LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Socialinių reikalų ir darbo komitetas
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1316 PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIII-1370 1 IR 3 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
(NR.XIIIP-2713)
2018-11-21 Nr. 103-P-55
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: R. Šalaševičiūtė – Komiteto pirmininkė, R. Baškienė, R. J. Dagys, A. Dumbrava, M. Navickienė, V. Rastenis, J. Rimkus, A. Sysas, G. Skaistė, J. Varkalys; Komiteto biuras: vedėja E. Bulotaitė, patarėjos: D. Aleksejūnienė, A. Dolmantienė, I. Kuodienė, R. Molienė, padėjėja R. Liekienė; kviestieji asmenys: R. Guobaitė-Kirslienė – Respublikos Prezidentės patarėja, E. Radišauskienė – socialinės apsaugos ir darbo viceministrė, I. Žvaigždinienė – Vidaus reikalų ministerijos Strateginių sprendimų paramos grupės vyr. patarėja, I. Čypienė – Vidaus reikalų ministerijos Valstybės tarnybos ir vidaus tarnybos politikos grupės patarėja.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-10-19 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Siekiant teisinio aiškumo, įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo Valstybės tarnybos įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 2 punkto antrajame sakinyje vietoj skaičiaus ir žodžių „1 dalyje nurodytas apribojimas netaikomas“ įrašytini žodžiai „šioje dalyje nurodytas apribojimas dėl ne ilgesnio kaip 6 mėnesių per kalendorinius metus priemokos skyrimo netaikomas“.
|
Pritarti. |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-10-19 |
|
|
|
2.Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 131 dalyje vietoj žodžių „mokėtiną Priedą“ įrašytini žodžiai „mokėtino Priedo dydį“. |
Pritarti. |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-10-19 |
|
|
|
3.Siekiant teisinio aiškumo bei atsižvelgiant į Valstybės tarnybos įstatymo 1 priede įtvirtintus pareigybių pavadinimus, projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 14 dalyje vietoj žodžių „valstybės tarnautojo pareigybei“ siūlome įrašyti žodžius „direktoriaus (įstaigos vadovo) pareigybei“. |
Pritarti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:.
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||||||||||||||
str. |
str. d. |
p. |
|||||||||||||||||
1. |
Pilietis Petras Gerulevičius, 2018-10-17 |
|
|
|
Siūloma Projekto 5 straipsnio 1 dalį patobulinti nekeičiant esmės ir išdėstyti sekančiai: 5 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo priedo pakeitimas Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 1 priedo Lietuvos Respublikos valstybės tarnautojų pareigybių pareiginių algų koeficientų lentelės 2 eilutę ir ją išdėstyti taip:
Siūloma Teismo kanclerio pareigybę įstatymo priedo lentelėje išskirti atskira eilute, kad teismo kanclerio pareiginės algos koeficientų intervalas būtų nustatytas atskirai nuo kitų pareigybių nurodytų lentelės 2 eilutėje. Teismo kanclerio pareigybė įvertinant šiai pareigybei keliamus reikalavimus, funkcijas, kompetenciją ir atsakomybės lygį, negali būti tapatinama su kitomis įstatymo priedo lentelės 2 eilutėje paminėtomis pareigybėmis – vyriausybės įstaigos vadovu, ministerijos kancleriu ar įstaigos vadovu (direktoriumi) kai įstaiga veikia visoje valstybės teritorijoje, todėl turėtų būti išskirta į atskirą kategoriją. Priimtame Valstybės tarnybos įstatyme, o taip pat kituose įstatymuose- įstaigos vadovui, ministerijos kancleriui, Vyriausybės įstaigos vadovui yra nustatomi papildomi ir išskirtiniai reikalavimai – bendrinė atsakomybė už visą įstaigos veiklą, įgaliojimai veikti įstaigos vardu, nustatomas ribotas laikas eiti vadovo pareigas (4 metų kadencija), atranka į pareigas vykdoma tik konkurso būdu ir kitaip nei kitų valstybės tarnautojų, į pareigas negalima paskirti be konkurso, negalimas perėjimas į kitas valstybės tarnautojo pareigas ir pan. Teismo kancleriui tokie specifiniai reikalavimai ir ribojimai nėra nustatyti, nes teismo, kaip įstaigos, vadovas yra teismo pirmininkas. Teismo kanclerio pareigybė hierarchine ir funkcine prasme labiau lygiavertė įstaigos vadovo pavaduotojui. Teismo kancleris teismo pirmininkui (įstaigos vadovui) padeda vykdyti ūkines, administracines, teismo personalo (išskyrus teisėjus) valdymo ir pan. ūkinio-techninio pobūdžio funkcijas konkrečiame teisme. Taip pat teismo kanclerio veikla, priešingai nei kitos 2 eilutėje paminėtos pareigybės yra dar ir teritoriškai ribota, nes teismas, kaip įstaiga, neturi teritorinių padalinių ar kitų pavaldžių subjektų, kokius gali turėti ministerija ar įstaiga, veikianti visoje valstybės teritorijoje (VMI, Sodra, Ligonių kasos ir pan.). Išskyrus lentelėje teismo kanclerio pareigybę į atskirą eilutę, likusių 2 eilutėje pareigybių nebetenka prasmės ir būtinybės skirstyti į 3 kategorijas pagal įstaigų grupes, todėl siūloma palikti vieną (pirmos kategorijos įstaigų grupės) pareiginės algos koeficientų intervalą.
