LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ĮSTATYMO NR. I-446 22 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2024-04-02 Nr. XIVP-3590

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Siekiant suderinti įstatyme vartojamas formuluotes, projekto 1 straipsniu Žemės įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 22 straipsnio 13 dalyje vietoj žodžio „patvirtintoje“ įrašytinas žodis „nustatytoje“.

2.    Pagal kartu su projektu susijusio Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo Nr. VIII-1764 7, 8, 11, 12 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-3589 2 straipsnio 2 dalimi keičiamo Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo 8 straipsnio 6 dalį nekilnojamųjų daiktų kadastro duomenų detalią tvarką ir reikalavimus, nekilnojamojo daikto planų bei kadastro duomenų formų turinį ir parengimo bei nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos suformavimo tvarką nustatytų ne Nekilnojamojo turto kadastro nuostatai, o Vyriausybės įgaliota institucija. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projektu nereikėtų tikslinti ir keičiamo įstatymo 48 straipsnio 1 dalies paskutiniojo sakinio toje apimtyje, kurioje nustatyta „Nekilnojamojo turto kadastro nuostatuose nustatyta tvarka rengiami nurodytų suprojektuotų žemės sklypų planai“, vietoj žodžių „Nekilnojamojo turto kadastro nuostatuose“ įrašant žodžius „aplinkos ministro“.

3.    Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 22 straipsnio 13 ir 14 dalyse siūloma nustatyti, kad žemės sklypų kadastro duomenų nustatymo tvarką ir reikalavimus reglamentuotų ne Nekilnojamojo turto kadastro nuostatai, o aplinkos ministro nustatyta tvarka. Pažymėtina, kad projektu teikiamos nuostatos įsigaliotų kitą dieną po įstatymo oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre. Siekiant tinkamo nuostatų įgyvendinimo ir teisinio aiškumo, projektas pildytinas nuostatomis dėl jo vėlesnio įsigaliojimo ir įgyvendinimo – nustatant tokią įstatymo įsigaliojimo datą, kad būtų pakankamas terminas pasirengti įstatymo įgyvendinimui (priimti atitinkamus įgyvendinamuosius teisės aktus).

4.    Kyla abejonių, ar tam, kad būtų pasiekti projekto aiškinamajame rašte nurodyti projekto tikslai, pakanka vien tik dviejų įstatymų, t. y. Žemės įstatymo, kurį siūloma pakeisti teikiamu projektu, bei Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo, kurį siūloma pakeisti kartu teikiamu Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo Nr. VIII-1764 7, 8, 11, 12 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-3589, pakeitimo. Atkreiptinas dėmesys, kad atitinkamų santykių reglamentavimas Nekilnojamojo turto kadastro nuostatuose yra numatytas ir Nekilnojamojo turto registro įstatyme bei kituose įstatymuose. Atsižvelgiant į tai, manytina, atitinkamai turėtų būti peržiūrėtas ir kituose įstatymuose nustatytas teisinis reguliavimas.

5.    Atsižvelgiant į tai, kad teikiamu projektu keičiamame įstatyme siūloma įtvirtinti, jog žemės sklypų kadastro duomenų nustatymo tvarką ir reikalavimus nustatytų ne Vyriausybė jos tvirtinamuose Nekilnojamojo turto kadastro nuostatuose, bet Vyriausybės įgaliota institucija (aplinkos ministras), bei į keičiamame įstatyme ir Nekilnojamojo turto kadastro įstatyme nustatytą Vyriausybės kompetenciją, dėl teikiamo įstatymo projekto reikėtų gauti Vyriausybės išvadą.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                     Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. +370 5 209 6546, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. +370 5 209 6165, el. p. saulius.svedas@lrs.lt