PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-326 4, 5, 6 STRAIPSNIŲ IR TREČIOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

Nr. XIVP-941(3)

 

 

2021-12-16

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

 

 

 

Argumentai:

Atliepiant Įstatymo projektą parengusios LR Finansų ministerijos aiškinamajame rašte nurodytą tikslą – suvienodinti azartinių lošimų mokesčio bazę, bei, atsižvelgiant į loterijų organizatorių pasiūlymus ir kitų valstybių praktiką, siūloma suvienodinti ir loterijų mokesčio bazę.

Pasiūlyme taip pat atsižvelgta į 2021 m. gruodžio 8 d. LR Ekonomikos ir inovacijų ministerijos pastabas Įstatymo projektui siūlant įvertinti skirtingų mokestinių bazių taikymo panašioms ekonominės veikloms Lietuvoje pagrįstumą ir, atsižvelgiant į kitų Europos Sąjungos šalių pavyzdžius, suvienodinti loterijų mokesčio bazę.

Įvertinus, kad tiek azartinių lošimų, tiek loterijų mokesčiai yra reguliuojami tuo pačiu Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymu, siekiant apmokestinimo aiškumo ir šiuo įstatymu reguliuojamų verslų apmokestinimo palyginamumo, siūlome suvienodinti azartinių lošimų ir loterijų mokestinę bazę. Siūloma pereiti prie loterijų organizatorių gaunamų grynųjų pajamų apmokestinimo, t. y., taikyti azartinių lošimų mokesčiui analogišką apmokestinimą nuo faktiškai išplatintų loterijos bilietų ir išmokėtų laimėjimų skirtumo (GGR – angl. „Gross gambling revenue“).

Tokia šio mokesčio bazė, vienodai taikoma tiek loterijoms, tiek azartiniams lošimams, dominuoja Europos Sąjungoje. Loterijų mokesčio skaičiavimas nuo grynųjų pajamų (GGR) yra taikomas Slovakijoje, Slovėnijoje, Austrijoje, Bulgarijoje, Čekijoje, Danijoje, Švedijoje, Graikijoje, Kipre, Suomijoje, Maltoje ir kitose Europos valstybėse. Lietuvoje taikomas loterijų mokesčių apskaičiavimas nuo pardavimų pajamų galioja tik keliose Europos Sąjungos šalyse.

Vienodos mokesčio bazės taikymas prisidėtų prie aiškaus, proporcingo ir teisingo mokestinio reguliavimo abiejuose sektoriuose ir užtikrintų abiejų Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymu  reguliuojamų verslų apmokestinimo skaidrumą ir palyginamumą.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto Nr. XIVP-941(3) 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

Pakeisti 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

4 straipsnis. Loterijų ir lošimų mokesčio bazė

Loterijų ir lošimų mokesčio bazė yra:

1) organizuojant loterijas – suma, gauta iš už išplatintus loterijos bilietus gautų pajamų sumų, atėmus žaidėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą išplatintų loterijos bilietų nominalioji vertės;

2) organizuojant lošimus lošimo automatais, stalo lošimus, bingą, totalizatorių, lažybas ir nuotolinius lošimus – suma, gauta iš lošėjų statomų sumų, atėmus lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą.“

2.

 

 

 

Argumentai:

Suvienodinus loterijų mokesčio ir azartinių lošimų mokestinę bazę bei įvertinus Finansų ministerijos pateiktus siūlymus taikyti vienodą mokesčių tarifą skirtingoms azartinių lošimų rūšims, jį padidinant iki 20 proc., siūloma loterijų mokesčio tarifą pakelti iki 35 proc.

Pritarus šiam pasiūlymui loterijų sumokami mokesčiai augtų 20 proc. ir išliktų 75 proc. didesni nei sumokami azartinių lošimų. Nustačius 35 proc. loterijų mokesčio tarifą, pajamos į biudžetą augtų 2,8 mln. EUR.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto Nr. XIVP-941(3) 2 straipsnį ir  jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

5 straipsnis. Loterijų ir lošimų mokesčio tarifas

1. Organizuojant loterijas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 1835 procentų mokesčio tarifas.

2. Organizuojant lošimus lošimo automatais, stalo lošimus, bingą, totalizatorių, lažybas ir nuotolinius lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 20 procentų mokesčio tarifas.“

 

3.

5

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į LR Vyriausybės išvadoje dėl Įstatymo projekto pateiktą pastabą, kad reikia sudaryti sąlygas loterijų organizatoriams prisitaikyti prie pakitusio teisinio reglamentavimo, bei LR Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadoje pateiktą pasiūlymą nustatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą, siekiant išvengti galimos nuostatų kolizijos, siūloma nustatyti vėlesnę naujos loterijų apmokestinimo tvarkos įsigaliojimo datą, t. y., naujos mokesčio bazės ir tarifo įsigaliojimą numatyti 2023 m. sausio 1  d.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto Nr. XIVP-941(3) 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1.      Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 ir 3 dalį, įsigalioja 2022 m. liepos 1 d.

2.      Šio įstatymo 1 straipsniu keičiamas Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo 4 straipsnio 1 punktas ir 2 straipsniu keičiama Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo 5 straipsnio 1 dalis įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

2.3. Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos iki 2022 m. gegužės 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

 

 

 

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                                       Eugenijus Gentvilas