Projekto Nr. XIIIP-4467(3)
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
saugaus eismo automobilių keliais įstatymo NR. VIII-2043
2 ir 33 STRAIPSNIų pakeitimo
ĮSTATYMAS
2021 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
Pripažinti netekusia galios 2 straipsnio 45 dalį.
45. Oficialus vizitas – užsienio
valstybės, tarptautinės organizacijos arba religinės bendrijos oficialaus
asmens apsilankymas Lietuvos Respublikoje Respublikos Prezidento, Seimo
Pirmininko, Ministro Pirmininko, užsienio reikalų ministro arba kito
Vyriausybės nario, taip pat kariuomenės vado oficialiu kvietimu kviečiančiajai
institucijai ir oficialaus asmens institucijai susitarus dėl vizito oficialaus
statuso.
2 straipsnis. 33 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 33 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„33 straipsnis. Transporto priemonės priverstinis nuvežimas arba uždraudimas toliau važiuoti
1. Kai įtariama, kad transporto priemonė
vairuojama neblaivaus ar apsvaigusio nuo psichiką veikiančių medžiagų asmens, taip
pat kai yra Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų
kodekso 603 straipsnyje nustatyti pagrindai, priverstinai transporto priemonė gali būti priverstinai
nuvežama į institucijos, kurios pareigūnas priėmė sprendimą transporto
priemonę priverstinai nuvežti, ar į ūkio subjekto, kuriam
suteikta teisė verstis tokia ūkine komercine veikla, transporto priemonių
stovėjimo aikštelę, o transporto priemonės savininko (valdytojo)
sutikimu ji gali būti pastatoma ir į kitą transporto priemonių
stovėjimo aikštelę ar vietą, kurioje leidžiama transporto priemonėms stovėti
(jeigu tai nepakenks baudžiamajam procesui ar administracinio nusižengimo
teisenai). , arba uždraudžiama transporto priemonei toliau
važiuoti, jei transporto priemonės valdytojas, naudodamas transporto priemonę,
sukelia grėsmę eismo dalyvių ar kitų asmenų sveikatai ar gyvybei arba trukdo
saugiam transporto priemonių ar pėsčiųjų eismui ir pažeidžia KET reikalavimus.
2. Nustačius transporto priemonės techninės būklės, krovinių ar
keleivių vežimo tvarkos pažeidimų, vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo
reikalavimų pažeidimų, kai tolesnis važiavimas kelia grėsmę eismo dalyvių ar
kitų asmenų sveikatai ar gyvybei, taip pat nustačius N2, N3, O3, O4 klasės
transporto priemonės didelį ir (ar) pavojingą trūkumą,
susijusį su krovinio išdėstymu ir (ar) jo pritvirtinimu, uždraudžiama N2, N3, O3 ir
O4 klasių transporto
priemonei toliau važiuoti, kol pašalinama grėsmė
eismo dalyvių ar kitų asmenų sveikatai ar gyvybei. Dėl
didelio ir (ar) pavojingo trūkumo, susijusio su krovinio išdėstymu ir (ar) jo pritvirtinimu, uždraudus toliau važiuoti N2, N3, O3, O4 klasės transporto priemonei, ir laikinai paimami transporto priemonės registracijos dokumentai, kol bus
pašalinti krovinio išdėstymo ir (ar) jo pritvirtinimo trūkumai.“
3. Pradinio techninio patikrinimo kelyje ar išsamesnio
techninio patikrinimo techninės apžiūros įmonėje metu nustačius didelį ir (ar)
pavojingą trūkumą, uždraudžiama M2, M3, N2, N3,
O3, O4 klasiųės transporto priemonei,
T5 kategorijos ratiniam traktoriui, kurie dažniausiai naudojami
viešuosiuose keliuose vežimams už atlygį ir kurių didžiausias projektinis
greitis yra didesnis kaip 40 km/h, toliau važiuoti ir laikinai paimami
transporto priemonės registracijos dokumentai, kol bus pašalinti nustatyti
dideli ir (ar) pavojingi trūkumai. Nustačius Lietuvoje registruotos transporto
priemonės pavojingą trūkumą, panaikinamas privalomosios techninės apžiūros
dokumentų galiojimas. Uždraudus transporto priemonei toliau važiuoti, policijos
ar Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai gali išduoti leidimą
transporto priemonei nuvykti iki vienos iš artimiausių remonto vietų, kurioje
galima pašalinti nustatytus trūkumus, jeigu pavojingi trūkumai gali būti
ištaisyti taip, kad būtų galima nuvažiuoti iki šios remonto vietos nesukeliant
tiesioginio pavojaus toje transporto priemonėje esančių asmenų ar kitų eismo
dalyvių saugumui.
