LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Socialinių reikalų ir darbo komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (1)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽIMTUMO ĮSTATYMO NR. XII-2470 13, 16, 20, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 35, 37, 38, 39, 391, 40, 41, 42, 44, 45, 47, 48 IR 49 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1328(2)
2017-12-20 Nr. 103-P-64
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto nariai: R. Šalaševičiūtė – Komiteto pirmininkė, R. Baškienė, R. J. Dagys, A. Dumbrava,
M. Navickienė, A. Norkienė, J. Rimkus, A. Sysas, T. Tomilinas, J. Varkalys, G. Vasiliauskas; Komiteto biuras: vedėja E. Bulotaitė, patarėjos: D. Aleksejūnienė, I. Kuodienė, R. Molienė; kviestieji asmenys: R. Guobaitė-Kirslienė – Respublikos Prezidentės patarėja, E. Radišauskienė – socialinės apsaugos ir darbo viceministrė, A. Zedelytė-Kaminskė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo rinkos skyriaus patarėja.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-12-20 |
28 |
1 |
|
|
Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, siūlome įstatymo projekto 28 straipsnio 1 dalyje nustatyti išimtį ir dėl šio straipsnio 3 dalies įsigaliojimo, antraip šio straipsnio 3 dalyje nustatyti pavedimai atitinkamoms institucijos įsigalios vėliau nei jie turi būti atlikti. |
Pritarti.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
Siūloma įstatymo projekto 28 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip: ,, 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo nariai R. Šalaševičiūtė, A. Norkienė, G. Vasiliauskas, 2017-12-19 |
2 (16) |
(2) |
|
|
Argumentai: Konkrečios Užimtumo tarnybos struktūros įtvirtinimas Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme (toliau – Užimtumo įstatymas) varžytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 22 straipsnio 8, 9 dalyse išskirtinai Lietuvos Respublikos Vyriausybei nustatytą diskrecijos teisę spręsti dėl įstaigų prie ministerijų steigimo, reorganizavimo, pertvarkymo, likvidavimo bei tvirtinti šių įstaigų nuostatus ir jų administracijos struktūrą. Be to, konkrečių struktūrų įvardijimas įstatyme formuoja ydingą praktiką ir trukdo efektyviai valdyti ir pertvarkyti įstaigas atsižvelgiant į ekonominius ir socialinius pokyčius. Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme apibrėžta, kas yra regionas - tai apskritis arba iš kelių bendras ribas turinčių apskričių ar savivaldybių Vyriausybės išskirta teritorija, kurioje įgyvendinama nacionalinė regioninė politika. Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo 5 straipsnyje nustatyta, kad Lietuvos Respublikos teritorijoje yra 10 apskričių – Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos, Vilniaus bei įtvirtinta, kas sudaro apskričių teritorijas. Atsižvelgiant į tai, Užimtumo įstatyme nustačius tik penkis Užimtumo tarnybos teritorinius padalinius, kurie bus Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio regionuose, būtų apribotos galimybės Užimtumo tarnyboje steigti kitus struktūrinius padalinius ir teikti su įdarbinimu susijusias paslaugas kituose penkiuose regionuose.
Pasiūlymas: Pakeisti 16 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Užimtumo tarnyba yra biudžetinė įstaiga, veikianti
prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Užimtumo tarnyba turi savo
sąskaitas banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo
pavadinimu.
|
Pritarti.
Balsavimo rezultatai: už – 9, prieš – 1, susilaikė – 1. |
|
Komiteto pirmininkė Rimantė Šalaševičiūtė
Biuro vedėja Evelina Bulotaitė