LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR.IX-326 4 IR 5 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

XIIIP-1191

 

2019-11-15  Nr. 109-P-43

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Valius Ąžuolas, Algirdas Butkevičius, Andrius Palionis, Viktoras Rinkevičius, Vida Ačienė, Gintarė Skaistė, Mykolas Majauskas, Rita Tamašunienė, Juozas Varžgalys. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Janina Alasevičienė, Dalia Mudėnienė, Jolanta Dzikaitė, Jolanta Žaltkauskienė, vyr. specialistė Agnė Gedraitytė, padėjėja Danguolė Zabulėnienė.

 

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos

Teisės departamento išvada,

2017-10-12

 

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto nuostatos įsigaliotų 2018 m. sausio 1 d., tačiau tai prieštarautų Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 3 daliai bei Mokesčių administravimo įstatymo 3 straipsnio 3 daliai, pagal kurią Lietuvos Respublikos Seimas turi užtikrinti, kad Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys <...> naują mokesčio tarifą <...> turėtų įsigalioti ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo jų paskelbimo dienos. Atsižvelgiant į tai, koreguotina įstatymo įsigaliojimo data.

 

 

 

Atsižvelgti

Argumentai: įstatymo projektas eina kartu su 2020 m. biudžetu.

Pasiūlymas: pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

Šis įstatymas įsigalioja 2020 m. sausio 1 d.“

 

 

 

 

 

 

2.Atsižvelgiant į Biudžeto sandaros įstatymo 17 straipsnio 2 dalies nuostatas, jog trejų biudžetinių metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų konsoliduotos visumos planuojamų rodiklių projektas rengiamas remiantis Vyriausybės programa, Lietuvos stabilumo programa, Valstybės pažangos strategija <...>, manytina, kad turėtų būti gauta Vyriausybės, kaip biudžeto planuotojos, nuomonė dėl siūlomo teisinio reguliavimo.

Pritarti

Vyriausybės nuomonė gauta 2019-07-24 nutarimas  Nr.781.

 

 

 

 

 

 

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintose Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose nustatytus teisės technikos reikalavimus:

3.1. projekto pavadinime esantis žodis „ĮSTATYMAS“ rašytinas naujoje eilutėje;

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

3.2. projekto 2 straipsnio dėstomojoje dalyje keičiamo įstatymo 5 straipsnio pavadinimas dėstytinas paryškintomis raidėmis.

Pritarti

 

2.

Europos teisės departamentas prie LR teisingumo ministerijos, 2017-10-18 išvada

 

 

 

 

Išnagrinėję Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 4 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-1191 (toliau – projektas) pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų dėl projekto atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.

Tačiau norėtume atkreipti dėmesį į tai, kad projekto nuostatomis keičiamas mokesčio bazės apskaičiavimo metodas organizuojant lošimus lošimo automatais ir stalo lošimus, numatant, kad vykdant šią veiklą mokesčio bazė yra ne tik fiksuota suma už lošimų veiklos leidime nurodytą lošimo įrenginį (lošimo automatą, ruletės, kortų arba kauliukų stalą), kaip yra nustatyta šiuo metu galiojančiame Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatyme, bet ir skirtumas tarp iš lošėjų gautų statomų sumų ir lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumų. Tuo tarpu kitoms veikloms taikoma viena mokesčio bazė: organizuojant loterijas – išplatintų loterijos bilietų nominali vertė; organizuojant bingą, totalizatorių, lažybas ir nuotolinius lošimus – suma, gauta iš lošėjų statomų sumų, atėmus lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo praktika[1], leidžiant įstatymus (įskaitant ir mokesčio bazės nustatymą) turi būti paisoma konstitucinio asmenų lygybės principo, taikytino ne tik fiziniams, bet ir juridiniams asmenims. Konstitucinio Teismo nuomone, „diskriminacija paprastai suprantama kaip asmens ar asmenų grupės padėties kitų asmenų atžvilgiu pakeitimas be objektyviai pateisinamo pagrindo. Tačiau tam tikrais atvejais, t. y. esant pakankamai motyvuotam ir pagrįstam reikalui, atskiroms subjektų grupėms įstatymu galima nustatyti specialų teisinį statusą ar įtvirtinti tam tikrus teisinės padėties ypatumus. Tai reiškia, kad konstitucinis asmenų lygybės principas nepaneigia pačios galimybės skirtingai traktuoti žmones atsižvelgiant į jų statusą.“ Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, pažymime, kad turėtų būti objektyviai pagrįstas ne tik mokesčio tarifo padidinimas, bet ir pačios mokesčio bazės apskaičiavimo metodo, kuriuo išskiriama viena iš lošimo veiklos rūšių, pakeitimas.

Nepritarti

Argumentai: skirtingos mokesčio bazės yra objektyviai pagrįstos skirtinga veiklos   specifika – tai ir yra objektyvus kriterijus.

Be to, ir pasaulinėje praktikoje plačiai naudojama loterijų ir lošimų mokesčio bazė –lošėjų statomų sumų ir lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų skirtumas (angl. gross gambling revenue – GGR), kuriai taikomas nustatytas mokesčio tarifas. Pasaulinėje praktikoje taikomas ir  kitas apmokestinimo būdas – fiksuotas mokestis kiekvienam lošimo automatui ar stalui. Taip pat yra valstybių, kuriose taikomas mišrus apmokestinimo būdas – taikomas fiksuotas mokestis ir mokestis nuo GGR (pvz., Estijoje 300 eurų už automatą mėnesiui ir 10 % nuo GGR; Danijoje 30-41 % nuo GGR ir dar 80 EUR už automatą per metus).

Lietuvoje numatoma ateityje palaipsniui pereiti nuo fiksuoto mokesčio mokėjimo prie mokesčio nuo GGR, kuris labiau atspindi įmonės veiklos rezultatus.

 

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019-07-24 nutarimas Nr. 781

 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2017 m. lapkričio 15 d. sprendimo Nr. SV-S-471 „Dėl teisės aktų projektų išvadų“ 1.6 papunktį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pritarti Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 4 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1191 (toliau – Įstatymo projektas) tikslui, tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui:

1. Įstatymo projekto nuostatų padidinti loterijų ir lošimų mokestį organizuojant lošimus svarstymą atidėti iki 2022 m. sausio 1 d., atsižvelgiant į 2017 m. lapkričio 21 d. priimto Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 2, 10, 15, 16, 29 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 151, 161 straipsniais įstatymo Nr. XIII-771 nuostatas dėl reikalavimo visus lošimo automatus sujungti į kontrolės sistemą ir griežtinti grynųjų pinigų prie lošimo stalų kontrolę, kurių įgyvendinimas per trejus metus iš lošimų organizatorių pareikalaus papildomų išlaidų.

 

 

 

 

 

Pritarti iš dalies

 

 

 

 

 

Argumentai:

Komitetas siūlo įstatymo projektą svarstyti kartu su 2020 m. biudžetu, neatidedant atskirų nuostatų svarstymo vėlesniam laikui.

 

 

 

 

 

 

2. Įstatymo projekto nuostatą padidinti loterijų ir lošimų mokestį organizuojant loterijas svarstyti atliekant loterijų veiklos reglamentavimo peržiūrą, kuri vykdoma įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 167 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano patvirtinimo“, priemonę – stiprinti lošimų ir loterijų žaidėjų apsaugą, parengiant Azartinių lošimų įstatymo ir Loterijų įstatymo pakeitimus.

Nepritarti

Argumentai:

Komitetas siūlo įstatymo projektą svarstyti kartu su 2020 m. biudžetu, neatidedant atskirų nuostatų svarstymo vėlesniam laikui.

2.

Seimo narys Sergejus Jovaiša, 2017-11-09

2

1

 

 

Argumentai: pasiūlymas teikiamas pritariant projekto aiškinamajame rašte išdėstytiems argumentams, tačiau praplečiant teisinio reguliavimo tikslą – ne tik padidinti loterijų ir lošimų apmokestinimą, bet ir užtikrinti tikslingą ir skaidrų surinktų lėšų paskirstymą.

Siūlome nustatyti vienodą 15 procentų mokesčio tarifą loterijų, bingo, totalizatorių, lažybų ir nuotolinių lošimų organizatoriams. Taip pat nustatyti, kad dar 2 procentai būtų skiriami labdarai arba paramai. Įtvirtinus šią nuostatą, Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo Nr. IX-326 7 straipsnį pripažinti netekusiu galios.

 

Pasiūlymas: pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamą Įstatymo 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

5 straipsnis. Loterijų ir lošimų mokesčio tarifas ir dydis

1. Organizuojant loterijas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 7 15 procentų mokesčio tarifas. Loterijų organizatoriai dar 2 procentus nominalios išplatintų loterijos bilietų vertės privalo skirti labdarai arba paramai Labdaros ir paramos įstatyme nustatytiems labdaros arba paramos gavėjams.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumentai: loterijų organizatoriai loterijų ir lošimų mokestį moka nuo didesnės mokesčio bazės – išplatintų loterijos bilietų nominalios vertės.

Siūlome išdėstyti taip:

5 straipsnis. Loterijų ir lošimų mokesčio tarifas ir dydis

1. Organizuojant loterijas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 5 6 procentų mokesčio tarifas.

 

 

2

2

 

 

2.Organizuojant bingą, totalizatorių ir lažybas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 20 15 procentų mokesčio tarifas. Bingo, totalizatorių ir lažybų organizatoriai dar 2 procentus sumos, gautos iš lošėjų statomų sumų, atėmus lošėjams faktiškai išmokėtą laimėjimų sumą, privalo skirti labdarai arba paramai Labdaros ir paramos įstatyme nustatytiems labdaros arba paramos gavėjams.

Nepritarti

Argumentai: Lyginant su kitomis šalimis Lietuvoje taikomi vieni iš mažesnių loterijų ir lošimų mokesčio tarifų, kaimyninėse valstybėse loterijų ir lošimų organizatorių sumokama lošimų mokesčio dalis nuo bendrojo vidaus produkto yra didesnė nei Lietuvoje, auga lošimų organizatorių įplaukos iš loterijų ir lošimų veiklos, atsižvelgiant į tai turėtų būti siekiama padidinti lošimų mokestį lošimų organizatoriams, įvertinant ir į tai, kad azartinių lošimų organizavimas nėra skatintina veikla.

Savo esme labdara ir parama negali būti privaloma, t.y. turėtų būti skiriama laisvanoriškai, tai  reglamentuoja Labdaros ir paramos įstatymas.

Siūlome išdėstyti taip:

2.Organizuojant bingą, totalizatorių ir lažybas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 15 18 procentų mokesčio tarifas.

 

 

 

2

3

 

 

21. Organizuojant nuotolinius lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 15 procentų mokesčio tarifas. Nuotolinių lošimų organizatoriai dar 2 procentus sumos, gautos iš lošėjų statomų sumų, atėmus lošėjams faktiškai išmokėtą laimėjimų sumą, privalo skirti labdarai arba paramai Labdaros ir paramos įstatyme nustatytiems labdaros arba paramos gavėjams.

Nepritarti

Argumentai: Savo esme labdara ir parama negali būti privaloma, t.y. turėtų būti skiriama laisvanoriškai, tai  reglamentuoja Labdaros ir paramos įstatymas.

Siūlome išdėstyti taip:

21. Organizuojant nuotolinius lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 13 procentų mokesčio tarifas.

 

 

 

 

3

 

 

 

3. Organizuojant lošimus lošimo automatais ir stalo lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei – lošėjų statomų sumų ir lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumų skirtumui – taikomas 5 procentų mokesčio tarifas. Taip pat nustatomas fiksuotas loterijų ir lošimų mokesčio dydis už kiekvieną lošimų veiklos leidime nurodytą lošimo įrenginį:

1) už A kategorijos lošimo automatą – 232 eurai per kalendorinių metų mėnesį (toliau – mėnuo);

2) už B kategorijos lošimo automatą –  111 eurų per mėnesį;

3) už ruletės, kortų arba kauliukų stalą – 2027 eurai per mėnesį.“

Pasiūlymas: pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

Šis įstatymas įsigalioja 2018 m. sausio liepos 1 d.“

Nepritarti

Argumentai: Siūloma nepritarti visam pasiūlymui dėl aukščiau išvardintų priežasčių.

Siūlome išdėstyti taip:

3. Organizuojant lošimus lošimo automatais ir stalo lošimus, nustatomas fiksuotas loterijų ir lošimų mokesčio dydis už kiekvieną lošimų veiklos leidime nurodytą lošimo įrenginį:

1) už A kategorijos lošimo automatą – 260 eurai per kalendorinių metų mėnesį (toliau – mėnuo);

2) už B kategorijos lošimo automatą –  130 eurų per mėnesį;

3) už ruletės, kortų arba kauliukų stalą – 2300 eurai per mėnesį.“

3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

Šis įstatymas įsigalioja 201820 m. sausio 1 d.“

3.

Seimo narys Antanas Baura, 2017-11-21

2

1

 

 

Argumentai: Šis pasiūlymas teikiamas pritariant projekto aiškinamajame rašte išdėstytiems argumentams, kad tarp ES valstybių Lietuvoje taikomi vieni iš mažesnių loterijų ir lošimų mokesčio tarifai ir jie pastaruosius metus nebuvo keliami, todėl juos reikia didinti. Tačiau didinti mokesčius reikia atsižvelgiant į pastaruosius loterijų ir lošimų verslo pokyčius bei bandant nuspėti, kaip mokesčių padidinimas gali ateityje paveikti minimą verslo sritį. Galima teigti, kad loterijų ir nuotolinių lošimų verslo palankumo situacija Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Lenkijoje yra panaši, tačiau kalbant apie lošimų organizavimo vietas, kur yra stacionariai įrengti lošimų stalai ir lošimų automatai, tai Talinas, Ryga, Varšuva ir Gdanskas yra daug geresnėje turistinėje geografinėje padėtyje negu Vilnius, Klaipėda ar Kaunas. Be to, didinant mokesčius reikia galvoti apie tolygumo principus.

Todėl siūloma organizuojant didžiąsias loterijas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikyti ne 7 proc., o 6 proc. Tokiu atveju Loterijų organizavimo (su parama) verslo subjektams būtų metinė mokesčio dalis nuo bendrųjų pajamų (GGR) ne 32 proc., o 30 proc. - kai kitų lošimo kategorijų mokesčio dalis nuo GGR yra apie 20 proc.

Didinti mokesčius nuotoliniams lošimams ir loterijoms reikia labai atsargiai, kadangi mokesčiams Lietuvoje tapus didesniems nei pas kaimynus, šių lošimų verslą be didelių praradimų greitai galima perkelti iš Lietuvos į Estiją, Latviją ar Lenkiją, todėl siūloma mokesčio tarifą padidinti nuo buvusių 10 proc. ne iki 15 proc. (kaip yra projekte), bet iki 12 proc.

Kadangi Lietuvoje nuo 2005 m. iki 2016 m. B kategorijos lošimų automatų skaičius išaugo daugiau nei 4 kartus, o A kategorijos lošimų automatų skaičius per tą patį laikotarpį mažai pakito, tad norint ateityje ir toliau išlaikyti mokesčio dydžio nuo bendrųjų pajamų tolygumą, siūloma A kategorijos lošimų automatams taikyti naują 3 proc. mokesčio tarifą, o B kategorijos lošimų automatams 5 proc. Taip pat siūloma nedidinti mėnesinio mokesčio lošimų stalams, kadangi lošimo stalų skaičius Lietuvos lošimo įstaigose mažėja ir šio sektoriaus įplaukų pokytis proc. 2016 m. palyginti su 2015 m. yra neigiamas (-3,9 proc.). 

 

Pasiūlymas: pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamą Įstatymo 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 2 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„5 straipsnis. Loterijų ir lošimų mokesčio tarifas ir dydis

1. Organizuojant loterijas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 7 6 procentų mokesčio tarifas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

2

 

 

2. Organizuojant bingą, totalizatorių ir lažybas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 20 procentų mokesčio tarifas.

Nepritarti

Siūlome išdėstyti taip:

2.Organizuojant bingą, totalizatorių ir lažybas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 15 18 procentų mokesčio tarifas.

 

 

2

3

 

 

21. Organizuojant nuotolinius lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 15 12 procentų mokesčio tarifas.

Nepritarti

Argumentai: siekiant neišskirti atskirų lošimų veiklos sektorių, siūlytina Organizuojant nuotolinius lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 15 13 procentų mokesčio tarifas.

 

 

2

4

 

 

3. Organizuojant lošimus lošimo automatais ir stalo lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei – lošėjų statomų sumų ir lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumų skirtumui – taikomas: A kategorijos lošimų automatams3 procentų mokesčio tarifas, o B kategorijos lošimų automatams – 5 procentų mokesčio tarifas. Taip pat nustatomas fiksuotas loterijų ir lošimų mokesčio dydis už kiekvieną lošimų veiklos leidime nurodytą lošimo įrenginį:

Nepritarti

Argumentai:

Komitetas siūlo šioje dalyje atsisakyti procentinio mokesčio tarifo.

 

 

2

4

1

 

1) už A kategorijos lošimo automatą – 232 eurai per kalendorinių metų mėnesį (toliau – mėnuo);

 

Nepritarti

Komitetas siūlo tokią formuluotę:

už A kategorijos lošimo automatą – 260 eurai per kalendorinių metų mėnesį (toliau – mėnuo)

 

 

2

4

2

 

2) už B kategorijos lošimo automatą – 111 eurų per mėnesį;

 

Nepritarti

Komitetas siūlo tokią formuluotę:

už B kategorijos lošimo automatą – 130 eurų per mėnesį

 

 

2

4

3

 

3) už ruletės, kortų arba kauliukų stalą – 2027 1738 eurai per mėnesį.“

Nepritarti

Komitetas siūlo tokią formuluotę:

 už ruletės, kortų arba kauliukų stalą – 2300  eurai per mėnesį.“

4.

Seimo nariai: A.Veryga, A.Širinskienė, 2017-11-24

2

1

 

 

Argumentai: loterijų organizatorių pajamos iš loterijų bilietų pardavimo kasmet didėja. Šiuo metu kitose kaimyninėse šalyse nustatyti didesni loterijų mokesčio tarifai: Estijoje 18 proc., Latvijoje 10 proc., Lenkijoje 10–15 proc., Slovakijoje 15–20 proc. nuo išplatintų loterijų bilietų vertės.

 

Siūlome padidinti loterijų mokesčio tarifą iki 10 proc. nuo parduotų loterijų bilietų vertės, įvertinus prievolę pagal Loterijų įstatymą 8 proc. nuo išplatintų loterijų bilietų vertės skirti labdarai arba paramai.

 

Lošimų organizatorių pajamos iš lošimų kasmet auga, auga ir dėl lošimų visuomenės patiriama žala. Šiuo metu kaimyninėse šalyse didinamas lošimo mokestis lošimo stalams ir lošimo automatams: nuo 2017-01-01 Estijoje šalia fiksuoto lošimo mokesčio už lošimo automatą įvestas 10 proc. lošimo mokestis nuo lošėjų statomų sumų ir lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų skirtumo, Lenkijoje jau šiuo metu šis skirtumas apmokestinamas 50 proc. tarifu, Latvijoje numatoma nuo 2018-01-01 30 proc. padidinti fiksuotą  lošimo mokestį lošimo stalams ir lošimo automatams.

 

Siūlome lošimo stalams ir automatams, už kuriuos mokamas fiksuoto dydžio loterijų ir lošimų mokestis, nustatyti papildomą 10 procentų mokestį nuo lošėjų statomų sumų ir lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų skirtumo.

 

Pasiūlymas: pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamą Įstatymo 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

5 straipsnis. Loterijų ir lošimų mokesčio tarifas ir dydis

1. Organizuojant loterijas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 7  10 procentų mokesčio tarifas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumentai:

 Komitetas pritarė 7 6 procentų mokesčio tarifui.

 

 

2

2

 

 

2. Organizuojant bingą, totalizatorių ir lažybas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 20  procentų mokesčio tarifas.

Nepritarti

Siūlome išdėstyti taip:

2.Organizuojant bingą, totalizatorių ir lažybas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 15 18 procentų mokesčio tarifas.

 

 

2

3

 

 

21. Organizuojant nuotolinius lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 15 procentų mokesčio tarifas.

Nepritarti

Komitetas siūlo 10 13 procentų mokesčio tarifą

 

 

2

4

 

 

3. Organizuojant lošimus lošimo automatais ir stalo lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei – lošėjų statomų sumų ir lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumų skirtumui – taikomas 5 10 procentų mokesčio tarifas. Taip pat nustatomas fiksuotas loterijų ir lošimų mokesčio dydis už kiekvieną lošimų veiklos leidime nurodytą lošimo įrenginį:

Nepritarti

Argumentai:

Komitetas siūlo šioje dalyje atsisakyti procentinio mokesčio tarifo.

 

 

2

4

1

 

1) už A kategorijos lošimo automatą – 232 eurai per kalendorinių metų mėnesį (toliau – mėnuo);

Nepritarti

Komitetas siūlo tokią formuluotę:

už A kategorijos lošimo automatą – 260 eurai per kalendorinių metų mėnesį (toliau – mėnuo)

 

 

2

4

2

 

2) už B kategorijos lošimo automatą –  111 eurų per mėnesį;

Nepritarti

Komitetas siūlo tokią formuluotę:

už B kategorijos lošimo automatą – 130 eurų per mėnesį

 

 

2

4

3

 

3) už ruletės, kortų arba kauliukų stalą – 2027 eurai per mėnesį.“

Nepritarti

Komitetas siūlo tokią formuluotę:

 už ruletės, kortų arba kauliukų stalą – 2300  eurai per mėnesį.“

5.

Seimo nariai:

V. Ačienė;

L. Matkevičienė, 2019-11-14

1

 

 

 

Pasiūlymas:

Nekeisti 4 straipsnio 3 punkto ir jį išdėstyti taip:

3) organizuojant lošimus lošimo automatais ir stalo lošimus – suma, gauta iš lošėjų statomų sumų, atėmus lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą, taip pat už leidime atidaryti automatų, bingo salonus, lošimo namus (kazino) (toliau – lošimų veiklos leidimas) nurodytą lošimo įrenginį (lošimo automatą, ruletės, kortų arba kauliukų stalą) mokama nustatyta fiksuota suma.“

Pritarti

 

 

 

2

2

 

 

Pasiūlymas:

2.Organizuojant bingą, totalizatorių ir lažybas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 15 18 procentų mokesčio tarifas.

Pritarti

 

 

 

2

3

 

 

Pasiūlymas:

21. Organizuojant nuotolinius lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 10 12 procentų mokesčio tarifas.

Nepritarti

Komitetas siūlo išdėstyti taip:

 21. Organizuojant nuotolinius lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 10 13 procentų mokesčio tarifas.

 

 

2

4

 

 

Argumentai: Įvertinus kitose Europos Sąjungos valstybėse esamus didesnius lošimų ir loterijų mokesčių tarifus ir tai, kad Kaimyninėse valstybėse loterijų ir lošimų organizatorių sumokama loterijų ir lošimų mokesčio dalis nuo bendrojo vidaus produkto yra didesnė nei Lietuvoje (pavyzdžiui, 2015 m., Lietuvoje – 0,04 %, Latvijoje – 0,13 %, Estijoje – 0,11 %, Lenkijoje – 0,07%), todėl siūlymo įgyvendinimas užtikrintų didesnes valstybės biudžeto pajamas, tačiau nepablogintų lošimų verslo sąlygų Lietuvoje vertinant regiono kontekste.

Pasiūlymas:

pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamą Įstatymo 5 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Organizuojant lošimus lošimo automatais ir stalo lošimus, nustatomas fiksuotas loterijų ir lošimų mokesčio dydis už kiekvieną lošimų veiklos leidime nurodytą lošimo įrenginį:

1) už A kategorijos lošimo automatą – 232 260 eurai per kalendorinių metų mėnesį (toliau – mėnuo);

2) už B kategorijos lošimo automatą –  87 130 eurų per mėnesį;

3) už ruletės, kortų arba kauliukų stalą – 1738 2300 eurai per mėnesį.“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

3

 

 

 

Pasiūlymas:

 pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

Šis įstatymas įsigalioja 2020 sausio 1d.“

Pritarti

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto 2019-09-18 išvada Nr. 103-P-38

 

 

 

 

pritarti įstatymo projektui ir siūlyti pagrindiniam Biudžeto ir finansų komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į 2019 m. liepos 24 d Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadą ir Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas.

Pritarti

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio   1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai):

Pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui XIIIP-1191(2) ir komiteto išvadoms.

 

7.2. Pasiūlymai:

Komitetas siūlo: negauta.

8. Balsavimo rezultatai: už – 6; prieš – 0; susilaikė – 1. G.Skaistė ir R.Tamašunienė balsavime nedalyvavo.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Andrius Palionis, Valius Ąžuolas, Mykolas Majauskas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

PRIDEDAMA. Projektas XIIIP-1191(2) ir jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                         Valius Ąžuolas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biudžeto ir finansų komiteto biuro patarėja (ES) Jolanta Dzikaitė

 

 



[1] Žr. pvz., 2003 m. lapkričio 17 d. Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimą „Dėl Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies, 271 straipsnio, 29 straipsnio 7 dalies (2002 m. spalio 8 d. redakcija) 4 punkto, 56 straipsnio 2 dalies (2001 m. birželio 26 d. redakcija) 1 punkto atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 3 d. nutarimo Nr. 1073 „Dėl mokesčio bazės netiesioginio nustatymo“ 2 punkto, taip pat šiuo Vyriausybės nutarimu patvirtintų mokesčio bazės netiesioginio nustatymo metodų skyriaus „Mokesčio bazės netiesioginio nustatymo atvejai“ ir skyriaus „Mokesčio bazės netiesioginio nustatymo metodai“ atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai bei Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 5 straipsnio 2 daliai“