LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Ekonomikos komitetas

 

Pagrindinio komiteto IŠVADOS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ ĮSTATYMO  NR. I-891 20 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTO Nr. XIIIP-848

 

 2017-10-31 Nr.108-P-48

Vilnius

 

1.                   Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto nariai: V.Sinkevičius, D.Kreivys, A.Baura, E.Gentvilas, Z.Jedinskij, G.Landsbergis, R.Martinėlis,B.Matelis, V.Poderys, J.Razma, A.Skardžius. Komiteto biuro: vedėja R.Petkūnienė; patarėjai: D.Šaltmeris ir L.Jasiukėnienė. Padėjėja Z.Jodkonienė.

Kviestieji asmenys: Susisiekimo ministerijos atstovai A.Šniuolis ir G.Vizbaraitė, Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininko pavaduotoja G.Bražytė-Balčiūnė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-06-29

 

 

 

Įvertinus projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, atkreiptinas dėmesys, jog teikiamo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos kelių   įstatymo (toliau – Įstatymas) 20 straipsnio 3 dalyje siūloma Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos pavadinimą pakeisti į „susisiekimo ministro įgaliotą įstaigą, atsakingą už kelių transporto saugą“.  Pažymėtina, kad kituose kartu su Įstatymo projektu teikiamuose įstatymų projektuose vartojamos sąvokos „susisiekimo ministro įgaliota įstaiga, atsakinga už kelių transporto saugą“ (pavyzdžiui, XIIIP-847, XIIIP-854), „kelių transporto saugos įstaiga“ (XIIIP-849), „Nacionalinė saugaus transporto agentūra“ (XIIIP-845) ir kt. Manytina, kad naudojant skirtingus tos pačios institucijos apibrėžimus bus pažeistas įstatymų, kuriuose vartojami šie pavadinimai, vientisumas, kas gali suponuoti netinkamą įstatymų taikymą. Konstitucinis Teismas ne kartą yra pažymėjęs, kad teisinis reguliavimas privalo būti aiškus, teisės normose negali būti dviprasmybių, taip pat turi būti užtikrinamas teisės sistemos nuoseklumas ir vidinė darna (Konstitucinio Teismo 2004 m. gruodžio 13 d., 2005 m. rugsėjo 29 d., 2014 m. liepos 11 d., 2017 m. kovo 15 d. nutarimai). Be to, įstatymuose vartojamų sąvokų turinys gali būti apibrėžtas (inter alia aiškinamas) tik įstatymu, o ne žemesnės galios teisės aktu (Konstitucinio Teismo 2006 m. lapkričio 13 d.). Atsižvelgiant į tai bei siekiant teisinio aiškumo, siūlytina įstatymų projektuose Nr. XIIIP-845 – XIIIP-857 įtvirtinti suvienodintus institucijų pavadinimus bei keičiamuose teisės aktuose, reglamentuojančiuose atitinkamas transporto rūšis,  pateikti Nacionalinės saugaus transporto agentūros apibrėžimą, jeigu tokia institucija būtų įsteigta.

Pritarti.

Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija.

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Europos teisės departamentas, prie Teisingumo ministerijos, 2017-06-26

 

 

 

Pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl projekto pagal kompetenciją neturime.

Atsižvelgti.

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28

1

1

 

Argumentai:

Pasiūlymas teikiamas atsižvelgiant į tai, kad pagal Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 4 straipsnio 2 dalį, valstybinės reikšmės keliai išimtinės nuosavybės teise priklauso valstybei, juos turto patikėjimo teise valdo, naudoja ir jais disponuoja Susisiekimo ministerijos įsteigtos valstybės įmonės ir Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Direkcija), siūloma perduoti leidimų važiuoti valstybinės reikšmės keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis išdavimo funkciją Direkcijai.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

Pakeisti 20 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Leidimą važiuoti valstybinės reikšmės keliais išduoda susisiekimo ministro įgaliota įstaiga, atsakinga už kelių transporto saugą Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, važiavimo maršrutą suderinusi su:

1) Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos;

2) Alytaus miesto, Druskininkų, Kauno miesto, Klaipėdos miesto, Marijampolės, Palangos miesto, Panevėžio miesto, Šiaulių miesto, Vilniaus miesto savivaldybių administracijomis, kai važiuojama jų teritorijose esančiomis gatvėmis, kurios yra valstybinės reikšmės kelių tąsa.“

Pritarti iš dalies.

Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija.

 

2.

Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28

2

 

 

Argumentai:

Kadangi Direkcijai reikalingas protingas terminas pasiruošti numatomiems pokyčiams, siūloma šios nuostatos įsigaliojimą nukelti į 2018 m. sausio 1 d.

Pasiūlymas:

Pakeisti 2 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„Šis įstatymas įsigalioja 2017 m. lapkričio  2018 m. sausio 1 d.

 

Pritarti iš dalies.

Įsigaliojimo datą siūloma nustatyti 2017-12-01.

3.

LR Vyriausybė, 2017-10-11

 

 

 

Nutarimas Nr. 826:

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo Statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2017 m. rugsėjo 27 d. sprendimo Nr. SV-S-393 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1.2–1.14 papunkčius, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 401, 403, 426 ir 589 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-845 (toliau – ANK projektas), Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo Nr. IX-1005 395 ir 396 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-846, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 37 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-847, Lietuvos Respublikos kelių įstatymo Nr. I-891 20 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-848, Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 8, 81, 13, 14 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-849, Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo Nr. I-1340 121 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-850, Lietuvos Respublikos konsulinio statuto Nr. I-886 21 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-851, Lietuvos Respublikos prekybinės laivybos įstatymo Nr. I-1513 42, 8, 361, 581 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-852, Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo Nr. VIII-1897 2, 3 ir 4 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-853, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 2 ir 33 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-854, Lietuvos Respublikos Šventosios valstybinio jūrų uosto įstatymo Nr. X-910 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-855, Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekso 4, 41, 42, 6, 13, 16, 18, 19, 26, 27 ir 28 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-856, Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymo Nr. VIII-1756 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-857 (toliau visi kartu – įstatymų projektai) ir Lietuvos Respublikos Seimo nario Virginijaus Sinkevičiaus 2017 m. rugpjūčio 28 d. pasiūlymui dėl ANK projekto (toliau – pasiūlymas), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui numatyti, kad įstatymų projektų ir pasiūlymo nuostatos įsigalioja 2017 m. gruodžio 1 d

2. Siekiant užtikrinti, kad Lietuvos saugios laivybos administracijos reorganizavimo ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos pavadinimo keitimo į pavadinimą Lietuvos transporto saugos administracija procesai vyktų operatyviai, būtų sudarytos sąlygos laiku priimti įgyvendinamuosius teisės aktus, prašyti Lietuvos Respublikos Seimą svarstyti įstatymų projektus ir pasiūlymą skubos tvarka.

Pritarti.

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirti.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai: nėra.

8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: R.Martinėlis

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                         Virginijus Sinkevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėjas Darius Šaltmeris