Argumentai:
Lietuvos Respublikos mokesčių sistema
turėtų atitikti konstitucinius protingumo, teisingumo ir proporcingumo
principus bei užtikrinti, jog asmenys būtų apmokestinami proporcingai jų
gaunamoms pajamoms ir tokiu būtų siekiama sumažinti socialinę nelygybę, įtvirtinti
socialiai teisingą mokesčių sistemą.
Šiuo metu galiojantis teisinis reglamentavimas
nustatantis vienodą gyventojų pajamų mokesčio tarifą skirtingas pajamas
gaunantiems asmenims didina visuomenės narių turtinę nelygybę, socialinę
atskirtį, kadangi didesnes pajamas gaunantiems asmenims atskaičius būtinąsias
išlaidas liekanti pajamų dalis yra kur kas didesnė, nei mažesnes pajamas
gaunančių asmenų liekanti pajamų dalis. Tuo tarpu siūlomu įstatymo pakeitimu
nebūtų sprendžiama pajamų nelygybės problema, todėl šiuo pasiūlymu siekiama nustatyti
tokius gyventojų pajamų mokesčio tarifus skirtingas pajamas gaunantiems
asmenims, kurie mažintų socialinę atskirtį ir užtikrintų proporcingą
apmokestinimą.
Pasiūlymas:
Papildyti 6 straipsnį 11
dalimi:
„11. Gyventojo pajamos iš
darbo santykių arba jų esmę atitinkančių santykių, išskyrus ligos,
motinystės, tėvystės, vaiko priežiūros ir ilgalaikio darbo išmokas,
apmokestinamos taip:
1) metinė pajamų dalis,
neviršijanti 1,5 dydžio minimaliosios mėnesinės algos, galiojusios
einamųjų kalendorinių metų sausio 1 dieną, dvylikos dydžių sumos 120
vidutinių šalies darbo užmokesčių (toliau – VDU), taikomų apdraustųjų asmenų
2019 metų valstybinio socialinio draudimo įmokų bazei skaičiuoti,
apmokestinama 2119 procento pajamų mokesčio tarifu;
2) metinė pajamų dalis,
viršijanti 1,5 dydžio minimaliosios mėnesinės algos, galiojusios einamųjų
kalendorinių metų sausio 1 dieną, dvylikos dydžių sumą, tačiau neviršijanti
120 VDU, taikomų apdraustųjų asmenų atitinkamų metų valstybinio socialinio
draudimo įmokų bazei skaičiuoti, apmokestinama 21 procento pajamų mokesčio
tarifu;
3) metinė pajamų dalis, viršijanti 120 VDU, taikomų
apdraustųjų asmenų atitinkamų2019 metų valstybinio socialinio
draudimo įmokų bazei skaičiuoti, apmokestinama 25 procentų pajamų mokesčio
tarifu.
2. Pakeisti 6
straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:
„11. Gyventojo
pajamos iš darbo santykių arba jų esmę atitinkančių santykių, išskyrus ligos,
motinystės, tėvystės, vaiko priežiūros ir ilgalaikio darbo išmokas,
apmokestinamos taip:
1) metinė pajamų
dalis, neviršijanti 84 vidutinių šalies darbo užmokesčių (toliau –
VDU), taikomų apdraustųjų asmenų 2020 metų valstybinio socialinio
draudimo įmokų bazei skaičiuoti, apmokestinama 21 procento pajamų mokesčio
tarifu;
2) metinė pajamų
dalis, viršijanti 84 VDU, taikomus apdraustųjų
asmenų 2020 metų valstybinio socialinio draudimo įmokų bazei
skaičiuoti, apmokestinama 25 procentų pajamų mokesčio tarifu.“
3. Pakeisti 6
straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:
„11. Gyventojo
pajamos iš darbo santykių arba jų esmę atitinkančių santykių, išskyrus
ligos, motinystės, tėvystės, vaiko priežiūros ir ilgalaikio darbo išmokas,
apmokestinamos taip:
1) metinė pajamų
dalis, neviršijanti 60 vidutinių šalies darbo užmokesčių (toliau – VDU), taikomų apdraustųjų asmenų 2021 metų valstybinio socialinio
draudimo įmokų bazei skaičiuoti, apmokestinama 21 procento pajamų mokesčio
tarifu;
2) metinė pajamų
dalis, viršijanti 60 VDU, taikomų apdraustųjų asmenų
2021 metų valstybinio socialinio draudimo įmokų bazei skaičiuoti,
apmokestinama 25 procentų pajamų mokesčio tarifu.“
4. Pakeisti 6
straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:
„11. Gyventojo
pajamos iš darbo santykių arba jų esmę atitinkančių santykių, išskyrus
ligos, motinystės, tėvystės, vaiko priežiūros ir ilgalaikio darbo išmokas,
apmokestinamos taip:
1) metinė pajamų
dalis, neviršijanti 60 vidutinių šalies darbo užmokesčių (toliau – VDU), taikomų apdraustųjų asmenų einamųjų metų valstybinio socialinio
draudimo įmokų bazei skaičiuoti, apmokestinama 21 procento pajamų mokesčio
tarifu;
2) metinė pajamų
dalis, viršijanti 60 VDU, taikomų apdraustųjų asmenų
einamųjų metų valstybinio socialinio draudimo įmokų bazei skaičiuoti,
apmokestinama 25 procentų pajamų mokesčio tarifu.“.
|