Stenogramą galima rasti

Seimo posėdžių stenogramų rinkinyje Nr. 13, 2023Seimo posėdžių stenogramų rinkinys Nr. 7, 2022

(Stenogramų leidiniai 2020–2024 m. kadencija)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

IV (PAVASARIO) SESIJOS

VAKARINIO posėdžio NR. 180

STENOGRAMA

 

2022 m. birželio 9 d.

 

Pirmininkauja Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko pirmasis pavaduotojas J. RAZMA

 


 

PIRMININKAS (J. RAZMA, TS-LKDF*). Ger­bia­mi Sei­mo na­riai, pra­de­da­me va­ka­ri­nį po­sė­dį. Re­gist­ra­ci­ja.

Už­si­re­gist­ra­vo 87 Sei­mo na­riai.

 

14.00 val.

Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo Nr. I-533 7 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1515(2) (svars­ty­mas)

 

Skel­biu dar­bo­tvarkės pir­mą klau­si­mą – Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo 7 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1515(2). Pra­ne­šė­jas – R. Juš­ka. Esa­me šio pro­jek­to svars­ty­mo sta­di­jo­je. Iš­klau­sy­si­me ko­mi­te­to iš­va­dą dėl šio pro­jek­to. Ger­bia­mas Ri­čar­dai Juš­ka, ar gir­di­te? Pra­šom į tri­bū­ną. Kad yra šur­mu­lys, jūs ne­pa­si­mes­ki­te, mes dir­ba­me, ne­pai­sy­da­mi to.

R. JUŠKA (LSF). No­ri­si jus gir­dė­ti. (Triukš­mas sa­lė­je) Dė­ko­ju, pir­mi­nin­ke. Dė­ko­ju už ga­li­my­bę…

PIRMININKAS. Ko­le­gos, ne­rep­li­kuo­ki­me iš vie­tos, iš­klau­sy­ki­me ko­mi­te­to pir­mi­nin­ką. (Bal­sai sa­lė­je) Ger­bia­mas An­ta­nai… Nebe­si­kreip­siu, nes dar prie mik­ro­fo­no eis. Ge­rai, tę­sia­me po­sė­dį, klau­so­me.

R. JUŠKA (LSF). Ko­mi­te­tas ben­dru su­ta­ri­mu nu­spren­dė pri­tar­ti ko­mi­te­to pa­to­bu­lin­tam įsta­ty­mo pro­jek­tui Nr. XIVP-1580(2), Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mą kei­čian­čio įsta­ty­mo pro­jek­to Nr. XIVP-1082 pri­jun­gi­mui prie ko­mi­te­to pa­to­bu­lin­to mi­nė­to įsta­ty­mo pro­jek­to ir ko­mi­te­to iš­va­dų.

PIRMININKAS. Pir­mi­nin­ke, aš la­bai at­si­pra­šau, ar jūs pri­sta­to­te 2-1 klau­si­mą, kur yra Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo, da­bar­ti­nio, tik 7 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas? Kur tei­kė­jas bu­vo A. Dul­kys?

R. JUŠKA (LSF). Per tą triukš­mą aš ne­be­gir­dė­jau. Bet ga­liu pri­sta­ty­ti. Ko­mi­te­to spren­di­mas – pri­tar­ti įsta­ty­mo pro­jek­tui ir ko­mi­te­to iš­va­dai.

PIRMININKAS. Ačiū. Dis­ku­tuo­ti nė­ra už­si­ra­šiu­sių. Dėl mo­ty­vų? Taip pat nie­kas ne­už­si­ra­šė. Dėl pro­jek­to bal­suo­si­me per nu­ma­ty­tą bal­sa­vi­mo in­ter­va­lą.

 

14.03 val.

Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo Nr. I-533 6 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-896(2), Ap­lin­kos mo­ni­to­rin­go įsta­ty­mo Nr. VIII-529 8 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-897(2), Ap­lin­kos ap­sau­gos įsta­ty­mo Nr. I-2223 25 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-898(2) (svars­ty­mas)

 

Ki­tas pro­jek­tas, tiks­liau, pa­ke­tas, yra pro­jek­tas Nr. XIVP-896(2) ir ly­di­mie­ji pro­jek­tai Nr. XIVP-897(2) ir Nr. XIVP-898(2). Tai yra Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo 6 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas, Ap­lin­kos mo­ni­to­rin­go įsta­ty­mo 8 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas ir Ap­lin­kos ap­sau­gos įsta­ty­mo 25 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas. Čia bu­vo pa­ra­šy­tas pra­ne­šė­jas A. Pet­ro­šius, bet tur­būt ko­mi­te­to pir­mi­nin­kas pats pri­sta­tys, ka­dan­gi jis jau tri­bū­no­je.

R. JUŠKA (LSF). Pri­tar­ta ben­dru su­ta­ri­mu. Aud­riau, ga­liu?

PIRMININKAS. Ger­bia­mas pir­mi­nin­ke, pri­sta­ty­ki­te. Iš­va­da pa­pras­ta, pa­siū­ly­mų tur­būt taip pat ne­gau­ta nei dėl pa­grin­di­nio, nei…

R. JUŠKA (LSF). Pri­tar­ta ben­dru su­ta­ri­mu.

PIRMININKAS. Da­bar tu­rė­tu­me taip pat iš­klau­sy­ti ki­tų ko­mi­te­tų, ku­rie yra pa­grin­di­niai, pra­ne­ši­mų. Kol kas dė­kui, pir­mi­nin­ke. Da­bar pa­grin­di­nis ko­mi­te­tas dėl Ap­lin­kos mo­ni­to­rin­go įsta­ty­mo pro­jek­to ir Ap­lin­kos ap­sau­gos įsta­ty­mo pa­kei­ti­mo pro­jek­to bu­vo Ap­lin­kos ap­sau­gos ko­mi­te­tas, tai R. Vait­kus tu­rė­tų pa­teik­ti šio ko­mi­te­to iš­va­dą.

R. VAITKUS (LSF). Ap­lin­kos ap­sau­gos ko­mi­te­tas ba­lan­džio 27 die­ną svars­tė įsta­ty­mo pro­jek­tą ir bu­vo pri­tar­ta ben­dru su­ta­ri­mu.

PIRMININKAS. Dė­kui. Iš­klau­sė­me iš­va­das. Dis­ku­si­jo­je nie­kas ne­pa­gei­dau­ja pa­si­sa­ky­ti. Dėl mo­ty­vų taip pat nė­ra pa­si­sa­kan­čių. Da­ro­me kol kas per­trau­ką dėl šių pro­jek­tų ir bal­suo­si­me dėl jų per nu­ma­ty­tą bal­sa­vi­mo in­ter­va­lą, o jis, kaip ži­no­te, pra­si­de­da 14 val. 30 min.

 

14.05 val.

Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo Nr. I-533 pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1580(2), Vals­ty­bės po­li­ti­kų ir vals­ty­bės pa­rei­gū­nų dar­bo ap­mo­kė­ji­mo įsta­ty­mo Nr. VIII-1904 2 straips­nio ir prie­dė­lio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1581(2), Vals­ty­bės tarny­bos įsta­ty­mo Nr. VIII-1316 5, 8 ir 10 straips­nių ir 1 prie­do pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo projek­tas Nr. XIVP-1582(2), Biu­dže­to san­da­ros įsta­ty­mo Nr. I-430 11, 25, 26, 27, 31 ir 34 straips­nių pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1583(2), Ci­vi­li­nės sau­gos įsta­ty­mo Nr. VIII-971 11, 14, 16, 18, 21, 22, 24, 27 ir 30 straips­nių pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1584(2), Ne­pa­pras­to­sios pa­dė­ties įsta­ty­mo Nr. IX-938 2, 13, 15, 16, 21, 22, 27 ir 28 straips­nių pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1585(2), Stra­te­gi­nio val­dy­mo įsta­ty­mo Nr. XIII-3096 22 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1586(2), Vie­šo­jo sek­to­riaus at­skai­to­my­bės įsta­ty­mo Nr. X-1212 pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo Nr. XIII-3308 15 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1587(2), Te­ri­to­ri­jų pla­na­vi­mo įstaty­mo Nr. I-1120 18, 20, 24 ir 27 straips­nių pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1588(2), Tie­sio­gi­nio val­dy­mo sa­vi­val­dy­bės te­ri­to­ri­jo­je įsta­ty­mo Nr. I-830 2, 3, 4 ir 6 straips­nių pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1589(2) (svars­ty­mas)

 

Da­bar pa­ga­liau ima­mės pa­grin­di­nio šios die­nos pa­ke­to, dar­bo­tvarkės 2-3 klau­si­mo – Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo nau­jos re­dak­ci­jos ir de­šimt ly­di­mų­jų. Ko­mi­te­to pir­mi­nin­kas pa­teiks ko­mi­te­to iš­va­dą. Dėl kai ku­rių ly­di­mų­jų po to dar bus ki­tų ko­mi­te­tų, kaip pa­gal­bi­nių ko­mi­te­tų, iš­va­dos. Pra­šom.

R. JUŠKA (LSF). Dar kar­tą kar­to­ju, kad ko­mi­te­tas ben­dru su­ta­ri­mu nu­spren­dė pri­tar­ti ko­mi­te­to pa­to­bu­lin­tam įsta­ty­mo pro­jek­tui Nr. XIVP-1580(2), Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mą kei­čian­čiam įsta­ty­mo pro­jek­to Nr. XIVP-1082 pri­jun­gi­mui prie ko­mi­te­to pa­to­bu­lin­to mi­nė­to įsta­ty­mo pro­jek­to, ir ko­mi­te­to iš­va­doms.

PIRMININKAS. Ar, pir­mi­nin­ke, jau bai­gė­te?

R. JUŠKA (LSF). Taip.

PIRMININKAS. Pa­sakysiu, kad pas­ku­ti­nį blo­ko pro­jek­tą, tai yra Ka­ro pa­dė­ties įsta­ty­mo įvai­rių straips­nių pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tą, pa­grin­di­nis ko­mi­te­tas siū­lo at­mes­ti. Per bal­sa­vi­mo in­ter­va­lą, be abe­jo, dėl to at­ski­rai bal­suo­si­me.

Da­bar pra­šy­siu dar už­leis­ti vie­tą tri­bū­no­je pa­gal­bi­nių ko­mi­te­tų at­sto­vams, nes dėl Stra­te­gi­nio val­dy­mo įsta­ty­mo pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­to Au­di­to ko­mi­te­tas bu­vo pa­gal­bi­nis. S. Jo­vai­ša per­skai­tys ko­mi­te­to iš­va­dą taip pat ir dėl Vie­šo­jo sek­to­riaus at­skai­to­my­bės įsta­ty­mo 31 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­to.

S. JOVAIŠA (TS-LKDF). Ačiū. Aš pa­skelb­siu Au­di­to ko­mi­te­to spren­di­mus tiek dėl Stra­te­gi­nio val­dy­mo įsta­ty­mo, tiek dėl Vie­šo­jo sek­to­riaus at­skai­to­my­bės įsta­ty­mo pa­kei­ti­mų. Dėl abie­jų pro­jek­tų ko­mi­te­tas pri­ėmė spren­di­mą pri­tar­ti ir siū­ly­ti pa­grin­di­niam ko­mi­te­tui juos to­bu­lin­ti, at­si­žvel­giant į Tei­sės de­par­ta­men­to pa­teik­tas pa­sta­bas, joms Au­di­to ko­mi­te­tas pri­ta­rė. Kaip mi­nė­jau, už abu įsta­ty­mų pro­jek­tus Au­di­to ko­mi­te­tas bal­sa­vo tei­gia­mai: 6 – už, prieš ir su­si­lai­kiu­sių ne­bu­vo.

PIRMININKAS. Dė­kui. Da­bar dis­ku­si­ja dėl vi­so šio pa­ke­to. A. Vyš­niaus­kas pir­ma­sis pa­si­sa­ko frak­ci­jos var­du.

A. VYŠNIAUSKAS (TS-LKDF). Mie­lie­ji ko­le­gos, aš no­rė­čiau pa­kal­bė­ti šiek tiek apie šio įsta­ty­mo svar­bą ir apie tai, koks yra jo tu­ri­nys, ypač da­bar po vi­sų ko­mi­te­tų. Pir­miau­sia kal­bant apie svar­bą. Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mas yra la­bai glau­džiai su­si­jęs su ki­ta re­for­ma – Rin­ki­mų ko­dek­su, Re­fe­ren­du­mų įsta­ty­mu, Po­li­ti­nių or­ga­ni­za­ci­jų įsta­ty­mu. Iš es­mės šis įsta­ty­mo pro­jek­tas yra vi­so to pa­ke­to da­lis, nes ne­pri­ėmus ku­rio nors, ne­pri­ėmus Rin­ki­mų ko­dek­so, Po­li­ti­nių or­ga­ni­za­ci­jų įsta­ty­mo ar­ba Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo, ne­ga­lės vyk­ti sa­vi­val­dos rin­ki­mai. To­dėl mes tu­ri­me ke­le­tą sa­vai­čių, per ku­rias tu­ri­me pri­im­ti šiuos įsta­ty­mus. Tai yra la­bai svar­bu, nes ki­tu at­ve­ju, kaip ir mi­nė­jau, nuo rug­sė­jo mė­ne­sio ne­ga­lės pra­si­dė­ti sa­vi­val­dos rin­ki­mų po­li­ti­nė kam­pa­ni­ja.

Ki­tas svar­bus da­ly­kas – ši­to pro­jek­to es­mė po ko­mi­te­tų. Dar­bo gru­pė, ku­ri ren­gė Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo pa­tai­sas, va­do­va­vo­si to­kia lo­gi­ka, kad me­ras tu­ri bū­ti stip­rus, tu­ri tu­rė­ti ad­mi­nist­ra­ci­nius įga­lio­ji­mus, vyk­do­mo­sios val­džios įga­lio­ji­mus, ta­čiau tu­ri bū­ti ap­ri­bo­tas ta­ry­ba. Ta­ry­ba tu­ri bū­ti stip­ri, kon­tro­liuo­jan­ti ins­ti­tu­ci­ja, be abe­jo, pri­iman­ti pa­čius svar­biau­sius spren­di­mus.

Dar­bo gru­pė dirb­da­ma ra­do daug kom­pro­mi­sų, ta­čiau ke­lio­se vie­to­se, ma­no nuo­mo­ne, iki ga­lo mes ne­ra­do­me su­ta­ri­mo, tie­siog kai ku­rios nuo­sta­tos bu­vo pri­im­tos tam, kad ga­lė­tu­me ju­dė­ti į prie­kį. Po ko­mi­te­tų aš ma­ty­čiau po­rą vie­tų, ku­rias rei­kė­tų ko­re­guo­ti. Pir­miau­sia yra tai, kaip at­si­ran­da vi­ce­me­rai. Ka­dan­gi da­bar­ti­nis mo­de­lis iš tik­rų­jų per daug su­stip­ri­na me­rą, re­a­liai yra ga­li­my­bė me­rui dirb­ti ne­tu­rint ta­ry­bos pa­lai­ky­mo, ir tai nė­ra ge­ra prak­ti­ka, tai nė­ra ge­ra de­mo­kra­tinio pro­ce­so prak­ti­ka.

Ki­tas da­ly­kas, ką mes pa­da­rė­me dar­bo gru­pė­je, tai su­stip­ri­no­me ga­li­my­bę ta­ry­bos na­riams teik­ti įvai­rius spren­di­mų pro­jek­tų pa­siū­ly­mus ir taip įgy­ven­din­ti sa­vi­val­dos tei­ses, tai šiuo me­tu nors yra lei­džia­ma, ta­čiau prak­tiš­kai ne­įgy­ven­di­na­ma dau­ge­ly­je sa­vi­val­dy­bių. Ta­ry­bų na­riams pa­vie­niui teik­ti spren­di­mų pro­jek­tus yra be ga­lo sun­ku. Mes šį ke­lią pa­leng­vi­no­me ir net­gi opo­zi­ci­jai su­tei­kė­me kur kas dau­giau ga­lių. Ta­čiau ko mums gal­būt ne­pa­vy­ko dar­bo gru­pė­je iš­vys­ty­ti, tai ta­ry­bos sek­re­to­ria­to. Ta­ry­bos sek­re­to­ria­tas yra svar­bi ins­ti­tu­ci­ja, ku­rio­je yra re­gist­ruo­ja­mi spren­di­mų pro­jek­tai. Mes to ne­apib­rė­žė­me ga­nė­ti­nai tiks­liai. De­ja, po ko­mi­te­tų ma­to­me, kad sek­re­to­ria­tai tam­pa ad­mi­nist­ra­ci­jos struk­tū­ra ir tai yra ga­nė­ti­nai keis­ta prak­ti­ka, ku­ri vėl­gi ne­leis ta­ry­bos na­riams tu­rė­ti vi­sų de­mo­kra­tinių tei­sių.

Šios dvi vie­tos, ma­no gal­va, yra la­biau­siai ko­re­guo­ti­nos, vi­sa ki­ta įsta­ty­me yra dau­giau ma­žiau ne­blo­gai, o tos nuo­sta­tos, ku­rios dar dis­ku­tuo­ti­nos, grei­čiau­siai tu­rės bū­ti ar­ba pa­lik­tos, ar­ba ko­re­guo­ja­mos po sa­vi­val­dos rin­ki­mų, ka­dan­gi mes iki ga­lo ne­ži­no­me, kaip veiks mo­de­lis. Aš ma­nau, kad ne­iš­ven­gia­mai po sa­vi­val­dos rin­ki­mų jį rei­kės ko­re­guo­ti at­si­žvel­giant į prak­ti­ką. Aš kvies­čiau pri­im­ti įsta­ty­mą, bet kar­tu ir pri­tar­ti to­liau ei­nan­tiems siū­ly­mams. Ačiū.

PIRMININKAS. To­liau dis­ku­si­jo­je pa­si­sa­ko R. Juš­ka.

R. JUŠKA (LSF). Ger­bia­mi ko­le­gos, ko­mi­te­to var­du no­rė­čiau pa­dė­ko­ti dar­bo gru­pei, ku­ri dir­bo ren­giant šį įsta­ty­mo pro­jek­tą. Tie­sa, ten bu­vo daug idė­jų, daug no­rų, virš 100 Tei­sės de­par­ta­men­to pa­sta­bų, į jas rei­kė­jo at­si­žvelg­ti, kei­tė­me ir struk­tū­rą, per­gru­pa­vo­me. Ver­ti­nda­mas ko­le­gų pa­siū­ly­mus, ne­la­bai su­tik­čiau su ger­bia­mo ko­le­gos An­driaus da­bar iš­sa­ky­to­mis min­ti­mis, nes ko­mi­te­tas, svars­ty­da­mas to­kios di­de­lės ap­im­ties įsta­ty­mą, nau­ją re­dak­ci­ją, ypač kai bu­vo to­kių nuo­mo­nių po Kon­sti­tu­ci­jos pa­kei­ti­mo, koks bus tas me­ras, bu­vo ne­pa­si­ti­kė­ji­mas, bu­vo ta si­tu­a­ci­ja vie­niems aiš­kes­nė, ki­tiems ne­la­bai, bu­vo įvai­rių in­ter­pre­ta­ci­jų.

