LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA
Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,
tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],
atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai 2014- - Nr.
Į 2014-03-31 Nr. (14.13-02)-3-1596)-
6K-1402741
DĖL Lietuvos Respublikos Akcizų įstatymo Nr. IX-569 41, 43 straipsnių ir 2 priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 371 straipsniu įstatymo PROJEKTo
Teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi pateiktą derinimui Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo Nr. IX–569 41, 43 straipsnių ir 2 priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 371 straipsniu įstatymo projektą (toliau – Projektas) bei jį lydintį Vyriausybės nutarimo projektą, neturėdama pastabų dėl projekto tikslo, teikia šias pastabas ir pasiūlymus:
Dėl numatomo teisinio reguliavimo priemonių ir galimų pasekmių:
1. Atsižvelgiant į tai, kad įstatyme vartojama konstrukcija „variklių degalų ir tepalų talpyklos“ keičiama konstrukcija „standartiniai bakai“, kuri nėra pakankamai aiški ir taip pat gali būti nevienodai interpretuojama, svarstytina, ar nebūtų tikslinga, analogiškai kaip ir įgyvendinamoje 2003 m. spalio 27 d. Tarybos direktyvoje 2003/96/EB, apibrėžti „standartinio bako“ sąvoką (kaip direktyvoje apibrėžiama „standartinės cisternos“ sąvoka).
2. Atsižvelgiant į tai, kad apmokestinamiems energetiniams produktams norima taikyti gazoliui analogišką reglamentavimą, svarstytina, ar neturėtų būti nustatoma ir analogiška Akcizų įstatymo 37 straipsnio 3 daliai išimtis.
Be to, svarstytina, ar siūlomas reguliavimas nebus fragmentiškas ir kartu neturėtų būti keičiami ir Akcizų įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 10 punktas ir 11 dalis, nurodant juose ir atitinkamas 371 straipsnio nuostatas.
Dėl teisinės technikos:
1. Projekto lyginamojo varianto žyma dėstoma kampiniu vėliaviniu būdu, lygiuojant kairiąją žymos pusę.
2. Pažymėtina, kad Akcizų įstatymo 2 priedas nustato energetinius produktus, kuriems taikomi reikalavimai dėl kontrolės ir gabenimo tarp valstybių narių, o ne šio taikymo išimtis, atsižvelgiant į tai, siūlomos šio priedo 4 punkto nuostatos turėtų būti ne šio priedo, o įstatymo reguliavimo dalyku (galbūt papildant 371 straipsnį arba I skyriaus atitinkamas nuostatas).
3. Dėstant Akcizų įstatymo 2 priedo 8 punktą prieš nurodomas pozicijas turėtų būti dedamas žymėjimas „KN“.
4. Atsižvelgiant į Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298, 77.1.2 ir 78 punktus, pildant Akcizų įstatymo 2 priedą nauju 4 punktu, pernumeravimas turėtų būti atliekamas kita dalimi, o vėliau keičiami punktai jau naujais numeriais.
5. Be to, pažymėtina, kad tikslintina projekto 4 straipsnio dalių numeracija (2 antros dalys).
6. Projekto 5 straipsnio 1 dalyje nustatytina išimtis šio straipsnio 2 dalies įsigaliojimui.
7. Siūlome aiškinamąjį raštą dėstyti laikantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 135 straipsnio 3 dalies nustatytų reikalavimų (taip pat ir pateikiant informaciją apie numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatus (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimas neigiamas priimto įstatymo pasekmes ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta).
Be to, siūlome aiškinamajame rašte nurodyti konkrečius teisės aktus, kuriuos reikės keisti priėmus įstatymo projektą.
Teisingumo ministras Juozas Bernatonis
Darius Trinkūnas, (8 5) 266 2912, el. p. [email protected] Originalas nebus siunčiamas