4. Priverstinai Ttransporto priemonė priverstinai
gali būti nuvežama į kitą vietą iš vietų, kuriose leidžiama transporto
priemonėms stovėti, šiais atvejais:
1) kai stovinti
transporto priemonė jei trukdo šias
vietas valyti ir (ar) tvarkyti vietą, kurioje ji stovi savivaldybės
vykdomosios institucijos prašymu arba jei;
2) kai stovinti
transporto priemonė trukdo
valstybės institucijoms ar įstaigoms atlikti gelbėjimo darbus arba
likviduoti avarijos padarinius,;
3) vizito saugumą užtikrinančios institucijos prašymu, jei vieta, kurioje
stovi transporto priemonė, turi būti atlaisvinta
dėl rengiamo Lietuvos Respublikos oficialaus svečio vizito ir iš vietų, kurios turi būti atlaisvintos dėl
rengiamo oficialaus vizito. Šioje dalyje numatytais atvejais transporto
priemonės savininkas ar valdytojas neatlygina išlaidų, susijusių su transporto
priemonės priverstiniu nuvežimu..
5. Sprendimą dėl priverstinio transporto priemonės nuvežimo
ar uždraudimo toliau važiuoti, jei yra šio straipsnio 1 dalyje
nustatytais pagrindais, ir sprendimą dėl uždraudimo
toliau važiuoti, jei yra šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytais
pagrindais, gali priimti padarytą
administracinį nusižengimą ar nusikalstamą veiką tirti įgaliotos institucijos policijos ar Lietuvos
transporto saugos administracijos
pareigūnai., o jei yra šio Šio straipsnio 4 dalyje
dalies 1 punkte nustatytais atvejais sprendimą
dėl priverstinio transporto priemonės nuvežimo priima policijos arba savivaldybių
vykdomųjų institucijų pareigūnai, šio straipsnio 4 dalies 2 punkte
nustatytais atvejais – policijos arba Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo
departamento prie Vidaus reikalų ministerijos pareigūnai, o šio straipsnio 4
dalies 3 punkte nustatytais atvejais – policijos pareigūnai nustatyti pagrindai, – policijos ar
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų
ministerijos pareigūnai.
6. Policijos p Pareigūnai, priėmę sprendimą
dėl priverstinio transporto priemonės nuvežimo, apie jį praneša
transporto priemonės savininkui (valdytojui) apie priimtą sprendimą dėl
priverstinio transporto priemonės nuvežimo.
7. Priverstinio transporto priemonių nuvežimo ir uždraudimo
toliau važiuoti tvarką, M2, M3, N2,
N3, O3, ir O4 klasiųės
kelių transporto priemonių ir T5 kategorijos ratinių traktorių
techninių patikrinimų organizavimo Lietuvos Respublikos keliuose taisykles
nustato Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.
8. Išlaidas, susijusias su priverstiniu transporto priemonės nuvežimu į
transporto priemonėsių stovėjimo aikštelę šio straipsnio 1 dalyje
nurodytais atvejais ir jos saugojimu transporto priemonėsių stovėjimo
aikštelėje, ūkio subjektui ir (ar) išlaidas patyrusiai institucijai transporto
priemonės savininkas ir valdytojas atlygina solidariai. Šios išlaidos
atlyginamos arba adekvatus prievolės atlyginti išlaidas įvykdymo užtikrinimas
Civiliniame kodekse nustatytais būdais ir tvarka pateikiamas iki transporto
priemonės paėmimo iš transporto priemonėsių stovėjimo aikštelės. Šio
straipsnio 4 dalyje numatytais atvejais transporto priemonės savininkas ar
valdytojas išlaidų, susijusių su transporto priemonės priverstiniu nuvežimu,
neatlygina.
9. Išlaidas, susijusias su išsamesnio techninio patikrinimo atlikimu techninės apžiūros įmonėje, transporto priemonės trūkumų šalinimu, padengia transporto priemonės valdytojas ir (ar) vairuotojas.“
3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2022 m. sausio 1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliotos institucijos iki 2021 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas