kaip nustatomi jaunimo reikalų koordinatorių koeficientų intervalai. Tad siūloma palikti savivaldybėms galimybę lanksčiau reguliuoti jaunimo reikalų koordinatoriaus veiklą.

Be to, pritarus siūlymui, tai pareikalautų papildomų valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšų, kurios nėra numatytos.

 

Balsavimo rezultatai: už – 12, prieš – 1, susilaikė – 0.

 

7.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

4

3

3

 

7. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Strateginio valdymo įstatymo 24 straipsnio 1 dalį, strateginius veiklos planus rengia strateginio valdymo sistemos dalyviai, kurių vadovai yra valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, ir įvertinus tai, kad Vyriausybės įgaliota institucija (Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos) nėra asignavimų valdytojas, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 3 punkte vietoj žodžių „strateginių ir metinių veiklos planų “ įrašytini žodžiai „metinių veiklos planų“.

Pritarti.

Pasiūlymas: Pakeisti Projektu keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3) teikia siūlymus Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai dėl jaunimo politiką įgyvendinančios institucijos strateginių ir metinių veiklos planų vykdymo;“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

4

3

7

 

8. Atsižvelgiant į tai, kad jaunimo politiką įgyvendinančios institucijos (Jaunimo reikalų departamento) vadovas yra įstaigos vadovas – valstybės tarnautojas, kuris į pareigas priimamas Valstybės tarnybos įstatyme nustatyta tvarka (pagal šio įstatymo 13 straipsnio 2 dalį, konkursus į įstaigų vadovų pareigas Vyriausybės nustatyta tvarka centralizuotai organizuoja, kandidatų į įstaigų vadovų pareigas paiešką ir jų atranką vykdo Vyriausybės įgaliota įstaiga) bei įvertinus tai, kad Valstybės tarnybos įstatymo 10 straipsnio 4 dalyje nustatyta šio įstatymo viršenybė kitų įstatymų atžvilgiu, t. y. nustatyta, kad jeigu kiti įstatymai nustato kitokias priėmimo į valstybės tarnautojo pareigas sąlygas, taikomos Valstybės tarnybos įstatymo nuostatos, siūlytina braukti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 7 punktą.

Pritarti iš dalies.

Argumentai: Vienas iš jaunimo politikos tikslų yra įtraukti jaunus žmones į procesus, kurie yra susiję su jais pačiais (jaunais žmonėmis). Todėl atrenkant / skiriant jaunimo politiką įgyvendinančios institucijos vadovą, svarbu, kad būtų aiškiai numatyta jaunimo įtraukimo galimybė. Atsižvelgiant į tai, siūlytume patikslinti šią nuostatą.

Pasiūlymas. Pakeisti Projektu keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

„7) teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja gali dalyvauti renkant jaunimo politiką įgyvendinančios institucijos vadovą, dalyvaudama atrankos komisijoje;“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

7

1

1

 

9. Vertindami keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 punkte įtvirtintą reikalavimą jaunimo darbuotojui turėti „socialinio pedagogo kvalifikaciją“, pažymime, kad švietimo, mokslo ir sporto ministras 2016 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. V-1075 yra patvirtinęs Kvalifikacinių laipsnių sąrangą, kuriame nurodyti kvalifikacinių laipsnių pavadinimai ir tokio projekte nurodytos kvalifikacinio laipsnio pavadinimo kaip „socialinio pedagogo kvalifikacija“ nėra. Atsižvelgiant į tai, keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostata tikslintina detalizuojant studijų programą, kurią baigus asmeniui yra suteikiama socialinio pedagogo kvalifikacija.

 

Pritarti.

Pasiūlymas. Pakeisti Projektu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1) turi aukštojo mokslo kvalifikaciją, įgytą baigus socialinio darbo, psichologijos studijų krypties studijas ar ugdymo mokslų studijų krypčių grupės studijas, arba jai lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją bei socialinio pedagogo kvalifikaciją ir yra baigęs studijų programą (specializaciją), skirtą socialiniams pedagogams rengti ir yra nepriekaištingos reputacijos arba“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

10.    

