LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VADOVYBĖS APSAUGOS ĮSTATYMO NR. IX-1183 2 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO VIII SKYRIUMI ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2022-12-08 Nr. XIVP-2322

Vilnius

 

            Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.         Projekto 1 straipsnio 2 dalyje po žodžio ,,Buvusias“ įrašytinas skaičius ir žodis ,,2 straipsnio“.

2.         Tikslintinos projekto 3 straipsniu keičiamo Vadovybės apsaugos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 72 straipsnio 2 dalies nuostatos, kadangi iš siūlomo reguliavimo neaišku, ar asmuo iki 65 metų amžiaus gali būti tik renkamas Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariu, ar iki šio amžiaus jis gali būti ir laikomas rezerve.

3.         Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 74 straipsnyje siūloma nustatyti, kad Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariai Vadovybės apsaugos tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka gali būti pasitelkiami Vadovybės apsaugos tarnybos funkcijų vykdymui. Pažymėtina, kad pagal keičiamo įstatymo 14 straipsnio 11 punktą, Vadovybės apsaugos tarnyba turi teisę prireikus pasitelkti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro valdymo srities statutines įstaigas, kitas tarnybas ir institucijas savo tikslams įgyvendinti, kai tam nepakanka ar nėra tinkamų Vadovybės apsaugos tarnybos pajėgų ir kad tokio pasitelkimo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. Todėl iš siūlomo reguliavimo nėra aišku, kada tų pačių funkcijų vykdymui turėtų būti pasitelkiami Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariai, o kada kitos institucijos.

4.         Projekto 4 straipsnio 1 dalyje po žodžių „Šis įstatymas“ įrašytina išlyga „išskyrus šio straipsnio 2 dalį.

5.         Atsižvelgiant į Seimo statute nustatytų įstatymų leidybos procedūrų trukmę, taip pat į tai, kad Seimo priimtas įstatymas pagal Konstituciją turi būti promulguojamas, svarstytina, ar projekto 2 straipsnyje numatyta įstatymo įsigaliojimo data – 2023 m. sausio 1 d. yra reali. Siūlytume projekte numatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą, kad būtų galima tinkamai jam pasirengti ir iki įstatymo įsigaliojimo priimti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

6.         Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projektui įgyvendinti reikės papildomų lėšų, o 2023 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu valstybės biudžeto asignavimai jau yra patvirtinti, todėl dėl siūlomo teisinio reguliavimo turėtų būti gauta Vyriausybės kaip biudžeto vykdytojos nuomonė.

 

 

 

Privatinės teisės skyriaus vyresnysis patarėjas,

laikinai atliekantis departamento direktoriaus funkcijas                                           Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Drėgvaitė, tel. (8 5) 239 6891, el. p. [email protected]

J. Meškienė, tel. (8 5) 239 6089, el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. (8 5) 239 6850, el. p. [email protected]