2017-06-07

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

Viešojo administravimo įstatymo Nr. VIII-1234 

11 straipsnio PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIIP-627

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str.

d.

p.

1.

11

 

 

Argumentai: Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo Nr. VIII-1234 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIIIP-627 (toliau – Įstatymo projektas), siekiama sudaryti sąlygas optimizuoti viešojo administravimo įstaigų administracijų struktūrą. Todėl Įstatymo projekte siūloma numatyti galimybę sudėtingų uždavinių sprendimui, įvairių, nevienarūšių funkcijų atlikimui steigti grupes, atsisakyti poskyrių, atsisakyti administracijos padalinių (departamentų, valdybų, skyrių ir t.t.) vadovų pavaduotojų pareigybių. O būtent, Įstatymo projekto rengėjų yra siūloma, kad skyrių sudarytu ne mažiau kaip 5 pareigybės nepriklausomai nuo to, ar skyrius yra departamento struktūrinė dalis, ar ne, bei kad  viešojo administravimo įstaigos administracijos padalinį – grupę sudarytų taip pat, ne mažiau kaip 5 pareigybės.

Tačiau, Įstatymo projekto rengėjai neatsižvelgė ir nevertino svarbios aplinkybės, jog kitose savivaldybėse jau yra padarytas įdirbis ir susiformavusi praktika, jog itin svarbias ir reikšmingas savivaldybei funkcijas tinkamai ir pilnutinai įgyvendina skyriai, kuriuose yra mažiau nei 5 pareigybės. Šiuose skyriuose dirba būtent tos srities profesionalai, kuriems papildomos ar jų kompetencijai nepriskirtos funkcijos, leidžia efektyviai pasiekti keliamus tikslus. Tokios nusistovėjusios sistemos keitimas, išbalansuotų teigimai vertinamą savivaldybių veiklą, nes savivaldybės būtų priverstos sujungti skirtingų kompetencijų, funkcijų ir požiūrių padalinius.    

Įstatymo projekte nėra numatyta galimybės savivaldybės padalinyje tvirtinti mažesnio pareigybių skaičiaus. Todėl, atsižvelgiant į aukščiau paminėtas aplinkybes, siūlome palikti galioti dabartinio Viešojo administravimo įstatymo nuostatą, reglamentuojančią, jog  skyrių gali sudaryti ne mažiau kaip 4 pareigybės, o tiesiogiai Savivaldybės administracijos direktoriui pavaldų skyrių – ne mažiau kaip 2 pareigybės. 

Taip pat, Įstatymo projektu siekiant panaikinti departamentų direktorių ir skyrių vedėjų pavaduotojų pareigybes bei poskyrius, bus apsunkintas šių departamentų ir skyrių veiklos kontroliavimas, veiklos koordinavimas ir darbinių funkcijų tinkamas paskirstymas. Akivaizdu, jog vienasmeniui valdymo organui bus sudėtinga tinkamai ir kvalifikuotai vienu metu atlikti šias funkcijas. O Įstatymo projektu siūlomas papildomų departamentų steigimas, tik padidintų valdymo kaštus.

Atsižvelgiant į tai, siūloma palikti vietos savivaldos institucijose efektyviai veikiančią tvarką, kad skyrių gali sudaryti poskyriai.  

 

Pasiūlymai:

Pakeisti 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1. Vidaus administravimo tikslas – užtikrinti, kad viešojo administravimo subjektas galėtų tinkamai atlikti viešojo administravimo funkcijas.

2. Viešojo administravimo įstaigos administracijos struktūrą nustato viešojo administravimo įstaigos vadovas, vadovaudamasis įstatymais ar jų pagrindu priimtais teisės aktais ir atsižvelgdamas į nustatytus viešojo administravimo įstaigos tikslus ir uždavinius, strateginius ar metinius veiklos planus ir patvirtintą valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), pareigybių skaičių, jeigu kiti įstatymai nenustato kitaip.

3. Viešojo administravimo įstaigos administracijos padaliniais gali būti departamentas (valdyba), grupė, skyrius (biuras, tarnyba), o vietos savivaldybių institucijose gali būti poskyris.

4. Departamentas (valdyba), grupė steigiamas  steigiami, jeigu administruojant pavestą sritį būtina spręsti sudėtingus uždavinius, atlikti įvairias, nevienarūšes funkcijas ir dėl to atsiranda poreikis koordinuoti jų įgyvendinimą. Departamentą (valdybą) sudaro ne mažiau kaip du skyriai (biurai, tarnybos). Departamentui vadovauja direktorius (valdybai – viršininkas). Grupę sudaro ne mažiau kaip 5 pareigybės. Grupei vadovauja grupės vadovas. Direktorius (viršininkas) gali turėti pavaduotojų. Departamento (valdybos), grupės veiklą reglamentuojančius teisės aktus (nuostatus, pareigybių aprašus ir kt.) tvirtina viešojo administravimo įstaigos vadovas.

5. Skyrius (biuras, tarnyba) paprastai yra departamento (valdybos) struktūrinė dalis. Kai administruoti pavestoje srityje yra nepakankama uždavinių ir funkcijų įvairovė arba kai to reikalauja įstatymas, skyrius (biuras, tarnyba) gali nebūti departamento (valdybos) struktūrinė dalis. Skyrių (biurą, tarnybą), kuris yra departamento (valdybos) struktūrinė dalis, sudaro ne mažiau kaip 4 5 pareigybės, išskyrus vidaus audito tarnybas ir centralizuotas vidaus audito tarnybas, kurias sudaro ne mažiau kaip 2 pareigybės. Savivaldybių institucijų skyrių (biurą, tarnybą), kuris yra departamento (valdybos) struktūrinė dalis, sudaro ne mažiau kaip 4 pareigybės.  Savivaldybių institucijų Skyrių (biurą, tarnybą), kuris nėra departamento (valdybos) struktūrinė dalis, sudaro ne mažiau kaip 2 pareigybės. Skyriui (biurui, tarnybai) vadovauja vedėjas (viršininkas). Savivaldybių institucijų skyriaus (biuro, tarnybos) vedėjas (viršininkas) gali turėti pavaduotojų. Skyriaus (biuro, tarnybos) veiklą reglamentuojančius teisės aktus (nuostatus, pareigybių aprašus ir kt.) tvirtina viešojo administravimo įstaigos vadovas.

 6. Savivaldybių institucijų skyrių (biurą, tarnybą) gali sudaryti poskyriai (grupės). Poskyris (grupė) sudaromas iš ne mažiau kaip 3 pareigybių. Poskyriui (grupei) vadovauja vedėjas (viršininkas). Poskyrio (grupės) veiklą reglamentuojančius teisės aktus (nuostatus, pareigybių aprašus ir kt.) tvirtina viešojo administravimo įstaigos vadovas.

7 Uždaviniams ir funkcijoms, kurie nepriskirti atskiriems viešojo administravimo įstaigos administracijos padaliniams, įgyvendinti gali būti steigiama pareigybė (pareigybės), nepriklausanti (nepriklausančios) skyriui (biurui, tarnybai), ar departamentui (valdybai) ar grupei. Tokios pareigybės aprašą tvirtina ir pavedamas atlikti funkcijas nustato viešojo administravimo įstaigos vadovas.

7. Šio straipsnio 3, 4, 5, 6 ir 7 dalių nuostatos viešojo administravimo įstaigoms taikomos tiek, kiek jų nereglamentuoja statutai ar kiti įstatymai.“

 

 

 

 

 

Teikia

Seimo narys:                                                                                                                          Simonas Gentvilas