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

7,

7,

7

 

2,

2,

2

 

2,

3

 

10. Tikslintinos keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 2 ir 3 punktuose pateiktos nuorodos į šios dalies 1 punktą, kadangi šiame punkte yra teikiama nuoroda į Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nustatytas sąlygas, bet ne nurodomi kiti nusikaltimai ar atleidimo nuo baudžiamosios atsakomybės pagrindai. Siekiant teisinio aiškumo, visos papildomos nepriekaištingos reputacijos sąlygos, kurios nėra nustatytos Vaiko teisių apsaugos įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje, turėtų būti dėstomos teikiamame projekte, atsisakant perteklinių ir klaidinančių nuorodų į kitus teisės aktus.

Šiame kontekste pastabėtina, kad Seime yra registruotas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo Nr. I-1234 2, 30, 36, 363, 364 ir 50 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 366 straipsniu įstatymo projektas reg. Nr. XIVP-3764, kuriuo Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnis, nustatantis darbo, paslaugų teikimo, savanoriškos veiklos, individualios veiklos, praktikos ir stažuotės, susijusios su vaikais, apribojimus, yra dėstomas nauja redakcija. Atsižvelgiant į tai, projektų nuostatos turėtų būti derinamos tarpusavyje, kaip perteklinį išbraukiant teikiamo projekto 7 straipsnio 2 dalies 3 punktą (įstatymo projektu reg. Nr. XIVP-3764 atleidimo nuo baudžiamosios atsakomybės nuostatos yra dėstomos Vaiko teisių apsaugos įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje) bei papildant projektą nuostatomis, nustatančiomis pareigą su nepilnamečiais asmenimis dirbantiems jaunimo darbuotojams turėti neteisėto darbo su vaikais prevencijos kodą.

 

Pritarti.

1. Pasiūlymas: Pakeisti Projektu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2) jis įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu pripažintas kaltu padaręs kitą, negu nurodyta šios dalies 1 punkte, nesunkų ir (ar) apysunkį nusikaltimą, jeigu teistumas už jį neišnykęs ar nepanaikintas;“.

 

2. Pasiūlymas: Išbraukti Projektu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 3 punktą:

3) jis įstatymų nustatyta tvarka atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės už nusikaltimus, nurodytus šios dalies 1 punkte;“

 

3. Pasiūlymas: Pernumeruoti Projektu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 4-7 punktus, juos atitinkamai laikyti 3-6 punktais.

 

4. Pasiūlymas: Papildyti Projektu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 5 dalimi:

„5. Jaunimo darbuotojams papildomai taikomi apribojimai, nustatyti Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnyje.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

11.    

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

7,

7,

8

3,

3,

1

1,

2

 

11. Atsižvelgiant į tai, kad pagal teisės technikos taisyklių reikalavimus, skaičiai paprastai rašomi skaitmenimis, išskyrus vienetą, kuris dažniausiai rašomas žodžiais, keičiamo įstatymo 7 straipsnio 3 dalies 1 ir 2 punkte vietoj žodžio „dvejus“ įrašytinas skaičius „2“, o 8 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžio „penkerius“ – „5“.

Pritarti.

1. Pasiūlymas: Pakeisti Projektu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) pretendento į jaunimo darbuotojus, netapusio jaunimo darbuotoju, specialių kategorijų asmens duomenys ir duomenys apie apkaltinamuosius teismo nuosprendžius saugomi dvejus 2 metus nuo jo nepriekaištingos reputacijos patikrinimo procedūros pabaigos, o vėliau sunaikinami;“

 

2. Pasiūlymas: Pakeisti Projektu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

"2) jaunimo darbuotojo specialių kategorijų asmens duomenys ir duomenys apie apkaltinamuosius teismo nuosprendžius saugomi atrankos procedūros, jo darbo jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančioje organizacijoje metu ir dvejus 2 metus nuo darbo šioje organizacijoje pabaigos, vėliau sunaikinami;“

 

