Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių

priedas

 

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA

 

2017-12-15       Nr. IVL-1624

 

Teisės akto projekto pavadinimas: Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizatorių patikrinimo taisyklių projektas (toliau – Projektas).

Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Živilė Babrauskaitė, Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) Teisėkūros, personalo ir bendrųjų reikalų skyriaus vyriausioji specialistė.

Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[1]: nėra

Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[2]: nėra

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo)

Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą

Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą

 

 

pildo teisės akto projekto vertintojas

pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas

pildo teisės akto projekto vertintojas

1.

Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas

Projekte nustatytos sąlygos ir kriterijai iš esmės yra aiškūs ir nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas.

 

 

 

 

 

 

□ tenkina

□ netenkina

2.

Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą

Iš esmės Projekto nuostatos yra aiškios ir nesudaro galimybės dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą.

 

Atskiros nuostatos tikslintinos:

 

7 punktas. Patikslinti, kokiais atvejais gali būti sudaroma patikrinimo grupė.

 

9 punktas. Patikslinti, kokiais atvejais gali būti paskirtas papildomas tikrintojas.

 

52 punktas. Sukonkretinti terminą, per kurį organizatorius turi pateikti papildomus dokumentus.

Atsižvelgta.

 

7 punktas patikslintas papildant, kad patikrinimo grupė sudaroma, atsižvelgiant į patikrinimo sudėtingumą ar jo apimtį.

 

9 punktas patikslintas papildant, kad patikrinimui atlikti gali būti paskirtas papildomas tikrintojas
(-ai), atsižvelgiant į patikrinimo sudėtingumą ar jo apimtį, o tikrintojui negalint toliau dalyvauti patikrinime, jis gali būti pakeičiamas kitu tikrintoju.

 

52 punktas patikslintas nurodant, konkrečius terminus papildomiems dokumentams pateikti.

 

X tenkina

□ netenkina

3.

Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto

 

Neaktualu

 

 

□ tenkina

□ netenkina

4.

Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas)

Funkcijos ir pareigos nustatytos Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme ir Lietuvos Respublikos loterijų įstatyme.

 

□ tenkina

□ netenkina

5.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas

Iš esmės projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas.

 

Nustatyta, kad Projekto 46 punkte numatyta, kad, įvertinus informacijos apie pažeidimą pagrįstumą ir nustačius pakankamą pagrindą įtarti, kad buvo pažeisti teisės aktų reikalavimai, gali būti nuspręsta patikrinimą nutraukti, numatyti nutraukimo atvejai. Siūlytina patikslinti, kas priima sprendimą ir kaip šis sprendimas priimamas ir įforminamas, kokiais terminais.

 

Atsižvelgta

 

Projektas papildytas 47 punktu nustatant, kad sprendimas nutraukti patikrinimą įforminamas Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šių taisyklių 46 punkte nurodyto tarnybinio pranešimo surašymo.

 

X tenkina

□ netenkina

6.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys

Neaktualu

 

□ tenkina

□ netenkina

7.

Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas

Sprendimų priėmimo ir įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas projekte nustatytas.

 

□ tenkina

□ netenkina

8.

Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka

Neaktualu

 

□ tenkina

□ netenkina

9.

Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto:

9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą;

9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą;

9.3. narių skyrimo mechanizmas;

9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė;

9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu;

9.6. individuali narių atsakomybė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neaktualu

 

□ tenkina

□ netenkina

10.

Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka

Projekte apibrėžtos procedūros reglamentuojamos pakankamai išsamiai ir yra būtinos, išskyrus tai, kad projekto 52 punkte nenurodytas terminas, per kurį organizatorius turi pateikti papildomus dokumentus. Siūlytina patikslinti terminą (pastaba teikta pažymos 2 punkte).

Atsižvelgta

 

52 punktas patikslintas nurodant, konkrečius terminus papildomiems dokumentams pateikti.

 

X tenkina

□ netenkina

11.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma

Neaktualu

 

□ tenkina

□ netenkina

12.

Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus

Projektas nustato konkrečius terminus jo nuostatoms įgyvendinti.

 

□ tenkina

□ netenkina

13.

Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes

Projektas nustato motyvuotas terminų pratęsimo galimybes.

Terminų sustabdymas šiame projekte neaktualus.

 

 

□ tenkina

□ netenkina

14.

Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką

Neaktualu

 

□ tenkina

□ netenkina

15.

Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai)

14 punktas. Nėra aišku, kokiais atvejais gali būti surašomas patikrinimo aktas dėl nustatyto pažeidimo, kai visas organizatoriaus patikrinimas dar nėra baigtas.

20 punktas. Siūlytina patikslinti, kokiu būdu pateikiamas motyvuotas prašymas (t. y., raštu).

 

20 punktas. Patikslinti, kokiais atvejais kontrolinių lošimų suma, viršijanti 10 Eurų, gali būti išmokama tikrintojui patikrinimo metu.

 

Atsižvelgta.

 

14 punktas patikslintas, kad siekiant patikrinimą atlikti operatyviai, gali būti surašomas patikrinimo aktas dėl nustatyto pažeidimo, kai visas organizatoriaus patikrinimas dar nėra baigtas,

 

20 punktas patikslintas nurodant, kad

tikrintojas ar patikrinimo grupės vadovas Priežiūros tarnybos direktoriui pateikia motyvuotą tarnybinį pranešimą.

Taip pat patikslinta, kad kontrolinių lošimų suma, viršijanti 10 Eur sumą, tikrintojui patikrinimo metu gali būti išmokama tikrintojo prašymu.

X tenkina

□ netenkina

16.

Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės[3]

Projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės (6 – 11 punktai). Skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemones taip pat reglamentuoja kiti teisės aktai.

 

 

□ tenkina

□ netenkina

17.

Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai)

Tokios priemonės Projekte negali būti nustatytos. Subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybė ir atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai), atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį, nustatytos kituose teisės aktuose.

 

□ tenkina

□ netenkina

18.

Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra

Numato kiti teisės aktai.

 

□ tenkina

□ netenkina

19.

Kiti svarbūs kriterijai

Nėra

 

□ tenkina

□ netenkina

 

 

Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas:

 

Teisėkūros, personalo ir bendrųjų reikalų skyriaus vyriausioji specialistė Živilė Babrauskaitė

 

     Teisės akto projekto

      vertintojas:

 

Teisėkūros, personalo ir bendrųjų reikalų skyriaus vyriausioji specialistė Skirmantė Paukštienė

 

(pareigos)                     (vardas ir pavardė)

 

   (pareigos)                      (vardas ir pavardė)

 

 

                                              2017-12-15

 

 

                                         2017-12-15

 

(parašas)                                      (data)

 

(parašas)                                                (data)

 

––––––––––––––––––––

 



[1]Jeigu tas pats kriterijus taikomas kelioms teisės akto projekto nuostatoms, nurodyti ir konkrečias teisės akto projekto nuostatas, dėl kurių galima korupcijos rizika nepašalinta ar kuriai valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių.

[2] Tas pat.

[3]Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir panašiai.