No­rė­čiau pa­si­džiaug­ti ir pa­dė­ko­ti ko­mi­te­to na­riams. Mes kaip nie­ka­da dėl to­kios di­de­lės ap­im­ties įsta­ty­mo pro­jek­to da­rė­me ne tik klau­sy­mus, bet da­rė­me du po­sė­džius. No­rė­jo­me iš­girs­ti vi­sus, vi­sas pu­ses, vi­si su­in­te­re­suo­tie­ji iš­sa­kė sa­vo nuo­mo­nę. Ir tai, kad įsta­ty­mo pro­jek­tui ko­mi­te­te pri­tar­ta ben­dru su­ta­ri­mu, at­krei­piu dė­me­sį, ben­dru su­ta­ri­mu, daug pa­sa­ko. Taip, gal kai kam iš tei­kė­jų no­rė­jo­si, kad į jų no­rus bū­tų dau­giau at­si­žvelg­ta, gal per daug kom­pro­mi­sų, bet pri­tar­čiau An­driaus min­čiai, kad tur­būt da­bar ne­rei­kė­tų siū­ly­mais griau­ti su­ba­lan­suo­to pro­jek­to, ku­ris ten­ki­na me­rus, ku­ris ten­ki­na Sa­vi­val­dy­bių aso­cia­ci­ją, ku­ris ten­ki­na po­li­ti­kus. Dėl po­li­ti­kų sa­kau drą­siai taip, nes, pa­si­kar­to­siu, ko­mi­te­te pri­tar­ta ben­dru su­ta­ri­mu.

Da­bar trum­pai re­a­guo­jant dėl me­rų pa­va­duo­to­jų, ką ger­bia­mas ko­le­ga pa­mi­nė­jo, ko­mi­te­tas vi­siš­kai ne­su­ti­ko su ta nuo­mo­ne: jei­gu pri­ta­ria­me tam siū­ly­mui, už­ko­duo­ja­me vi­siš­ką ak­lavie­tę, nes to­kiu bū­du, koks yra siū­ly­mas (to­dėl ko­mi­te­tas jam ne­pri­ta­rė), bū­tų ga­li­ma me­rų pa­va­duo­to­jus rink­ti ket­ve­riems me­tams. Mes ži­no­me, kaip su­si­klos­to si­tu­a­ci­ja, ko­kia bū­na pu­siau­svy­ra, kad vie­nas bal­sas ta­ry­bo­je ir­gi daug reiš­kia. To­dėl ko­mi­te­tas ir pa­siū­lė va­rian­tą, ku­ris, vi­sų nuo­mo­ne, yra pri­im­ti­nas, o gy­ve­ni­mas pa­ro­dys. Prak­tiš­kai tai­kant vis­ko nu­ma­ty­ti ne­įma­no­ma. Gal­būt esant rei­ka­lui jis bus ir ko­re­guo­ja­mas.

Da­bar apie du ta­ry­bos sek­re­to­ria­tus. Sun­ku su­pras­ti įver­ti­nant ir eko­no­mi­nę pu­sę, ir at­sky­ri­mą. Pa­im­ki­me ra­jo­no sa­vi­val­dy­bes – du sek­re­to­ria­tus iš­lai­ky­ti, pra­dė­ti funk­ci­jas tar­pu­sa­vy­je vie­no sek­re­to­ria­tui ki­tam… Kuo di­des­nė val­dy­mo gran­dis, tuo dau­giau nesu­si­pra­ti­mų. Gy­ve­ni­mas pa­ro­dė, kad ir da­bar ne vi­sos ma­žo­sios sa­vi­val­dy­bės nė vie­no sek­re­to­ria­to ne­be­tu­ri, nes jis tie­siog ne­be­rei­ka­lin­gas. Tie­siog ad­mi­nist­ra­ci­ja ap­tar­nau­ja me­ro ins­ti­tu­ci­ją, kaip yra da­bar. To­dėl per­šo­kant… Jau aš ne­kal­bu apie lė­šas, apie val­dy­mą, bet per­šo­kant nuo sek­re­to­ria­to ga­li­my­bės ne­bū­ti iki dvie­jų sek­re­to­ria­tų, ko­mi­te­tas tam ne­pri­ta­rė ir, kaip mi­nė­jau, vie­nin­gai.

To­dėl aš pra­šy­čiau vi­sų, kai bus bal­suo­ja­ma, pri­tar­ti ko­mi­te­to siū­ly­mams. Ma­nau, kad yra su­ba­lan­suo­ti, su­de­rin­ti ne tik po­zi­ci­jos po­rei­kiai, bet ir opo­zi­ci­jos. Gal­būt ga­na ne­pa­lan­kiai po­li­tiš­kai su­si­klos­tė ta si­tu­a­ci­ja šian­dien sa­lė­je, bet aš ne­įvar­din­siu… Iš­ei­nan­ti opo­zi­ci­ja per­da­vė lin­kė­ji­mus. Vi­si pa­ten­kin­ti da­bar­ti­ne Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo re­dak­ci­ja, bet jei­gu bus kei­čia­mi punk­tai ir ban­do­ma pa­temp­ti į kaž­ku­rią pu­sę tą su­ba­lan­suo­tą ko­mi­te­to na­rių nuo­mo­nę pro­jek­te… Taip elg­tis ga­li­ma tik ne­no­rint, kad šio­je pa­va­sa­rio se­si­jo­je šiam įsta­ty­mo pro­jek­tui bū­tų pri­tar­ta.

Tie­siog jau­čiu pa­rei­gą – tuos lin­kė­ji­mus man per­da­vė iš­ei­nan­tys opo­zi­ci­jos at­sto­vai. Da­li­nuo­si su ju­mis tuo, kas bu­vo pa­sa­ky­ta, ir kvie­čiu, kai bus bal­suo­ja­ma, at­si­žvelg­ti ir pri­tar­ti ko­mi­te­to nuo­mo­nei. La­bai dė­ko­ju.

PIRMININKAS. To­liau dis­ku­si­jo­je pa­si­sa­kys K. Ma­siu­lis.

K. MASIULIS (TS-LKDF). Gai­la, kad čia ga­li ir tu­ri dis­ku­tuo­ti tar­pu­sa­vy­je tik po­zi­ci­jos na­riai. Aš ne­su pa­ten­kin­tas nei ši­tuo įsta­ty­mu, nei tuo, kas de­da­si vie­tos sa­vi­val­do­je. Ab­so­liu­čiai ne­su pa­ten­kin­tas. No­rė­tų­si, kad sa­vi­val­da gy­ven­tų pa­gal sa­vo iš­ga­les, kad ji bū­tų sa­vi­val­da taip, kaip aš ma­tau, tar­kim, Švei­ca­ri­jo­je. Aš ma­tau Švei­ca­ri­jo­je sa­vi­val­dy­bes, jų net ir me­rai yra, kaip jie va­di­na­mi, gar­bės tar­ny­ba, ne­gau­na at­ly­gi­ni­mo, jau ne­kal­bant apie vi­ce­me­rus, nes sa­vi­val­dy­bė tiek ma­ža ir tiek su­si­ren­ka mo­kes­čių iš gy­ven­to­jų, kad ga­li juos skir­ti tik mo­kyk­lai, li­go­ni­nei ar vai­kų dar­že­liui, ar ke­liams tvar­ky­ti. Ir tai dar kai ku­rios sa­vi­val­dy­bės tu­ri so­li­da­riai vie­ną mo­kyk­lą fi­nan­suo­ti, nes vie­na sa­vi­val­dy­bė ne­pa­jė­gia.

