Projektas Nr. XIIIP-3491(2)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

MIŠKŲ ĮSTATYMO NR. I-671 2, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2019 m.                       d. Nr.

Vilnius

 

 

 

 

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Gamtotvarkos priemonės miškuose – vidinės miškotvarkos projektuose suprojektuotos specialios gamtinės aplinkos tvarkymo ir apsaugos priemonės, skirtos palankiai saugomų gyvūnų, augalų ir grybų rūšių, bendrijų, buveinių ir ekosistemų apsaugos būklei, jų ilgalaikiam išlikimui ir plėtrai užtikrinti.

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Papildyti  2 straipsnį  dalimi ir ją išdėstyti taip:

41. Girininkijamiškų urėdijų struktūrinis teritorinis padalinys, kurio veiklos plotas negali viršyti 5000 ha valstybinės reikšmės miškų.“

Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.

Komiteto pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 1 straipsnį nauja 2 dalimi (įstatymo 2 straipsnį  dalimi) ir ją išdėstyti taip:

41. Girininkijamiškų urėdijų struktūrinis teritorinis padalinys.“

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius 2019-10-30:

Papildyti 2 straipsnį dalimi ir ją išdėstyti taip:

41. Girininkija – miškų urėdijų struktūrinis teritorinis padalinys, kurio veiklos plotas negali viršyti 5000 ha.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Atsiėmė

 

·             Seimo narė Virginija Vingrienė (2019-11-04):

1. Papildyti  2 straipsnį nauja 5 dalimi ir ją išdėstyti taip:

5. Girininkijamiškų urėdijos filialo teritorinis padalinys.“

2. Buvusias 2 straipsnio 5-32 dalis laikyti atitinkamai 6-33 dalimis.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Žr. į komiteto pasiūlymą įstatymo projekto 1 straipsnio naujai 2 daliai.

 

2. Pakeisti 2 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Kompleksinė miškų ūkio veikla – veikla, apimanti miškų įveisimą, atkūrimą, priežiūrą, apsaugą, taip pat racionalų miškų išteklių naudojimą bei prekybą mediena ir miško ištekliais, tačiau nepakenkiant gamtotvarkos priemonių miškuose įgyvendinimui.“

3. Pakeisti 2 straipsnio 12 dalį ir ją išdėstyti taip:

„12. Miško kirtimo liekanos – kelmų antžeminė dalis, nuopjovos, susmulkinta pjūvių mediena, medžių viršūnės, šakos, smulkių medžių, kurių skersmuo 1,3 m aukštyje yra 6 cm ir mažesnis, stiebai, trako medžių ir krūmų stiebai.“

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Pakeisti 2 straipsnio  21 dalį ir ją išdėstyti taip:

“21. Miškų urėdija – valstybės įmonė, patikėjimo teise valdanti, naudojanti valstybinius miškus ir jais disponuojanti įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdanti juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą įmonės įstatuose numatytą veiklą.“

„21. Miškų urėdijos – Vyriausybės nustatytos teisinės formos valstybės valdomos įmonės, patikėjimo teise valdančios, naudojančios valstybinius miškus ir jais disponuojančios įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdančios juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą taikytinuose teisės aktuose numatytą veiklą. Miškų urėdijos turi struktūrinius padalinius – girininkijas.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 1 straipsnį nauja 5 dalimi (įstatymo 2 straipsnio 21 dalis) ir ją išdėstyti taip:

“21. Miškų urėdija – valstybės įmonė, patikėjimo teise valdanti, naudojanti valstybinius miškus ir jais disponuojanti įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdanti juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą įmonės įstatuose numatytą veiklą.“

„21. Miškų urėdijos AB „Lietuvos valstybiniai miškai“ įsteigtos įmonės, patikėjimo teise valdančios, naudojančios valstybinius miškus ir jais disponuojančios įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdančios juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą taikytinuose teisės aktuose numatytą veiklą.“

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius (2019-10-30):

Pakeisti 2 straipsnio 21 dalį ir ją išdėstyti taip:

“21. Miškų urėdija – valstybės įmonė, patikėjimo teise valdanti, naudojanti valstybinius miškus ir jais disponuojanti įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdanti juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą įmonės įstatuose numatytą veiklą.“

„21. Miškų urėdijos – valstybės valdomos įmonės „Lietuvos valstybiniai miškai“ įsteigtos įmonės, patikėjimo teise valdančios, naudojančios valstybinius miškus ir jais disponuojančios įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdančios juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą taikytinuose teisės aktuose numatytą veiklą. Miškų urėdijos turi struktūrinius padalinius – girininkijas.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Atsiėmė

 

·             Seimo narė Virginija Vingrienė (2019-11-04):

Pakeisti 2 straipsnio  21 dalį ir ją išdėstyti taip:

“21. Miškų urėdija – valstybės įmonė, patikėjimo teise valdanti, naudojanti valstybinius miškus ir jais disponuojanti įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdanti juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą įmonės įstatuose numatytą veiklą. Miškų urėdija turi teritorinius struktūrinius padalinius – filialus. Miškų urėdijos filialai turi teritorinius padalinius – girininkijas.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Žr. į komiteto pasiūlymą įstatymo projekto 1 straipsnio naujai 5 daliai (įstatymo 2 straipsnio 21 dalis).

 

4. Pakeisti 2 straipsnio 31 dalį ir ją išdėstyti taip:

„31. Valstybinis miškų pareigūnas – valstybinių miškų miško apsaugos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, valstybės tarnautojas, turintys įstatymų nustatytus įgaliojimus. Vyriausiųjų valstybinių miškų pareigūnų, vyresniųjų valstybinių miškų pareigūnų ir valstybinių miškų pareigūnų statusas suteikiamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu.“

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Papildyti 2 straipsnį 29¹ dalimi ir ją išdėstyti taip:

„291. Valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ – Vyriausybės nustatytos teisinės formos valstybės valdoma įmonė, patikėjimo įmonė, valstybinių miškų, priskirtų miškų urėdijoms, ūkinio valdymo institucija, organizuojanti ir koordinuojanti šių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 1 straipsnį nauja 6 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„291. AB „Lietuvos valstybiniai miškai“akcinė bendrovė, kurios visos akcijos nuosavybės teise priklauso Lietuvos valstybei. AB „Lietuvos valstybiniai miškai“ yra subjektas, organizuojantis ir koordinuojantis valstybinių miškų, priskirtų miškų urėdijoms, atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių valdymą bei naudojimą.

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius 2019-10-30:

Papildyti 2 straipsnį 29¹ dalimi ir ją išdėstyti taip:

„291. Valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ – Vyriausybės nustatytos teisinės formos valstybės valdoma įmonė, kurios vienintele savininke arba dalyve yra Lietuvos valstybė. Valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ yra valstybinių miškų, priskirtų miškų urėdijoms, ūkinio valdymo institucija, organizuojanti ir koordinuojanti šių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Atsiėmė

 

2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo miškų urėdija, valstybinių rezervatų direkcijos, nacionalinių parkų direkcijos, savivaldybės ir kiti juridiniai asmenys. Valstybinės miško žemės sklypai patikėjimo teise perduodami šiems subjektams Vyriausybės nutarimais valstybinėms funkcijoms įgyvendinti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo nustatyta tvarka.“

 

·             Seimo nariai: Juozas Olekas, Algimantas Salamakinas, Vytautas Kamblevičius (2019-05-31):

Pakeisti ir papildyti šiuos įstatymo projekto straipsnius:

 

2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo miškų urėdija urėdijos, valstybinių rezervatų direkcijos, nacionalinių parkų direkcijos, savivaldybės ir kiti juridiniai asmenys. Valstybinės miško žemės sklypai patikėjimo teise perduodami šiems subjektams Vyriausybės nutarimais valstybinėms funkcijoms įgyvendinti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo nustatyta tvarka.“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo miškų urėdija (urėdijos) urėdijos, valstybinių rezervatų direkcijos, nacionalinių parkų direkcijos, savivaldybės ir kiti juridiniai asmenys. Valstybinės miško žemės sklypai patikėjimo teise perduodami šiems subjektams Vyriausybės nutarimais valstybinėms funkcijoms įgyvendinti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo nustatyta tvarka.“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius (2019-10-30):

Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

“6. Valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo miškų urėdija (urėdijos), valstybinių rezervatų direkcijos, nacionalinių parkų direkcijos, savivaldybės ir kiti juridiniai asmenys. Valstybinės miško žemės sklypai patikėjimo teise perduodami šiems subjektams Vyriausybės nutarimais valstybinėms funkcijoms įgyvendinti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo nustatyta tvarka.”

„6. Valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo miškų urėdija (urėdijos) urėdijos, valstybinių rezervatų direkcijos, nacionalinių parkų direkcijos, savivaldybės ir kiti juridiniai asmenys. Valstybinės miško žemės sklypai patikėjimo teise perduodami šiems subjektams Vyriausybės nutarimais valstybinėms funkcijoms įgyvendinti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo nustatyta tvarka.“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

2. Pakeisti 4 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Laisvos valstybinės žemės fonde esantys ir nepanaudoti nuosavybės teisėms atkurti valstybinių miškų sklypai, kurie yra įsiterpę į valstybinės reikšmės miškus arba su jais ribojasi, arba yra 5 hektarų ir didesni ir turi privažiavimo kelius, Vyriausybės nutarimais perduodami patikėjimo teise valdyti miškų urėdijai. Kiti nuosavybės teisėms atkurti nepanaudoti valstybinių miškų sklypai parduodami aukcionuose, jeigu kituose įstatymuose nenustatyta kitaip.“

 

·      Seimo nariai: Juozas Olekas, Algimantas Salamakinas, Vytautas Kamblevičius (2019-05-31):

Pakeisti ir papildyti šiuos įstatymo projekto straipsnius:

 

2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo miškų urėdija urėdijos, valstybinių rezervatų direkcijos, nacionalinių parkų direkcijos, savivaldybės ir kiti juridiniai asmenys. Valstybinės miško žemės sklypai patikėjimo teise perduodami šiems subjektams Vyriausybės nutarimais valstybinėms funkcijoms įgyvendinti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo nustatyta tvarka.“

2. Pakeisti 4 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Laisvos valstybinės žemės fonde esantys ir nepanaudoti nuosavybės teisėms atkurti valstybinių miškų sklypai, kurie yra įsiterpę į valstybinės reikšmės miškus arba su jais ribojasi, arba yra 5 hektarų ir didesni ir turi privažiavimo kelius, Vyriausybės nutarimais perduodami patikėjimo teise valdyti miškų urėdijai urėdijoms. Kiti nuosavybės teisėms atkurti nepanaudoti valstybinių miškų sklypai parduodami aukcionuose, jeigu kituose įstatymuose nenustatyta kitaip.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Analogiškas pasiūlymas dėl daugybinio įmonių modelio valstybinių miškų valdymui (daugiau kaip 1 miškų urėdija) svarstytas ir atmestas dar pirminio Miškų įstatymo pakeitimo dėl miškų urėdijų pertvarkos metu, kuomet buvo pasirinktas vienos centralizuotai valdomos įmonės modelis.

Atkreiptinas dėmesys, kad Konstitucinis Teismas 2019 m. balandžio 16 d. nutarimu Nr. KT12-N4/2019 bylos Nr. 4/2018 nors ir pripažino būtinybę Miškų įstatymu įtvirtinti konkretų valstybinių miškų valdymo modelį, tačiau nepripažino poreikio ir būtinybės keisti nustatyto miškų ūkio valdymo modelio, pagal kurį Lietuvoje veikia viena valstybės įmonė Valstybinių miškų urėdija. Priešingai, Konstitucinis Teismas pažymėjo, kad „<...> Vyriausybės 2017 m. rugpjūčio 2 d. nutarimas Nr. 647 „Dėl sutikimo reorganizuoti valstybės įmones miškų urėdijas“, kuris, kaip minėta, buvo priimtas vadovaujantis ne tik Miškų įstatymo, bet ir kitų įstatymų nuostatomis (Civilinio kodekso 2.97 straipsnio 3 dalimi ir Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 18 straipsniu), laikytinas galiojančiu ir oficialiai paskelbus šį Konstitucinio Teismo nutarimą.“, tokiu būdu konstatuodamas, kad Lietuvoje ir toliau gali likti veikti vienos valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos modelis.

 

·             Seimo nariai: Juozas Olekas, Algimantas Salamakinas, Vytautas Kamblevičius (2019-05-31):

2. Pakeisti 4 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Laisvos valstybinės žemės fonde esantys ir nepanaudoti nuosavybės teisėms atkurti valstybinių miškų sklypai, kurie yra įsiterpę į valstybinės reikšmės miškus arba su jais ribojasi, arba yra 5 hektarų ir didesni ir turi privažiavimo kelius, Vyriausybės nutarimais perduodami patikėjimo teise valdyti miškų urėdijai urėdijoms. Kiti nuosavybės teisėms atkurti nepanaudoti valstybinių miškų sklypai parduodami aukcionuose, jeigu kituose įstatymuose nenustatyta kitaip.“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Pakeisti 4 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Laisvos valstybinės žemės fonde esantys ir nepanaudoti nuosavybės teisėms atkurti valstybinių miškų sklypai, kurie yra įsiterpę į valstybinės reikšmės miškus arba su jais ribojasi, arba yra 5 hektarų ir didesni ir turi privažiavimo kelius, Vyriausybės nutarimais perduodami patikėjimo teise valdyti miškų urėdijai (urėdijoms) urėdijoms. Kiti nuosavybės teisėms atkurti nepanaudoti valstybinių miškų sklypai parduodami aukcionuose, jeigu kituose įstatymuose nenustatyta kitaip.“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius
(2019-10-30):

Pakeisti 4 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Laisvos valstybinės žemės fonde esantys ir nepanaudoti nuosavybės teisėms atkurti valstybinių miškų sklypai, kurie yra įsiterpę į valstybinės reikšmės miškus arba su jais ribojasi, arba yra 5 hektarų ir didesni ir turi privažiavimo kelius, Vyriausybės nutarimais perduodami patikėjimo teise valdyti miškų urėdijai (urėdijoms) urėdijoms. Kiti nuosavybės teisėms atkurti nepanaudoti valstybinių miškų sklypai parduodami aukcionuose, jeigu kituose įstatymuose nenustatyta kitaip.“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

3 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

„8) Vyriausybės pavedimu įgyvendina miškų urėdijos savininko teises ir pareigas;“.

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

„8) Vyriausybės pavedimu įgyvendina miškų urėdijos savininko teises ir pareigas valstybės valdomos įmonės „Valstybinių miškų urėdijos“ savininko arba vienintelio dalyvio teises ir pareigas;“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalies (įstatymo 5 straipsnio 2 dalis) 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

„8) Vyriausybės pavedimu įgyvendina miškų urėdijos (urėdijų) savininko AB „Lietuvos valstybiniai miškai“ vienintelio dalyvio teises ir pareigas;“

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius (2019-10-30):

Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

„8) Vyriausybės pavedimu įgyvendina miškų urėdijos (urėdijų) savininko teises ir pareigas valstybės valdomos įmonės „Lietuvos valstybiniai miškai“ savininko arba vienintelio dalyvio teises ir pareigas;“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Atsiėmė

 

2. Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

„9) nustato miškų urėdijai privalomąsias miško įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo darbų ir gamtotvarkos priemonių miškuose įgyvendinimo normas;“.

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

„9) nustato miškų urėdijai (urėdijoms) urėdijoms privalomąsias miško įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo darbų ir gamtotvarkos priemonių miškuose įgyvendinimo normas;“.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Išbraukti įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalies 9 punktą (įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 9 punktą). Žr. į komiteto pasiūlymą bei papildyti šia nuostata įstatymo projekto 3 straipsnį nauja dalimi (įstatymo 5 straipsnio nauja 4 dalis).

Komiteto pasiūlymas:

2.Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

„9) nustato miškų urėdijai (urėdijoms) privalomąsias miško įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo darbų ir gamtotvarkos priemonių miškuose įgyvendinimo normas;“.

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius (2019-10-30):

Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

„9) nustato miškų urėdijai (urėdijoms) urėdijoms privalomąsias miško įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo darbų ir gamtotvarkos priemonių miškuose įgyvendinimo normas;“.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Atsiėmė

 

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Papildyti 5 straipsnį 4 dalimi ir ją išdėstyti taip:

4. Miškų urėdijoms priskirtų valstybinių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą organizuoja ir koordinuoja valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“. Atlikdama šias funkcijas, valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“:

1) atlieka miškų urėdijų savininko arba vienintelio dalyvio teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos funkcijas ir koordinuoja jų veiklą;

2) nustato miškų urėdijoms privalomąsias miško atkūrimo, apsaugos ir tvarkymo darbų normas;

3) organizuoja bendrą valstybinę priešgaisrinės ir sanitarinės miško apsaugos sistemą;

4) organizuoja ir koordinuoja miškų atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo pažangių technologijų įgyvendinimą.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 3 straipsnį nauja 2 dalimi (įstatymo 5 straipsnį nauja 4 dalimi) ir ją išdėstyti taip:

4. Miškų urėdijoms priskirtų valstybinių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą organizuoja ir koordinuoja AB „Lietuvos valstybiniai miškai“. Atlikdama šias funkcijas, AB „Lietuvos valstybiniai miškai“:

1)     atlieka miškų urėdijų vienintelio dalyvio teises ir pareigas įgyvendinančio subjekto funkcijas ir koordinuoja jų veiklą;

2)     nustato miškų urėdijoms privalomąsias miško atkūrimo, apsaugos, tvarkymo darbų ir gamtotvarkos priemonių miškuose įgyvendinimo normas;

3)     organizuoja bendrą valstybinę priešgaisrinės ir sanitarinės miško apsaugos sistemą;

4)     organizuoja ir koordinuoja miškų atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo pažangių technologijų įgyvendinimą;

5)     nustato aplinkosauginius, socialinius ir ūkinės veiklos prioritetus.“.

