5
|
1
|
3
|
Argumentai:
Lietuvos Respublikos
finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo 5
straipsnio pakeitimo rengiamas siekiant išsaugoti teisėtus lūkesčius jaunoms
šeimoms, kurios ketino su valstybės pagalba įsigyti būstą regione, nes
sutarė dėl darbo ar jau susirado norimą įsigyti būstą, tačiau paaiškėja, kad
pasirinktame regione jau nėra galimybės įsigyti būstą, nes pasikeitus
kalendoriniams metams, pasikeitė ir regiono, kurio
teritorijoje buvo numatyta įsigyti būstą, nekilnojamojo turto ploto vieneto
normatyvinė vertė. 2020 metų pradžioje keletas regionų, pvz. Tauragė,
dalis Utenos ir pan. nepateko į finansuojamų regioninių vietovių sąrašą.
Manoma, kad verta teisės akto nuostatomis sukurti stabilumą, kuris garantuotų
pradėto būsto įsigijimo, pasinaudojant valstybės parama procesą.
Visa tai prisidėtų prie
siekio padėti jaunoms šeimoms apsirūpinti nuosavu būstu, prisidėtų prie
Lietuvos Respublikos regionų atsigavimo, jų stiprinimo, socialinių ir
ekonominių skirtumų tarp regionų mažinimo, tolygios ir tvarios plėtros visoje
valstybės teritorijoje skatinimo bei siekio prisidėti prie jaunų šeimų
emigracijos mažinimo ir Lietuvos Respublikos demografinės padėties gerinimo.
Pasiūlymas:
Pakeisti 5 straipsnio 1 dalies 3
punktą ir jį išdėstyti taip:
„3
įsigyja pirmąjį būstą Lietuvos
Respublikos regione, kurio teritorijoje nekilnojamojo turto ploto vieneto
normatyvinė vertė yra ne mažiau kaip 65 procentais mažesnė negu didžiausia
būsto daugiabučiuose pastatuose vieno kvadratinio metro normatyvinė vertė,
kurią nustato ir savo interneto svetainėje skelbia Nekilnojamojo turto
registro tvarkytojas pagal kiekvienų metų sausio 1 dienos vidutines
nekilnojamojo turto rinkos vertes Lietuvos miestuose, savivaldybių centruose
ir kitose savivaldybių teritorijose.
Finansuojamos teritorijos peržiūrimos tik kai
pagal šioje dalyje nustatytą tvarką paskaičiuota teritorijos
nekilnojamojo turto ploto vieneto normatyvinė vertė padidėjo
daugiau kaip 20 procentų.
|