Pa­žiū­rė­ki­me į mū­sų si­tu­a­ci­ją. Per 15 me­tų kai ku­rios sa­vi­val­dy­bės su­ma­žė­jo dau­giau kaip 40 %. Aš skai­čiuo­ju: vie­ną, dvi, tris, ke­tu­rias, pen­kias, še­šias, sep­ty­nias sa­vi­val­dy­bes. Virš 40 %. Jau yra sa­vi­val­dy­bių, ku­rio­se yra 3 tūkst., 4 tūkst., na, 7 tūkst., dar 7 tūkst. gy­ven­to­jų. Ra­jo­no cen­tre – 3 tūkst. Kas to­je sa­vi­val­dy­bė­je at­ly­gi­ni­mą me­rui mo­kės? Kas vi­ce­me­rams mo­kės at­ly­gi­ni­mą? Vil­nius. Kas mo­kės, sa­ky­sim, už trin­ke­lių klo­ji­mą? Kas mo­kės už vi­so to di­de­lio ad­mi­nist­ra­ci­nio apa­ra­to iš­lai­ky­mą? Vėl Vil­nius. Man ne­pa­tin­ka to­kie da­ly­kai. Bent jau ta­da bū­tų taip čia su­reg­la­men­tuo­ta, kad jei­gu sa­vi­val­dy­bė… na, dar me­rai, ge­rai, žmo­nės no­ri to me­ro. Man at­ro­do, už­tek­tų, kad ta­ry­bos pir­mi­nin­ką iš­si­rink­tų, nes ta­ry­ba vis tiek dir­ba ne­at­lygin­ti­nai, iš­si­rink­tų ta­ry­bos pir­mi­nin­ką ir jo už­tek­tų, taip bū­tų adek­va­čiau. Di­de­lė­se sa­vi­val­dy­bė­se, čia yra tų fi­nan­sų, ga­li bū­ti me­ras, dir­ban­tis už at­ly­gi­ni­mą. Ma­žo­se sa­vi­val­dy­bė­se to ga­lė­tų ir ne­bū­ti. Mes lanks­čiau ne­pa­da­ro­me. Aiš­ku, kas su­in­te­re­suo­ti dėl to­kio įsta­ty­mo. Tai sa­vi­val­dy­bių va­do­vai, me­rai, jie to no­ri. Žmo­nėms tie da­ly­kai at­ro­do ma­žai svar­būs, bet vals­ty­bės fi­nan­sų po­žiū­riu tai yra blo­gi spren­di­mai.

La­bai pri­tar­čiau A. Na­vic­ko pa­siū­ly­mams, kad tuo­met bent jau rei­kė­tų ką nors tai­sy­ti dėl vi­ce­me­rų kom­pe­ten­ci­jų. Ma­žin­ti jas. Ly­giai taip pat rei­kė­tų ką nors da­ry­ti dėl to­kio me­ro kom­pe­ten­ci­jos, kai me­ras ga­li pri­im­ti spren­di­mus ir ta­ry­bai rei­kės 2/3 jo ve­to. Čia rei­kė­tų tu­rė­ti la­bai di­de­lę dau­gu­mą ta­ry­bo­je. Tie da­ly­kai tu­rė­tų bū­ti su­tvar­ky­ti.

PIRMININKAS. Dar dis­ku­si­jo­je pa­si­sa­kys A. Kup­čins­kas. Čia mū­sų sis­te­mo­je kaž­ko­dėl jo pa­var­dė ne­už­fik­suo­ta, bet ži­no­me, kad yra už­si­ra­šęs.

A. KUPČINSKAS (TS-LKDF). Ačiū, po­sė­džio pir­mi­nin­ke. Ko­le­gos, iš­ties klau­si­mas šio­je pa­va­sa­rio se­si­jo­je tur­būt vie­nas iš svar­bes­nių po biu­dže­to pa­kei­ti­mo. Tie­sio­gi­niai me­rų rin­ki­mai, o su tuo su­si­jęs ir Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo pa­kei­ti­mas, bu­vo itin svar­būs ar­tė­jant pa­tiems sa­vi­val­dos rin­ki­mams. Dar­bo gru­pė ga­na iš­sa­miai po­sė­džia­vo, va­do­vau­ja­ma S. Šed­ba­ro, mes ban­dė­me įvai­rius vie­tos sa­vi­val­dos niu­an­sus ir kam­pus už­grieb­ti. La­bai džiu­gu, kad to­je gru­pė­je da­ly­va­vo fak­tiš­kai vi­si sa­vi­val­dy­bi­nin­kai, jei­gu taip ga­li­ma įvar­din­ti. Pa­ly­gi­ni­mai, kai vie­no­kia si­tu­a­ci­ja su­si­klos­čiu­si gal­būt di­džio­sio­se sa­vi­val­dy­bė­se, ki­to­kia ma­žes­nė­se, yra la­bai skir­tin­gi. Bet, man at­ro­do, tas pa­siek­tas kom­pro­mi­sas at­si­spin­di ir ta­me bal­sa­vi­me dėl tie­sio­gi­nių me­rų rin­ki­mų, kai vi­si 136 ko­le­gos bal­sa­vo už Kon­sti­tu­ci­jos pa­tai­sas. Bu­vo siū­ly­mų įves­ti ar­ba grą­žin­ti ta­ry­bos pri­mi­nin­ko kan­di­da­tū­rą. Tai yra ga­na lo­giš­ka ir pa­aiš­ki­na­ma, nes at­sto­vau­ja­ma ir vyk­do­ma­jai val­džiai, ir val­džioms. Net ir pa­gal Ve­ne­ci­jos kon­ven­ci­ją re­ko­men­duo­ja­ma, kad tu­ri bū­ti at­ski­ria­mos. To kom­pro­mi­so, de­ja, ne­pa­vy­ko nei dar­bo gru­pė­je pa­siek­ti, nei, at­ro­do, vė­liau. Iš­li­ko tik­tai to­kia ben­dra po­zi­ci­ja, kad me­ras yra ne ta­ry­bos na­rys, ne­ga­li bal­suo­ti, bet pir­mi­nin­kau­ja ta­ry­bos po­sė­džiams.

Ar­gu­men­tas, kad ne­rei­kia ta­ry­bos pir­mi­nin­ko, nes bus toks pats cha­o­sas, kaip ir prieš 30 me­tų, tik­rai ne­at­lai­ko kri­ti­kos. Per 30 me­tų, man at­ro­do, de­mo­kra­tijos ly­gis ir to­le­ran­ci­ja de­mo­kra­tijoje pa­au­go ge­ro­kai, ne vie­nu aukš­tu, ne de­šim­čia aukš­tų, man at­ro­do, tik­rai tuos de­mo­kra­tijos prin­ci­pus, vie­tos de­mo­kra­tijos, lai­kas kuo la­biau plė­to­ti vie­tos sa­vi­val­do­je. Aiš­ku, džiau­giuo­si, kad bu­vo at­si­žvelg­ta į ma­no siū­ly­mą, tai yra dėl ko­le­gi­jų su­grą­ži­ni­mo į vie­tos sa­vi­val­dą. Man at­ro­do, ne­ge­rai, kai vie­tos ben­druo­me­nė ne­tu­ri to­kios re­a­lios ga­li­my­bės su­si­pa­žin­ti su de­ta­liai­siais pla­nais. For­ma­liai, taip, bū­na skel­bi­mų ant vie­nos tvo­ros ar­ba kur nors in­ter­ne­te, kad kvie­čia­ma ben­druo­me­nė ar vi­suo­me­nė su­si­pa­žin­ti su de­ta­liai­siais pla­nais. Bet man at­ro­do, ta­ry­bos na­riai yra tie vie­tos ben­druo­me­nės iš­rink­ti at­sto­vai, ku­rie tu­ri do­mė­tis vi­sais klau­si­mais. Tuo tar­pu prieš ku­rį lai­ką ta kom­pe­ten­ci­ja bu­vo per­duo­ta iš­skir­ti­nai vien ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riui, na, ir ma­to­me, kad di­džiuo­siuo­se mies­tuo­se pas­kui iš to ky­la di­de­lių kon­flik­tų, kai pa­tvir­ti­na­mi de­ta­lie­ji pla­nai, sta­ty­bos reg­la­men­tai, už­sta­ty­mo tan­kis, o pas­kui, tik po ku­rio lai­ko, ben­druo­me­nė pa­ma­to jau ne­de­rin­tą, ky­lan­tį ob­jek­tą, ku­ris ke­lia vie­tos ben­druo­me­nės aist­ras. Aš ma­nau, ta ga­li­my­bė ta­ry­bos na­riams, bū­tent me­rui, ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riui, vi­ce­me­rams, ko­mi­te­tų pir­mi­nin­kams, taip pat An­ti­ko­rup­ci­jos ko­mi­si­jos ar Kon­tro­lės ko­mi­te­to pir­mi­nin­kui, su­si­pa­žin­ti su de­ta­liai­siais pla­nais yra tik­rai ver­tin­ga. Aiš­ku, ga­lu­ti­nai de­ta­liuo­sius pla­nus tvir­tins bū­tent ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius, bet skaid­ru­mo, vie­šu­mo tik­rai bū­tų kur kas dau­giau.

Ver­ti­nant ap­skri­tai, ką pa­vy­ko pa­siek­ti… Aiš­ku, rei­kia pa­žy­mė­ti, kad vie­nin­te­liam da­ly­kui, ku­riam dar­bo gru­pė ski­ria ma­žiau dė­me­sio ar ne­pa­kan­ka­mai at­krei­pia dė­me­sio, yra si­tu­a­ci­jai apie se­niū­nai­čius ir se­niū­nus, de­ja, ne­pa­ka­ko nei pa­ra­ko, nei lai­ko. Esu re­gist­ra­vęs kaip tik dėl šio įsta­ty­mo pro­jek­to dar vie­ną pa­siū­ly­mą, kad kar­tu su vie­tos sa­vi­val­dos rin­ki­mais vyk­tų ir se­niū­nai­čių rin­ki­mai, taip įga­li­nant ir pa­ke­liant jų pres­ti­žą. Nes da­bar, pri­pa­žin­ki­me, kad se­niū­nai­čių rin­ki­mai ma­žai ką do­mi­na.

Api­ben­dri­nant ga­li­ma sa­ky­ti, kad tik­rai ženg­ti ke­li rim­ti žings­niai stip­ri­nant vie­tos de­mo­kra­tiją. Aš ti­kiuo­si, kad kai su­grįš vi­si ko­le­gos, mes ben­dru su­ta­ri­mu pri­tar­si­me šiam pa­ke­tui dėl Kon­sti­tu­ci­jos pa­tai­sos kaip ir dėl me­rų. Ačiū.

