Argumentai:
Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (toliau – Įstatymas)
5 straipsnis paaiškina, kas yra Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierius: tai
Lietuvos Respublikos Seimo skiriamas valstybės pareigūnas, ginantis žmogaus
teises ir laisves, tiriantis pareiškėjų skundus dėl pareigūnų piktnaudžiavimo
ar biurokratizmo bei siekiantis gerinti viešąjį administravimą.
Taigi Seimo kontrolieriaus institucijos tikslas yra ginti žmogaus
teises ir laisves. Tuo tikslu šis valstybės pareigūnas yra įgaliotas tirti
galimo pareigūnų piktnaudžiavimo ir (ar) biurokratizmo atvejus ir tokiu būdu
prisidėti prie viešojo administravimo gerinimo.
Įstatymo 6 straipsnis, įtvirtinantis kvalifikacinius reikalavimus,
kuriuos turi atitikti Seimo kontrolierius, inter alia numato, kad
Seimo kontrolieriumi gali būti skiriamas Lietuvos Respublikos pilietis,
turintis ne mažesnį kaip 10 metų teisinio ar teisinio pedagoginio darbo
stažą.
Atsižvelgiant į tai, kad Seimo kontrolierius yra viena iš pagrindinių
institucijų, skirtų užtikrinti asmens teisių ir laisvių apsaugą, būtų
tikslinga pakeisti Įstatymą ir sudaryti galimybę į Seimo kontrolieriaus
pareigas skirti ir tokius piliečius, kurie turi atitinkamą patirtį žmogaus
teisių bei laisvių apsaugos srityje. Šiuo metu galiojanti Įstatymo redakcija
tokios galimybės nenumato.
Pasiūlymas:
Papildyti Lietuvos Respublikos Seimo
kontrolierių įstatymo Nr. VIII-950 7, 9, 19, 22, 25 ir 28 straipsnių, V skirsnio
pakeitimo ir įstatymo papildymo 91 straipsniu
įstatymo projektą Nr. XIVP-2078(4) (toliau – Projektas) nauju 1 straipsniu ir
jį išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„Seimo kontrolieriumi skiriamas nepriekaištingos reputacijos Lietuvos
Respublikos pilietis, turintis teisės bakalauro ir teisės magistro arba
vienpakopį teisinį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnįius
kaip 10 metų teisinio, ar teisinio pedagoginio darbo stažą ir
(ar) patirtį vykdant veiklą, susijusią su žmogaus teisių ir laisvių apsauga.“
|