|
Nepritarti. |
Komitetas siūlo iš viso 5 straipsnio 1 dalį išbraukti. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
str. |
str. d. |
p. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. |
Seimo narys Rimantas Jonas Dagys 2018-11-21 |
1 |
|
|
Argumentai: Lietuvos Respublikoje socialinio draudimo valdymo sistemą, remiantis Valstybinio socialinio draudimo įstatymu, sudaro Socialinės apsaugos ir darbo ministerija; Valstybinio socialinio draudimo fondo taryba (toliau – Fondas); Fondo valdyba ir Fondo valdybos teritoriniai skyriai. Socialinio draudimo fondo valdyba, kaip socialinio draudimo fondą administruojanti centrinė institucija, kartu su savo teritoriniais skyriais (toliau tekste – SODRA) organizuoja ir užtikrina valstybinį socialinį draudimą bei vykdo operatyvų socialinio draudimo fondo lėšų tvarkymą ir apskaitą (užtikrindama priskaičiuotų socialinio draudimo įmokų sumų, baudų, delspinigių surinkimą į Fondą ir jų išieškojimą, teisingą duomenų apie apdraustuosius asmenis tvarkymą bei įstatymuose nustatytų socialinio draudimo išmokų ir kitų išmokų, kurių mokėjimas pavestas Fondo valdybos teritoriniams skyriams, paskyrimą ir mokėjimą gavėjams, taip pat vykdanti valstybės informacinių technologijų paslaugų teikėjo funkcijas). Priimant įstatymų pataisas, jau keli metai iš eilės SODRA‘i papildomai pavedamos naujos funkcijos (pvz.,Lietuvos Respublikos šalpos pensijų įstatymo Nr. I-675 1, 2, 6, 7, 8, 23 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo VI-1 skyriumi įstatymu numatyta, kad nuo 2019 metų Fondo administravimo įstaigos perima eilę naujų funkcijų vykdymo (šalpos išmokų ir pensijų priemokų skyrimas bei mokėjimas), tačiau nėra tinkamai įvertinama šios institucijos svarba bei darbuotojų atliekamų darbų sudėtingumas bei gausa. Todėl atsižvelgiant į ypatingą SODRA vietą Lietuvos Respublikos institucijų sistemoje bei socialinės apsaugos srities, kuri paliečia visus Lietuvos Respublikos piliečius, svarbą, SODRA turėtų būti prilyginama aukštesnei institucijų grupei – Fondo valdyba turėtų patekti į 1 įstaigų grupę, o Fondo administravimo įstaigos – į 2 įstaigų grupę.
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektą nauju 5 straipsniu (kuriame būtų keičiamas 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 2 priedas), atitinkamai pakeičiant po to sekančių straipsnių numeraciją. “5 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 2 priedo pakeitimas Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 2 priedą „Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų skirstymo į grupes kriterijai“ ir jį išdėstyti taip:
|
Pritarti. |
|
.
6. Komiteto sprendimas: iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIIP-2713 ir siūlyti pagrindiniam Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetui projektą tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas, Seimo nario pasiūlymą bei Komiteto pasiūlymą, kuriems Komitetas pritarė.
6.1. Komiteto pasiūlymas:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||||||||
str. |
str. d. |
p. |
|||||||||||
1. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas 2018-11-21 |
5 |
1 |
|
Argumentai: Teismo kanclerio pareigybė pagal užimamų pareigų ir vykdomų funkcijų svarbą negali būti prilyginama viceministrui, Vyriausybės įstaigos vadovui ir pan. Todėl Komitetas iš esmės nepritaria tokiems pareiginių algų koeficientams, nustatytiems teismo kancleriui Valstybės tarnybos įstatyme ir atkreipdamas pagrindinio Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto dėmesį, siūlo išbraukti 5 straipsnio 1 dalį, atitinkamai 5 straipsnio 2 dalį laikyti 1 dalimi.
Pasiūlymas: Išbraukti 5 straipsnio 1 dalį.
|
Pritarti. |
|
7. Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 0, susilaikė – 2.
8. Komiteto paskirtas pranešėjas: Rimantė Šalaševičiūtė.
Komiteto pirmininkė Rimantė Šalaševičiūtė
Komiteto biuro patarėja Ieva Kuodienė