PIRMININKAS. Ką gi, iki bal­sa­vi­mo pra­džios mo­men­to li­ko 3 mi­nu­tės. Aš ma­nau, jei­gu ko­mi­te­to pir­mi­nin­kas ra­miai at­ei­tų į tri­bū­ną, kol mes iš­gir­si­me pir­mo­jo pa­siū­ly­mo pri­sta­ty­mą, pa­si­sa­ky­mus dėl jo, tai ir bus tas lai­kas, kai ga­lė­si­me bal­suo­ti pa­gal mū­sų dar­bo­tvar­kę. Ger­bia­mą R. Juš­ką aš kvie­čiu į tri­bū­ną. Pra­dė­si­me svars­ty­ti pa­siū­ly­mus pa­straips­niui. Pir­ma­sis pa­siū­ly­mas yra dėl 15 straips­nio. Pa­siū­ly­mo au­to­riai yra A. Vyš­niaus­kas, A. Kup­čins­kas, K. Ma­siu­lis ir A. Pet­ro­šius. Pra­šau ini­cia­to­rių… tur­būt A. Vyš­niaus­kas pri­sta­tys pa­siū­ly­mus? Pra­šom pri­sta­ty­ti.

A. VYŠNIAUSKAS (TS-LKDF). Tuoj, se­kun­dę. At­si­ver­čiu pir­mą­jį pa­siū­ly­mą. Tuoj.

PIRMININKAS. Iš kar­to ne­bal­suo­si­me, pri­sta­to pa­siū­ly­mą, ko­mi­te­to pir­mi­nin­kas iš­sa­ko ko­mi­te­to po­zi­ci­ją.

A. VYŠNIAUSKAS (TS-LKDF). Čia yra dėl 15 straips­nio? Taip.

PIRMININKAS. Taip, dėl 15 straips­nio.

A. VYŠNIAUSKAS (TS-LKDF). Pa­siū­ly­mas yra su­si­jęs su ke­le­tu da­ly­kų. Pir­miau­sia dėl ne­pa­si­ti­kė­ji­mo vi­ce­me­ru ar sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riu­mi. Įsta­ty­me ne­bu­vo įra­šy­ta, jog tai at­lie­ka­ma slap­tu bal­sa­vi­mu. Daž­niau­siai, kai yra spren­džia­ma dėl įvai­rių pa­rei­gy­bių, tai yra da­ro­ma slap­tu bal­sa­vi­mu, ne at­vi­ru bal­sa­vi­mu, tam, kad bū­tų daug dau­giau lais­ves­nės va­lios. Man at­ro­do, kad ta nuo­sta­ta tu­rė­tų bū­ti įtvir­tin­ta.

Ki­tas da­ly­kas. Ne­bu­vo įra­šy­ta ga­na aiš­kiai, kas nu­tin­ka, jei­gu yra iš­reiš­kia­mas ne­pa­si­ti­kė­ji­mas. Ka­dan­gi reng­da­mi įsta­ty­mą mes va­do­va­vo­mės Sei­mo ir Vy­riau­sy­bės dar­bo ana­lo­gi­ja, nes čia yra dau­giau­siai iš­dirb­tų me­cha­niz­mų, aš siū­lau, kad, jei­gu yra iš­reikš­tas ne­pa­si­ti­kė­ji­mas vi­ce­me­ru ar ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riu­mi, tas as­muo tu­ri at­si­sta­ty­din­ti. Ly­giai taip pat, kaip ir in­ter­pe­lia­ci­jos at­ve­ju yra su mi­nist­ru. Ta pa­ti ana­lo­gi­ja. Nes jei­gu yra si­tu­a­ci­ja, kai iš­reiš­kia­mas ne­pa­si­ti­kė­ji­mas, o pa­rei­gū­nas lie­ka to­liau dirb­ti, ky­la klau­si­mas, kam iš­reikš­ti tą ne­pa­si­ti­kė­ji­mą? Ar tai yra tie­siog po­li­ti­nė de­kla­ra­ci­ja? Ne­ma­nau, kad tai tu­rė­tų bū­ti po­li­ti­nė de­kla­ra­ci­ja, tu­rė­tų bū­ti aiš­kus veiks­mas, ku­ris se­ka po to. To­kia pa­siū­ly­mo es­mė, kvie­čiu pri­tar­ti.

R. JUŠKA (LSF). Ko­mi­te­to nuo­mo­nę ga­liu pa­sa­ky­ti?

PIRMININKAS. Taip, pra­šom pa­sa­ky­ti ko­mi­te­to nuo­mo­nę.

R. JUŠKA (LSF). Ko­mi­te­to nuo­mo­nė – ne­pri­tar­ti. Ar­gu­men­tai. No­rė­čiau, kad iš­girs­tu­mė­te.

Tiek vi­ce­me­ras, tiek sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius yra po­li­ti­nio (as­me­ni­nio) pa­si­ti­kė­ji­mo pa­rei­gū­nai. Jų pri­ėmi­mui į dar­bą ir at­lei­di­mui iš jo yra tai­ko­mos Vals­ty­bės tar­ny­bos įsta­ty­mo nuo­sta­tos, pa­gal ku­rias po­li­ti­nio pa­si­ti­kė­ji­mo vals­ty­bės tar­nau­to­jus pri­im­ti į pa­rei­gas ir iš jų at­leis­ti ga­li tik juos pri­iman­tis pa­rei­gū­nas. Tai­gi tei­siš­kai griež­tai ne­ga­li­ma įsta­ty­mo pro­jek­te nu­sta­ty­ti tei­si­nio re­gu­lia­vi­mo, ku­ris pa­žeis­tų Vals­ty­bės tar­ny­bos įsta­ty­mo nor­mas.

Dėl slap­to bal­sa­vi­mo nu­sta­ty­mo. Tai per­tek­li­nis re­gu­lia­vi­mas, nes įsta­ty­mo pro­jek­to 17 straips­nio 15 da­ly­je yra nu­ma­ty­ta tai, ką pa­siū­ly­mo au­to­riai tei­kia siū­ly­da­mi pa­keis­ti įsta­ty­mo pro­jek­to 15 straips­nio 2 da­lies 8 punk­tą. To­dėl pa­siū­ly­mui ne­pri­tar­ti­na, nes pri­ta­rus pa­siū­ly­mui įsta­ty­mo pro­jek­te bū­tų du kar­tus skir­tin­guo­se įsta­ty­mo straips­niuo­se pa­si­sa­ko­ma apie tą pa­tį. Pri­tar­ta ko­mi­te­te ben­dru su­ta­ri­mu ne­pri­tar­ti.

PIRMININKAS. Dėl šio pa­siū­ly­mo kas no­rė­tų kal­bė­ti už, prieš? A. Vyš­niaus­kas no­ri pa­ko­men­tuo­ti. Pra­šom.

A. VYŠNIAUSKAS (TS-LKDF). Ka­dan­gi aš ne­ga­liu už sa­vo pa­siū­ly­mą kal­bė­ti už, tai aš no­rė­čiau per šo­ni­nį mik­ro­fo­ną. Be abe­jo, pri­ėmus pa­siū­ly­mus, ko­mi­te­tas dar tu­rės pa­si­žiū­rė­ti ga­lu­ti­nę re­dak­ci­ją ir kai ku­rias nuo­sta­tas su­de­rin­ti, nes ko­mi­te­to yra vie­no­kia nuo­mo­nė, jei­gu pri­ima­mas pa­siū­ly­mas, yra ki­to­kia, tai to su­de­ri­na­mu­mo tik­rai dar rei­kės. Bet tai vėl­gi at­si­žvel­giant į pa­siū­ly­mus.

PIRMININKAS. Dė­kui už pa­aiš­ki­ni­mus. Ne­ma­tau, kad dėl pa­siū­ly­mo kas nors no­rė­tų sa­ky­ti mo­ty­vus. Lai­kas – 14 val. 30 min. jau at­ėjo, ga­li­me bal­suo­ti dėl A. Vyš­niaus­ko ir ko­le­gų pa­siū­ly­mo. Bal­suo­ja­me.

Bal­sa­vo 52: už – 37, prieš – 4, su­si­lai­kė 11. Pa­siū­ly­mui pri­tar­ta.

Ki­tas tų pa­čių au­to­rių pa­siū­ly­mas dėl šio straips­nio.

R. JUŠKA (LSF). Ger­bia­mas pir­mi­nin­ke, at­krei­piu ko­le­gų dė­me­sį. La­bai ne­gra­žu. Jau pa­na­šu į po­li­ti­nį bal­sa­vi­mą. Tai kad vi­sos par­ti­jos pri­ta­rė ir su­de­ri­no­me. Ko­mi­te­tas ta­da rink­sis dar kar­tą, spė­si­me, ne­spė­si­me, dar kar­tą re­gist­ruos tas pa­tai­sas ir bal­suo­si­me, kai sa­lė­je bus vi­sas pu­ses at­spin­din­ti nuo­mo­nė.

PIRMININKAS. Be abe­jo, pir­mi­nin­ke. Per pri­ėmi­mą čia bus gal­būt ir tų pa­tai­sų, ku­rias jūs mi­nė­jo­te…

R. JUŠKA (LSF). Taip, per pri­ėmi­mą. Nes mes da­bar vis­ką iš­de­ri­na­me.

PIRMININKAS. …ir nau­jų pa­tai­sų. Tie­siog dar ne pas­ku­ti­nė sta­di­ja, mes tie­siog ra­miai pri­im­ki­me bal­sa­vi­mo re­zul­ta­tą. Tai dar ne pa­bai­ga, kaip sa­ko­ma.

Dėl 10 punk­to A. Vyš­niaus­ko, A. Kup­čins­ko, K. Ma­siu­lio ir A. Pet­ro­šiaus pa­siū­ly­mas.

E. Gent­vi­las dėl ve­di­mo tvar­kos.

E. GENTVILAS (LSF). No­rė­jau pa­si­tik­rin­ti R. Juš­kos iš­sa­ky­tą po­zi­ci­ją. Sta­tu­te yra to­kia nuo­sta­ta, kad pri­ėmus tam tik­rus pa­siū­ly­mus, ku­rie ga­li keis­ti vi­są pro­jek­tą iš es­mės, pro­jek­tą tei­kian­tis as­muo ga­li pra­šy­ti svars­ty­mo per­trau­kos. Ger­bia­mas ko­le­ga Ri­čar­das pa­sa­kė, kad reikės čia vis­ką keis­ti, to­dėl aš tik no­riu pa­si­tiks­lin­ti, ar tai yra stab­dy­mas, per­trau­kos pra­šy­mas, ar kaip?

PIRMININKAS. Man at­ro­do, šie da­ly­kai pri­ėmi­mo sta­di­jo­je yra ak­tu­a­lūs, kai jau… (Bal­sai sa­lė­je) Taip, taip. Da­bar ko­mi­te­tas be jo­kių per­trau­kų tu­ri ga­li­my­bę prieš pri­ėmi­mą su­si­rink­ti, tai­sy­ti ir re­gist­ruo­ti nau­jus pa­siū­ly­mus. Tam tik­rai ne­rei­kia jo­kių per­trau­kų. Jei­gu čia bū­tų pri­ėmi­mo sta­di­ja, ta­da jau fi­na­li­nis bal­sa­vi­mas ir nie­ko ne­be­pa­tai­sy­si, ta­da pra­šo­ma per­trau­kos. Kaip sa­kiau, ra­miau žiū­rė­ki­me, iki pri­ėmi­mo vis­ką ga­li­te tai­sy­ti, to­bu­lin­ti. Pra­šau. Dėl 10 punk­to pa­siū­ly­mą tei­kia A. Vyš­niaus­kas.

A. VYŠNIAUSKAS (TS-LKDF). Ant­ras pa­siū­ly­mas, čia yra tik jo da­lis, su­si­jęs su ki­tu pa­siū­ly­mu. Aš gal api­ben­drin­tai ir pri­sta­ty­siu. Es­mė yra la­bai pa­pras­ta. Kaip ir mi­nė­jau, dar­bo gru­pė­je mes pa­li­ko­me ga­na ne­apib­rėž­tos for­mos ta­ry­bos sek­re­to­ria­to veik­lą. Ko­mi­te­tas sa­vo re­dak­ci­jo­je nu­ma­tė, kad ta­ry­bos sek­re­to­ria­tas iš es­mės bus sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos da­lis, ku­rio­je dirbs vals­ty­bės tar­nau­to­jai, ir sek­re­to­ria­tas bus pa­val­dus ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riui.

Ma­no nuo­mo­ne, tai nė­ra ge­ra prak­ti­ka. Aš siū­ly­čiau ją pa­ko­re­guo­ti ir šios pa­tai­sos tą pa­da­ro. Ko­dėl yra ne­ge­ra prak­ti­ka? Na, įsi­vaiz­duo­ki­me ana­lo­gi­ją, kad Sei­mas ne­tu­rė­tų sa­vo kan­ce­lia­ri­jos, o Sei­mo kan­ce­lia­ri­jos vaid­me­nį at­lik­tų Vy­riau­sy­bės kan­ce­lia­ri­ja ir vi­sam tam pro­ce­sui va­do­vau­tų Vy­riau­sy­bės kanc­le­ris. Man at­ro­do, tai ne­bū­tų tin­ka­ma si­tu­a­ci­ja ir na­cio­na­li­niu lyg­me­niu ne­leis­ti­na.

Ly­giai taip pat ir sa­vi­val­do­je. Vis­gi ta­ry­ba tu­ri tu­rė­ti sa­vo sek­re­to­ria­tą, ku­riam va­do­vau­tų ta­ry­bos sek­re­to­rius, po­li­ti­nio (as­me­ni­nio) pa­si­ti­kė­ji­mo pa­rei­gū­nas. Ki­ta svar­bi de­da­mo­ji – ta­me sek­re­to­ria­te tu­rė­tų bū­ti nu­ma­ty­ta po­zi­ci­ja ir opo­zi­ci­ja, ka­dan­gi opo­zi­ci­jos ga­lios ir tei­sės ga­nė­ti­nai stip­riai su­stip­rė­ja pa­gal nau­ją­jį įsta­ty­mą. Net at­si­ran­da prie­vo­lių, pa­vyz­džiui, kas pu­sę me­tų for­muo­ti ta­ry­bos dar­bo­tvarkę. Kaip opo­zi­ci­ja ga­lės for­muo­ti dar­bo­tvarkę, kai ne­tu­ri nė vie­no pa­gal­bi­nin­ko? Ma­no pa­siū­ly­mas yra tu­rė­ti nor­ma­lų sek­re­to­ria­tą su ta­ry­bos sek­re­to­riu­mi ir ta­me sek­re­to­ria­te nu­ma­ty­ti, kad tu­rė­tų bū­ti de­le­guo­ja­mas vie­nas opo­zi­ci­jos sek­re­to­rius.

Aš čia pri­sta­čiau pla­čiau. Šis pa­siū­ly­mas yra da­lis tų ke­lių pa­siū­ly­mų. Aš to­liau prie ki­tų gal ne­si­plė­to­siu, es­mę pri­sta­čiau.

PIRMININKAS. Ko­mi­te­to nuo­mo­nė – ne­pri­tar­ti. Ar­gu­men­tai.

R. JUŠKA (LSF). Įsta­ty­mo pro­jek­tu nu­sta­čius, kad sa­vi­val­dy­bės vyk­do­mo­ji ins­ti­tu­ci­ja yra me­ras, o at­sto­vau­ja­mo­ji – sa­vi­val­dy­bės ta­ry­ba, sis­te­miš­kai įver­ti­nus įsta­ty­mo pro­jek­to nuo­s­tatas, su­si­ju­sias su sek­re­to­ria­tų stei­gi­mu, jų veik­la ir at­sa­ko­my­be su pa­siū­ly­mų tu­ri­niu, aki­vaiz­du, prak­tiš­kai tap­tų ne­įgy­ven­di­na­ma nuo­sta­ta, reg­la­men­tuo­jan­ti sa­vi­val­dy­bės sek­re­to­ria­tų stei­gi­mą, vei­ki­mą, at­skai­to­my­bę, kil­tų ne­su­de­ri­na­mu­mas su Vals­ty­bės tar­ny­bos įsta­ty­mo nor­mo­mis. To­dėl siū­ly­ti­na įsta­ty­mo pro­jek­to nor­mas, su­si­ju­sias su sek­re­to­ria­tų stei­gi­mu, pa­keis­ti nu­ma­tant aiš­kų ir sis­te­mi­nį re­gu­lia­vi­mą, kai sa­vi­val­dy­bė­je yra stei­gia­mas vie­nas sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bos po­sė­džių sek­re­to­ria­tas. Jis bū­tų sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos struk­tū­ri­nis pa­da­li­nys, ku­rį su­da­ry­tų sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos vals­ty­bės tar­nau­to­jai ir dar­buo­to­jai, dir­ban­tys pa­gal dar­bo su­tar­tis. Be to, šis sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bos po­sė­džių sek­re­to­ria­tas ap­tar­nau­tų sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bą ir me­rą tiek, kiek me­ro funk­ci­jos su­si­ju­sios su sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bos po­sė­džiais. Me­rui pa­lie­ka­ma tei­sė tu­rė­ti po­li­ti­nio (as­me­ni­nio) pa­si­ti­kė­ji­mo vals­ty­bės tar­nau­to­jus.

PIRMININKAS. Mo­ty­vai dėl šio pa­siū­ly­mo. E. Ru­de­lie­nė – prieš.

E. RUDELIENĖ (LSF). Man šiek tiek keis­ta, kai vi­sas sa­vi­val­dy­bes ban­do­ma su­ly­gin­ti su Sei­mu, Vy­riau­sy­bės dar­bu, nes, na, sa­vi­val­da, man at­ro­do, ko­le­ga tu­rė­tų su­pras­ti, yra vi­siš­kai ki­toks me­cha­niz­mas. Įsi­vaiz­duo­ki­me, jei­gu jau da­bar kal­ba apie po­zi­ci­ją, opo­zi­ci­ją, ma­žos sa­vi­val­dy­bės, ku­rio­se yra 15 ta­ry­bos na­rių, trys yra opo­zi­ci­jo­je, sa­ky­ki­me, ki­ta dau­gu­ma, ir jiems su­da­ro­mas dar at­ski­ras sek­re­to­ria­tas su vals­ty­bės tar­nau­to­jais, jų ap­tar­na­vi­mu. Na, ko­le­gos, yra sek­re­to­ria­tas, skir­tas ta­ry­bai, ir reg­la­men­te, ta­ry­bos reg­la­men­te, yra pa­ra­šy­ta, ką sek­re­to­ria­tas da­ro ir kaip jis ap­tar­nau­ja opo­zi­ci­ją. Jei­gu kur nors yra ne­ge­ra prak­ti­ka, kaip aš įsi­vaiz­duo­ju, kad ko­le­ga va­do­vau­ja­si sa­vo kaž­ko­kia as­me­ni­ne prak­ti­ka, tai ne­reiš­kia, kad vi­sas sa­vi­val­dy­bes mes tu­ri­me pri­vers­ti įsi­steig­ti opo­zi­ci­jai dir­ban­čius sek­re­to­ria­tus su pa­pil­do­mais vals­ty­bės tar­nau­to­jais. Ačiū.

PIRMININKAS. Mo­ty­vai iš­sa­ky­ti. Bal­suo­si­me dėl šio pa­siū­ly­mo.

Už – 32, prieš – 7, su­si­lai­kė 13. Šiam pa­siū­ly­mui taip pat pri­tar­ta.

R. JUŠKA (LSF). Aš tik at­krei­piu dė­me­sį. Da­bar, ko­le­gos, tik­rai tur­būt pra­šy­siu per­trau­kos. Šis pa­siū­ly­mas sis­te­miš­kai su­si­jęs su tei­kia­mais ki­tais pa­siū­ly­mais dėl sek­re­to­ria­tų. Tai 33 straips­nio 2 da­lis, pa­pil­do­mų straips­nių įve­di­mas. Mes su­griau­na­me vis­ką ir ko­mi­te­tas… Ži­nant ir vė­luo­jant su NŽT įsta­ty­mu, kad mū­sų pa­grin­di­nis ko­mi­te­tas ir kad sa­vait­ga­lį biu­ro dar­buo­to­jai dir­ba, ir kad svars­ty­ti pri­va­lo­me ir už­si­brė­žė­me ter­mi­ną tre­čia­die­nį, mes dar grą­ži­na­me ši­tą iš nau­jo per­da­ry­ti. At­leis­ki­te, bet jau da­bar pa­grio­vė­me ir aš pra­šau per­trau­kos.

PIRMININKAS. Taip, jūs tu­ri­te tei­sę pra­šy­ti per­trau­kos, bet tu­rė­tu­me įver­tin­ti, kad toks pra­šy­mas pail­gi­na svars­ty­mo…

R. JUŠKA (LSF). Taip, mes su­pran­ta­me, bet mū­sų svars­ty­mas šian­dien į nie­kur ne­ve­da, nes mes jau pa­grio­vė­me ne­ma­žai straips­nių, ku­riuos tar­pu­sa­vy­je rei­kia su­de­rin­ti. (Bal­sai sa­lė­je)

PIRMININKAS. Taip, čia 154 straips­ny­je yra taip pa­sa­ky­ta: „Jei­gu įsta­ty­mo pro­jek­to svars­ty­mo Sei­me me­tu bu­vo pri­im­tos pa­tai­sos, ku­rios pa­nai­ki­no įsta­ty­mo prin­ci­pus ir san­da­rą le­mian­čius straips­nius, taip pat at­ski­rus skir­snius ar sky­rius, pra­ne­šė­jas iki svars­ty­mo Sei­me po­sė­džio pa­bai­gos ga­li pa­siū­ly­ti ati­dė­ti pro­jek­tą tai­sy­ti. Jei­gu Sei­mas šį pa­siū­ly­mą pri­ima, pro­ce­dū­ra kar­to­ja­ma nuo įsta­ty­mo pro­jek­to svars­ty­mo pa­grin­di­nia­me ko­mi­te­te.“ Pa­brė­šiu, kad vis tiek tu­rės bū­ti Sei­mo bal­sa­vi­mas, ar jū­sų pa­siū­ly­mą pri­ima? Ar jūs pra­šo­te da­bar bal­suo­ti?

R. JUŠKA (LSF). Aš pra­šau da­bar bal­suo­ti, nes tam­pa be­pras­mis svars­ty­mas. Mes pa­griau­na­me vi­są…

PIRMININKAS. Pir­mi­nin­ke, tik­rai vi­sa­da yra ga­li­my­bė ko­mi­te­te po to pri­im­ti iš­tai­san­čius pa­siū­ly­mus iki pri­ėmi­mo. Čia tik­rai nė­ra kaž­kas la­bai dra­ma­tiš­ko, bet jūs pra­šo­te…

R. JUŠKA (LSF). Taip, aš pra­šau.

PIRMININKAS. …per­trau­kos, Sei­mas ta­da tu­ri spręs­ti. Da­bar tei­kiu bal­suo­ti pir­mi­nin­ko pra­šy­mą.

Už – 39, prieš – 5, su­si­lai­kė 8. Šian­dien bai­gia­me dar­bą su šiuo pro­jek­tu. Ta­da ko­mi­te­tas vis­ką pra­dės vėl nuo svars­ty­mo ko­mi­te­te sta­di­jos ir ati­tin­ka­mai Sei­me mes vėl pra­dė­si­me nuo svars­ty­mo sta­di­jos. Ma­tyt, tai ga­lės bū­ti ne anks­čiau kaip dar ki­tą sa­vai­tę.

Da­bar aš klaus­čiau pir­mi­nin­ko, kaip su ly­di­mai­siais da­ro­me? Ar ly­di­muo­sius šian­dien per­ei­na­me, ar čia yra są­sa­jų su to­mis nuo­sta­to­mis, dėl ku­rių dis­ku­ta­vo­me? Ar mes ly­di­muo­sius ga­li­me ap­svars­ty­ti ir baig­ti jų pro­ce­dū­rą?

R. JUŠKA (LSF). Taip, ly­di­muo­sius tik­rai ga­li­me ap­svars­ty­ti, nes čia nie­kas ne­pa­si­keis. Vals­ty­bės po­li­ti­kų, jei­gu iš ei­lės. Taip?

PIRMININKAS. Taip. Man at­ro­do…

R. JUŠKA (LSF). Aš tik at­kreip­siu dė­me­sį.

PIRMININKAS. Sek­re­to­ria­tas man suf­le­ruo­ja, kad nė dėl vie­no ly­di­mo­jo jo­kių pa­siū­ly­mų nė­ra gau­ta. Tie­siog mes da­bar ga­li­me dėl vi­sų jų, jei­gu kas nors pa­gei­dau­ja, pa­si­sa­ky­ti dėl mo­ty­vų.

R. JUŠKA (LSF). Dėl Ka­ro pa­dė­ties įsta­ty­mo tik­tai…

PIRMININKAS. Dėl Ka­ro pa­dė­ties įsta­ty­mo at­ski­rai bal­suo­si­me. Aš kal­bu apie tuos, be Ka­ro pa­dė­ties, ku­riems ko­mi­te­tas yra pri­ta­ręs. Dėl ši­tų vi­sų ly­di­mų­jų, pra­de­dant nuo 2-3.2 klau­si­mo, pro­jek­to Nr. XIVP-1581(2), iki 2-3.10 klau­si­mo, pro­jek­to Nr. XIVP-1589(2), im­ti­nai, ar ga­li­me po svars­ty­mo pri­tar­ti ben­dru su­ta­ri­mu? (Bal­sai sa­lė­je) Pri­ta­ria­me ben­dru su­ta­ri­mu.

 

14.45 val.

Ka­ro pa­dė­ties įsta­ty­mo Nr. VIII-1721 7, 9, 10, 19, 20, 21, 22, 27 ir 28 straips­nių pakei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1590 (svars­ty­mas)

 

Da­bar dėl Ka­ro pa­dė­ties įsta­ty­mo. Klau­so­me ko­mi­te­to mo­ty­vo, ko­dėl šį pro­jek­tą rei­kia at­mes­ti.

R. JUŠKA (LSF). Ko­mi­te­tas ben­dru su­ta­ri­mu nu­spren­dė įsta­ty­mo pro­jek­tą at­mes­ti, nes sa­vi­val­dy­bių ad­mi­nist­ra­ci­jų, kaip pa­slap­čių sub­jek­tų, veik­la yra su­si­ju­si su įslap­tin­tos in­for­ma­ci­jos, žy­mi­mos slap­tu­mo žy­ma „slap­tai“, nau­do­ji­mu ir to­kios in­for­ma­ci­jos ap­sau­ga. Sa­vi­val­dy­bių mo­bi­li­za­ci­jos pla­nai žy­mi­mi slap­tu­mo žy­ma „slap­tai“. As­me­nys, ku­rie ren­gia sa­vi­val­dy­bių mo­bi­li­za­ci­jos pla­nus, vyk­do­mus ka­ro pa­dė­ties me­tu, tu­ri tu­rė­ti lei­di­mą dirb­ti ar su­si­pa­žin­ti su įslap­tin­ta in­for­ma­ci­ja. Me­ras, bū­da­mas tie­sio­giai ren­ka­mu vals­ty­bės po­li­ti­ku, ne­ga­vęs lei­di­mo dirb­ti ar su­si­pa­žin­ti su įslap­tin­ta in­for­ma­ci­ja, ne­ga­lės at­lik­ti Ka­ro pa­dė­ties įsta­ty­mo pro­jek­tu jam nu­sta­to­mų funk­ci­jų. Tuo tar­pu sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riui ne­ga­vus mi­nė­to lei­di­mo, me­ras ga­lės jį iš už­ima­mų pa­rei­gų at­leis­ti ir į ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riaus pa­rei­gas pri­im­ti as­me­nį, ku­ris tu­rės tei­sę dirb­ti ar su­si­pa­žin­ti su įslap­tin­ta in­for­ma­ci­ja.