3. Pasiūlymas: Pakeisti Projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Jaunimo darbuotojo sertifikatą asmeniui, atitinkančiam šio įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytus reikalavimus, išduoda jaunimo politiką įgyvendinanti institucija. Asmuo, atitinkantis šio įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytus reikalavimus ir siekiantis tapti jaunimo darbuotoju, turi teisę ne dažniau kaip kas penkerius 5 metus kreiptis dėl jaunimo darbuotojo sertifikato išdavimo nemokamai. Sprendimas išduoti arba atsisakyti išduoti jaunimo darbuotojo sertifikatą priimamas ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo asmens kreipimosi į jaunimo politiką įgyvendinančią instituciją dienos. Jeigu jaunimo politiką įgyvendinanti institucija priima sprendimą atsisakyti išduoti jaunimo darbuotojo sertifikatą dėl to, kad asmuo neturi šio straipsnio 2 dalyje nurodytų gebėjimų, asmuo gali pakartotinai kreiptis dėl jaunimo darbuotojo sertifikato išdavimo nemokamai ne anksčiau kaip po vienų metų nuo sprendimo atsisakyti išduoti jaunimo darbuotojo sertifikatą priėmimo dienos.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

12.    

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

8

3

1

 

12. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Darbo kodeksą tarp darbo santykių dalyvių atsiranda darbo santykiai, bet ne darbiniai santykiai, keičiamo įstatymo 8 straipsnio 3 dalies 1 punkte vietoj žodžių „darbiniai santykiai“ įrašytini žodžiai „darbo santykiai“.

Pritarti.

Pasiūlymas: Pakeisti Projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) jaunimo politiką įgyvendinanti institucija savo nustatyta tvarka nustato, kad asmuo, gavęs jaunimo darbuotojo sertifikatą, nebedirba jaunimo darbuotoju ilgiau kaip 5 metus nuo dienos, kai nutrūko jo darbiniai darbo santykiai su jį įdarbinusia jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančia organizacija, kurioje jis dirbo jaunimo darbuotoju;“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

13.    

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

10

2

 

 

13. Keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje kaip pertekliniai brauktini žodžiai „Išskiriamos šios“.

 

Pritarti.

Pasiūlymas: Pakeisti Projektu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies dėstomąją dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Išskiriamos šios darbo Darbo su jaunimu formos:“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

14.    

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

11

 

 

T

14. Tikslintinas keičiamo įstatymo 11 straipsnio pavadinimas, atsižvelgiant į šiame straipsnyje išdėstytų nuostatų turinį.

 

Pritarti.

Pasiūlymas: Pakeisti Projektu keičiamo įstatymo 11 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„11 straipsnis. Atviruosiuose jaunimo centruose ir atvirosiose jaunimo erdvėse vykdoma veikla Atvirųjų jaunimo centrų, atvirųjų jaunimo erdvių veiklai taikomi reikalavimai ir šios veiklos tikslai

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

15.    

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

2P

 

 

 

15. Tikslintinas projekto 2 straipsnio pavadinimas, atsižvelgiant į tai, kad šio straipsnio nuostatos reglamentuoja įstatymo įsigaliojimą, įgyvendinimą bei taikymą.

 

Pritarti.

Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 2 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, ir įgyvendinimas ir taikymas

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

16.    

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

2P

2

 

 

16. Atsižvelgus į tai, kad įstatymo nuostatoms įgyvendinti ne tik Vyriausybės įgaliotos institucijos, bet ir savivaldybių tarybos turės priimti šiam įstatymui įgyvendinti reikalingus teisės aktus, tikslintina projekto 2 straipsnio 2 dalis.

 

Nepritarti.

Argumentai: Atkreiptinas dėmesys, jog savivaldybių taryboms nereikės priimti šio įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų. Įstatymas keičiasi tik jaunimo darbuotojų ir su jaunimo darbuotojų sertifikavimu susijusia apimtimi, kuriuos turės priimti LR Vyriausybės įgaliota institucija.

 

Balsavimo rezultatai: nepritarta bendru sutarimu.

 

17.    

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

2P

3

 

 

17. Projekto 2 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžio „direktoriaus“ įrašytinas žodis „vadovo“.

Pritarti.

Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 2 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Jaunimo darbuotojų sertifikatai, jaunimo politiką įgyvendinančios institucijos, nurodytos šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje (toliau – jaunimo politiką įgyvendinanti institucija), nustatyta tvarka išduoti iki šio įstatymo įsigaliojimo datos, galioja 5 metus nuo jaunimo politiką įgyvendinančios institucijos direktoriaus vadovo įsakymo, kuriuo buvo išduoti jaunimo darbuotojų sertifikatai, priėmimo datos.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

18.    

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-06-12

2P

4

 

 

18. Siūlytina projekto 2 straipsnio 4 dalyje vietoj nuorodos į 7 straipsnio 1 dalies 1-2 punktus teikti nuorodą į 7 straipsnio 1 dalį, kadangi šią dalį sudaro tik 2 punktai.

Pritarti.

Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4.    Asmenims, dirbantiems jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančiose organizacijose tiesiogiai su jaunimu, priimtiems į šias pareigas iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos ir neturintiems šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Jaunimo politikos pagrindų įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose dalyje nustatyto aukštojo išsilavinimo, reikalavimas turėti nurodytą išsilavinimą ir jaunimo darbuotojo sertifikatą netaikomas iki 2029 m. rugsėjo 1 d.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto sprendimas

Argumentai,

pagrindžiantys sprendimą

str.

str. d.

p.

1.

Seimo narė Paulė Kuzmickienė,

2024-06-17

2

9

 

 

Argumentai: Teikiamu Įstatymo projektu pasiūlyta įteisinti naują sąvoką – jaunimo darbuotojas. Siūloma nauja sąvoka ir jos apibrėžtis turi būti suderinta Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka. Atsižvelgiant į tai, po svarstymo Komitete minėta sąvoka suderinta su Valstybinės lietuvių kalbos komisijos ekspertais ir bus įtraukta į Terminų banką. Todėl siūloma atitinkamai patikslinti minėtą sąvoką Įstatymo projekte.

 

Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projektu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:

„9. Jaunimo darbuotojas – šiame įstatyme asmeniui, dirbančiam su jaunimu, nustatytus reikalavimus atitinkantis darbuotojas, jaunimo ir su jaunimu dirbančiose organizacijose individualiai ir (ar) grupėmis dirbantis su jaunais žmonėmis jų laisvalaikiu, taikydamas atvirojo darbo, darbo su jaunimu gatvėje, mobiliojo darbo su jaunimu, jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo, jaunimo informavimo ir konsultavimo ir (ar) kitas darbo su jaunimu formas atliekantis darbą su jaunimu.“

 

Pritarti.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

2.

Seimo narė Paulė Kuzmickienė,

2024-06-17

2

10

 

 

Argumentai: Teikiamu Įstatymo projektu pasiūlyta įteisinti naują sąvoką – jaunimo darbuotojo sertifikatas. Siūloma nauja sąvoka ir jos apibrėžtis turi būti suderinta Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka. Atsižvelgiant į tai, po svarstymo Komitete minėta sąvoka suderinta su Valstybinės lietuvių kalbos komisijos ekspertais ir bus įtraukta į Terminų banką. Todėl siūloma atitinkamai patikslinti minėtą sąvoką Įstatymo projekte.

 

Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projektu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:

„10. Jaunimo darbuotojo sertifikatas – dokumentas, išduotas jaunimo politiką įgyvendinančios Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos, kuriuo asmeniui, turinčiam aukštąjį išsilavinimą ir darbui su jaunimu reikalingų gebėjimų, kuriuo patvirtinama jaunimo darbuotojo patirtis, kompetencijos, gebėjimai ir suteikiama teisė dirbti su jaunimu.“

 

Pritarti.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

 

 

Komiteto pirmininkė                                                   (Parašas)                                                                      Paulė Kuzmickienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja A. Kazlauskienė