LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL lietuvos respublikos Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 1 priedo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-1832

 

2022-09-21  Nr. 113-P-33

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkas Ričardas Juška, pirmininko pavaduotojas Valentinas Bukauskas, komiteto nariai: Guoda Burokienė, Domas Griškevičius, Bronislovas Matelis, Audrius Petrošius, Kęstutis Masiulis, Eugenijus Sabutis, Algis Strelčiūnas, Rita Tamašunienė, Valdemaras Valkiūnas.

Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Rasa Mačiulytė, Skaistė Meškelė, Rasa Šidlauskaitė, Juras Taminskas, padėjėja Vilma Keidūnė.

Kviestieji asmenys: Vidaus reikalų viceministras Vitalij Dmitrijev, Vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos grupės vadovas Darius Domarkas, Lietuvos savivaldybių asociacijos direktorė Roma Žakaitienė, direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Tiaškevičius, patarėja savivaldybių administravimo klausimais Linda Kreimerytė, Vyriausybės kanceliarijos Grėsmių valdymo ir krizių prevencijos grupės vadovas Vilmantas Vitkauskas, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Civilinės saugos valdybos viršininkas Edgaras Geda, Finansų ministerijos Biudžeto departamento direktorė Daiva Kamarauskienė, Nacionalinės NVO koalicijos direktorė Gaja Šavelė ir iniciatyvų koordinatorė Laura Tatarėlytė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-06-20

1

 

 

Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas.

1. Įstatymo projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 1 priedą ir įrašyti centro vadovo pareigybę į 3.1. papunktyje nurodytų  pareigybių grupę, kurioje nustatytos tokios pareigybės kaip Respublikos Prezidento patarėjas, Seimo Pirmininko patarėjas, Ministro Pirmininko patarėjas bei taikomas pareiginės algos koeficientas 18,7–20. Pažymėtina, kad priskiriant pareigybę vienai ar kitai pareigybių grupei yra atsižvelgiama į atliekamų funkcijų sudėtingumą, apimtį ir tenkančią atsakomybę už tų funkcijų vykdymą ir dėl to joms nustatomos tos pačios atlyginimo dydžio intervalo ribos. Todėl svarstytina, ar centro vadovo pareigybės pavadinimas leidžia atskleisti jo vykdomų funkcijų esmę, ar nereikėtų šią pareigybę patikslinti, nurodant, kad tai yra ne bet kurio centro vadovo, o būtent  Nacionalinio krizių valdymo centro vadovo pareigybė kaip ji įvardyta kartu su šiuo įstatymo projektu teikiamame Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo Nr. VIII-971 pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIVP-1819.

Pritarti

Vyriausybės įstatymo pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-1833 (teikiamu kartu su šiuo įstatymo projektu, toliau – Vyriausybės įstatymo pakeitimo projektas) numatoma galimybė Vyriausybės kanceliarijoje steigti centrus, kai reikia bendriems ministerijų, taip pat kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų veiksmams koordinuoti, viešojo administravimo subjektams reikiamoms kompetencijoms sutelkti, padėti Vyriausybei ir kitiems viešojo administravimo subjektams valdyti valstybės lygio situacijas ar procesus.

Vyriausybės įstatymo pakeitimo projekte centrų steigimo tikslai ir uždaviniai apibrėžiami plačiai, bendro pobūdžio nuostatomis, t. y. pagal pateiktas bendro pobūdžio nuostatas negalima daryti pagrįstų išvadų dėl centrų funkcijų sudėtingumo ir vadovui tenkančios atsakomybės. Konkretaus Centro funkcijų sudėtingumas, apimtis ir jo vadovo atsakomybė itin priklausys nuo srities ir konkrečių uždavinių, kuriems spręsti jis bus steigiamas, tad kyla pagrįstų abejonių, ar visų centrų vadovams turėtų būti taikomas vienodas pareigybės atlyginimas (koeficientų ribos).

Vertinant Civilinės saugos įstatymo pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIVP-1819 numatytas Nacionalinio krizių valdymo centro funkcijas ir jo vadovui tenkančią atsakomybę, kyla pagrįstų abejonių, kad kitų centrų funkcijos savo apimtimi ir jų vadovų atsakomybė prilygs šio centro funkcijoms ir vadovo atsakomybei.

Viešojo administravimo įstatymo 8 straipsnio 3 dalyje apibrėžiama, kad grupė (kaip viešojo administravimo subjekto struktūrinis padalinys) steigiama sudėtingiems, kompleksiniams, su politikos formavimu susijusiems viešojo administravimo subjekto uždaviniams spręsti. Manytina, kad Vyriausybės kanceliarijos centrų uždaviniai pagal savo turinį artimiausi būtent grupių uždaviniams, vadinasi ir centro vadovo pareigybės atlyginimo dydis (koeficientų ribos) turėtų atitikti nustatytas grupės vadovui.

Taigi, pritarus Vyriausybės įstatymo pakeitimo projektui ir suteikus galimybę Vyriausybės kanceliarijoje steigti centrus, turėtų būti papildytas įstatymo projektu keičiamo Valstybės tarnybos įstatymo 1 priedo 4 punktas į jį įrašant centro vadovo (Vyriausybės kanceliarijoje) pareigybę.

2.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-06-20

 

 

 

2. Pažymėtina, kad priėmus įstatymo projektą turės būti keičiama Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 (šios metodikos 1 priede yra nurodytos valstybės tarnautojų pareigybės, kurioms nustatomi tipiniai specialieji reikalavimai ir į kurią reikėtų įrašyti naują centro vadovo pareigybę). Atsižvelgiant į tai, siūlytume įstatymo projektą papildyti 2 straipsniu, numatančiu įstatymo įsigaliojimą ir įgyvendinimą.

Pritarti

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: iš esmės pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-1832 ir siūlyti jį tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą ir Komiteto pasiūlymą.

 

6.2. Pasiūlymas:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2022-09-21

1

 

 

Argumentai:

Valstybės tarnybos įstatymu pareigybės priskiriamos pareigybių grupei pagal atliekamų funkcijų sudėtingumą, apimtį ir tenkančią atsakomybę už jų vykdymą. Pagal šiuos kriterijus nustatomas ir pareigybės atlyginimo dydis (koeficientų ribos).

Civilinės saugos įstatymo pakeitimo projekte Nr. XIVP-1819 įvardijama konkreti pareigybė -  Nacionalinio krizių valdymo centro vadovas. Numatoma, kad šis centras veiklą vykdys visoje valstybės teritorijoje: atliks grėsmių, rizikų vertinimą, organizuos ir koordinuos krizių valdymą ir pan. Akivaizdu, kad ne kiekvieno centro, kaip struktūrinio padalinio veikla, bus tokios svarbos ir apimties.

Atsižvelgiant į tai, įstatymo projekte turi būti kalbama ne apie bet kokį, o būtent Nacionalinio krizių valdymo centro vadovą.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 1 straipsnį ir išdėstyti jį taip:

„1 straipsnis. Įstatymo 1 priedo pakeitimas

Pakeisti Įstatymo 1 priedo 3.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„3.1.

Nacionalinio krizių valdymo centro vadovas

Respublikos Prezidento patarėjas, Seimo Pirmininko patarėjas,

Ministro Pirmininko patarėjas

18,7–20“

 

 

Pritarti

 

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Rita Tamašunienė.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                                              Ričardas Juška

 

 

 

 

 

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėja Rasa Šidlauskaitė