Ka­dan­gi Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­to 34 straips­nio 1 da­ly­je nu­sta­ty­ta, kad sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius va­do­vau­ja sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jai ir yra įstai­gos va­do­vas, tie­sio­giai ir as­me­niš­kai at­sa­kin­gas už įsta­ty­mų, Vy­riau­sy­bės, sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bos, me­ro spren­di­mų įgy­ven­di­ni­mą sa­vi­val­dy­bės te­ri­to­ri­jo­je jo kom­pe­ten­ci­jai pri­skir­tais klau­si­mais, ak­tu­a­lu pa­lik­ti šian­dien ga­lio­jan­tį tei­si­nį re­gu­lia­vi­mą, kuo­met pa­gal Ka­ro pa­dė­ties įsta­ty­mą ati­tin­ka­mos funk­ci­jos pa­ve­da­mos sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riui.

PIRMININKAS. Dėl mo­ty­vų nie­kas ne­už­si­ra­šė kal­bė­ti. Bal­suo­si­me, ar at­me­ta­me šį pro­jek­tą. Bal­suo­ja­me. (Bal­sas sa­lė­je: „Už at­me­ti­mą.) Taip, kas bal­suo­ja už, bal­suo­ja už at­me­ti­mą.

Bal­sa­vo 56: už – 56, prieš nė­ra, su­si­lai­kiu­sių nė­ra. Pro­jek­tas at­mes­tas.

Ka­dan­gi su pa­grin­di­niu pro­jek­tu grįž­ta­me į pa­grin­di­nį ko­mi­te­tą, šian­dien mū­sų dar­bas bai­gė­si. Ga­li­me tik sim­bo­liš­kai už­si­re­gist­ruo­ti po­sė­džio pa­bai­gai.

Ger­bia­mi ko­le­gos, aš gal tru­pu­tį su­kly­dau, ge­rai, kad ne­iš­si­bė­gio­jo­te. Nors bu­vo kaip ir ben­dras su­ta­ri­mas dėl prieš tai bu­vu­sių sa­vi­val­dos pro­jek­tų, bet po­sė­džio pa­bai­gos dar ne­pa­skel­biau.

 

14.50 val.

Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo Nr. I-533 7 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1515(2) (svars­ty­mo tę­si­nys)

 

Grįž­ki­me prie dar­bo­tvarkės 2-1 klau­si­mo – Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo 7 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­to. Bal­suo­si­me, ar pri­ta­ria­me po svars­ty­mo. Kaip ir bu­vo ben­dras su­ta­ri­mas, bet kad ne­bū­tų čia dvi­pras­my­bių, bal­suo­ja­me, nes esa­me opo­zi­ci­jos la­bai griež­tai pri­žiū­ri­mi.

Bal­sa­vo 52 Sei­mo na­riai: už – 52.

 

14.50 val.

Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo Nr. I-533 6 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-896(2), Ap­lin­kos mo­ni­to­rin­go įsta­ty­mo Nr. VIII-529 8 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-897(2), Ap­lin­kos ap­sau­gos įsta­ty­mo Nr. I-2223 25 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-898(2) (svars­ty­mo tę­si­nys)

 

Ir dar vie­nas pa­ke­tas iš tri­jų pro­jek­tų. Dar­bo­tvarkės 2-2.1, 2-2.2, 2-2.3 klau­si­mai – Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mo 6 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tas ir du ly­di­mie­ji. Bal­suo­ja­me, ar pri­ta­ria­me po svars­ty­mo.

Bal­sa­vo 51 Sei­mo na­rys: už – 51, prieš nė­ra, su­si­lai­kiu­sių nė­ra. Ir šiems trims pro­jek­tams pri­tar­ta po svars­ty­mo. V. Pranc­kie­tis – dėl ve­di­mo tvar­kos ar re­pli­ka po bal­sa­vi­mo?

V. PRANCKIETIS (LSF). Aš no­riu pra­šy­ti grįž­ti dar, nes ne tuo pa­čiu… (Bal­sai sa­lė­je)

PIRMININKAS. Ne, po­sė­džio ne­bai­gė­me, aš ne­skel­biau po­sė­džio pa­bai­gos. Re­gist­ra­ci­ja nė­ra koks nors po­sė­džio pa­bai­gą nu­le­mian­tis da­ly­kas.

V. PRANCKIETIS (LSF). Klau­sy­ki­te, aš ne­no­riu čia pa­šū­kau­ti, aš no­riu iš­spręs­ti da­ly­ki­nį rei­ka­lą. Ko­o­pe­ra­ti­nių ben­dro­vių įsta­ty­mo pro­jek­tas Nr. XIVP-1751 bu­vo svars­to­mas ne tuo lai­ku, kad su­in­te­re­suo­ti žmo­nės bū­tų čia sa­lė­je. Ir ten bu­vo nu­spręs­ta, kad rei­kia ati­duo­ti Kai­mo rei­ka­lų ko­mi­te­tui, o tai yra eko­no­mi­nis pro­jek­tas, jis tu­rė­tų bū­ti svars­to­mas Eko­no­mi­kos ko­mi­te­te. Pra­šy­čiau Eko­no­mi­kos ko­mi­te­tą skir­ti pa­grin­di­niu ko­mi­te­tu dėl šio pro­jek­to, o jei­gu rei­kia pa­pil­do­mo Kai­mo rei­ka­lų ko­mi­te­to, ta­da ga­li­me tai ir pa­da­ry­ti. Ačiū, kad iš­klau­sė­te.

PIRMININKAS. Ge­rai. Ko­le­gos, ar su­tin­ka­te, kad grįž­tu­me dėl for­ma­lių­jų da­ly­kų prie svars­ty­mų pro­jek­tų? Ga­li­me su­tar­ti ben­dru su­ta­ri­mu? Yra Kai­mo rei­ka­lų ko­mi­te­to pir­mi­nin­ko siū­ly­mas, kad dėl Ko­o­pe­ra­ti­nių ben­dro­vių (ko­o­pe­ra­ty­vų) įsta­ty­mo kai ku­rių straips­nių pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­to Nr. XIVP-1751 kaip pa­grin­di­nis bū­tų Eko­no­mi­kos ko­mi­te­tas? Ar su­ta­ria­me vi­si ben­drai, ar rei­kia bal­suo­ti? (Bal­sai sa­lė­je) Gir­džiu kaž­ko­kius šūks­nius, gal bal­suo­ja­me, kad pa­kei­čia­me pa­grin­di­nį ko­mi­te­tą.

Kas bal­suo­ja už, bal­suo­ja už tai, kad pa­grin­di­niu dėl šio pro­jek­to bū­tų ski­ria­mas Eko­no­mi­kos ko­mi­te­tas. Kas bal­suos prieš, ta­da pa­grin­di­nis liks Kai­mo rei­ka­lų ko­mi­te­tas. Su­si­lai­kiu­sie­ji ly­giai taip pat Kai­mo rei­ka­lų ko­mi­te­tą pa­liks kaip pa­grin­di­nį.

Bal­sa­vo 46 Sei­mo na­riai: už – 42, prieš – 2, su­si­lai­kė 2. Kai­mo rei­ka­lų ko­mi­te­to pir­mi­nin­ko pra­šy­mas iš­gris­tas ir pa­kei­čia­mas pa­grin­di­nis ko­mi­te­tas.

Da­bar tik­rai po­sė­dį ga­li­me baig­ti. Ar E. Gent­vi­las dar no­ri kaž­ką pa­sa­ky­ti? Pra­šom.

E. GENTVILAS (LSF). Aš tik pra­ne­šu, kad jūs pats ry­te po­sė­džio pra­džio­je sa­kė­te, kad šian­dien va­ka­ri­nia­me po­sė­dy­je pir­mi­nin­kaus J. Sa­ba­taus­kas. Tai mes lau­kia­me J. Sa­ba­taus­ko.

PIRMININKAS. Aš sa­kiau tuo­met ma­ty­da­mas opo­zi­ci­ją sa­lė­je ir pri­dė­da­mas są­ly­gą, kad jei­gu opo­zi­ci­ja grįž­ta dirb­ti, su­grą­ži­na­mas ir bu­vęs pir­mi­nin­ka­vi­mo gra­fi­kas. Bet J. Sa­ba­taus­kui ant­ro­sios va­ka­ri­nio po­sė­džio da­lies, kaip ma­to­te, bet ku­riuo at­ve­ju bū­tų ne­li­kę. Tie­siog mes grei­čiau dir­bo­me.

Bai­gia­me po­sė­dį. (Bal­sai sa­lė­je) Re­gist­ra­ci­ja ne­se­niai bu­vo. Po­sė­dis bai­gia­mas. (Gon­gas)



* Santrumpų reikšmės: DPF – Darbo partijos frakcija; DFVL – Demokratų frakcija „Vardan Lietuvos“; LF – Laisvės frakcija; LRF – Lietuvos regionų frakcija; LSDPF – Lietuvos socialdemokratų partijos frakcija; LSF – Liberalų sąjūdžio frakcija; LVŽSF – Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcija; MSNG – Mišri Seimo narių grupė; TS-LKDF – Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcija.