|
|
Projekto lyginamasis variantas |
LIETUVOS RESPUBLIKOS
STRATEGINĘ REIKŠMĘ NACIONALINIAM SAUGUMUI TURINČIŲ ĮMONIŲ IR ĮRENGINIŲ BEI KITŲ NACIONALINIAM SAUGUMUI UŽTIKRINTI SVARBIŲ ĮMONIŲ ĮSTATYMO NR. IX-1132 1, 3, 4 IR 5 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2015 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 1 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
,,1 straipsnis. Įstatymo paskirtis
Įstatymo
paskirtis – nustatyti, kurios įmonės ir įrenginiai turi strateginę ar svarbią
reikšmę nacionaliniam saugumui, kurie iš jų nuosavybės teise privalo
priklausyti valstybei, kurie iš jų nuosavybės teise gali priklausyti valstybei
ir (arba) valstybės valdomai įmonei, kuriuose
iš jų kapitalo dalį gali turėti privatūs nacionaliniai ir užsienio asmenys,
atitinkantys nacionalinio saugumo interesus, o kuriuose iš jų privalo būti
palikta sprendžiamoji galia valstybei, kaip numatyta šio įstatymo 4
straipsnio 3 dalyje. Šiuo įstatymu taip pat nustatoma tvarka ir kriterijai,
kuriais vadovaujantis įvertinama strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam
saugumui turinčių potencialių dalyvių atitiktis nacionalinio saugumo
interesams, apibrėžiami ypatingą strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui
turintys įrenginiai bei jiems ir investuotojams taikomos nacionalinio saugumo
interesus užtikrinančios specialiosios saugumo priemonės.“
2 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„3 straipsnis. Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčios valstybės ir savivaldybės įmonės, įmonės, kurių visos akcijos nuosavybės teise priklauso valstybei ir (arba) valstybės valdomai įmonei, valstybei nuosavybės teise priklausantys įrenginiai, ūkio sektoriai
1. Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turi šios valstybės ir savivaldybės įmonės:
1) akcinė
bendrovė Lietuvos paštas;
21) valstybės
įmonė Ignalinos atominė elektrinė;
32) valstybės
įmonė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija;
43) valstybės
įmonė Lietuvos naftos produktų agentūra;
54) valstybės
įmonė „Oro navigacija“;
65) valstybės
įmonė „Automagistralė“;
76) valstybės
įmonė „Alytaus regiono keliai“;
87) valstybės
įmonė „Kauno regiono keliai“;
98) valstybės
įmonė „Klaipėdos regiono keliai“;
109) valstybės
įmonė „Marijampolės regiono keliai“;
1110) valstybės
įmonė „Panevėžio regiono keliai“;
1211) valstybės
įmonė „Šiaulių regiono keliai“;
1312) valstybės
įmonė „Tauragės regiono keliai“;
1413) valstybės
įmonė „Telšių regiono keliai“;
1514) valstybės
įmonė „Utenos regiono keliai“;
1615) valstybės
įmonė „Vilniaus regiono keliai“;
1716) valstybės
įmonė Vidaus vandens kelių direkcija;
1817) valstybės įmonė Lietuvos oro uostai;
1918) savivaldybės įmonė Šiaulių oro uostas.
2. Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turi šie valstybei nuosavybės teise priklausantys įrenginiai, jų priklausiniai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimu nustatytos šių įrenginių nacionaliniam saugumui svarbios apsaugos zonos:
1) Klaipėdos valstybinio jūrų uosto hidrotechniniai įrenginiai, krantinės, navigacijos keliai ir kanalai, navigaciniai įrenginiai ir kiti infrastruktūros objektai;
2) valstybinės reikšmės keliai pagal Vyriausybės patvirtintą sąrašą;
3) skrydžių valdymo sistemos įrenginiai;
4) viešojo naudojimo geležinkeliai;
5) polderiai ir jų statiniai, patikėjimo teise valdomi Klaipėdos ir Šilutės rajonų savivaldybių ir Pagėgių savivaldybės;
6) aerodromai.
3. Svarbią strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turi šie ūkio sektoriai:
1) energetikos;
2) transporto;
3) informacinių technologijų ir telekomunikacijų, kitų aukštųjų technologijų;
4) finansų ir kredito.
4. Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turi šios įmonės, kurių visos akcijos nuosavybės teise priklauso valstybei ir (arba) šio straipsnio 5 dalyje nurodytai įmonei:
1) akcinė bendrovė Lietuvos paštas;
2) akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“;
3) akcinė bendrovė ,,Detonas“;
4) akcinė bendrovė Lietuvos radijo ir televizijos centras.
5. Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turi įmonė, valdanti bent vienos iš šio straipsnio 4 dalyje nurodytų įmonių akcijas. Visos šios įmonės akcijos nuosavybės teise priklauso valstybei.
46. Šio straipsnio
1 ir 4 dalyje dalyse nurodytos valstybės įmonės
gali būti pertvarkytos į akcines bendroves ar uždarąsias akcines bendroves arba
reorganizuotos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais būdais tik
Lietuvos Respublikos Seimui priėmus atitinkamą įstatymą.
57. Šio straipsnio
2 dalyje nurodyti įrenginiai nuosavybės teise priklauso valstybei, bet įstatymų
numatytais atvejais ir teisės aktų nustatyta tvarka gali būti išnuomoti ir
perduoti pagal panaudos sutartį arba gali būti perduoti valdyti, naudoti ir
disponuoti jais patikėjimo teise tik šio straipsnio 1 dalyje nurodytoms valstybės
įmonėms, šio straipsnio 2 dalies 5 punkte nurodytoms savivaldybėms ir šio
įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje nurodytoms įmonėms.“
3 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 4 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
,,1. Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turi šios įmonės, kurių kapitalo gali turėti privatūs nacionaliniai ir užsienio asmenys, atitinkantys nacionalinio saugumo interesus, paliekant sprendžiamąją galią valstybei:
1) akcinė bendrovė „Detonas“;
2) akcinė bendrovė
„Lietuvos geležinkeliai“;
3) akcinė bendrovė
Lietuvos radijo ir televizijos centras;
41) akcinė
bendrovė „Jonavos grūdai“;
52) akcinė bendrovė ,,Lietuvos energija“, AB;
63) akcinė bendrovė LITGRID AB;
74) akcinė bendrovė AB LESTO;
85) akcinė bendrovė „Klaipėdos nafta“;
96) nacionalinis investuotojas;
107) suskystintų gamtinių dujų terminalo operatorius;
118) suskystintų gamtinių
dujų terminalo projekto įgyvendinimo bendrovė.“
4 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 5 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Vyriausybė ir valstybės
institucijos, priimdamos sprendimus ir sudarydamos susitarimus, valstybės
akcijų valdytojai, priimdami sprendimus, sudarydami susitarimus ir
įgyvendindami 4 straipsnio 1 dalies 10 6 punkte nurodyto
nacionalinio investuotojo akcininko teises, ta apimtimi, kiek yra valstybei
nuosavybės teise priklausančių akcijų, užtikrina, kad šio straipsnio 1 dalies 3
punkte nurodytos projekto įgyvendinimo bendrovės kapitale dalyvaujant
strateginiam investuotojui ir (arba) strateginiams partneriams (ir (arba) jų
kontroliuojamiems asmenims) būtų apsaugoti esminiai nacionalinio saugumo ir
valstybės interesai. Esminiai nacionalinio saugumo ir valstybės interesai yra
apsaugomi atliekant potencialių šio straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytos
projekto įgyvendinimo bendrovės dalyvių atitikties nacionalinio saugumo
interesams įvertinimą, kai to reikalaujama pagal šio įstatymo 7
straipsnį.“
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas