Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių
priedas
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
2017-12-15 Nr. IVL-1624
Teisės akto projekto pavadinimas: Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizatorių patikrinimo taisyklių projektas (toliau – Projektas).
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Živilė Babrauskaitė, Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) Teisėkūros, personalo ir bendrųjų reikalų skyriaus vyriausioji specialistė.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[1]: nėra
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[2]: nėra
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
|
|
pildo teisės akto projekto vertintojas |
pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas |
pildo teisės akto projekto vertintojas |
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
Projekte nustatytos sąlygos ir kriterijai iš esmės yra aiškūs ir nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
Iš esmės Projekto nuostatos yra aiškios ir nesudaro galimybės dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą.
Atskiros nuostatos tikslintinos:
7 punktas. Patikslinti, kokiais atvejais gali būti sudaroma patikrinimo grupė.
9 punktas. Patikslinti, kokiais atvejais gali būti paskirtas papildomas tikrintojas.
52 punktas. Sukonkretinti terminą, per kurį organizatorius turi pateikti papildomus dokumentus. |
Atsižvelgta.
7 punktas patikslintas papildant, kad patikrinimo grupė sudaroma, atsižvelgiant į patikrinimo sudėtingumą ar jo apimtį.
9 punktas patikslintas papildant, kad patikrinimui
atlikti gali būti paskirtas papildomas tikrintojas
52 punktas patikslintas nurodant, konkrečius terminus papildomiems dokumentams pateikti.
|
X tenkina □ netenkina |
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto
|
Neaktualu
|
|
□ tenkina □ netenkina |
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Funkcijos ir pareigos nustatytos Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme ir Lietuvos Respublikos loterijų įstatyme. |
|
□ tenkina □ netenkina |
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Iš esmės projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas.
Nustatyta, kad Projekto 46 punkte numatyta, kad, įvertinus informacijos apie pažeidimą pagrįstumą ir nustačius pakankamą pagrindą įtarti, kad buvo pažeisti teisės aktų reikalavimai, gali būti nuspręsta patikrinimą nutraukti, numatyti nutraukimo atvejai. Siūlytina patikslinti, kas priima sprendimą ir kaip šis sprendimas priimamas ir įforminamas, kokiais terminais.
|
Atsižvelgta
Projektas papildytas 47 punktu nustatant, kad sprendimas nutraukti patikrinimą įforminamas Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šių taisyklių 46 punkte nurodyto tarnybinio pranešimo surašymo.
|
X tenkina □ netenkina |
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas |
Sprendimų priėmimo ir įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas projekte nustatytas. |
|
□ tenkina □ netenkina |
8. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą; 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą; 9.3. narių skyrimo mechanizmas; 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė; 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu; 9.6. individuali narių atsakomybė |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
10. |
Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka |
Projekte apibrėžtos procedūros reglamentuojamos pakankamai išsamiai ir yra būtinos, išskyrus tai, kad projekto 52 punkte nenurodytas terminas, per kurį organizatorius turi pateikti papildomus dokumentus. Siūlytina patikslinti terminą (pastaba teikta pažymos 2 punkte). |
Atsižvelgta
52 punktas patikslintas nurodant, konkrečius terminus papildomiems dokumentams pateikti.
|
X tenkina □ netenkina |
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus |
Projektas nustato konkrečius terminus jo nuostatoms įgyvendinti. |
|
□ tenkina □ netenkina |
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
Projektas nustato motyvuotas terminų pratęsimo galimybes. Terminų sustabdymas šiame projekte neaktualus.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
14. |
Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
15. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai) |
14 punktas. Nėra aišku, kokiais atvejais gali būti surašomas patikrinimo aktas dėl nustatyto pažeidimo, kai visas organizatoriaus patikrinimas dar nėra baigtas. 20 punktas. Siūlytina patikslinti, kokiu būdu pateikiamas motyvuotas prašymas (t. y., raštu).
20 punktas. Patikslinti, kokiais atvejais kontrolinių lošimų suma, viršijanti 10 Eurų, gali būti išmokama tikrintojui patikrinimo metu.
|
Atsižvelgta.
14 punktas patikslintas, kad siekiant patikrinimą atlikti operatyviai, gali būti surašomas patikrinimo aktas dėl nustatyto pažeidimo, kai visas organizatoriaus patikrinimas dar nėra baigtas,
20 punktas patikslintas nurodant, kad tikrintojas ar patikrinimo grupės vadovas Priežiūros tarnybos direktoriui pateikia motyvuotą tarnybinį pranešimą. Taip pat patikslinta, kad kontrolinių lošimų suma, viršijanti 10 Eur sumą, tikrintojui patikrinimo metu gali būti išmokama tikrintojo prašymu. |
X tenkina □ netenkina |
16. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės[3] |
Projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės (6 – 11 punktai). Skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemones taip pat reglamentuoja kiti teisės aktai.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
17. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai) |
Tokios priemonės Projekte negali būti nustatytos. Subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybė ir atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai), atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį, nustatytos kituose teisės aktuose. |
|
□ tenkina □ netenkina |
18. |
Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra |
Numato kiti teisės aktai. |
|
□ tenkina □ netenkina |
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
Nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: |
Teisėkūros, personalo ir bendrųjų reikalų skyriaus vyriausioji specialistė Živilė Babrauskaitė |
Teisės akto projekto vertintojas: |
Teisėkūros, personalo ir bendrųjų reikalų skyriaus vyriausioji specialistė Skirmantė Paukštienė |
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
2017-12-15 |
|
2017-12-15 |
|
(parašas) (data) |
|
(parašas) (data) |
––––––––––––––––––––
[1]Jeigu tas pats kriterijus taikomas kelioms teisės akto projekto nuostatoms, nurodyti ir konkrečias teisės akto projekto nuostatas, dėl kurių galima korupcijos rizika nepašalinta ar kuriai valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių.
[2] Tas pat.
[3]Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir panašiai.