LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LIETUVOS NACIONALINIO RADIJO IR TELEVIZIJOS ĮSTATYMO NR. I-1571 5, 10, 13 IR 15 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

įstATYMO PROJEKTO

 

2024-05-15 Nr. XIVP-3546(2)

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Derinant projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 5 straipsnio 5 dalies nuostatas su Biudžeto sandaros įstatyme įtvirtinta terminija, keičiamo įstatymo 5 straipsnio 5 dalyje po žodžių „tam tikrų metų“ brauktinas žodis „valstybės“.

2.     Siekiant teisinio aiškumo, projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje reikėtų patikslinti kokio pobūdžio ir apimties informaciją apie kandidatus į Tarybos narius savo interneto svetainėse turėtų skelbti Tarybos narius skiriančios institucijos.

3.    Diskutuotinas projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 2 dalies nuostatos, numatančios, kad nesurinkus reikiamo balsų skaičiaus, rengiamas naujas konkursas, turinys bei tikslingumas. Šios nuostatos neapibrėžtumas, nes neaišku nei koks balsų skaičius yra reikiamas (pakankamas), nei kaip nustatomas reikiamų balsų skaičius esant skirtingam kandidatų skaičiui (nes akivaizdu, kad reikiamų balsų skaičius turėtų skirtis esant, pavyzdžiui, dviem bei penkiems kandidatams, gali kelti praktinių jos taikymo problemų. Pažymėtina, kad nors tokia formuluotė jokių konkrečių įpareigojimų Tarybai nesukuria, tačiau netiesiogiai implikuoja, kad kažkurioje direktoriaus skyrimo stadijoje turi būti pasiektas nors ir neapibrėžtas, tačiau „reikiamas“ balsų skaičius. Svarstytina, ar siekiant teisinio aiškumo bei paliekant pačios Tarybos kompetencijai spręsti direktoriaus rinkimų ir skyrimo į pareigas klausimą, šios keičiamo įstatymo 13 straipsnio 2 dalies nuostatos nereikėtų atsisakyti.

4.    Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 13 straipsnio 8 dalyje yra nustatyti LRT generalinio direktoriaus įgaliojimai nutrūkimo pagrindai ir tik vienas iš jų – kai jis atleidžiamas iš pareigų dėl pareikšto nepasitikėjimo juo, reikėtų patikslinti projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 5 dalį ir numatyti, kokia tvarka LRT generalinis direktorius atleidžiamas iš pareigų  būtent pareikšto nepasitikėjimo pagrindu.  Galbūt tikslinga šią dalį dėstyti taip: „LRT generalinis direktorius dėl nepasitikėjimo juo gali būti atleistas iš pareigų nepasibaigus jo įgaliojimų laikui tik tuo atveju, jeigu Taryba pareikštą nepasitikėjimą grindžia viešuoju interesu ir jeigu už tokį nepasitikėjimą balsuoja ne mažiau kaip 2/3 visų Tarybos narių.“

5.    Projekto 5 straipsnio 1 dalyje turėtų būti nustatyta išlyga dėl šio straipsnio 2 dalies ankstesnio įsigaliojimo.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                        Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Mušinskis, tel. (0 5) 209 6356, el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. (0 5) 209 6850, el. p. [email protected]