LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

NACIONALINIO SAUGUMO IR GYNYBOS komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VADOVYBĖS APSAUGOS ĮSTATYMO NR. IX-1183 2 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO VIII SKYRIUMI ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2322

 

2023-04-05  Nr. 104-P-21

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Laurynas Kasčiūnas, Komiteto nariai: Virgilijus Alekna, Jonas Jarutis, Raimundas Lopata, Andrius Mazuronis, Arvydas Pocius, Valdas Rakutis, Dovilė Šakalienė.

Komiteto biuro vedėjas Evaldas Sinkevičius, Komiteto biuro patarėjai Justas Gaidys, Vilma Greckaitė, Vilma Kaminskienė, Gediminas Kazėnas, Mantas Lapinskas, vyresnioji specialistė Skaistė Blažinauskaitė, padėjėja Vilma Pesliakienė.

Kviestieji asmenys:

2023-04-05 posėdyje: Vadovybės apsaugos tarnybos direktorius Rymantas Mockevičius ir Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus viršininkas Vytis Belkevičius, buvę Aukščiausiosios Tarybos Apsaugos skyriaus pareigūnai Raimondas Bučys, Giedrius Dambrauskas, Jonas Užusienis, Vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos grupės vadovas Darius Domarkas, Nacionalinio pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkas Saulius Džiautas, Seimo kanceliarijos Teisės departamento atstovė Jurgita Meškienė.

2023-02-08 posėdyje: Prezidento vyriausiasis patarėjas Kęstutis Budrys ir patarėjas Darius Urbonas, Vadovybės apsaugos tarnybos direktorius Rymantas Mockevičius ir Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus viršininkas Vytis Belkevičius, buvę Aukščiausiosios Tarybos Apsaugos skyriaus pareigūnai Raimondas Bučys, Darius Cvirka, Giedrius Dambrauskas, Jonas Užusienis, Vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos grupės vadovas Darius Domarkas ir Viešojo saugumo politikos grupės vyriausioji patarėja Irina Malukienė, Lietuvos kariuomenės vado padėjėjas plk. ltn. Andrius Jagminas, Lietuvos kariuomenės kūrėjų savanorių sąjungos valdybos pirmininkas Saulius Pečeliūnas, Seimo kanceliarijos Teisės departamento atstovė Jurgita Meškienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

          1.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-12-08

1

2

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.         Projekto 1 straipsnio 2 dalyje po žodžio ,,Buvusias“ įrašytinas skaičius ir žodis ,,2 straipsnio“.

Pritarti

Žr. Komiteto 2 pasiūlymą.

          2.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-12-08

3

(72)

2

 

2.         Tikslintinos projekto 3 straipsniu keičiamo Vadovybės apsaugos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 72 straipsnio 2 dalies nuostatos, kadangi iš siūlomo reguliavimo neaišku, ar asmuo iki 65 metų amžiaus gali būti tik renkamas Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariu, ar iki šio amžiaus jis gali būti ir laikomas rezerve.

Pritarti

Žr. Komiteto 4 pasiūlymą.

          3.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-12-08

3 (74)

1

 

3.         Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 74 straipsnyje siūloma nustatyti, kad Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariai Vadovybės apsaugos tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka gali būti pasitelkiami Vadovybės apsaugos tarnybos funkcijų vykdymui. Pažymėtina, kad pagal keičiamo įstatymo 14 straipsnio 11 punktą, Vadovybės apsaugos tarnyba turi teisę prireikus pasitelkti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro valdymo srities statutines įstaigas, kitas tarnybas ir institucijas savo tikslams įgyvendinti, kai tam nepakanka ar nėra tinkamų Vadovybės apsaugos tarnybos pajėgų ir kad tokio pasitelkimo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. Todėl iš siūlomo reguliavimo nėra aišku, kada tų pačių funkcijų vykdymui turėtų būti pasitelkiami Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariai, o kada kitos institucijos.

Nepritarti

Lankstumas sprendžiant dėl pasitelkimo Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo narius ar Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro valdymo srities statutines įstaigas, kitas tarnybas ir institucijas savo tikslams įgyvendinti, kai tam nepakanka ar nėra tinkamų Vadovybės apsaugos tarnybos pajėgų, Komiteto nuomone, yra būtinas Vadovybės apsaugos tarnybai tam, kad Tarnyba galėtų operatyviai vykdyti funkcijas.

Ir šiuo metu galiojančiame reglamentavime nėra detalizuojama kada galima pasitelkti pvz. policijos,  o kada  VSAT kinologus arba policijos Aro ar VST ORKA pareigūnus. Kiekvienu atveju yra vertinama individualiai, pagal poreikius ir esamas galimybes, taigi ir šiuo atveju būtų vertinama analogiškai.

          4.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-12-08

4

1

 

4.         Projekto 4 straipsnio 1 dalyje po žodžių „Šis įstatymas“ įrašytina išlyga „išskyrus šio straipsnio 2 dalį“.

 

Pritarti

Žr. Komiteto 8 pasiūlymą.

          5.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-12-08

4

1,

2

 

5.         Atsižvelgiant į Seimo statute nustatytų įstatymų leidybos procedūrų trukmę, taip pat į tai, kad Seimo priimtas įstatymas pagal Konstituciją turi būti promulguojamas, svarstytina, ar projekto 2 straipsnyje numatyta įstatymo įsigaliojimo data – 2023 m. sausio 1 d. yra reali. Siūlytume projekte numatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą, kad būtų galima tinkamai jam pasirengti ir iki įstatymo įsigaliojimo priimti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

Pritarti

Žr. Komiteto 8 pasiūlymą.

          6.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-12-08

 

 

 

6.         Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projektui įgyvendinti reikės papildomų lėšų, o 2023 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu valstybės biudžeto asignavimai jau yra patvirtinti, todėl dėl siūlomo teisinio reguliavimo turėtų būti gauta Vyriausybės kaip biudžeto vykdytojos nuomonė.

Pritarti iš dalies

Žr. Komiteto 8 pasiūlymą.

Derinant projekto įsigaliojimo datą su valstybės biudžeto planavimu, data nukeltina.

          7.          

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupė,

2022-12-22

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos įstatymo Nr. IX-1183 2 ir 19 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo VIII skyriumi įstatymo projekto Nr. XIVP-2322 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

          1.          

Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimas,

2023-02-22

Nr. NP17-18(23)

 

 

 

 

 

Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimas (toliau – NPPSS) atsižvelgdamas į tai, kad 2023 m. vasario 8 d. Lietuvos Respublikos Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto posėdyje buvo nuspręsta atidėti Vadovybės apsaugos įstatymo Nr. IX-1183 2 ir 19 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo VIII skyriumi įstatymo projekto Nr. XIVP-2322 (toliau – Projektas) svarstymą siekiant jį tobulinti, NPPSS teikia pasiūlymus dėl Projekto.

Atkreiptinas dėmesys, kad NPPSS pritaria teikiamo Projekto idėjai, jog siekiama formuoti rezervą iš buvusių Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnybos (toliau – Tarnyba) pareigūnų, tačiau reikalauja užtikrinti Tarnybos rezervo narių socialines garantijas ir dėl jų pasisako žemiau.

Privalo būti užtikrintas Tarnybos rezervo narių einamos pareigos ir nustatytas darbo užmokestis. Visų pirma paminėtina, kad Tarnybos rezervas galėtų būti formuojamas iš narių, kurie yra dirbantys privačiame sektoriuje. Todėl siekiant paskatinti ir tuo pačiu apsaugoti narių ekonominius ir socialinius interesus, tikslinga įtvirtinti garantiją, kad būtų užtikrintos pareigūnų einamos pareigos ir nustatytas darbo užmokestis.

Šią garantiją būtų tikslinga įtvirtinti inicijuojant Lietuvos Respublikos darbo kodekso 61 straipsnio pataisas, papildant 61 straipsnio 4 dalies nuostatą ir išdėstant taip:

„4. Draudžiama atleisti iš darbo darbdavio iniciatyva nesant darbuotojo kaltės ar darbdavio valia darbuotoją, pašauktą atlikti privalomąją karo tarnybą, savanorišką nenuolatinę karo tarnybą arba, alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą arba įtrauktiems į Lietuvos Respublikos įstaigų rezervą įstatymų nustatytais atvejais“.

Nepritarti

Jeigu Vadovybės apsaugos tarnybos (toliau – VAT) rezervo nariai bus pasitelkiami ir įdarbinami pagal darbo sutartis arba kaip pareigūnai – jiems  bus mokamas darbo užmokestis.

Narystė VAT rezerve nedraudžia asmenims dirbti kitur. Nėra aišku kodėl buvimo rezerve laikas yra  traktuojamas kaip darbas. Tik rezervo narių pasitelkimas suponuoja priėmimą į darbą arba į tarnybą VAT, tuo tarpu tiesiog buvimas rezerve darbo ar tarnybos santykių nesukuria.

Abejotina ar tokia socialinė garantija kaip draudimas atleisti iš darbo (darbdavio iniciatyva nesant darbuotojo kaltės) darbuotoją, įtrauktą į rezervą yra tikslinga ir logiška, kadangi galimi atvejai kai asmuo, dirbantis pagal darbo sutartį ir įtrauktas į rezervą bei būdamas jame 20 metų, bet nė karto nepasitelktas per 20 metų – visus 20 metų negalės būti atleistas iš kito darbo (pvz. iš UAB „Darbas“ santechniko pareigų, kur dirba pagal darbo sutartį).

Jeigu turima omenyje tai, kad asmeniui, dirbančiam privačiame sektoriuje ir pasitelktam vykdyti Vadovybės apsaugos tarnybos funkcijas (būnant VAT rezervo nariu), turėtų būti išsaugoma darbo vieta privačiame sektoriuje ir lygiagrečiai  mokamas ten numatytas atlyginimas ar kompensuojama atitinkama jo dalis, diskutuotina dėl tokio pasiūlymo tikslingumo siekiamo tikslo atžvilgiu ir savalaikiškumo. Šis klausimas galbūt galėtų būti sprendžiamas kitame etape - centralizuotai sprendžiant dėl visų įstaigų  rezervų. Be to, atkreiptinas dėmesys, kad įstaigos turi ir alternatyvių reikiamų resursų pasitelkimo instrumentų – pvz. policijos rėmėjai, kuriais gali tapti ir buvę pareigūnai.

          2.          

Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimas,

2023-02-22

Nr. NP17-18(23)

 

 

 

Privalo būti užtikrintas Tarnybos rezervo narių tarnybos stažo tęstinumas. Vadovaujantis protingumo ir teisingumo principais, būtų tikslinga Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos įstatymo 47 straipsnį papildyti nauju punktu įtvirtinant, kad faktinis Tarnybos rezervo narių darbo laikas būtų įskaitytinas į Tarnybos stažą ir išdėstyti taip:

12. Darbo laiką, dirbtą Vadovybės apsaugos tarnybos rezerve, šio įstatymo VIII skyriuje numatyta tvarka“.

 

Nepritarti

Siūlymas perteklinis. Tais atvejais, kai Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariai bus laikinai skiriami į pareigūno pareigas, sudarant su jais terminuotas pareigūnų tarnybos sutartis,  tarnybos laikas bus įtrauktas į pareigūno stažą - tai jau yra reglamentuota  galiojančiame įstatyme.

Tais atvejais, kai su Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariais bus sudaromos terminuotos darbo sutartys, bus skaičiuojamas stažas pagal darbo sutartį kaip yra numatyta jau galiojančiuose teisės aktuose.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-2322(2) ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Nacionalinio saugumo ir gynybos  komitetas,

2023-04-05

1

1

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Valstybinės lietuvių kalbos komisijos Terminologijos pakomisės siūlymą, patikslinti Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo sąvoką.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 1 dalį ir išdėstyti ją taip:

„18. Vadovybės apsaugos tarnybos rezervas – rezervas, savanoriškais pagrindais šio įstatymo nustatyta tvarka sudaromas iš buvusių Vadovybės apsaugos tarnybos pareigūnų.“

Pritarti

 

2.

Nacionalinio saugumo ir gynybos  komitetas,

2023-04-05   

1

2

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į pirmąją Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą, patikslinti redakciniu požiūriu Projekto 1 straipsnio 2 dalies tekstą.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Projekto 1 straipsnio 2 dalį po žodžio ,,Buvusias“ įrašant skaičių ir žodį ,,2 straipsnio“ ir išdėstyti ją taip:

„2. Buvusias 2 straipsnio 18 ir 19 dalis laikyti atitinkamai 19 ir 20 dalimis.“

Pritarti

 

3.

Nacionalinio saugumo ir gynybos  komitetas,

2023-04-05

 

 

 

N

Argumentai:

Atsižvelgiant į 2023-02-08 Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto posėdžio metu vykusią diskusiją, papildyti pareigūnų atleidimo iš tarnybos pagrindus.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Projektą nauju 3 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

„3 straipsnis. 60 straipsnio pakeitimas

Papildyti 60 straipsnį nauju 20 punktu:

„20) pasibaigus šio įstatymo 74 straipsnio 2 dalyje nurodytam laikinam paskyrimo į pareigas laikotarpiui.“

Sekančius Projekto straipsnius atitinkamai pernumeruoti.

Pritarti

 

4.

Nacionalinio saugumo ir gynybos  komitetas,

2023-04-05

3

(72)

 

 

 

  Argumentai:

Atsižvelgiant į antrąją Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą ir siekiant teksto aiškumo, patikslinti Projekto 3 straipsniu (Komiteto patobulinto Projekto 4 straipsniu) pildomą Įstatymo 72 straipsnį.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 3 straipsniu (Komiteto patobulinto Projekto 4 straipsniu) pildomą Įstatymo 72 straipsnį ir išdėstyti jį taip:

„72 straipsnis. Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo formavimas

1. Vadovybės apsaugos tarnybos rezervas formuojamas ir rezervo nariai atrenkami asmenys į šį rezervą įtraukiami Vadovybės apsaugos tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka.

2. Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariu nariais gali tapti būti buvę Vadovybės apsaugos tarnybos pareigūnai, atitinkantys šio įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 1, 2, 8 punktuose, 3 dalyje, 20 straipsnio 1 dalies 1, 2, 4, 6 punktuose nustatytus reikalavimus, ne vyresni nei kaip 65 metų amžiaus, savanoriškais pagrindais jų rašytiniu prašymu Vadovybės apsaugos tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka įtraukti į Vadovybės apsaugos tarnybos rezervą.“

Pritarti

 

5.

Nacionalinio saugumo ir gynybos  komitetas,

2023-04-05

3

(73)

 

 

 

Argumentai: Atsižvelgiant į 2023-02-08 Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto posėdžio metu vykusią diskusiją, tikslinti nuostatas susijusias su buvimo Vadovybės apsaugos rezerve ypatumais.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 3 straipsniu (Komiteto patobulinto Projekto 4 straipsniu) pildomą Įstatymo 73 straipsnį ir išdėstyti jį taip:

„73 straipsnis. Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo narių gebėjimų palaikymas ir tobulinimas Buvimo Vadovybės apsaugos tarnybos rezerve ypatumai

1. Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariai Vadovybės apsaugos tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka dalyvauja kvalifikacijos palaikymo ir tobulinimo pratybose ir mokymuose., kurių metu gali būti aprūpinami specialia apranga. 2. Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo narių pratybos ir mokymai finansuojami iš tam tikslui Vadovybės apsaugos tarnybai patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų.

2. Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nario žūties (mirties), sužalojimo, susižalojimo arba sveikatos sutrikdymo Vadovybės apsaugos tarnybos organizuojamų kvalifikacijos palaikymo ir tobulinimo pratybų ar mokymų metu atvejais kompensacijos mokamos šio įstatymo 55 straipsnio 1 ir 3 dalyse nustatytomis sąlygomis ir tvarka, išskyrus tai, kad kompensacijų dydis apskaičiuojamas pagal įvykio metu buvusią Vyriausybės nustatytą minimaliąją mėnesinę algą.

3. Buvusį Vadovybės apsaugos tarnybos pareigūną įtraukus į Vadovybės apsaugos tarnybos rezervą, jo atleidimo iš Vadovybės apsaugos tarnybos dieną turėtas tarnybinis rangas tampa garbės atsargos tarnybiniu rangu nuo šio asmens įtraukimo į Vadovybės apsaugos tarnybos rezervą dienos.

Pritarti

 

6.

Nacionalinio saugumo ir gynybos  komitetas,

2023-04-05

3

(74)

 

 

 

Argumentai: Atsižvelgiant į 2023-02-08 Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto posėdžio metu vykusią diskusiją, tikslinti nuostatas susijusias su Vadovybės apsaugos rezervo narių pasitelkimu, atsisakant nuostatų, kad Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariai negali būti pasitelkiami Vadovybės apsaugos tarnybos pareigūnų funkcijų vykdymui.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 3 straipsniu (Komiteto patobulinto Projekto 4 straipsniu) pildomą Įstatymo 74 straipsnį ir išdėstyti jį taip:

„74 straipsnis. Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo narių pasitelkimas funkcijoms vykdyti

1. Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariai Vadovybės apsaugos tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka gali būti laikinai pasitelkiami Vadovybės apsaugos tarnybos funkcijų vykdymui funkcijoms atlikti, atsižvelgiant į jų turimą Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo narių kvalifikaciją ir Vadovybės apsaugos tarnybos direktoriaus nustatytų reikalavimų atitiktį.

2. Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariai negali būti pasitelkiami Vadovybės apsaugos tarnybos pareigūnų funkcijų vykdymui, pasitelkiami Vadovybės apsaugos tarnybos funkcijoms atlikti, Vadovybės apsaugos tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka gali būti laikinai skiriami į pareigūno pareigas, sudarant su jais terminuotas pareigūnų tarnybos sutartis, arba su jais gali būti sudaromos terminuotos darbo sutartys.

3. Su Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariais, pasitelkiant juos funkcijų vykdymui, Vadovybės apsaugos tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka gali būti sudaromos terminuotos darbo sutartys. Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariai, laikinai skiriami į pareigūno pareigas, turi atitikti šio įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 6 ir 7 punktuose, 21 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus. Jų sveikatos būklė tikrinama atliekant specializuotą medicininę ekspertizę. Jiems taip pat yra taikomi šio įstatymo 31 straipsnyje numatyti apribojimai.“

Pritarti

 

7.

Nacionalinio saugumo ir gynybos  komitetas,

2023-04-05

 

 

 

N

Argumentai: Atsižvelgiant į 2023-02-08 Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto posėdžio metu vykusią diskusiją, numatyti Projekte išbraukimo iš Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo pagrindus.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Projekto 3 straipsnį (Komiteto patobulinto Projekto 4 straipsnį) nauju 75 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

„75 straipsnis. Išbraukimas iš Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo

Vadovybės apsaugos tarnybos rezervo nariai iš šio rezervo išbraukiami Vadovybės apsaugos tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka:

1) jų pačių prašymu;

2) jeigu netenka Lietuvos Respublikos pilietybės;

3) jiems sukakus 65 metus;

4) kai neatitinka šio įstatymo 72 straipsnio 2 dalyje nustatytų reikalavimų.

Pritarti

 

8.

Nacionalinio saugumo ir gynybos  komitetas,

2023-04-05

4

1

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į ketvirtą ir penktą Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir siekiant suderinti projekto įsigaliojimo datą su valstybės biudžeto planavimu, patikslinti Projekto 4 straipsnyje numatytas Įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo nuostatas.

 

Pasiūlymas:

Patikslinti Projekto 4 straipsnį, pakeisti jo numeraciją į 5 straipsnį ir išdėstyti jį taip:

5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2023 2024 m. sausio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnybos direktorius iki 2022 2023 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

Pritarti

 

9.

Nacionalinio saugumo ir gynybos  komitetas,

2023-04-05

 

 

 

I

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad Projektas papildomas nauju 3 straipsniu, kuris keičia Įstatymo 60 straipsnį, atitinkamai papildyti Projekto pavadinimą.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Projekto pavadinimą Įstatymo 60 straipsnio keitimu ir išdėstyti jį taip:

LIETUVOS RESPUBLIKOS

VADOVYBĖS APSAUGOS ĮSTATYMO NR. IX-1183 2, IR 19 IR 60 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO VIII SKYRIUMI

ĮSTATYMAS

 

 

 

8. Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 0, susilaikė – 0 (pritarta bendru sutarimu).

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Laurynas Kasčiūnas.

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas patobulintas įstatymo projektas XIVP-2322(2) ir jo lyginamasis variantas.

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                 Laurynas Kasčiūnas

 

 

 

 

 

 

 

 

Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto biuro patarėja Vilma Kaminskienė