2021-12-14

 

PASIŪLYMAS

DĖL TABAKO, TABAKO GAMINIŲ IR SU JAIS SUSIJUSIŲ GAMINIŲ KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-1143 92 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-3849(3)

 

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

2

2

 

 

Argumentai:

Tikslinga nukelti šio įstatymo projekto įsigaliojimo datą, kad verslo subjektai suspėtų tinkamai pasirengti įstatymo įgyvendinimui.

2020 m. sausio 29 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 64 priimant išvadą dėl Įstatymo projekto Vyriausybė nurodė, kad: „ūkio subjektams yra reikalingas pereinamasis laikotarpis, kuris leistų prisitaikyti prie naujo teisinio reguliavimo, išparduoti turimas prekių, kurių prekybą Įstatymo projektu Nr. XIIIP-3849 yra siekiama uždrausti, atsargas. Tam tikras pereinamasis laikotarpis reikalingas ne tik didmeninės ir mažmeninės prekybos vietose išparduoti produktų atsargas (mažiau populiarių produktų atsargos išparduodamos lėčiau, o didmeninėje prekyboje įsigyjami dideli kiekiai produktų), bet ir naujiems produktams, kurie galėtų kompensuoti verslo praradimus, kurti.“ Atsižvelgus į tai, nurodytoje Vyriausybės išvadoje siūlyta numatyti 2 metų įstatymo įsigaliojimo terminą (64 Dėl Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo N... (lrs.lt).

Viešai skelbiamais duomenimis (2021-07-31), Lietuvoje nuo 2021-05-01 iki 2021-07-31 buvo išduotos 2258 licencijos mažmeninei elektroninių cigarečių prekybai (Elektroninių cigarečių prekybos ir gamybos licencijavimas įgauna pagreitį (lrytas.lt), 21 didmeninės prekybos licencija.

VMI duomenimis, 2020 m. iš akcizo už elektroninių cigarečių skystį surinkta 1 242 000 EUR (VMI administruojamų nacionalinio biudžeto pajamų surinkimo apžvalga) kas pagal taikomą apmokestinimo režimą reiškia 10 350 000 ml. apmokestinto elektroninių cigarečių skysčio. Nurodyti skaičiai neapima iš Lietuvos esančio elektroninių cigarečių eksperto.

Atsižvelgus į tai bei esamas licencijas rinkoje bei mažmeninėje ir didmeninėje prekyboje esamą produkcijos kiekį, siūloma užtikrinti pakankamą terminą ūkio subjektams prisitaikyti prie Įstatymo projekte numatyto draudimo įsigaliojimo.

Poreikį tikslinti įstatymo projekto įsigaliojimą sąlygoja ir tai, jog esant Covid-19 situacijai yra sumažėjusios prekybos apimtys, todėl ūkio subjektams esamas terminas realizuoti prekes nėra pakankamas. Atitinkamai, dėl pandeminės situacijos sumažėjusi prekyba bei nesudarymas sąlygų realizuoti produkcijos, o pačiu įstatymu projektu nustatytu reguliavimu iš esmės sumažinta prekybos apimtis, sąlygų neišvengiamą šio ūkio sektoriaus įmonių bankrotą.

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

   „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

            1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja  2022 m. liepos 1 d. 2023 m. lapkričio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2022 m. birželio 30 d.  2023 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.”

 


 

 

            Teikia:

 

 

 

Seimo narys                                                                                                       Remigijus Žemaitaitis