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius (2019-10-30):

Papildyti 5 straipsnį 4 dalimi ir ją išdėstyti taip:

4. Miškų urėdijoms priskirtų valstybinių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą organizuoja ir koordinuoja valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“. Atlikdama šias funkcijas, valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“:

6)     atlieka miškų urėdijų savininko arba vienintelio dalyvio teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos funkcijas ir koordinuoja jų veiklą;

7)     nustato miškų urėdijoms privalomąsias miško atkūrimo, apsaugos ir tvarkymo darbų normas;

8)     organizuoja bendrą valstybinę priešgaisrinės ir sanitarinės miško apsaugos sistemą;

organizuoja ir koordinuoja miškų atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo pažangių technologijų įgyvendinimą.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Atsiėmė

 

3. Pakeisti 5 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Miškų urėdija atlieka šias valstybines funkcijas:

1) patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinius miškus ir jais disponuoja įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdo juose kompleksinę miškų ūkio veiklą;

2) miškuose, nesvarbu, kokia yra jų nuosavybės forma, įgyvendina bendrą valstybinę miško priešgaisrinės apsaugos sistemą;

3) Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja ir (ar) įgyvendina bendrą miško kelių priežiūrą ir taisymą (remontą) visų nuosavybės formų miškuose;

4) diegia pažangias miškų įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo technologijas.“

 

·      Seimo nariai: Juozas Olekas, Algimantas Salamakinas, Vytautas Kamblevičius (2019-05-31):

3 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 8 punktą:

„8) Vyriausybės pavedimu įgyvendina miškų urėdijos urėdijų savininko teises ir pareigas;“.

2. Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 9 punktą:

„9) nustato miškų urėdijai urėdijoms privalomąsias miško įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo darbų ir gamtotvarkos priemonių miškuose įgyvendinimo normas;“.

3. Pakeisti 5 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Miškų urėdija urėdijos atlieka šias valstybines funkcijas:

1) patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinius miškus ir jais disponuoja įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdo juose kompleksinę miškų ūkio veiklą;

2) miškuose, nesvarbu, kokia yra jų nuosavybės forma, įgyvendina bendrą valstybinę miško priešgaisrinės apsaugos sistemą;

3) Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja ir (ar) įgyvendina bendrą miško kelių priežiūrą ir taisymą (remontą) visų nuosavybės formų miškuose;

4) diegia pažangias miškų įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo technologijas.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Žiūrėti argumentus pasiūlymui Nr.1

 

·             Seimo nariai: Juozas Olekas, Algimantas Salamakinas, Vytautas Kamblevičius (2019-05-31):

3. Pakeisti 5 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Miškų urėdija urėdijos atlieka šias valstybines funkcijas:

1) patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinius miškus ir jais disponuoja įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdo juose kompleksinę miškų ūkio veiklą;

2) miškuose, nesvarbu, kokia yra jų nuosavybės forma, įgyvendina bendrą valstybinę miško priešgaisrinės apsaugos sistemą;

3) Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja ir (ar) įgyvendina bendrą miško kelių priežiūrą ir taisymą (remontą) visų nuosavybės formų miškuose;

4) diegia pažangias miškų įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo technologijas.“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Pakeisti 5 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Miškų urėdija urėdijos atlieka šias valstybines funkcijas:

1) patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinius miškus ir jais disponuoja įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdo juose kompleksinę miškų ūkio veiklą;

2) miškuose, nesvarbu, kokia yra jų nuosavybės forma, įgyvendina bendrą valstybinę miško priešgaisrinės apsaugos sistemą;

3) Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja ir (ar) įgyvendina bendrą miško kelių priežiūrą ir taisymą (remontą) visų nuosavybės formų miškuose;

4) diegia pažangias miškų įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo technologijas.“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius (2019-10-30):

Pakeisti 5 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Miškų urėdija urėdijos atlieka šias valstybines funkcijas:“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Papildyti 5 straipsnį 5² dalimi ir ją išdėstyti taip:

52. Girininkijos atlieka šias pagrindines funkcijas:

1) miško atkūrimo ir įveisimo;

2) medynų ugdymo;

3) sanitarinės, priešgaisrinės ir pažaidų apsaugos;

4) efektyvaus miško naudojimo organizavimo;

5) miško rangovų miškininkavimo kontrolės;

6) gamtosauginių priemonių įgyvendinimo;

7) kitas miškų urėdijų priskirtas funkcijas.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius (2019-10-30):

Papildyti 5 straipsnį 5² dalimi ir ją išdėstyti taip:

52. Girininkijos atlieka šias pagrindines funkcijas:

1) miško atkūrimo ir įveisimo;

2) medynų ugdymo;

3) sanitarinės, priešgaisrinės ir pažaidų apsaugos;

4) efektyvaus miško naudojimo organizavimo;

5) miško rangovų miškininkavimo kontrolės;

6) gamtosauginių priemonių įgyvendinimo;

7) kitas miškų urėdijų priskirtas funkcijas.“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

 

4 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Pakeisti 6 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

“3. Valstybiniai miškų pareigūnai ir miškų urėdijos urėdijų darbuotojai neturi teisės dirbti pagal darbo sutartis, būti privačių medienos ruošos, medienos perdirbimo, prekybos mediena ir medžioklės aptarnavimo įmonių steigėjais ar juridinio asmens dalyviais (akcininkais, nariais, dalininkais), vykdyti nepriklausomo medienos matuotojo veiklą ir kitų įstatymų draudžiamą veiklą.”

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius (2019-10-30):

Pakeisti 6 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

“3. Valstybiniai miškų pareigūnai ir miškų urėdijos urėdijų darbuotojai neturi teisės dirbti pagal darbo sutartis, būti privačių medienos ruošos, medienos perdirbimo, prekybos mediena ir medžioklės aptarnavimo įmonių steigėjais ar juridinio asmens dalyviais (akcininkais, nariais, dalininkais), vykdyti nepriklausomo medienos matuotojo veiklą ir kitų įstatymų draudžiamą veiklą.”

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

Pakeisti 6 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Valstybinių miškų pareigūnų – valstybinių miškų miško apsaugos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, gyvybė ir sveikata papildomai privalomai draudžiamos nuo nelaimingų atsitikimų, susijusių su nustatytų pareigų vykdymu. Draudimo išmokų dydžiai nustatomi kolektyvinėse arba, jų nesant, darbo sutartyse ir negali būti mažesni už nurodytus Lietuvos Respublikos nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatyme.“

 

5 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdija veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir nenukirstą mišką. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7 procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamas nenukirstas miškas ir žaliavinė mediena, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams.“

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdija veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir nenukirstą mišką. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7 procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamas nenukirstas miškas ir žaliavinė mediena, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams.

“1. Lietuvos Respublikoje veiklą vykdančių miškų urėdijų skaičių nustato Vyriausybė. Viena miškų urėdija patikėjimo teise valdo 25-55 tūkstančių hektarų valstybinių miškų Lietuvos Respublikoje miškų urėdijos veikia pagal jų teisinę formą reglamentuojančius įstatymus, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir nenukirstą mišką. Miškų urėdijos Civilinio kodekso ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka jungtinės veiklos sutarties pagrindu gali kooperuoti lėšas ilgalaikiam turtui, skirtam kompleksinei miškų ūkio veiklai vykdyti įsigyti. Jungtinės veiklos sutarties įgyvendinimo kontrolę Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka vykdo pati Aplinkos ministerija arba jos įgaliota institucija. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7 procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamas nenukirstas miškas ir žaliavinė mediena, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Žr. į komiteto pasiūlymą įstatymo projekto 5 straipsnio 1 daliai (įstatymo 7 straipsnio 1 dalis).

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius (2019-10-30):

Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdija veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir nenukirstą mišką. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7 procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamas nenukirstas miškas ir žaliavinė mediena, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams.

“1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdijos veikia pagal jų teisinę formą reglamentuojančius įstatymus, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir nenukirstą mišką. Miškų urėdijos Civilinio kodekso ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka jungtinės veiklos sutarties pagrindu gali kooperuoti lėšas ilgalaikiam turtui, skirtam kompleksinei miškų ūkio veiklai vykdyti įsigyti. Jungtinės veiklos sutarties įgyvendinimo kontrolę Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka vykdo pati Aplinkos ministerija arba jos įgaliota institucija. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7 procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamas nenukirstas miškas ir žaliavinė mediena, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams.“

Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.

Komiteto pasiūlymas:

Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdijos veikia pagal jų teisinę formą reglamentuojančius įstatymus, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir nenukirstą mišką., atlieka kitas šiame įstatyme numatytas funkcijas. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7 procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamas nenukirstas miškas ir žaliavinė mediena, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams.“

 

·             Seimo narė Virginija Vingrienė (2019-11-04):

Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdija veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose,. Miškų urėdija turi teritorinius struktūrinius padalinius – filialus, kurie vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą jiems priskirtuose miškų urėdijos patikėjimo teise valdomuose miškuose ir vykdo kitą filialo nuostatuose numatytą veiklą. Miškų urėdijos filialai turi teritorinius padalinius – girininkijas, kurios skirtos miško atkūrimo ir įveisimo, medynų ugdymo, miško sanitarinės, priešgaisrinės ir pažaidų apsaugos, gamtosauginių priemonių miškuose įgyvendinimo ir kitoms miškų urėdijos filialų nuostatuose numatytoms funkcijoms atlikti. Miškų urėdija gali turėti ir kitus struktūrinius padalinius šiame įstatyme ir miškų urėdijos įstatuose nustatytoms funkcijoms atlikti. Miškų urėdija Vyriausybės nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir nenukirstą mišką. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7 procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamas nenukirstas miškas ir žaliavinė mediena, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Žr. į komiteto pasiūlymą įstatymo projekto 5 straipsnio 1 daliai (įstatymo 7 straipsnio 1 dalis).

 

·             Seimo narė Virginija Vingrienė (2019-11-05):

Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdija veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose,. Miškų urėdija turi teritorinius struktūrinius padalinius – filialus, kurie vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą jiems priskirtuose miškų urėdijos patikėjimo teise valdomuose miškuose ir vykdo kitą filialo nuostatuose numatytą veiklą. Miškų urėdijos filialai turi teritorinius padalinius – girininkijas, kurios skirtos miško atkūrimo ir įveisimo, medynų ugdymo, miško sanitarinės, priešgaisrinės ir pažaidų apsaugos, gamtosauginių priemonių miškuose įgyvendinimo ir kitoms miškų urėdijos filialų nuostatuose numatytoms funkcijoms atlikti. Miškų urėdija gali turėti ir kitus struktūrinius padalinius šiame įstatyme ir miškų urėdijos įstatuose nustatytoms funkcijoms atlikti. Miškų urėdija Vyriausybės nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir nenukirstą mišką. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7 procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamaso  nenukirstaso miškaso ir žaliavinės medienaos, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams, prekybos organizavimą ir vykdymą atsakingi teritoriniai padaliniai - filialai.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Žr. į komiteto pasiūlymą įstatymo projekto 5 straipsnio 1 daliai (įstatymo 7 straipsnio 1 dalis).

 

2. Pakeisti 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Bendrosioms miškų ūkio reikmėms tenkinti ir gamtotvarkos priemonėms miškuose įgyvendinti Vyriausybės nustatyta tvarka miško valdytojams nustatomi privalomieji 5 procentų atskaitymai į valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką. Šie atskaitymai įtraukiami į valstybės biudžeto pajamas ir naudojami bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti (miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti, bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, valstybinei miško priešgaisrinės apsaugos sistemai organizuoti ir išlaikyti, stichinių nelaimių padariniams ir masinių ligų bei kenkėjų židiniams likviduoti, miško mokslo ir projektavimo darbams, privačių miškų savininkams konsultuoti bei mokyti, privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis, miško kelių ir susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūrai ir taisymui (remontui), informacijai apie miškus viešinti, Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų vykdomoms programoms miškų ūkio ir gamtotvarkos priemonių miškuose srityse bei kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti). Lėšas administruoja ir jų naudojimo tvarką nustato Aplinkos ministerija.“

 

·      Seimo nariai: Juozas Olekas, Algimantas Salamakinas, Vytautas Kamblevičius (2019-05-31):

5 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Lietuvos Respublikoje Valstybės įmonės  miškų urėdija urėdijos  yra  ribotos civilinės atsakomybės vieši juridiniai asmenys, kurių tikslas – teikti viešąsias paslaugas, vykdyti kitą veiklą, siekiant tenkinti viešuosius interesus. Valstybės įmonės miškų urėdijos nuosavybės teise priklauso valstybei, veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės nustatyta tvarka teikia viešąsias paslaugas, didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir nenukirstą mišką.  Viena miškų urėdija patikėjimo teise valdo 22-55 tūkstančius hektarų valstybinių miškų. Miškų urėdijos Civilinio kodekso ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka jungtinės veiklos sutarties pagrindu gali kooperuoti lėšas ilgalaikiam turtui, skirtam kompleksinei miškų ūkio veiklai vykdyti įsigyti. Jungtinės veiklos sutarties įgyvendinimo kontrolę nustatyta tvarka vykdo Aplinkos ministerija ar jos įgaliota institucija. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7 procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamas nenukirstas miškas ir žaliavinė mediena, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams.“

2. Pakeisti 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Bendrosioms miškų ūkio reikmėms tenkinti ir gamtotvarkos priemonėms miškuose įgyvendinti Vyriausybės nustatyta tvarka miško valdytojams nustatomi privalomieji 5 procentų atskaitymai į valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką. Šie atskaitymai įtraukiami į valstybės biudžeto pajamas ir naudojami bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti (miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti, bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, valstybinei miško priešgaisrinės apsaugos sistemai organizuoti ir išlaikyti, stichinių nelaimių padariniams ir masinių ligų bei kenkėjų židiniams likviduoti, miško mokslo ir projektavimo darbams, privačių miškų savininkams konsultuoti bei mokyti, privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis, miško kelių ir susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūrai ir taisymui (remontui), informacijai apie miškus viešinti, Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų vykdomoms programoms miškų ūkio ir gamtotvarkos priemonių miškuose srityse bei kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti). Lėšas administruoja ir jų naudojimo tvarką nustato Aplinkos ministerija.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Žiūrėti argumentus pasiūlymui Nr.1

Valstybės įmonių (įskaitant ir miškų urėdiją) esminis veiklos reguliavimas, įskaitant nuosavybę, paskirtį ir pagrindinę veiklą, yra reglamentuoti Valstybės ir savivaldybių įmonių įstatyme, todėl pakartotinis to įvardinimas Miškų įstatyme būtų perteklinis.

 

·      Seimo narys Simonas Gentvilas (2019-10-08):

Papildyti 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Bendrosioms miškų ūkio reikmėms tenkinti Vyriausybės nustatyta tvarka miško valstybinių miškų valdytojams nustatomi privalomieji 5 procentų atskaitymai į valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką. [...]“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Ne šio įstatymo projekto teisinis reguliavimas.

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Pakeisti 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Bendrosioms miškų ūkio reikmėms tenkinti ir gamtotvarkos priemonėms miškuose įgyvendinti Vyriausybės nustatyta tvarka miško valdytojams nustatomi privalomieji 5 procentų atskaitymai į valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką. Šie atskaitymai įtraukiami į valstybės biudžeto pajamas ir naudojami bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti (miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti, bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, valstybinei miško priešgaisrinės apsaugos sistemai organizuoti ir išlaikyti, stichinių nelaimių padariniams ir masinių ligų bei kenkėjų židiniams likviduoti, miško mokslo ir projektavimo darbams, privačių miškų savininkams konsultuoti bei mokyti, privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis, miško kelių ir susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūrai ir taisymui (remontui), informacijai apie miškus viešinti, Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų vykdomoms programoms miškų ūkio ir gamtotvarkos priemonių miškuose srityse bei kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti). Lėšas administruoja ir jų naudojimo tvarką nustato Aplinkos ministerija.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Ne šio projekto teisinis reguliavimas. Nurodytos priemonės yra reikalingos ir jas tikslinga finansuoti iš Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos.

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius
(2019-10-30):

Pakeisti 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Bendrosioms miškų ūkio reikmėms tenkinti ir gamtotvarkos priemonėms miškuose įgyvendinti Vyriausybės nustatyta tvarka miško valdytojams nustatomi privalomieji 5 procentų atskaitymai į valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką. Šie atskaitymai įtraukiami į valstybės biudžeto pajamas ir naudojami bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti (miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti, bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, valstybinei miško priešgaisrinės apsaugos sistemai organizuoti ir išlaikyti, stichinių nelaimių padariniams ir masinių ligų bei kenkėjų židiniams likviduoti, miško mokslo ir projektavimo darbams, privačių miškų savininkams konsultuoti bei mokyti, privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis, miško kelių ir susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūrai ir taisymui (remontui), informacijai apie miškus viešinti, Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų vykdomoms programoms miškų ūkio ir gamtotvarkos priemonių miškuose srityse bei kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti). Lėšas administruoja ir jų naudojimo tvarką nustato Aplinkos ministerija.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Ne šio projekto teisinis reguliavimas. Nurodytos priemonės yra reikalingos ir jas tikslinga finansuoti iš Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos.

 

·             Seimo narys Kęstutis Bacvinka (2019-11-11):

Pakeisti 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

 „2. Bendrosioms miškų ūkio reikmėms tenkinti ir gamtotvarkos priemonėms miškuose įgyvendinti Vyriausybės nustatyta tvarka miško valdytojams nustatomi privalomieji 5 3 procentų atskaitymai į valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką. Šie atskaitymai įtraukiami į valstybės biudžeto pajamas ir naudojami bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti (miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti, bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, valstybinei miško priešgaisrinės apsaugos sistemai organizuoti ir išlaikyti, stichinių nelaimių padariniams ir masinių ligų bei kenkėjų židiniams likviduoti, miško mokslo ir projektavimo darbams, privačių miškų savininkams konsultuoti bei mokyti, privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis, miško kelių ir susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūrai ir taisymui (remontui), informacijai apie miškus viešinti, Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų vykdomoms programoms miškų ūkio ir gamtotvarkos priemonių miškuose srityse bei kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti). Lėšas administruoja ir jų naudojimo tvarką nustato Aplinkos ministerija.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Atsiėmė

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius (2019-10-30):

Papildyti 7 straipsnį 6 dalimi:

6. Lietuvos Respublikoje veiklą vykdančių miškų urėdijų skaičių nustato Vyriausybė. Viena miškų urėdija patikėjimo teise valdo 25-55 tūkstančių hektarų valstybinių miškų.“

Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.

Komiteto pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 5 straipsnį nauja 3 dalimi (įstatymo 7 straipsnį nauja 6 dalimi) ir ją išdėstyti taip:

6. Lietuvos Respublikoje veiklą vykdančių miškų urėdijų skaičių nustato AB „Lietuvos valstybiniai miškai“ pagal Vyriausybės patvirtintus kriterijus. Viena miškų urėdija patikėjimo teise valdo iki 55 tūkstančių hektarų valstybinių miškų.“

 

 

6 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 8 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Savivaldybių vykdomosios institucijos miško valdytojo teikimu, o miestų miškuose – be šio teikimo, kai yra svarbių priežasčių (didelis miško gaisrų pavojus, miško kirtimai, specializuoto ūkio plotai, saugomi objektai, būtinumas išsaugoti miško išteklius, miško verslai ir pan.), gali visuose miškuose uždrausti ar apriboti fizinių asmenų lankymąsi bei vaistažolių, grybų, uogų ir kitų miško išteklių naudojimą.“

 

7 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 13 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Valstybinės miškų inventorizacijos ir miškų apskaitos tikslas – nustatyti miško išteklius, jų kokybę, teikti informaciją apie miškų gamtinę ir ūkinę būklę. Valstybinė miškų inventorizacija atliekama visuose miškuose.“

 

8 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 18 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

18 straipsnis. Miško apsauga nuo gaisrų ir stichinių nelaimių

1. Miškuose, nepaisant jų nuosavybės formos, privalo būti sukurta ir palaikoma bendra valstybinė miško priešgaisrinės apsaugos sistema, apimanti stebėjimo, profilaktines ir priešgaisrines saugos priemones. Šią sistemą rengia ir jos įgyvendinimą organizuoja miškų urėdija kartu su savivaldybėmis ir kitomis kompetentingomis institucijomis. Miško valdytojai, savininkai, naudotojai ir lankytojai privalo laikytis teisės aktais patvirtintų miškų priešgaisrinės apsaugos reikalavimų.

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Pakeisti 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

“1. Miškuose, nepaisant jų nuosavybės formos, privalo būti sukurta ir palaikoma bendra valstybinė miško priešgaisrinės apsaugos sistema, apimanti stebėjimo, profilaktines ir priešgaisrines saugos priemones. Šią sistemą rengia ir jos įgyvendinimą Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja miškų urėdija (urėdijos) valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ kartu su savivaldybėmis ir kitomis kompetentingomis institucijomis. Miško valdytojai, savininkai, naudotojai ir lankytojai privalo laikytis teisės aktais patvirtintų miškų priešgaisrinės apsaugos reikalavimų.”

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Žr. į komiteto pasiūlymą įstatymo projekto 8 straipsnio 1 daliai (įstatymo 18 straipsnio 1 dalis).

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius, (2019-10-30):

Pakeisti 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Miškuose, nepaisant jų nuosavybės formos, privalo būti sukurta ir palaikoma bendra valstybinė miško priešgaisrinės apsaugos sistema, apimanti stebėjimo, profilaktines ir priešgaisrines saugos priemones. Šią sistemą rengia ir jos įgyvendinimą Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja miškų urėdija (urėdijos) valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ kartu su savivaldybėmis ir kitomis kompetentingomis institucijomis. Miško valdytojai, savininkai, naudotojai ir lankytojai privalo laikytis teisės aktais patvirtintų miškų priešgaisrinės apsaugos reikalavimų.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Pakeisti 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Miškuose, nepaisant jų nuosavybės formos, privalo būti sukurta ir palaikoma bendra valstybinė miško priešgaisrinės apsaugos sistema, apimanti stebėjimo, profilaktines ir priešgaisrines saugos priemones. Šią sistemą rengia ir jos įgyvendinimą Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja miškų urėdija (urėdijos) AB „Lietuvos valstybiniai miškai“ kartu su savivaldybėmis ir kitomis kompetentingomis institucijomis. Miško valdytojai, savininkai, naudotojai ir lankytojai privalo laikytis teisės aktais patvirtintų miškų priešgaisrinės apsaugos reikalavimų.“

 

2. Bendra miško priešgaisrinės apsaugos sistema finansuojama Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos ir miškų urėdijos lėšomis. Miško valdytojai ir savininkai savo lėšomis įgyvendina profilaktines priešgaisrines saugos priemones (įrengia priešgaisrines juostas ir laužavietes, valo užšlemštą mišką ir kita).

 

·             Seimo nariai: Juozas Olekas, Algimantas Salamakinas, Vytautas Kamblevičius (2019-05-31):

“2. Bendra miško priešgaisrinės apsaugos sistema finansuojama Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos ir miškų urėdijos (urėdijų) urėdijų lėšomis. Miško valdytojai ir savininkai savo lėšomis įgyvendina profilaktines priešgaisrines saugos priemones (įrengia priešgaisrines juostas ir laužavietes, valo užšlemštą mišką ir kita).“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

·             Seimo nariai: Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15):

Pakeisti 18 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

“2. Bendra miško priešgaisrinės apsaugos sistema finansuojama Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos ir miškų urėdijos (urėdijų) urėdijų lėšomis. Miško valdytojai ir savininkai savo lėšomis įgyvendina profilaktines priešgaisrines saugos priemones (įrengia priešgaisrines juostas ir laužavietes, valo užšlemštą mišką ir kita).“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius (2019-10-30):

Pakeisti 18 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Bendra miško priešgaisrinės apsaugos sistema finansuojama Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos ir miškų urėdijos (urėdijų) urėdijų lėšomis. Miško valdytojai ir savininkai savo lėšomis įgyvendina profilaktines priešgaisrines saugos priemones (įrengia priešgaisrines juostas ir laužavietes, valo užšlemštą mišką ir kita).“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

3. Aplinkos ministras nustato specialiąsias apsaugos ir stichinių nelaimių padarinių šalinimo miškuose priemones, privalomas visiems miško valdytojams, savininkams ir naudotojams, kai savivaldybės teritorijoje išdžiūvusių, išverstų, išlaužytų, išdegusių arba kitaip pažeistų medynų tūris sudaro daugiau kaip 25 tūkst. kubinių metrų.“

 

·      Seimo nariai: Juozas Olekas, Algimantas Salamakinas, Vytautas Kamblevičius (2019-05-31):

8 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 18 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

18 straipsnis. Miško apsauga nuo gaisrų ir stichinių nelaimių

1. Miškuose, nepaisant jų nuosavybės formos, privalo būti sukurta ir palaikoma bendra valstybinė miško priešgaisrinės apsaugos sistema, apimanti stebėjimo, profilaktines ir priešgaisrines saugos priemones. Šią sistemą rengia ir jos įgyvendinimą Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja miškų urėdija urėdijos  kartu su savivaldybėmis ir kitomis kompetentingomis institucijomis. Miško valdytojai, savininkai, naudotojai ir lankytojai privalo laikytis teisės aktais patvirtintų miškų priešgaisrinės apsaugos reikalavimų.

2. Bendra miško priešgaisrinės apsaugos sistema finansuojama Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos ir miškų urėdijos urėdijų  lėšomis. Miško valdytojai ir savininkai savo lėšomis įgyvendina profilaktines priešgaisrines saugos priemones (įrengia priešgaisrines juostas ir laužavietes, valo užšlemštą mišką ir kita).

3. Aplinkos ministras nustato specialiąsias apsaugos ir stichinių nelaimių padarinių šalinimo miškuose priemones, privalomas visiems miško valdytojams, savininkams ir naudotojams, kai savivaldybės teritorijoje išdžiūvusių, išverstų, išlaužytų, išdegusių arba kitaip pažeistų medynų tūris sudaro daugiau kaip 25 tūkst. kubinių metrų.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Žiūrėti argumentus pasiūlymui Nr.1

 

 

9 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 19 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Miško valdytojai, savininkai ir naudotojai turi laikytis teisės aktais patvirtintų miško sanitarinės apsaugos reikalavimų, per nustatytą laiką išvežti iš miško arba tinkamai apsaugoti nuo kenkėjų miške paliekamą spygliuočių medieną. Miško valdytojai, savininkai ir naudotojai turi pranešti Valstybinei miškų tarnybai apie medžių ligų ir kenkėjų židinius.“

 

·             Seimo narys Artūras Skardžius (2019-10-30):

Papildyti įstatymo projektą 10 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

„10 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus 5 straipsnio 3 dalį, įsigalioja nuo 2019 m. gruodžio 2 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir aplinkos ministras iki 2019 m. gruodžio 2 d. priima šio įstatymo, išskyrus 5 straipsnio 3 dalį, įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Šio įstatymo 5 straipsnio 3 dalis įsigalioja 2020 m. liepos 1 d. Iki miškų urėdijų įsteigimo valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo ir kitas šiuo įstatymu miškų urėdijoms priskirtas funkcijas įgyvendina valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“.

4. Valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos pavadinimas iki 2019 m. gruodžio 2 d. pakeičiamas į „Lietuvos valstybiniai miškai“. Valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ iki 2020 m. liepos 1 d. pertvarkoma, pakeičiant jos teisinę formą, kurią parenka Vyriausybė. Valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ iki 2020 m. liepos 1 d. įsteigia Vyriausybės nustatytą skaičių miškų urėdijų ir perduoda joms įstatyme nurodytas miškų urėdijų teises ir pareigas, reikalingas miškų urėdijų funkcijoms atlikti.

5. Valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos pertvarkymo procese valstybės valdomai įmonei „Lietuvos valstybiniai miškai“ pereina visi valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdija darbuotojų darbo santykiai ir visos valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos, kaip darbdavio, teisės ir pareigos, egzistuojančios iki pertvarkymo. Šios darbdavio teisės ir pareigos turi būti taikomos ne mažiau kaip dvejus metus po pertvarkymo pabaigos. Valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos pertvarkymas ir miškų urėdijų įsteigimas nekeičia darbdavio darbuotojų darbo sąlygų ir negali būti teisėta priežastis nutraukti darbo santykius.”

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projektą 10 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

„10 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 ir 3 dalis, įsigalioja 2020 m. liepos 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliotos institucijos iki 2020 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus ir atlieka visus kitus veiksmus, reikalingus šiame įstatyme numatytiems pakeitimams įgyvendinti.

3. Valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos pavadinimas iki 2020 m. liepos 1 d. pakeičiamas į „Lietuvos valstybiniai miškai“ ir ši įmonė pertvarkoma, pakeičiant jos teisinę formą į akcinę bendrovę.

4. Iki miškų urėdijų įsteigimo valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo ir kitas šiuo įstatymu miškų urėdijoms priskirtas funkcijas įgyvendina AB „Lietuvos valstybiniai miškai“.

 

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

Respublikos Prezidentas

 

 

Teikia

Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas Juozas Imbrasas