PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO NR. VIII-2043

2 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 114 STRAIPSNIU

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3015(2)

 

2023-12-19

Vilnius

 

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

2

 

 

Argumentai:

Iš Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 2 straipsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo 114 straipsniu įstatymo projekto Nr. XIVP-3015(2) (toliau – Įstatymo projektas), lyginant su pradiniu variantu, panaikinta nuostata, kad greičio matuokliai galės būti įrengti tik įvertinus, ar galima įrengti alternatyvias priemones. Eliminuojant šią nuostatą, panaikinama galimybė ekspertiškai vertinti individualias situacijas.

Tuo tarpu dabartinėje Įstatymo projekto redakcijoje, 2 straipsnyje siūlomo naujojo 114 straipsnio 4 dalyje imperatyviai nurodoma priemonių tikrinimo trukmė (3 metai), imperatyviai teigiama, kad priimtinas ženklus eismo įvykių, t.y. žūčių ar sužalojimų skaičiaus sumažėjimas, tačiau nereikalaujama visiško eismo dalyvių žūčių eliminavimo, o tai prieštarauja Lietuvos strategijai apskritai užkirsti kelią žūtims keliuose.

Siūloma nuostata keistina į įpareigojimą ekspertams vertinti, kokios ir kada priemonės yra priimtinos. Akcentuotina, kad siūloma nuostata remiasi Įstatymo projekto iniciatorių pradiniame Įstatymo projekto variante buvusia nuostata.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnį, kuriuo įstatymas papildomas 114 straipsniu, pakeičiant 4 dalį:

„4. Stacionarūs greičio matuokliai gali būti įrengiami tuose kelių ruožuose, kuriuose identifikuota aukšta rizika dėl viršyto greičio ar kitų pažeidimų, kurių užkardymo tikslais šios priemonės planuojamos įrengti, ir kuomet nėra galimybės sumažinti keliamo pavojaus eismo saugumui kitomis kelio infrastruktūros gerinimo priemonėmis. Magistraliniuose keliuose stacionariosios eismo priežiūros priemonės, fiksuojančios, kaupiančios ir perduodančios duomenis apie visus ar dalį eismo dalyvių tam tikrame kelio ruože (greičio matuokliai ir pan.), gali būti eksploatuojamos tik tuose magistralinių kelių ruožuose, kuriuose kelio dangos būklė neturi įtakos saugiam eismui tame kelyje ir kuriuose, įrengus kitas saugumo priemones (priemones, mažinančias susidūrimų su laukiniais gyvūnais, apšvietimą, lėtėjimo juostas ir pan.), eismo įvykių skaičius per 3 metus nuo šių priemonių įrengimo ženkliai nesumažėjo.

 

Teikia

Seimo narys                                                                                          Kasparas Adomaitis