2021-05-18

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS   ŽEMĖS ūkio, maisto ŪKIO ir kaimo plėtros ĮSTATYMO NR. IX-987 8 straipsnio PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTO Nr. XIVP-478

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ARGUMENTAI:

Įvertinę tai, kad valdantieji Lietuvos Respublikos   žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo Nr. IX-987 8 straipsnio pakeitimo įstatymo

projektą Nr. XIVP-478 registravo siekdami susidoroti su savo didžiausiu politiniu oponentu, o jų siūlomas reguliavimas paliestų ne tik jį, bet ir dešimtis tūkstančių niekuo dėtų Lietuvos ūkininkų, kuriems tiesioginių išmokų netekimas reikštų drastiškai sumenkusias pajamas ir galiausiai – atsidūrimą ant bankroto ribos ypač tais metais, kai dėl klimatinių sąlygų derlius yra menkesnis (pvz. taip buvo 2017-2019 m.), o tai neišvengiamai atsilieptų Lietuvos ekonomikos stabilumui, nes žemės ūkis išlieka viena iš pagrindinių mūsų ekonomikos sričių, siūlytume siaurinti įstatymo taikymo apimtį ir tiesiogiai nurodyti asmenį, kuriam įstatymo norma būtų taikoma. Tai leistų išsaugoti esamą kitų Lietuvos ūkininkų ekonominę padėtį, apgintų jų šeimų ar net tolimų giminaičių interesus bei galimybes savarankiškai ūkininkauti ir taip prisidėti prie gerovės valstybės kūrimo.

Kartu atkreiptinas dėmesys, kad, kaip pastebi į Seimo narius besikreipę įvairios bendrovės, antai, AUGA grupė,  M. Majausko ir jo kolegų siūlomas reguliavimas sukurtų nevienodas konkurencines sąlygas. Antai, Lietuvoje smulkieji ūkininkai gauna daugiau nei tris kartus didesnes išmokas nei žemės ūkio bendrovės (smulkieji ūkininkai gali be tiesioginių išmokų gauti ir išmokas pirmiesiems 30 ha bei išmokas jauniems ūkininkams), kai tuo metu Vokietijoje šis atotrūkis yra dvigubai mažesnis ir siekia 1,5 karto. Kitaip tariant, net ir esama sistema neleidžia Lietuvos bendrovėms būti konkurencingoms tokiose rinkose kaip Vokietija. Sistemą keičiant ir nutraukiant dar didelę dalį išmokų konkurencingumas dar labiau išsikreiptų.

 

PASIŪLYMAS:

Pakeisti įstatymo  1 straipsnį, pakeičiant keičiamo įstatymo 8 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

 „6. Tuo atveju, kai išmokos gavėjas yra Ramūnas Karbauskis, g. 1969 m. gruodžio 5 d.   Naisiuose, ir su juo siejamos įmonės, Ttiesioginių išmokų dalies, apimančios pagrindinę tiesioginę išmoką, suma, tenkanti vienam asmeniui ar susijusiems asmenims, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatyme, negali viršyti 150 000 eurų per metus. Ši suma negali būti didinama per vienus kalendorinius metus, einančius prieš paraiškų teikimo metus už žemės ūkio veiklą faktiškai darbuotojams išmokėtu darbo užmokesčiu, įskaitant su darbo užmokesčiu susijusių mokesčių sumą.

 

 

 

 

Teikia

Seimo nariai:

 

Agnė Širinskienė

Aurelijus Veryga

Deividas Labanavičius

Giedrius Surplys

Arvydas Nekrošius

Valius Ąžuolas

Zenonas Streikus

Gintautas Kindurys

Guoda Burokienė

Algimantas Dumbrava

Kęstutis Mažeika

Petras Gražulis

Juozas Varžgalys